globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zničená motorka už od prodávajícího
 
30.11.2006 v 18:35
Dobrý den, mám docela problém, dával jsem si (v únoru) kupovanou motorku teď na seřízení karburátorů a ventilů. A mechanik mi volal, že je to špatný, hodně špatný, že mám vydřený vačky, táhla ap... a že kdybych si to nechával opravit, tak odhadu je cenu okolo 20tis. Tak se ho ptám jak to, dyť to "jelo" a že předchozí majitel to prý nechával seřídit u svýho mechanika ten mu říkal, že je to úplně OK a dal mi na to prodávající záruku rok na motor, že buď zaplatí opravu a nebo se smlouva ruší a já dostanu celou sumu zpět. Ptal jsem se ho, jeslti jsem to nemohl udělat já za sezonu a že prý rozhodně ne, že to už muselo být načnutý dávno předtím, že takhle vydřenej motor ještě neviděl (a to dělá v Suzuce v servisu). Majitel samozřejmě říká, že jsem si to zavinil já a že nic nezaplatí. Poraďte mi co mám dělat? Když ho dám za to k soudu, tak musím zaplatit odbornou expertízu a právnika a na to jako student nemám. Je to GSX 600F r.v. 1992, jo je to už babička, ale předchozí majitel mi přísahal, že je motor naprosto v pořádku.
koupil jsem ji za 49tis + jsem do ní nastrkal spostu nových věcí, jako řetězovku, filtr, všechny oleje, gufera, destičky brzdový ap.
Poraďte co mám dělat?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 18:43 | Nahoru | #1
Vsechno je otazka smlouvy co v ni je a neni (zaruka, na co, jak dlouho popripade za jakych podminek).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 19:07 | Nahoru | #2
Rok zaruku na motor, v přípdě poškození prodávající se zavazuje, že uhradí případnou opravu a nebo se kupní smlouva ruší. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. Ale tohle snad není běžné? :(

2 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 20:46 | Nahoru | #3
Pokud to máš sepsaný ve smlouvě a prodávající se nehlásí k vyrovnání tak mu zkus pohrozit soudem a jestli ani to nevýjde tak ti nezbývá nic jinýho než to dát k soudu.
Nejspíš to ale bude stát hodně peněz, času, nervů a taky to musíš prokázat.

Dle mýho je už lepší koupit celej motor viděl jsem motory na bandita za 10tis rok 98.
Či koupit hlavu z bandit motoru třeba tady někdo něco prodává
http://bazar.motorka...mp;IDInzeratu=114570
Motory GSX-F 600 a bandit jsou skoro stejný krom vany a hlav válců jelikož bandit má 54kW a GSX-F má 63kW čili by ti klesl výkon a možná by ses musel trošku pohrát s nastavením směsy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 20:47 | Nahoru | #4
fly4fun>>
Šetřit na opravu.

Čtrnáct let starej motor je v naprostým pořádku pouze pokud je po skutečně komletní a pečlivě udělané generálce, anebo třináctiletým nepoužíváním, a i u té druhé možnosti bych docela pochyboval že bude skutečně v pořádku. Pokud ten motor nezničil předchozí majitel zmršenou generálkou, tak není motorka zničená, ale normálně olítaná.

Pokud Ti dal na motor rok záruku a Ty jsi na ni přistoupil, tak promiň, ale to jste oba totální diletanti. A to jenom co se motorek týče. Vy máte místo očí roentgeny?
Zcela natvrdo počítej s tím, že jakákoliv náhrada od prodávajícího, nebo dokonce odstoupení od smlouvy je naprosto nereálná. I on se samozřejmě někam obrátí o radu a první výhoz na Tvoji adresu okamžitě bude: <i></i>"Tak panáček si užil sezónu, na jaře by se chtělo vyjet ne něčem jiným, tak teď to zkouší nahrát na odstoupení od smouvy"<i></i>. Načež se prodávající okamžitě a totálně šprajcne na zadní.

Ohledně Tvého mechanika: motor se za sezónu klidně vydřít dá. Těch faktorů, který na to maj vliv je tolik, že na podzim nikdo prostě nezjistí kdo, kde, kdy. To že to bylo nějak načnutý před tím než jsi to koupil, to je přeci naprosto logický: ten motor přeci běhal a neznám motor, jehož stav by se s počtem nalítaných kilometrů zlepšoval.
V takovém případě bych si i dal velmi dobrý pozor na rady typu: <i></i>"Já Vám to dám kupy a vy si cenu za opravu vyinkasujete na předchozím majiteli"<i></i>. V takovém případě počítej s tím, že prodávající prodal - zinkasoval, mechanik si udělá a vyinkasuje opravu a Ty v tom zůstaneš viset totálně sám.

To že Ty jsi do toho narval prachy, tak promiň, ale minimálně filtry, oleje, řetězovka, brzdový desky: to jsou věci běžný spotřeby. Dokonce i u těch gufer bych si to dovolil tipnout na běžnou provozní opravu, prostě každá věc má svoji životnost.

Takže to co jsem nadhodil hned na začátku:
rozhodnout se jak dlouho si chceš motorku ještě nechat, podle toho si stanovit úroveň, a tím i cenu, opravy. No a šetřit.
Asi bych se bránil alternativě koupit starší motor místo toho Tvýho: je to sportovní šestka a to prostě bude v drtivé většině olítaná.

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:24 | Nahoru | #5
No jak to tady čtu, tak až si koupim japonce hned ho vezmu do servisu a necham sundat hlavu válců. Abych věděl na čem jsem.
Když píšeš, že to jelo dobře, nech to zase složit a třeba ještě nějakých 10000t nalítáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:33 | Nahoru | #6
Ricard>
No tak jako GSX 600F není sportovní 6ka :P
že nebude jako novej to je logický, ještě jsem to neviděl v reálu, ale říkla mi mechanik že takhle dojebanej motor neviděl, takže o tom musel vědět, když mu to mechanik seřizoval.
A ten "můj" mechanik neví o tom, že mám rok záruku na motor.
Jinak to beru, ale co to meleš o rentgenovejch očích? řekl mi a přísahal je motor je naprosot v pořádku, že snad někdy budu měnit rozvoďák, ale že jinak ani ťuk.
A s těma guferama a brzdovejma destičkama? říkal mi, že je měnil a že to ještě hodně dlouho vydrží, ale to gufero už začalo týct po měsící. Náhodou sme sepotkali a děsně se divil, zkoušel to a říkal, že to je jen nateklá voda, že to prý měnil. No nevím, jako jednání s ním bylo fajn, dokonce pomohl ochotně kámošovi když mu prdlo lanko.
Chápu, že se mu nechce platit suma za nový věci, ale tak jednou něco slíbil, tak jsem pro ať se koupí nový věci a já třeba zaplatím práci. A nebo ať to dá dokupy jeho mechanik a díly dá dobrý ze starý mašiny. A rozhodně se týhle motky nechci zbavovat, výkonomě mi stačí bohatě a hlavně málo žere a pořád naní jsou nejlevnější díly a všechno si jsem schopnej udělat sám.
Do konce vysoký si ji chci určitě nechat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:36 | Nahoru | #7
bledemon> jo poznáš prd, podle jízy! Mechnik mi říkal, že jsou hodně podtlaky rozhozený a to je podle mě nejlevnější způsob jak zjistit jeslti je něco v P*
jenže já si to změřit nenechal.
A fakt jsem myslel, že lidi jsou prostě lidi a za cenu 49tis to není nejlevnější...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:37 | Nahoru | #8
On to kupoval v únoru, odjezdil na tom celou sezónu, a navíc u použitého zboží se záruka nevztahuje na vady, které mohly vzniknout běžným běžným opotřebením, a to už za předchozího majitele, samozřejmě.
Takže soudem může hrozit jak chce, udělá ze sebe akorát blba, bude ho to stát majlant, a pokud je menšího vzrůstu a bude se řádně o to prát, tak si může tak akorát vysloužit přezdívku "malej, vzteklej". Bohužel.

Pak druhá věc, zkus se vžít do role prodávajícího. Prodáš motorku, vyinkasuješ za ní padesát tisíc, samozřejmě je utratíš, protože si koupíš jinou. No a za třičtvrtě roku příjde borec a řekne Ti: "hele, tak můj mechanik se na teď díval, řekl že motor potřebuje opravu za dvacítku, a Ty (z těch padesáti) mi jí musíš vysolit". Načež Ty určitě okamžitě poletíš do štrozoku a těch dvacet vysázíš na dřevo.....

Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:39 | Nahoru | #9
stará vrána co se divííš, takovy mám rád, ejhle je to opotřebovany, ale to já ne,ano třeba ne ale mě by to jako prodávajcího nezajímalo, vždy když sem prodával motorku měl sem ve smlouve, stav odpovídá stáří a nejetejm km, a pekně sem si pozatíral šrouby barvou abych věděl kdyby něco, kde se kdo stihnul vrtat :cool:

pamatuj laciny dvakrát placeny !! hodně zdaru -- nemám co bych zdělil

ale jestli ti ten lojza dal rok záruku, no tak to asi stav motorky moc neznal, spíš ten mechanik co mu to servisoval se pěkně napakoval a pak říkal ,jo super motorka, aby podtrhnul svou práci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:41 | Nahoru | #10
Ricard>
nevím no od toho mechánika si to odvezu dom a vezmu nějaký věci do školy do laborky oni už první informaci o tom řeknou.
A mám docela štěstí, že přítelkyně se mi poptá u známých jak to je s tím právem...

Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:44 | Nahoru | #11
Jako nechcu tě zrazovat, zkusit z něho něco dostat můžeš ale šance na tvůj úspěch je u takhle staré motorky mizivá néli žádná :(

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:50 | Nahoru | #12
pokud ti majitel nic nechce dát, tak se s ním můžeš deset let soudit a stejně ti zbudou akorát holé ruce. Myslím také, že taková věc, jako poškození motoru v závislosti na čase je skoro nedokazatelné.
proto ti radím, sežeň starší motor řekněme za pětku, osmičku a dej ho tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 21:55 | Nahoru | #13
RUTAN>
nojo ale řekni kde. Za 5 tis do toho jdu, ale kde seženu ten typ?

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:05 | Nahoru | #14
fly4fun> Jen te chci upozornit ze vydreny vacky a vahadla se obcas u tehlech motoru 600/750 F obejvi, ale vzdycky to ma v necem pricinu. Mel jsi v tom motoru celou dobu dost oleje? Nedaval jsi tomu cocku kdyz byl studenej, pozor je to chlazeny vzduch olej a trva dyl nez se motor prohreje(tak 10km). Taky muze byt pricina v dojebanym olejovym cerpadle, ktery si treba zobne ulomku ze spojky a prestane davat pozadovany tlak, anebo muze byt hodne zaneseny sitko na sani cerpadla. Kolik jsi toho za sezonu najezdil? Je klidne mozny ze se ti to za tu jednu sezonu vydrelo. Kazdopadne ti preju co nejlevnejsi opravu ;)

Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:11 | Nahoru | #15
vis co,,spis se na to vybodni narvi to tam zpatky a jezdi..Jestli jsi na tom odlital celou sezonu a poznali to az ted kdyz do toho koukli,,tak bych to vazne neresil..tyhle stary vrany vydrzej hodne..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:33 | Nahoru | #16

fly4fun píše: Ricard>
nevím no od toho mechánika si to odvezu dom a vezmu nějaký věci do školy do laborky oni už první informaci o tom řeknou.


První a velmi solidní nášlap na prohrání jakéhokoliv sporu: motor jsi rozhodil, budeš ho tahat po všech čertech, pak si k tomu pozveš znalce aby Ti udělal posudek, fajn. A teď mi řekni jak prokážeš, že ta bedýnka dílů se týká zrovna toho motoru kvůli kterýmu se soudíš? Důkazní břemeno je v tomto bodě na Tvé straně.
Mimochodem tohle se tady propíralo na jaře, celý léto i kus podzimu velmi sáhodlouze - Kov ver. LukášPražan.
Když už se chci vůbec s někým dohadovat, tak nemůžu hrábnout do motru bez jeho přítomnosti, nebo bez přítomnosti nestranných svědků, a už vůbec to nemůžu tahat jak kočka koťata přess celou republiku. To že Ty jseš poctivej a chceš to udělat pečlivě, to ještě neznamená, že jsou poctiví všichni.

fly4fun>>
<strong></strong>§ 596 ObčZák

Má-li věc vady, o kterých prodávající ví, je povinen kupujícího při sjednávání kupní smlouvy na ně upozornit.<strong></strong>

Nadějný, jenomže, komentář k témuž:
<i></i>Vadou proto není např. takové opotřebení věci, které objektivně odpovídá jejímu stářía způsobu jejího dosavadního používání<i></i>

A dále judikát Rc 5/92:
<i></i>Jestliže předmětem prodeje mezi občany je starší použité motorové vozidlo, nelze běžné opotřebení, a tedy ani běžnou korozi, která - vzhledem ke stanovené nebo obvyklé době životnosti tohoto vozidla nebo jeho příslušných částí - odpovídá stáří předmětného vozidla, počtu najetých kilometrů, běžným provozním podmínkám a běžnému způsobu používání i údržby vozidla, považovat ze jeho vadu. Za vadu zmíněného vozidla by tedy bylo možno pověžovat teprve takový stupeň koroze, který je podstatně pokročilejší, než by odpovídalo uvedeným hlediskům.<i></i>

Celý a vše tedy bude potom záležet na názoru znalce, jestli takovéto opotřebení, tedy vydření je či není podstatně pokročilejší než odpovídá atd...
Praxe pak probíhá následovně: názor Tvého mechanika je naprosto nepodstatný. Tobě se sice možná podaří přesvědčit znalce, že ono vydření je podstatně pokročilejší, on to sice dá možná posudku, protistrana si vezme poudek, vezme si svého znalce a ten že třeba běžná životnost futer vačky je bla bla, a celý posudek je v háji. No a jste na začátku, nařešitelnej kolotoč na několik let, takže nakonec to smete ze stolu nějakej právník na nějaké procesní ptákovině.

Jednu věc Ti poradím: určitě narazíš na řadu lidí kteří Ti budou hustit do hlavy nebuď blbej dej to k soudu, dej mu a že oni na Tvém místě.... Potom taky, že soudní poplatky a právní zasoupení platí ten co to prohraje, a že ten druhej to tutově prohraje. Takže se s nima férově domluv: ať oni ten soud zainvestujou, pokud ho vyhrajou, tak soudní výlohy dostanou zpátky a Ty jim ještě vysolíš nějakou část z vysouzené částky, pokud ho prohrajou, tak maj prostě smolíka. Takto nějak bych to i udělal s právníkem, kterej Tě bude přesvědčovat, že on to vyhraje.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:58 | Nahoru | #17

fly4fun píše: Ricard>
No tak jako GSX 600F není sportovní 6ka :P
že nebude jako novej to je logický, ještě jsem to neviděl v reálu, ale říkla mi mechanik že takhle dojebanej motor neviděl, takže o tom musel vědět, když mu to mechanik seřizoval.


GSX600F, šestikilo s nějakejma 86 koňma je prostě sportovní šestka, není to supersport podle dnešních parametrů, ale ukaž mi výkonější šestikilo ročníku 92, a to navíc ten motor začla Suzuki dělat ještě o něco dřív - asi 1988. Je to asi to samý jako kdybych já o svým ZZR-ku tvrdil, že je to patapuťáckej bublák. Já třeba ze svejch můžu tak za cesťáka možná považovat GPZ-ko, ale tak jako moje ZZR-ko, tak i ta Tvoje GSX-ka je prostě sportovní nebo maximálně sportovně cestovní motorka.
To že je motor dojebanej v listopadu 2006, to ještě neznamená, že byl dojebanej už únoru 2006. Pokud budeš chtít u případnýho soudu tvrdit opak, budeš to muset dokázat.

fly4fun píše: Jinak to beru, ale co to meleš o rentgenovejch očích? řekl mi a přísahal je motor je naprosot v pořádku, že snad někdy budu měnit rozvoďák, ale že jinak ani ťuk.
A s těma guferama a brzdovejma destičkama? říkal mi, že je měnil a že to ještě hodně dlouho vydrží, ale to gufero už začalo týct po měsící. Náhodou sme sepotkali a děsně se divil, zkoušel to a říkal, že to je jen nateklá voda, že to prý měnil. No nevím, jako jednání s ním bylo fajn, dokonce pomohl ochotně kámošovi když mu prdlo lanko.


Prostě do motoru nevidíš, a pokud ho neměl rozhozenej na stole, tak prostě může garantovat jenom to, že on s ním neměl problém. To je ale něco úplně jiného, než to že motor je bezproblémový.
Už podle toho gufera i těch destiček je vidět, že něco není evidentně v pořádku, tedy buď Tě tahal už na začátku, a to samozřejmě i znamená, že Tě bude tahat dál. To že je s ním fajn jednání, to ještě neznamená že není loupežník. A mimochodem slibem nezarmoutíš, takže to že něco slíbil a nic ho to nestálo... Proč by neslíbil? Navíc potřeboval prodat, víš jak dokážou některý lidi přísahat? A klidně i na smrt svých dětí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:58 | Nahoru | #18
Ricard>
Když jsem prodával motorku, sice jen Jawu, tak jsem ho varoval, že to nemá to a tohle a co mě zlobí. No jo holt jsem si naběhnul, ale kurva drahá zkušenost za 20tis, ne?
Ten mechanik to viděl předemnou a ten je nestrannej a ten mi dosvědčí že tohle byly ty dýly z motorky.
Ale jak tady někdo psal, jestli to nebude chyba i někde jinde? Čočku jsem jí nedával, byl jsem varován od majitele, že se dlouho zahřívá. Interval výměny oleje jsem hlídal, ale musel jsem docela dolívat olej už předtím. Předchozí majitel tam měl Q8mičku polosyntetiku, já tam mám plnou syntetiku nějakou značkovější protože jsem nesehnal co jsem chtěl levnějšího. Ale 10W-40 je to taky. SAE TPI ap to jsem načítal všechno to má spíš lepší. po výměně filtru, ten starej jsem prohlížel a žádný smetí v něm nebylo (nevím jeslti to jsem schopný poznat pohledem)
Jako 50 jsem nejezdil, ale okruh taky nezažila. Stará dobrá Jawa.
Co to půjde budu se o to zajímat a budu to i třeba tlačit soudní cestou, i u nás na ČVUTu v laboratořích dělali něco pro soudnictví, myslím že to byl ten případ jak spadnul před dvěma lety Wivat a dokázaly vadu materiálu a soud to přijal. Tak tady se mi na to mrknou nezávazně a řeknou mi jak to bylo způsobený jestli že se to nemazalo a nabo že se to vydíralo už delší dobu. To se dá poznat, taky jsem se o tom něco učil a když tam jsou ochotný lidi, tak proč se nezeptat. Jde mi to, že jestli o tom ten chlap nebo jeho mechanik museli vědět, tak jim to omlátím o hlavu. Chci spravedlnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:01 | Nahoru | #19
A co maj pro Boha rozhozený podtlaky společnýho s vydřenou vačkou nebo vyběhaným motorem?

Podtlaky se přeci seřizujou naprosto bežně, protože se prostě ty šroubky u karburátorů časem povolí.

Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:05 | Nahoru | #20
A já kokot ještě sháním jinou zadní kyvku a kolo (protože to kolo hází, ale na řízení to není znát... no nic)
Kyvku proto, že by mi ji v rámci laborek zaplatily, že bych si na ni v jednom grantu nalepil pár tenzometrů a proměřoval napětí a průhyb v běžným provozu. Mnul jsem si ručičky, protože se i říká, jak se GSX6F vlní v zatáčkách a že si budu moct experimenotvat s tuhostí tý náhraní kyvky přivařováním různejch výtuží a zacvaká mi to grant. Už to mám domluvený a co teď jim řeknu nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:08 | Nahoru | #21

Ricard píše: A co maj pro Boha rozhozený podtlaky společnýho s vydřenou vačkou nebo vyběhaným motorem?

Podtlaky se přeci seřizujou naprosto bežně, protože se prostě ty šroubky u karburátorů časem povolí.


povolí, ale né nově seřízený motorce, víš, tak jsem to myslel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:12 | Nahoru | #22
GSX 600F má motor ze GSX 750R (Rko je super sport) Fko byl v tý době cestovně sporotvní motka no, to je fakt, ale, klikovka a hlavní věci zůstaly, jen se snížil obsah, tak by to asi mělo být trošku předimenzovaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:32 | Nahoru | #23
Prokázat vadu materiálu a nadměrné opotřebení (což by vlastně byl Tvůj případ) je dost značnej rodíl.
Když to vezmu hodně zrychleně: železo není čistě homogenní materiál, ale přeci jenom na roentgenu můžu prokázat, že v materiálu jsou třeba vnitřní trhliny, podle nich můžu i říct, že nebyl dodržen postup při kování, třeba. Při chemickém rozboru, můžu i určit, že materiál neobsahuje ty legující prvky, který má obsahovat apod.
U opotřebení je to mnohem horší. Navíc velmi často má nadměrné opotřebení původ v nějaké jiné závadě: teče olej a někdo jel bez dostatečného množství oleje, je vydřená pumpa, olej nemá dostatečný tlak a nedostane se všude tam kam má. Můžou bejt ucpaný některý mazací kanály - na to bych se na Tvým místě zaměřil, protože to že je v pořádku spodek a je přitom chycenej vršek, může být právě signálem že tam sice bylo olej dost ale nemazal všude.
Když už máš motor rozhozenej a zimu před sebou, tak bych ty věci fakt docela proklep, jde o to aby jsi tu příčinu skutečně věděl a neriskoval opakování, na to bych se fakt zaměřil nejvíc.

Ale pro případnej soud bych to však viděl velmi slabý, tam nejde jen o to prokázat onu skutečnou prapříčinu, ale furt musíš prokázat i to, že tato vada Ti byla zamlčena, že neodpovídá stáří a bla bla bla, a že navíc byla opravdu už v době koupě a ne že stala až Tobě. Pak stejně ještě narazíš na to, proč jsi Ty neorozpoznal za třičtvrtě roku, čímž jsi totiž mohl předejít oné škodě. Proti Tobě navíc velmi výrazně hraje právě to stáří i ta kupní cena. Já sice chápu že padesát klapáků je pro študáka dost, jenomže ve srovnání s novou, tedy opravdu bezproblémovou, motorkou je to zlomek. Navíc předstoupíš před soudce, před kterým se lidi běžně tahaj o milióny a budeš se tahat o nějakejch, z tohot úhlu pohledu upocenejch, deset nebo dvacet tisíc. Jen horko těžko dosáhneš toho aby Ti soudce šel na ruku a dokazovat budeš muset Ty. Takže soudce se chytne prvního ne a jde to ze stolu, protože jinak náklady (obzvláště posudky) přesáhnou bohatě částku o kterou se budete soudit.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:50 | Nahoru | #24
Ricard>
já vím proto jsi než do toho půjdu si budu nejdřív úplně jistý.
A to že netek dostatečně olej nebo se cokoli podělalo jinýho způsobené něčím jiným než špatnou údržbou mi je šumák, mám záruku, kde je doslova napsáno, že mi tučí za to, že to rok bude řádně fungovat, když tomu budu dávat řádnou údržbu co se výměny oleje týče...
teď mi stačí prokázat, že se to vydírání stalo dřív jak před 7mi najetejma tisícema
pokud ta moje !větička! bude právnicky správně i s kupní smlouvou tak jdu do toho.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:52 | Nahoru | #25
No to máš sice pravdu, jenomže Tobě klikovka, písty, čepy apod. věci vydržely. Uložení vačky, nebo jeho životnost, není zavislé na "koňským" výkonu, ale na otáčkách vačky a ty jsou u obou motorů v podstatě stejný, plus mínus ňáká stovka.
Navíc ani v tom nemáš úplně pravdu: ta šestka má kratší zdvoh a hlavně větší kompresi než ta sedm pade, na namáhání kliky má vliv právě komprese, protože to je vlastně tlak, nebo síla, kterou je namáhaný uložení kliky, ale i ojnic a pístů.

Navíc v tý normální běžný praxi to s tím namáháním bývá velmi často právě naopak: jede parta, ty co jedou litra tak to hladěj a ty co jedeou na menších tak to musí drhnout co to dá aby jim vůbec stačily. Takže pak ten menší motor dostává víc bafnout než ten větší. Tohle je fakt z praxe, a myslím si že to Ti potvrdí každý kdo střídá nebo vystřídal dvě motorky různých objemů.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 07:50 | Nahoru | #26
fly4fun>vačky a vahadla jsou slabostí tohoto motoru,starší seženeš za pár korun.Dej sem fotku toho tvého motoru,ať vidíme to vydření.

Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 08:33 | Nahoru | #27
Jak chcete řešit opotřebení na 14 let starý vráně?Všechno je za něco.Menší cena-víc starostí.U takhle starý motorky bych se do žádnýho soudu nehrnul a těžko budeš po 3/4 roce dokazovat ,že jsi jezdil třeba bez oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 09:16 | Nahoru | #28
Jo covece..Tak ted bych se docela bal ze sis to udelal sam tou zmenou oleju..Motorka byla zvykla na polosyntetiku tak bych ji nic jinyho nedaval. Kord tyhle stary vrany u tech je lepsi olej spis horsi. Resp ten co tam lil puvodni majitel. To je jak u starejch skodovek. Clovek si rekne ze tam da lepsi olej kterej ma jeste tu dokonalou vlastnost ze odstranuje usazeniny a podobny kejkle a pak se divy ze mu ony usazeniny zadrely motor..

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 09:32 | Nahoru | #29
ZX6RR>

přesně tak viděl bych to na konbinaci oleje a motoru známého svou slabostí na vačky

staršímu motoru lepší olej jedině uškodí, málo kterej vydrží

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 10:35 | Nahoru | #30
Soudni reseni bude pro tebe spise zklamani, holt si mel smulu. Motor uz mel neco za sebou a ty si ho "lepsim" olejem uz jenom dorazil. Syntetika je spise mazaci kapalina nez olej. Mineralni olej ma casto vetsi pevnost ve strihu nez mnohem drazsi syntetika. Kazdemu motoru co jeho jest...do svy stary vrany nikdy nedam nic jineho nez mineral. Pridreny pistni cepy diky polosyntetice me jako dukaz stacily...

Zazil sem neco podobneho ale opravil sem si to sam a jezdim dal. Dam ti dobrou radu, sezen si jinej motor. Funkcni nebo pridreny na klice at mas ND. Na ebay.de se toho povaluje hromada. Pokud zapatras muzes najit i primo dily, ktery potrebujes. Nebo jeste zkus motopuzzle.cz esi se jim tam neco nevali. Motoru tam dycky maji hromadku...Nak
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist