Protože hodně cestuju (a s novou moto bych chtěl ještě víc) a jsem po úrazu páteře, chtěl bych něco pohodlného.
Volba padla na Kawasaki Versys, ale protože mám teď Yamahu, tak bych chtěl být věrný značce. Líbí se mi její zázemí (servis, prodejna..). Proto se kloním spíše k XT660Z aka Tenere Ta motorka mi přijde jako pracant s léty ověřenou konstrukcí.
Požadavky na motor:
- Pohodlná
- Max 1-2 válce
- Enduro (95 procent času jezdím po asfaltu)
Nepotřebuju jezdit 200 km/h. Stačí mi maximálka 150 km/h, abych nebrzdil na dálnici. Požadavek je, abych tam narval za 6 a jel 100 kopec, nekopec..
Finance: Představoval bych si 150 až 180 tisíc.
Naposledy editováno 17.04.2009 00:00:53
1 reakcí na tento příspěvek Chci nové enduro
Komu přijde 50k u Tenere málo, tak ať se na tom raději sveze, ideálně s nějakým kámošem na Transalpu a jiných "silnějších" motorkách, v nějakém zatáčkovitém úseku. Vzhledem k tomu, že výkon i krouťák u Tenere je položený v nízkých otáčkách (výrobce udává pouze maximální hodnoty v určitých otáčkách, což je docela zavádějící, protože např. hodnota o 1 Nm nebo kw nižší může být třeba už o 1000 ot níž) , tak je svezení i na asfaltu hodně svižné. Spíš než "nízký" výkon mně chybí šestka na cestování, protože Tenere je stejně jako celá řada XT660 pětikvalt. Maximální rychlost je sice 180 kmh tachometrových, ale dlouhodobá cestovní rychlost (na dálniční přesuny a pod.) je pouze 130 kmh. Osobně mi nedělá problém zvládnout 1000 km na jeden zátah plně naložený. Ale jak jsi psal v úvodu, pokud budeš jezdit 95% asfalt, jdeš ze 125ccm a máš limitované finance, tak bych na tvém místě šel do V-Stroma 650...
Ještě k tomu průběhu Nm: výrobce udává max. 57,5 Nm v 5500 ot. a v testu bylo naměřeno (Motorrad) 62 Nm v 5100 ot. (maximum) a 58 Nm ve 4000 ot. - a na té jízdě to jde opravdu cítit, doporučuji nehledět jen na maximální hodnoty v katalogu.
V tom samém srovnávacím testu byla i Huska SM 610 IE a i když má maximální výkon vyšší (54PS/7700ot.), tak celá křivka je položená o 5 koní níž, než u XT, pouze vrchol má o 5k víc. A nikdo si netroufne o tom motoru říct, že je to slaboch.
Naposledy editováno 17.04.2009 09:09:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro
No, jsem moc rád, že mi tak chválíš motorku, ale kolegovi jsme te´d koupili KTM 990 Adv a upřímně, to je prostě podle mě jiná liga. 800GS je taková měká na brzdy, na tah...není špatná, jen ta 990 je víc nekompromoisní, ale v čem je 800GS opravdu o dost horší - tím myslím ale opravdu o dost, je podvozek. 990 Adv je s WP prostě uplně jinde, poznáš to i na horší okresce.
Taky mi přijde 800GS trochu křehká na chladič, je vytrčenej do boků a bez padáků je problém hned na světě. prostě je to polotovar a mě to stálo pěkných pár kaček, než se od TT trochu dovybavil. Ale zase mě baví to tunit
Teď jsem zvědavej, kdo se do mě s BMW obuje, že vyzdvyhuji KTM , ale konečně mám přímé srovnání, jezdím s oběmi stroji....shodli jsme se, že každý je prostě charakteristikou jiný, mě ale holt uchvátil ten WP
Naposledy editováno 17.04.2009 09:22:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 3 | 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Ameral | 41 | 24.3.2024 v 18:10 Radek_S |