Můžu tam buď dát Brisk A10S za 136kč kus a nebo NGK CR9EK za 225 kus. Máte s tím někdo zkušenosti bude tam nějaký rozdíl krom ceny ? Nějaký důvod proč nedávat Brisky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
m8rinek>Dingo> proč? Protože jak jsem psal mam zvýšenej KP z 9,4/1 na 11/1 takže až se oteplí tak bych zkusil studenější (DPR9EA-9, pro nízký teploty jsou doporučený DPR7EA-9, teď mam serie), proto bych rád volil lepší svíce stavěný na větší tlak a teplotu, tak proto, nerad bych upálenou elektrodou zlikvidoval pul motoru
no tady bych polemizoval, tepelna hodnota svicky odpovida tepelnymu zatizeni motoru a tim i svice, takze svicka stejny tepelny hodnoty musi vydrzet v podstate to samy at je obycejna iridiova nebo z 24karatoveho zlata a brilianty vykladana rozdily jsou pak hlavne v proklamovany zivotnosti, nebo nizsich preskokovych napetich, delce jiskry a tak dal. se spravnou tepelnou hodnotou ti nic neukapne, zvysenej kompresni pomer akorat muze delat problemy s detonacema kvuli tvaru spalovaciho prostoru a zvysi namahani klikovyho mechanismu
Naposledy editováno 31.01.2010 14:27:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk
m8rinek>Jindra650> tim chceš říct, že zvýšeným KP nezvýšim tepelnou zátěž motoru? Já říkám, že s teplou svíčkou to fungovat nebude...
ja neco takovyho rek? samozrejme ze je vic zatizenej a potrebuje svici, ktery bude ze stredni elektrody odvadeno vic tepla, tzn studenejsi ...ale studenejsi svice se delaj jak obycejny, tak iridiovy a ja uz nevim ani jaky ...co tepelna hodnota vyjadruje? zjednodusene receno teplotu ve spalovacim prostoru, pri ktery povrch svice dosahne samocistici teploty a tepelny hodnoty ruznych vyrobnich rad nejaky znacky jsou navrzeny tak, ze je jedno jestli tam das zakladni radu, iridiovou nebo nejakou jinou pri spravny hodnote(nikde nerikam ze tabulkovy u seriovyho provedeni) to musi fungovat ...vyjimky potvrzuji pravidlo u nejakych racing pouziti ....proste se jen pozastavuju nad nutnosti pouziti iridiovy svice ...kup v nejblizsi mototechne studenejsi brisky a mas vymalovano, klidne muzes koupit dve o stupen a dve o dva stupne studenejsi, podle libosti kazdeho soudruha a zkouset co bude nejlepsi
Naposledy editováno 31.01.2010 15:26:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
Skalda>ciste teoreticky, zvysenim KP se zvysi ucinnost motoru (ucinnost tepelneho stroje zavisi linearne na pomeru teploty ohrivace a chladice) a tudiz by pri stejnych otackach (a stejnem zdvihovem objemu a stejnem tlaku plneni, coz predpokladam... -> stejne spaleneho paliva na jednu otacku) mel produkovat ztratoveho tepla naopak mene (delsi adiabaticka expanze = vetsi ochlazeni)
jo, jenze vyssi kompresni pomer prinasi vyssi spalovaci teploty prave kvuli vyssim spalovacim tlakum viz polytropicka komprese a jeji popis p*v na n=konst nebo idealne adiabata. vyssi kompresni pomer benefituje ne z toho, ze by klesala spodni teplota(tam neni jak ji ovlivnit), ale naopak ze roste horni a tim se dostavas do konfliktu s tepelnou odolnosti paliva proti nahodnymu vzniceni a tepelnou vydrzi komponent ...viz T-s diagram obehu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
nemuze rust soucasne ucinnost motoru (na tom se asi shodneme, ze roste s kompresnim, resp. expanznim pomerem, ktere zde jsou stejne) a ztratove teplo, protoze energie dodavana spalovanim paliva (jejich soucet) je stejna (pri stejnych otackach, jak jsem zduraznoval uz predtim; pokud tomu bude dupat vic na krk, pak je situace jina)...
k tomu, o cem jsi mluvil ty (ke spalovaci teplote v hlave):
vyssi tlaky (a znich plynouci vyssi prace pri expanzi) jeste nutne neznameji vyssi teploty, protoze tlak je hustota energie. Je vyssi uz jen diky zmensenim objemu vyssi kompresi (a teplota je umerna kvadratu stredni rychlosti castic - jejich kineticke energii). Mas pravdu, ze zde spalovaci teplota vyssi bude, protoze energie spaleni v 1 zdvihu bude cca konstantni a vychozi teplota byla vyssi diky kompresi. Je treba vzit v uvahu i fakt, ze svicka se bude z druhe strany chladit o studenejsi chladic (jestli to nepomuze dostatecne a nebo naopak s rezervou, to uz nevim). Vsechny tyto uvahy jsou ve zjednodusenem termodynamickem modelu (idealni castice, plyn, apod.), ale nam by to melo stacit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
Naposledy editováno 31.01.2010 16:20:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
Jindra650>Skalda> tak ono zvysenim kompresni a spalovaci teploty vzroste gradient mezi naplni a povrchem spalovaciho prostoru, takze zakonite se bude motor vice zahrivat a je to myslim v souladu s praxi.
jenze zde neuvazujes fakt, ze se vic teploty odebere vetsi expanzi pistu... nemuze se motor zaroven vic ohrivat (jako celek; neresim ted 1 konrketni misto) a zaroven mit vetsi ucinnost, to by bylo v rozporu s 1. termodynamickym zakonem . Nebo snad myslis, ze ucinnost s kompresi klesa? - ucinnost je zde "kolik tepla ze smesi dokazu premenit na mechanickou praci" a tolik, kolik nedokazu, unikne jako ztraty do ohrivani motoru...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
...btw nejsme spolu nahodou v 5. rocniku DMT na FS CVUT?
Naposledy editováno 31.01.2010 17:31:34
m8rinek>Skalda> Y je vysunutá špička, C a S je materiál elektrody (měděná / stříbrná), jak se tohle může zaměňovat nevim :(, odtrh by seděl (bez značky je 0,4-0,9 a -9 je specialní provedení 0,9 (což taky nevim co znamená :)))
stribrna/medena elektroda je opet znamka vyssi/nizsi modelovy rady, na funkci rostlinare vliv nema
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk
1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk
BR12YC je ekvivalentem DPR8EA-9 a BR10YS zas DPR9EA-9. Cena je tak ňák srovnatelná (Brisk 66 a 136, NGK 80Kč) a teď co brát?
Brisk
+neulejvá se
+všeobecná spokojenost
-vlastní špatná zkušenost
NGK
+světovej výrobce
Co dál?
e: studenější Densa jsou X27EPR-U9
Naposledy editováno 31.01.2010 18:21:10
A koukal jsem k Brisku a firecracker by tam měl dávat AR10S.
AR10S jsou s odrusovacim odporem, ne? To jsem prave nevedel jak to resit u te me Yamahy FZR 600... Jak se na to divas ty? Ja tam daval zatim A10S bez toho odporu, alepson tak jsem to z neceho pochopil Jen takova otazecka pro ty vice chytrejsi nez ja... Co kdybych tam vrazil ty AR10S?
1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk
Ulejt se mi nepodařilo ještě ani jednu.
Mimochodem, předepsané jsou Bosch FR5DTC
Ve Feldě používám tříelektrodové Brisky, je to původní osazení, předpis výměny po 60 tisících, měním po 80 tisících a zatím vždy byly jako nové.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F | ZdenyRider | 17 | 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_ |