bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chci nové enduro
Sezonu ještě dojezdim na staré moto, ale přes zimu bych si chtěl pořídit novou strojovnu (v zimě snad budou levnější). Motorka bude na úvěr. Hotovost nemám a když budu 3 roky šetřit nic si neužiju.

Protože hodně cestuju (a s novou moto bych chtěl ještě víc) a jsem po úrazu páteře, chtěl bych něco pohodlného.

Volba padla na Kawasaki Versys, ale protože mám teď Yamahu, tak bych chtěl být věrný značce. Líbí se mi její zázemí (servis, prodejna..). Proto se kloním spíše k XT660Z aka Tenere Ta motorka mi přijde jako pracant s léty ověřenou konstrukcí.

Požadavky na motor:
- Pohodlná
- Max 1-2 válce
- Enduro (95 procent času jezdím po asfaltu)

Nepotřebuju jezdit 200 km/h. Stačí mi maximálka 150 km/h, abych nebrzdil na dálnici. Požadavek je, abych tam narval za 6 a jel 100 kopec, nekopec..

Finance: Představoval bych si 150 až 180 tisíc.

Naposledy editováno 17.04.2009 00:00:53
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:08 | Nahoru | #1
Kup si novýho Transalpa

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:11 | Nahoru | #2
Zdravim. No s jednoválcem nemám, ale myslím, že když budeš spíš jezdit silnice, tak je ten jeden válec málo. Na okresky to stačí, ale ty delší přesuny by mohlo být peklo. Ta nová tenerka sice vypadá pěkně, ale abys nebyl po čase zklamanej. Já jezdím na malým V-Stromovi a jsem maximálně spokojenej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:20 | Nahoru | #3

cábek>Ta nová tenerka sice vypadá pěkně, ale abys nebyl po čase zklamanej.



Technicky, nebo výkonem?

2 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:21 | Nahoru | #4
Na tenerce se mi nelibily 2 veci:
Výška sedla (mm) 895 mm
Maximální výkon 35.0 kW

Versys je oproti tenerce podle me o hoooooodne vic na silnici, jsou to bych rek dost rozdilny endura.
Já mám vyhlídnutý na příští rok bmw f650gs (motor 800ccm)
Nominální výkon 52 kW
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 820 mm (Nízké sedadlo: 790 mm; odpružení: 765 mm)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:22 | Nahoru | #5

Dingo>Kup si novýho Transalpa



Já nechci Hondu

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:24 | Nahoru | #6
poseroutka> myslím výkonem. Já se na tom stromu snažím vyhýbat rychlostním silnicím, ale někdy to prostě nejde a tam by mi ten výkon prostě chyběl. Ale tím nechci říct, že se to nedá. Je to jen o člověku co chce a co snese

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:24 | Nahoru | #7

vonZahn>



Ale tam skoro 2x překračuji rozpočet

Co tak koukám, Tenerka má opravdu "žalostný" výkon.. Versys je podle testů o hodně živější a rychlejší než zmíněná Tenerka

Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:24 | Nahoru | #8
Seděl jsem na XT660Z Tenere a seděl na KTM 990 Adventure LC8 a musím podotknout, že Tenere na mě působila jako vysoká, hubená neohrabaná koza - jak je to při jízdě nevím...

Pouvažoval bych pokud nové moto klidně o Kawě Versys 650, V-Strom 650 či případně Transalp 700...

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:26 | Nahoru | #9
vonZahn> Jo ty noví baworáci jsou libový. Já si dělám zálusk na F800, ale až za pár let. To bude větší výběr bazarovek a doufám nižší cena

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:28 | Nahoru | #10
poseroutka> v nemecku na netu je rok jetý to nový bmw f650gs za ňákejch 170 tis.
Příští rok bych ho chtěl, tak doufám že kolem 150ti budou
Versys je silniční enduro, V-strom a transalp taky nejsou extra do terénu, ale přece jen trochu víc. Chce to zkusit co ti bude sedět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:34 | Nahoru | #11

vonZahn>Chce to zkusit co ti bude sedět



To bude problém.. Já to z jedný jízdy nepoznám. Bude to jako se 125kou. Prvních 7 dnů jsem musel ten výkon krotit a zdálo se mi, že proti skůtru to přímo letí Po půl roce to pak byla už nuda..

Ten Versys má ale několik konstrukčních much.. Co jsem tak pátral, vržou mu třeba plasty u masky..

Každopádně Tenerku škrtám Tím pádem mi vypadává i značka Yamaha.. Kvůli Yamaze bych si pořídil klidně i naháče, ale nemají v sortimentu nic co by se mi líbilo (nemluvě o tom, že to sou převážně 4 válce).

Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:40 | Nahoru | #12
No když jsem viděl versyse na živo, tak mi připadal strašně mrňavej. Dle mého soudu je to taková motorka na vyblbnutí a i to cestování se na ní myslím bezproblému dá. Jen to označení enduro mi k ní moc nesedí.

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:47 | Nahoru | #13
poseroutka> pokud chceš cestovat po asfaltu, bude myslim versys OK, že mu vržou plasty, to si dovedu představit i zásadnější konstrukční chyby
Mě na všech těch cesťácích trochu vadí váha.
Transalp 214kg
Bmw 650 199kg
Versys +-205kg
V-strom +-216kg
Tenere 206kg

Když si vezmu že KTM 990 Adventure váží pohotovostní 230kg ale je to litr a velkej jak kráva, tak si dovedu představit že by ty 6kový endura vážily tak 170 plný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:47 | Nahoru | #14
vonZahn> nemůžu si pomoct, ale Versyse už vůbec nepasuji do role silničního endura 17' kola jsou hodná na naháče, v případě versyse, lehce kapotovaného, tudíž konkurent na způsob Hondy CBF600S.

Když se dneska člověk poohlídne po silničních endurech, tak se dávno slevilo z 21' kola vepředu na 19' , ale stále to má nějaké ty zdvihy co pomohou lépe pohltit případné nerovnosti.

Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:50 | Nahoru | #15
Chceš Yamahu? 1-vál? Na silnici? Nad čim váháš?? MT 03!!!!

třeba zde MT03

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:55 | Nahoru | #16
SiSpo> jo, versys je už spíš cesťák-naháč
Voni to výrobci mění protože asi málokdo endura využívá k offroad cestám, a nemyslim polňačku občas, to zvládnu i se svojí motorkou
Protože mě láká cestovat a to i jinam než na západ ideál by byl
F800GS


Dawe81>v titulku je enduro, na mt-03 strašně fouká, na dlouhý cesty je to nepraktický a nevýkonný. Ale pro zábavu a cesty jen po čr bych jí bral

Naposledy editováno 17.04.2009 00:58:14

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 00:58 | Nahoru | #17
vonZahn> krasavec

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 01:01 | Nahoru | #18
vonZahn> V titulku je enduro, ale pak je tu i:
citace: Každopádně Tenerku škrtám Tím pádem mi vypadává i značka Yamaha.. Kvůli Yamaze bych si pořídil klidně i naháče, ale nemají v sortimentu nic co by se mi líbilo (nemluvě o tom, že to sou převážně 4 válce).

Tak proto MT03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 01:09 | Nahoru | #19
vonZahn> To u mě BMW F800GS skončilo, neříkám že je to nepojizdnej cajk i KTM 990 Adventure má problémy...

Ale osobně pro "bezstarostný" cestování bych použil překapotovanýho Advenčra od Katky - jinak mě KTM sere, ty jejich barvy - bych blil - to je samá oranžáda, černá, případně bílá - seč se zobrazila stříbrná a modrá... Tradice na hovno

KTM 990 Adventure R


KTM 990 Adventure ABS


KTM 950 Adventure S


edit.: tato barva mě vyhovuje


PS: a jasně, komu se barvy nelíbí ať si to nechá jinde hodit do laku

Naposledy editováno 17.04.2009 01:13:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 06:57 | Nahoru | #20
SiSpo> KTM je ostrý nářadí. Tuhle motorku bych si teda na bezstarostný cestování nebral. Už jen kombinace nepříliš velké nádrže a spotřeby 8l na silnci mě moc nebere Servisní intervaly 7000 je teda docela taky brzo. Holt kdybych ale jezdil hodně terén, tak už je doma. Ale....

Chci nové enduro

17.4.2009 v 07:05 | Nahoru | #21
a uz jsi aspon na prodejne sedel na ty Tenerce? Aspon to si zkus...

jinak z vlastni zkusenosti muzu rict, ze teren je hodne navykovej, takze tam budes chtit cim dal casteji

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 07:20 | Nahoru | #22

poseroutka>Dingo>Kup si novýho Transalpa

Já nechci Hondu




Pokud jezdíš víc po silnici vem Kwakouše Versyse

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 07:36 | Nahoru | #23
Už jsem s kolegou kupoval 4 nová nebo zánovní endura a pokud mohu poradit, zásadní jsou tyto preference:

1, chceš být jen na asfaltu a bčas polňačka/občas vážnější terén
2, míra pohodlí poukazuje spíše na 2vál
3, jak moc budeš mít motorku zatíženou/jak agresivně jezdíš
4, finance

Pokud nechceš přesáhnout 200tis, musíš koukat p něčem cenově nízkém, nesmíš zapomenout na něco málo příslušnství a vybavení.
Pokud neuvažuješ o terénu, pak určitě nový Transalp, pokud i terén a nejsi skřítek, pak Tenérka. Kawa taky není špatná volba, ale Hondu bych upřednostnil. BMW je podle mého finančně méně dostupnější, KTM to samé. Snad jen pokud chceš terén, tak LC4 je parádní volba, ale je to jednovál a na cestování je horší na vibrace. A nebude nová.....

Samozřejmě pořád jsou tu věci jako Vstormy a tak, na asfalt to je určitě taky dobrá volba.

Pokud pojedeš často ve 2 a s kufry, budeš potřebovat výkon na předjetí, ta Tenere je prý hodně povedená, ale slabší...

Pokud by ses rozhodl připlatit, tak BMW800GS nebo KTM990 Adv je paráda, zvlášť ta KTM, ale patří do rukou zkušenějšímu řidiči a je to drahá sranda. Podle mě pro tebe by byl ideální Varadero, jen je s váhou holt kapku jinde, ale na cestování dobrý a starší seženeš za luxusní peníz. A je silné, pohodlné až kam.......

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 08:20 | Nahoru | #24
Ja jsem minuly rok stal pred stejnou volbou, jen tu Yamahu jsem vyradil hned, neb se s ni neda cestovat. Pak byla vyborna volba Transalp, je to pomerne levna motorka a podle testu a nazoru lidi, to neni spatne. Ale jelikoz me cekali i nejake delsi trasy, tak ta 5stupnova prevodovka mi moc nesedela. Jeste jsem resil jednu vec, jsem docela vysoky a ta motorka je docela mala, ale to je proste subjektivni pocit
Jak uz tady rikali, pokud chces cestovat tak je dobry V-Strom nebo ten Versys, ale ten je designove takovy podivny a v terenu si s tim ani netuknes...
Nakonec jsem premyslel, premyslel a koupil jsem KTM LC8 Adventure a jsem maximalne spokojeny

(reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 08:28 | Nahoru | #25
Jacob_M800> zcela souhlasím,mám TA, samotnýmu bohatě stačí, ale plně naloženej postrádá výkon

Chci nové enduro

17.4.2009 v 08:39 | Nahoru | #26
Tenerka je na jízdu cestou necestou. Je to prostě takový čistý cestovní offroad a Ty by si její výhody nejspíš nevyužil. Cestovat se na ní dá ale cestovní rychlost je tak kolem 110 - 120 km/h. Ale na dálniční přesuny to opravdu neni.Myslím že ani nemá šestku. Pokud chces cestovat a hlavne (95%) po asfaltu. Vem Transalpa. Je to dvouvál, léty prověřený, super ochrana před větrem a deštěm, na český okrsky ideální a dálnici to zvladne taky. Transalp je konstrovanej přímo jako cesťák což si myslim Versys neni. Pak je to ještě ten Stromek, což taky není špatná volba.

Naposledy editováno 17.04.2009 08:40:26

1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro

17.4.2009 v 08:42 | Nahoru | #27
Mít prachy, tak jdu do BMW F800GS, je to ideální kompromis endura a cesťáku. O víkendu jsem se na něm kousek svezl po poli a je to skvělý stroj. Terene je oproti tomu už moc "kroska", což má i svoje výhody - stačí malý padák pod motor a motorku můžu odkládat několikrát denně. Oproti tomu BMW, aby ho člověk neroztřískal (je fakt stašně široké), tak je nutné dovybavit pořádnými padáky, které zvednou hmotnost tak o 15 kg . Ale na silnici je to super strojovna.
Komu přijde 50k u Tenere málo, tak ať se na tom raději sveze, ideálně s nějakým kámošem na Transalpu a jiných "silnějších" motorkách, v nějakém zatáčkovitém úseku. Vzhledem k tomu, že výkon i krouťák u Tenere je položený v nízkých otáčkách (výrobce udává pouze maximální hodnoty v určitých otáčkách, což je docela zavádějící, protože např. hodnota o 1 Nm nebo kw nižší může být třeba už o 1000 ot níž) , tak je svezení i na asfaltu hodně svižné. Spíš než "nízký" výkon mně chybí šestka na cestování, protože Tenere je stejně jako celá řada XT660 pětikvalt. Maximální rychlost je sice 180 kmh tachometrových, ale dlouhodobá cestovní rychlost (na dálniční přesuny a pod.) je pouze 130 kmh. Osobně mi nedělá problém zvládnout 1000 km na jeden zátah plně naložený. Ale jak jsi psal v úvodu, pokud budeš jezdit 95% asfalt, jdeš ze 125ccm a máš limitované finance, tak bych na tvém místě šel do V-Stroma 650...

Ještě k tomu průběhu Nm: výrobce udává max. 57,5 Nm v 5500 ot. a v testu bylo naměřeno (Motorrad) 62 Nm v 5100 ot. (maximum) a 58 Nm ve 4000 ot. - a na té jízdě to jde opravdu cítit, doporučuji nehledět jen na maximální hodnoty v katalogu.
V tom samém srovnávacím testu byla i Huska SM 610 IE a i když má maximální výkon vyšší (54PS/7700ot.), tak celá křivka je položená o 5 koní níž, než u XT, pouze vrchol má o 5k víc. A nikdo si netroufne o tom motoru říct, že je to slaboch.

Naposledy editováno 17.04.2009 09:09:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 09:19 | Nahoru | #28
Petr-RSV>
No, jsem moc rád, že mi tak chválíš motorku, ale kolegovi jsme te´d koupili KTM 990 Adv a upřímně, to je prostě podle mě jiná liga. 800GS je taková měká na brzdy, na tah...není špatná, jen ta 990 je víc nekompromoisní, ale v čem je 800GS opravdu o dost horší - tím myslím ale opravdu o dost, je podvozek. 990 Adv je s WP prostě uplně jinde, poznáš to i na horší okresce.

Taky mi přijde 800GS trochu křehká na chladič, je vytrčenej do boků a bez padáků je problém hned na světě. prostě je to polotovar a mě to stálo pěkných pár kaček, než se od TT trochu dovybavil. Ale zase mě baví to tunit

Teď jsem zvědavej, kdo se do mě s BMW obuje, že vyzdvyhuji KTM , ale konečně mám přímé srovnání, jezdím s oběmi stroji....shodli jsme se, že každý je prostě charakteristikou jiný, mě ale holt uchvátil ten WP

Naposledy editováno 17.04.2009 09:22:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 09:30 | Nahoru | #29
Jacob_M800>
To je fakt, že je LC8 jiná liga, ale se vším všudy. Třeba i v tom, že je potřeba dostatek zkušeností, aby ji člověk v terénu zvádl. Osobně jezdím na 2V 1000ccm supersportech 5 let a nedělá mi problém jet řádnou pilu, ale když si představím, že bych skoro stejné stádo koní měl pod zadkem někde na polňačce nebo v lese, ale navíc s motorkou, která má kolem 230 kg, tak teda hodně respekt ... Na 100% bych byl rychlejší na usmolené Tenerce. A o to jde - není to motorka pro každého a pokud na tom jezdí někdo vyloženě jen asfalt, tak je to pozér. Oproti tomu F800GS zvádne v terénu dobře i člověk, který nejezdil 10 let motokros Oproti mojí Tenere, je lepší podvozek (motor je spíš otázka vkusu a zaměření). V testech vyšlo srovnání podvozků přibližně na stejno, ale asi jen proto, že nejezdili nic těžšího. Zkrátka USD vidlice pracuje líp a stejně tak bude o třídu lepší podvozek LC8, ale jinak je to už moc velký mastodont. Ale jak už jsem psal - v dobrých rukou, to musí být skvělé náčiní i do terénu, ale já bych ho zatím nezvládl.

Chci nové enduro

17.4.2009 v 09:33 | Nahoru | #30
No já bych chtěl právě přejít na enduro a protože si asi velkou část budu platit, tak budu investovat asi 150 tis.
Počítám že 80% najedu po silnici a nemám rád těžký motorky. Ktm ale malý enduro už pár let nedělá
Tak zatim přemejšlim mezi BMW650GS a Transalpem700.
No kupovat budu až za rok, třeba se moje preference ještě změní
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist