globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zničená motorka už od prodávajícího
 
30.11.2006 v 18:35
Dobrý den, mám docela problém, dával jsem si (v únoru) kupovanou motorku teď na seřízení karburátorů a ventilů. A mechanik mi volal, že je to špatný, hodně špatný, že mám vydřený vačky, táhla ap... a že kdybych si to nechával opravit, tak odhadu je cenu okolo 20tis. Tak se ho ptám jak to, dyť to "jelo" a že předchozí majitel to prý nechával seřídit u svýho mechanika ten mu říkal, že je to úplně OK a dal mi na to prodávající záruku rok na motor, že buď zaplatí opravu a nebo se smlouva ruší a já dostanu celou sumu zpět. Ptal jsem se ho, jeslti jsem to nemohl udělat já za sezonu a že prý rozhodně ne, že to už muselo být načnutý dávno předtím, že takhle vydřenej motor ještě neviděl (a to dělá v Suzuce v servisu). Majitel samozřejmě říká, že jsem si to zavinil já a že nic nezaplatí. Poraďte mi co mám dělat? Když ho dám za to k soudu, tak musím zaplatit odbornou expertízu a právnika a na to jako student nemám. Je to GSX 600F r.v. 1992, jo je to už babička, ale předchozí majitel mi přísahal, že je motor naprosto v pořádku.
koupil jsem ji za 49tis + jsem do ní nastrkal spostu nových věcí, jako řetězovku, filtr, všechny oleje, gufera, destičky brzdový ap.
Poraďte co mám dělat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 22:58 | Nahoru | #1
Ricard>
Když jsem prodával motorku, sice jen Jawu, tak jsem ho varoval, že to nemá to a tohle a co mě zlobí. No jo holt jsem si naběhnul, ale kurva drahá zkušenost za 20tis, ne?
Ten mechanik to viděl předemnou a ten je nestrannej a ten mi dosvědčí že tohle byly ty dýly z motorky.
Ale jak tady někdo psal, jestli to nebude chyba i někde jinde? Čočku jsem jí nedával, byl jsem varován od majitele, že se dlouho zahřívá. Interval výměny oleje jsem hlídal, ale musel jsem docela dolívat olej už předtím. Předchozí majitel tam měl Q8mičku polosyntetiku, já tam mám plnou syntetiku nějakou značkovější protože jsem nesehnal co jsem chtěl levnějšího. Ale 10W-40 je to taky. SAE TPI ap to jsem načítal všechno to má spíš lepší. po výměně filtru, ten starej jsem prohlížel a žádný smetí v něm nebylo (nevím jeslti to jsem schopný poznat pohledem)
Jako 50 jsem nejezdil, ale okruh taky nezažila. Stará dobrá Jawa.
Co to půjde budu se o to zajímat a budu to i třeba tlačit soudní cestou, i u nás na ČVUTu v laboratořích dělali něco pro soudnictví, myslím že to byl ten případ jak spadnul před dvěma lety Wivat a dokázaly vadu materiálu a soud to přijal. Tak tady se mi na to mrknou nezávazně a řeknou mi jak to bylo způsobený jestli že se to nemazalo a nabo že se to vydíralo už delší dobu. To se dá poznat, taky jsem se o tom něco učil a když tam jsou ochotný lidi, tak proč se nezeptat. Jde mi to, že jestli o tom ten chlap nebo jeho mechanik museli vědět, tak jim to omlátím o hlavu. Chci spravedlnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

30.11.2006 v 23:32 | Nahoru | #2
Prokázat vadu materiálu a nadměrné opotřebení (což by vlastně byl Tvůj případ) je dost značnej rodíl.
Když to vezmu hodně zrychleně: železo není čistě homogenní materiál, ale přeci jenom na roentgenu můžu prokázat, že v materiálu jsou třeba vnitřní trhliny, podle nich můžu i říct, že nebyl dodržen postup při kování, třeba. Při chemickém rozboru, můžu i určit, že materiál neobsahuje ty legující prvky, který má obsahovat apod.
U opotřebení je to mnohem horší. Navíc velmi často má nadměrné opotřebení původ v nějaké jiné závadě: teče olej a někdo jel bez dostatečného množství oleje, je vydřená pumpa, olej nemá dostatečný tlak a nedostane se všude tam kam má. Můžou bejt ucpaný některý mazací kanály - na to bych se na Tvým místě zaměřil, protože to že je v pořádku spodek a je přitom chycenej vršek, může být právě signálem že tam sice bylo olej dost ale nemazal všude.
Když už máš motor rozhozenej a zimu před sebou, tak bych ty věci fakt docela proklep, jde o to aby jsi tu příčinu skutečně věděl a neriskoval opakování, na to bych se fakt zaměřil nejvíc.

Ale pro případnej soud bych to však viděl velmi slabý, tam nejde jen o to prokázat onu skutečnou prapříčinu, ale furt musíš prokázat i to, že tato vada Ti byla zamlčena, že neodpovídá stáří a bla bla bla, a že navíc byla opravdu už v době koupě a ne že stala až Tobě. Pak stejně ještě narazíš na to, proč jsi Ty neorozpoznal za třičtvrtě roku, čímž jsi totiž mohl předejít oné škodě. Proti Tobě navíc velmi výrazně hraje právě to stáří i ta kupní cena. Já sice chápu že padesát klapáků je pro študáka dost, jenomže ve srovnání s novou, tedy opravdu bezproblémovou, motorkou je to zlomek. Navíc předstoupíš před soudce, před kterým se lidi běžně tahaj o milióny a budeš se tahat o nějakejch, z tohot úhlu pohledu upocenejch, deset nebo dvacet tisíc. Jen horko těžko dosáhneš toho aby Ti soudce šel na ruku a dokazovat budeš muset Ty. Takže soudce se chytne prvního ne a jde to ze stolu, protože jinak náklady (obzvláště posudky) přesáhnou bohatě částku o kterou se budete soudit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist