globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NGK vs. Brisk
11.4.2009 v 11:54
Uvažuji o výměně svíček u GSX 600F modelový rok 1998+
Můžu tam buď dát Brisk A10S za 136kč kus a nebo NGK CR9EK za 225 kus. Máte s tím někdo zkušenosti bude tam nějaký rozdíl krom ceny ? Nějaký důvod proč nedávat Brisky
Anketa: Brisk nebo NGK
Brisk A10S
55%
31
NGK CR9EK
29%
16
Něco jiného, Co?
14%
8
Nevím
2%
1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 14:24 | Nahoru | #61

m8rinek>Dingo> proč? Protože jak jsem psal mam zvýšenej KP z 9,4/1 na 11/1 takže až se oteplí tak bych zkusil studenější (DPR9EA-9, pro nízký teploty jsou doporučený DPR7EA-9, teď mam serie), proto bych rád volil lepší svíce stavěný na větší tlak a teplotu, tak proto, nerad bych upálenou elektrodou zlikvidoval pul motoru



no tady bych polemizoval, tepelna hodnota svicky odpovida tepelnymu zatizeni motoru a tim i svice, takze svicka stejny tepelny hodnoty musi vydrzet v podstate to samy at je obycejna iridiova nebo z 24karatoveho zlata a brilianty vykladana rozdily jsou pak hlavne v proklamovany zivotnosti, nebo nizsich preskokovych napetich, delce jiskry a tak dal. se spravnou tepelnou hodnotou ti nic neukapne, zvysenej kompresni pomer akorat muze delat problemy s detonacema kvuli tvaru spalovaciho prostoru a zvysi namahani klikovyho mechanismu

Naposledy editováno 31.01.2010 14:27:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 14:46 | Nahoru | #62
Jindra650> tim chceš říct, že zvýšeným KP nezvýšim tepelnou zátěž motoru? Já říkám, že s teplou svíčkou to fungovat nebude...

1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 14:54 | Nahoru | #63
ciste teoreticky, zvysenim KP se zvysi ucinnost motoru (ucinnost tepelneho stroje zavisi linearne na pomeru teploty ohrivace a chladice) a tudiz by pri stejnych otackach (a stejnem zdvihovem objemu a stejnem tlaku plneni, coz predpokladam... -> stejne spaleneho paliva na jednu otacku) mel produkovat ztratoveho tepla naopak mene (delsi adiabaticka expanze = vetsi ochlazeni)

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 15:17 | Nahoru | #64

m8rinek>Jindra650> tim chceš říct, že zvýšeným KP nezvýšim tepelnou zátěž motoru? Já říkám, že s teplou svíčkou to fungovat nebude...



ja neco takovyho rek? samozrejme ze je vic zatizenej a potrebuje svici, ktery bude ze stredni elektrody odvadeno vic tepla, tzn studenejsi ...ale studenejsi svice se delaj jak obycejny, tak iridiovy a ja uz nevim ani jaky ...co tepelna hodnota vyjadruje? zjednodusene receno teplotu ve spalovacim prostoru, pri ktery povrch svice dosahne samocistici teploty a tepelny hodnoty ruznych vyrobnich rad nejaky znacky jsou navrzeny tak, ze je jedno jestli tam das zakladni radu, iridiovou nebo nejakou jinou pri spravny hodnote(nikde nerikam ze tabulkovy u seriovyho provedeni) to musi fungovat ...vyjimky potvrzuji pravidlo u nejakych racing pouziti ....proste se jen pozastavuju nad nutnosti pouziti iridiovy svice ...kup v nejblizsi mototechne studenejsi brisky a mas vymalovano, klidne muzes koupit dve o stupen a dve o dva stupne studenejsi, podle libosti kazdeho soudruha a zkouset co bude nejlepsi

Naposledy editováno 31.01.2010 15:26:01

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 15:23 | Nahoru | #65

Skalda>ciste teoreticky, zvysenim KP se zvysi ucinnost motoru (ucinnost tepelneho stroje zavisi linearne na pomeru teploty ohrivace a chladice) a tudiz by pri stejnych otackach (a stejnem zdvihovem objemu a stejnem tlaku plneni, coz predpokladam... -> stejne spaleneho paliva na jednu otacku) mel produkovat ztratoveho tepla naopak mene (delsi adiabaticka expanze = vetsi ochlazeni)



jo, jenze vyssi kompresni pomer prinasi vyssi spalovaci teploty prave kvuli vyssim spalovacim tlakum viz polytropicka komprese a jeji popis p*v na n=konst nebo idealne adiabata. vyssi kompresni pomer benefituje ne z toho, ze by klesala spodni teplota(tam neni jak ji ovlivnit), ale naopak ze roste horni a tim se dostavas do konfliktu s tepelnou odolnosti paliva proti nahodnymu vzniceni a tepelnou vydrzi komponent ...viz T-s diagram obehu motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 15:41 | Nahoru | #66
Jindra650> reagoval jsem na "tepelnou zatez motoru" (cili teplo, ktere musi odevzdat chladici).

nemuze rust soucasne ucinnost motoru (na tom se asi shodneme, ze roste s kompresnim, resp. expanznim pomerem, ktere zde jsou stejne) a ztratove teplo, protoze energie dodavana spalovanim paliva (jejich soucet) je stejna (pri stejnych otackach, jak jsem zduraznoval uz predtim; pokud tomu bude dupat vic na krk, pak je situace jina)...

k tomu, o cem jsi mluvil ty (ke spalovaci teplote v hlave):
vyssi tlaky (a znich plynouci vyssi prace pri expanzi) jeste nutne neznameji vyssi teploty, protoze tlak je hustota energie. Je vyssi uz jen diky zmensenim objemu vyssi kompresi (a teplota je umerna kvadratu stredni rychlosti castic - jejich kineticke energii). Mas pravdu, ze zde spalovaci teplota vyssi bude, protoze energie spaleni v 1 zdvihu bude cca konstantni a vychozi teplota byla vyssi diky kompresi. Je treba vzit v uvahu i fakt, ze svicka se bude z druhe strany chladit o studenejsi chladic (jestli to nepomuze dostatecne a nebo naopak s rezervou, to uz nevim). Vsechny tyto uvahy jsou ve zjednodusenem termodynamickem modelu (idealni castice, plyn, apod.), ale nam by to melo stacit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 15:54 | Nahoru | #67
Jindra650> tak jsem u Brisku našel ,,svou,, svíčku BR12YC, ale studnější (menší číslo) nemůžu na netu najít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 15:59 | Nahoru | #68
m8rinek> to ma tvuj seriovy motor predepsanou 13ku svici? vzdyt to je vodnik

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:02 | Nahoru | #69
Jindra650> Do serie patří BR12YC a nemužu najít studenější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:04 | Nahoru | #70
Skalda> tak ono zvysenim kompresni a spalovaci teploty vzroste gradient mezi naplni a povrchem spalovaciho prostoru, takze zakonite se bude motor vice zahrivat a je to myslim v souladu s praxi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:05 | Nahoru | #71
m8rinek> tak to neporadim, ja mam predepsany 14ky ve vzduchaci se 72k

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:08 | Nahoru | #72
Jindra650> NGK mělo výhodu, že přímo v katalogu je studenější varianta, stejně tak pro Championky, ale na ty jsou jaký reference?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:15 | Nahoru | #73
m8rinek> existuje BR10(Y)S(-9), vidim ji v tabulce nahrad Brisku (ale co je to za svicku jsem nezjistoval)

NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:19 | Nahoru | #74
m8rinek: ...to ti nepovim, ale krom vseobecne kritizovanych francouzskych NGK si pak kazdej haji "tu svoji" znacku ...podobne jako treba u oleju - pro me docela nepochopitelny(vsichni jsou razem olejovy odbornici ) ..takze na pokusy jestli nutne potrebujes tuhle tepelnou hodnotu, tak z renomovanych vyrobcu NGK, Bosch, Champion, Denso a buhvi co jeste vsechno bude fungovat jak Brisk jen s pohyblivou cenou podle renome. pristupuj k tomu pragmaticky, navic prvni treba 2tis bude fungovat jakakoli svicka spravny tepelny hodnoty i ty nejhorsi znacky ....a ty uz mas vyzkouseno, ze ta 12ka je spatne? overil sis, ze tam ma byt opravdu 12ka?

Naposledy editováno 31.01.2010 16:20:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:21 | Nahoru | #75

Jindra650>Skalda> tak ono zvysenim kompresni a spalovaci teploty vzroste gradient mezi naplni a povrchem spalovaciho prostoru, takze zakonite se bude motor vice zahrivat a je to myslim v souladu s praxi.


jenze zde neuvazujes fakt, ze se vic teploty odebere vetsi expanzi pistu... nemuze se motor zaroven vic ohrivat (jako celek; neresim ted 1 konrketni misto) a zaroven mit vetsi ucinnost, to by bylo v rozporu s 1. termodynamickym zakonem . Nebo snad myslis, ze ucinnost s kompresi klesa? - ucinnost je zde "kolik tepla ze smesi dokazu premenit na mechanickou praci" a tolik, kolik nedokazu, unikne jako ztraty do ohrivani motoru...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:21 | Nahoru | #76
Skalda> Y je vysunutá špička, C a S je materiál elektrody (měděná / stříbrná), jak se tohle může zaměňovat nevim :(, odtrh by seděl (bez značky je 0,4-0,9 a -9 je specialní provedení 0,9 (což taky nevim co znamená :)))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:25 | Nahoru | #77
m8rinek> tak BR10YC v te tabulce neni (ale to neznamena, ze neexistuje; ja se jen pro zajimavost podival mezi nejaky v minulosti ulozeny soubory)

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 16:30 | Nahoru | #78
Skalda> na netu jsem ji nikde nenašel :(. Zeptám se v mototechně kde dealujou Brisk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:27 | Nahoru | #80
Skalda> neni to rozporu s zadnym td. zakonem, energie ktera se nepremeni v uzitecnou praci unika jednak do komponent motoru a z nich do vody, oleje a pak vyfukem, pomer rozdeleni je takovej, ze co nestihne prejit do motoru, unikne ven. vyssi spalovaci tlaky znamenaji rychlejsi horeni a tak ma moznost vice tepla prejit do motoru, protoze za stejny cas maj produkty spalovani vyssi teplotni spad nez predtim za nizsiho tlaku ...vis jak to myslim

...btw nejsme spolu nahodou v 5. rocniku DMT na FS CVUT?

Naposledy editováno 31.01.2010 17:31:34

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:29 | Nahoru | #81

m8rinek>Skalda> Y je vysunutá špička, C a S je materiál elektrody (měděná / stříbrná), jak se tohle může zaměňovat nevim :(, odtrh by seděl (bez značky je 0,4-0,9 a -9 je specialní provedení 0,9 (což taky nevim co znamená :)))



stribrna/medena elektroda je opet znamka vyssi/nizsi modelovy rady, na funkci rostlinare vliv nema

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:36 | Nahoru | #82
Jindra650> ne, ja jsem v 6. na FEL-CVUT . S tema svickama mas pravdu... med, stribro, zlato, platina, iridium

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:47 | Nahoru | #83
Skalda> jsem si rikal, kdyz jsme se tu pousteli do takovych serioznich debat, jestli nahodou nejsi od "nas"

1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:51 | Nahoru | #84
ha tak jsem se kouknul na první stranu na srovnávací tabulku a
BR12YC je ekvivalentem DPR8EA-9 a BR10YS zas DPR9EA-9. Cena je tak ňák srovnatelná (Brisk 66 a 136, NGK 80Kč) a teď co brát?

Brisk
+neulejvá se
+všeobecná spokojenost
-vlastní špatná zkušenost

NGK
+světovej výrobce

Co dál?

e: studenější Densa jsou X27EPR-U9

Naposledy editováno 31.01.2010 18:21:10

NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 17:57 | Nahoru | #85
Denso X24EPR-Uxx

(reakce na) NGK vs. Brisk

31.1.2010 v 18:01 | Nahoru | #86
m8rinek> obavam se, ze to budes muset sam vyzkouset, co ti bude fungovat lepe

EDIT: protoze ani jeden z tech vyrobcu nebude vyrabet vylozeny sunky

Naposledy editováno 31.01.2010 18:02:06

NGK vs. Brisk

2.2.2010 v 10:14 | Nahoru | #87
Dingo -

A koukal jsem k Brisku a firecracker by tam měl dávat AR10S.



AR10S jsou s odrusovacim odporem, ne? To jsem prave nevedel jak to resit u te me Yamahy FZR 600... Jak se na to divas ty? Ja tam daval zatim A10S bez toho odporu, alepson tak jsem to z neceho pochopil Jen takova otazecka pro ty vice chytrejsi nez ja... Co kdybych tam vrazil ty AR10S?

NGK vs. Brisk

2.2.2010 v 10:20 | Nahoru | #88
No jak to tak ctu, tak dochazim k zaveru JAKE svicky se vubec daji pouzit aby SPOLEHLIVE vydrzely alespon celou sezonu

Brisk - cena = jejich kvalita
NGK - cena = nevim co, kdyz se ulevaj

1 reakcí na tento příspěvek NGK vs. Brisk

2.2.2010 v 10:47 | Nahoru | #89
Já teda používám svíčky Denso (FSR22-U) a super, hází to pěkný jiskry, možná právě kvůli tý jejich patentní drážce. Mám i Brisk naprosto ekvivalentní (taky trochu teplejší) a rozdíl nevidím,..
Ulejt se mi nepodařilo ještě ani jednu.

NGK vs. Brisk

2.2.2010 v 11:54 | Nahoru | #90
V BMW už mám 3 roky tohle: Svíčky Brisk s klouzavou jiskrou , prodali mi je přímo v Praze v (neoficiálním) BMW servisu u Vinohradské nemocnice a motor se zklidnil, spotřeba stejná, životnost trojnásobná oproti původním Championům, s nimiž jsem motorku koupil.
Mimochodem, předepsané jsou Bosch FR5DTC
Ve Feldě používám tříelektrodové Brisky, je to původní osazení, předpis výměny po 60 tisících, měním po 80 tisících a zatím vždy byly jako nové.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 14 26.4.2024 v 07:54 zmulin
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist