globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Zdravím. Mám Panelku z roku 73, od začátku jezdí na M2T (nekamenujte mě a ani to moc neprobírejte). Chci se hlavně zeptat, jestli do toho prostě můžu s klidem nalejt nějakou syntetiku nebo prostě něco, co se mi ve válci "dokonale" spálí a nebude se mi usazovat ve vejfuku. Taky se chci zeptat, jak bych měl nově ředit. M2T dávam cca 1:33 - 1:40. Výbrus neplánuju (pár lidí mi říkalo, že mam počkat po něm...)

Předem dík za rady
Předchozí
1 2
Následující

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:36 | Nahoru | #31
šmudla > ricínovej olej se používá do motorových modelů který točí od 20 ti až i 60tisíc obrátek... a proč ? Protože je téměř nespalitelný a vyletí zas ven, proto dobře namaže. Ono jej není na škodu přidat na prvních několik desítek km při čerstvým záběhu... ale není upe levnej.

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 22:03 | Nahoru | #32
1100Virago> jejich chemický složení sice neznám, ale M6A byl v používání předchůdcem M2T, když se objevilo, začalo se tam lit místo M6A. jestli je recyklovanej tak to nevadí, odstraní se mechanický částečky, přepálenej byt může (stejně se hned spálí) a přidají se přísady pro lepší vlastnosti. znít to může jak chce ale je praxí prověřenej víc než dost. a můžu ti říct že na M2T jezdím nepřetržitě od 3. třídy (na můj věk se můžeš podívat) a dekarbonizaci jsem dělal jednou. tehdy ještě na fichtlu jsem povolil dva šroubky, sundal tlumč, vyklepal půl litra něčeho co vypadalo jako černej slisovanej písek a jezdil jsem dál. JEDNOU. a abych nezapomněl- s životností taky nemám problémy

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 22:06 | Nahoru | #33
Raisidlo77> přesně tak, nemám rád ty rádoby-fundovaný názory všech možnejch odborníků, řídících se pravidlem "čim víc peněz, tim líp" ale nemají ani zdravej rozum, ani zkušenosti. navíc když dalo by se říct "popírají historii". je to jenom mánie rádoby drsnejch lidí

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 22:09 | Nahoru | #34
Milosek.m> po m2t zůstávají usazený částečky. neni s něma žádnej problém protože tam zůstanou a nehnou se. jakmile tam ale naliješ cokoliv lepšího, co to začne chemicky rozpouštět (už blbá polosyntetika), ty nánosy se uvolní a hrkou do ložisek, pod kroužky, po celým motoru a je to jakobys do toho motoru hodil lopatku písku

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 02:02 | Nahoru | #35
mogul TS, v podobných strojích s úspěchem používám... stejně tak dobře můžou posloužit alternativy jiných výrobců, čili pro tyto starší motory, raději kvalitní mierální olej, o sae30-40

do oilmastera i klasiky....

TS je dostatečně kvalitní, není drahý (120kč/l)a viskozitu má pro toto použití odpovídající...

polosyntetika nemusí být zrovna správná, motor je volnější, tuddíž slabší, byť jinak dokonalý olejový fim může způsobovat hlučnost....

plná synsteika patří do zcela jiných motorů, které se v sériovej výrobě objevují velice zřídka, pokud jde o ty, které jsou schopny její vlastnosti využít a vyžadovat....

Naposledy editováno 24.02.2009 02:03:58

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 11:28 | Nahoru | #36
To je slovo do pranice !

pech.u - souhlasím, a i když TSF jsem lil do skůtru, nevzpomněl jsem si. TSko je snad jedinný dnešní olej který bych tam v klidu nalil, jestli chceš něco lepšího než M2T Pavouku.

memphis.unv > Dík za souhlas, cením si toho. Proč kua vymýšlet nový, a pak zjisštovat že to má sice takovej malej a takovej drobnej nedostatek (ale je drahej a je to syntetika, to musí být přeci kvalitní), když ty motory naběhaly půl století na tu "sračku" jak se píše, a poločas pro jeho genrálku byl tehdy oproti dnešku, směšný... ale dnes už je to i kvalitou druhovýroby.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 12:23 | Nahoru | #37
jde právě o to, aby olej dobře mazal, ale jeho viskozita nebyla příliš rozdílná od typů olejů na které byl motor konstruován...

TS maže výrazně lépe, ale viskozita je obdobná....

provozuji na něj několik motorů o generaci novějších, ale původně stavěných na stejný olej... opotřebení je zanedbatelné, karbon skoro žádný... takže pokud chceš motoru dopřát něco lepšího, dej TS, nebo jeho MINERÁLNÍ ekvivalenty

polosyntetika tam nepatří, její vlastnosti nejsoubpro tyto motory příliš vhodné... sice ho nezabiješ, ale bude hlučnější a bude to házení perel sviním.... pro syntetiku platí totéž.

jenom podotknu, že mnoho lidí si plete viskozitu a mazací schopnost oleje a mylně se domnívá že nižší viskozita odpovídá lepší mazací shopnosti... což není a nikdy nebyla a nebude pravda... viskozita je údaj sae.. uvádí viskozitní rozsahy pro teplotu nízkou a maximální.. a musí se bezvýhradně dodržovat!řidší olej, byť jinak kvalitnější může motor zničit, právě tím, že je řidší... protože se klesá tlak v mazací soustavě (u 4T motorů s oběžným, tlakovým mazáním, kterých je dnes naprostá většina ve všem co motor má) mazací schopnost uvádí údaj API, který kdyžnapříklad můj motor vyžaduje API SF, a dám SG, SH, SL, tak dávám lepší olej... tj. viskozita nemá souvislost s kvalitou oleje...

Naposledy editováno 24.02.2009 12:31:05

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

24.2.2009 v 12:37 | Nahoru | #38
raisidlo: ona, co si budeme povídat, ani prvovýroba nebyla materiálově nic extra, tak se udělala dimenzace tak, aby to chodilo na nejhorší oleje, které tehdy byly, X kilometrů s určitým opotřebením odpovídajícím stále ještě bezvadné funkci... kejvy a panely obvykle jezdily 50 let na m2t, buou jezdit ještě 10-20 na podobný olej, nebo lepší podobné viskozity, naopak příliš řídký, byť jinak kvalitní olej, který má bezchybný, dokonalý, ale příliš tenký film, může tomu motoru výrazně uškodit tím, že není schopen vůle v motoru vymezit a nastanerázové namáhání součástí.. a byť nemusí, může něco povolit.... přestože mazací schopnost mohal být řádově vyšší než u M2t..

pokud bychom chtěl jezdit tyhle staré motory, na nové oleje, podstoupil bych kopletní GO, se setavením motoru z tolerančně tesnejších dílů a na nový olej jej již zajížděl... což ovšem vzhledem k tomu, že motoru se výkon nijak znatelně nezvýší (oproti jinému motoru stejného typu, v bezvadném stavu) a v původním sestavení na doporučené provozní hmoty udělá stejnou službu, stejný výkon, když zvýšení životnosti nemusí nastat...
trochu zbytečné...

Naposledy editováno 24.02.2009 12:38:17

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

24.2.2009 v 14:39 | Nahoru | #39
Hm, pěkně se to rozjelo Ale splnilo to účel. Vím, že syntetika je pro mě blbost, polosyntetika víceméně taky tak a že mi zbyde "cokoliv minerálního" nebo Mogul TS nebo M2T. V praxi mi nejde ani o debordelizaci (jak tu někdo výstižně napsal), ale spíš bych tomu motoru chtěl dát něco lepšího, ať je s námi ještě dlouho...

Taky už díky pech.ovi vím pár podstatných informací o mazání a oleji.

Díky za vaše názory a zkušenosti

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

13.6.2009 v 14:30 | Nahoru | #40
do Jawky jsem nejdřív taky lil M2T a special, při přechodu na natural95 jsem tam začal dávat TSF (stejný poměr 1:40) a teď co jsem jel na Slovensko tak jsem na Agipce koupil polosyntetický olej AGIP CITY 2T s malou kouřivostí a je to bezvadnej olej. Kolem 250 KČ na litr ale co bych pro jawku neudělal že? už jsem na ten olej ujel přes 1000 km a bez jediného problému.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2009 v 16:43 | Nahoru | #41
ještě podotknu, že při dlouhodobém používání TS v motoru 477 je karbonizace zanedbatelná, výfuk takřka suchý - byť zde je to trochu ovlivněno oilmasterem, u motoru 471 bez oilmateru při mazacím poměru 1:50, jsou výfuky trochu zamaštěné. M2T kabonovalo více, ale při bežném používání a využívání motoru nijak zvlášť strašně aby bylo nutno dekarbonizovat častěji než za nějakých 30000km... přičemž šlo spíše o suchý karbon - jakožto zbytky spáleného oleje, které se mechanicky odstraní.

nové "superoleje" naopak často tyto motory nejsou schopny dobře spálit, proto byť karbonizace nenastane, tak výfuky budou zamaštěné přinejmenším stejně - bude se v nich zachytávat nespálený olej...

obrovská karbonizace, nespálenými zbytky oleje ale nastává, při použití oleje jakéhokoliv, při provozu stále studeného motoru, nebo při ježdění s trvale podtočeným motorem... pak je to stejné. olej se nespálí, skončí z většího ve výfukách.. a pokud je to trvale, tak se to projeví velkou karbonizací...

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2009 v 14:28 | Nahoru | #42
Použil bych olej s API TC tzn. M2T super, Mogul TSF apod. Poměr max. 1:40

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

2.6.2011 v 17:23 | Nahoru | #43
a co takhle míchat m2t a nějaky lepši mineralni olej 1:1 do sebe a pak 1:40 do motorky? ja to tak dělam

1 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

2.6.2011 v 21:36 | Nahoru | #44
rozhodně doporučuju MOGUL TS má stejnou vizkozitu jako m2t a je kvaltnější žádný syntetiky pro tyhle motory nejsou spíš tomu uškodíš...

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

2.6.2011 v 21:52 | Nahoru | #45
Já mažu Lavio Motosynt 2T, API TC, při koupi 12 litrů je cena 84 korun/litr. Bezkonkurenční.

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

2.6.2011 v 21:54 | Nahoru | #46
KRAFTWERK> ty si asi nečetl test Jardy Šímy na 25.000 km? Tam právě mazal nějakým agipem 1:100 a bez problémů...

1 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

3.6.2011 v 14:37 | Nahoru | #47
tak ale mužu michat m2t a třeba ten mogul ts ne?

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

3.6.2011 v 14:53 | Nahoru | #48
nebo když nebudou peníze tak i mogul ts s hydraulickym olejem jawa to zežere hlavně když to je 250/353

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

3.6.2011 v 21:13 | Nahoru | #49
budu tam lit 1:1 m2t a 15w 40 :D

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

3.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #50
Kuřin> A jaký to bude mít smysl? Lij tam to, na co máš, a nevymýšlej Když máš jenom na M2T tak tam lij M2T.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

3.6.2011 v 22:33 | Nahoru | #51
Tak od tebe bych motorku nechtěl ani zadarmo....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist