globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zničená motorka už od prodávajícího
 
30.11.2006 v 18:35
Dobrý den, mám docela problém, dával jsem si (v únoru) kupovanou motorku teď na seřízení karburátorů a ventilů. A mechanik mi volal, že je to špatný, hodně špatný, že mám vydřený vačky, táhla ap... a že kdybych si to nechával opravit, tak odhadu je cenu okolo 20tis. Tak se ho ptám jak to, dyť to "jelo" a že předchozí majitel to prý nechával seřídit u svýho mechanika ten mu říkal, že je to úplně OK a dal mi na to prodávající záruku rok na motor, že buď zaplatí opravu a nebo se smlouva ruší a já dostanu celou sumu zpět. Ptal jsem se ho, jeslti jsem to nemohl udělat já za sezonu a že prý rozhodně ne, že to už muselo být načnutý dávno předtím, že takhle vydřenej motor ještě neviděl (a to dělá v Suzuce v servisu). Majitel samozřejmě říká, že jsem si to zavinil já a že nic nezaplatí. Poraďte mi co mám dělat? Když ho dám za to k soudu, tak musím zaplatit odbornou expertízu a právnika a na to jako student nemám. Je to GSX 600F r.v. 1992, jo je to už babička, ale předchozí majitel mi přísahal, že je motor naprosto v pořádku.
koupil jsem ji za 49tis + jsem do ní nastrkal spostu nových věcí, jako řetězovku, filtr, všechny oleje, gufera, destičky brzdový ap.
Poraďte co mám dělat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:12 | Nahoru | #1
GSX 600F má motor ze GSX 750R (Rko je super sport) Fko byl v tý době cestovně sporotvní motka no, to je fakt, ale, klikovka a hlavní věci zůstaly, jen se snížil obsah, tak by to asi mělo být trošku předimenzovaný.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:52 | Nahoru | #2
No to máš sice pravdu, jenomže Tobě klikovka, písty, čepy apod. věci vydržely. Uložení vačky, nebo jeho životnost, není zavislé na "koňským" výkonu, ale na otáčkách vačky a ty jsou u obou motorů v podstatě stejný, plus mínus ňáká stovka.
Navíc ani v tom nemáš úplně pravdu: ta šestka má kratší zdvoh a hlavně větší kompresi než ta sedm pade, na namáhání kliky má vliv právě komprese, protože to je vlastně tlak, nebo síla, kterou je namáhaný uložení kliky, ale i ojnic a pístů.

Navíc v tý normální běžný praxi to s tím namáháním bývá velmi často právě naopak: jede parta, ty co jedou litra tak to hladěj a ty co jedeou na menších tak to musí drhnout co to dá aby jim vůbec stačily. Takže pak ten menší motor dostává víc bafnout než ten větší. Tohle je fakt z praxe, a myslím si že to Ti potvrdí každý kdo střídá nebo vystřídal dvě motorky různých objemů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist