bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.
30.1.2009 v 23:55
Dobry den, prosim o napsani zkusenosti, mam blada 929 a chtel bych prubnout R1. Muzete psat aj co ste meli za podobne moto jako R1 a rozdil v nich.Kazda rada dobra.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 00:35 | Nahoru | #1
Ja ji mam, ale zatim nepojizdnou. Jel sem chvili na 04 s upravama na 199 koni, jel sem na 07 predvadecce. Vsechny vynikaji brzdama a podvozkem, zaroven me ale trochu zklamal motor, cekal sem vic (moje ZX taha lip). R1 je krehci motorka (ram, podsedlak, rafky), vydrzi mensi zatez, prip. lehci havarii, snadno praska podsedlovy ram, napr. u te moji se misto stupacky vylomil i s ni kus ramu. Je to nejaky krehky horcik, celej podsedlak vazi snad 20 deka.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 01:16 | Nahoru | #2
Zdar,měl jsem 03 a spokojenost ted mám 04 a super je to jeden z posledních velkých litrů 03 je proti 04 trochu syrovější je to těžké popsat ty rozdíly, ale model 04-06 ted seženeš za dobrý kajdy,každýmu sedne něco jiného mě např, výkon stačí až až.

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 01:56 | Nahoru | #3

martin1>Zdar,měl jsem 03 a spokojenost ted mám 04 a super je to jeden z posledních velkých litrů 03 je proti 04 trochu syrovější je to těžké popsat ty rozdíly, ale model 04-06 ted seženeš za dobrý kajdy,každýmu sedne něco jiného mě např, výkon stačí až až.



Jak to přesně myslíš, že je 03 "syrovější" než 04-06? Myslíš křivku výkonu, nebo celkové ovládání atd..? Celkem mě to zajímá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 02:56 | Nahoru | #4
Bubrak ZX10R> 199 PS? dobrý vtip... tento výkon z této motorky nikdy nedostaneš. Original má kolem 165-168 PS, moje s úpravama: racing vzducháč + laď. koncovky má cca 172 PS. Borec, který do ní narval snad všechno co se dalo - vzducháč, komplet svody, commander, atd.. z ní vymáčk cca 176 PS víc ani boha. Leda úprava motoru, ale to ta co si ji projízděl asi neměla...

Jinak moje hodnocení je víc než dobrý. Skvělě vyvážený podvozek, super brzdy (zadní ani nepoužívám), výkon motoru dostačující. Do 4tisíc se nic moc neděje, ale od 4tis je to brutalita. Pokud budeš jezdit v rozmezí 7tis až omezovač tak nebudeš mít velkou konkurenci. Pokud bych to porovnal s GSX-R K1 co jsem měl, tak je to motorka o dvě generace výš. Taky se na ní skvěle sedí. S mýma 2m se na ni bez problému srovnám a to pohodlně. Pokud si pořídíš laďáky tak tě odmění krásným zvukem. Všeobecně Yamahy a Kawasaki mají podle mě nejhezčí zvuk. Spotřeba nevím, neřeším, olej jsem tuším nedolíval. Jedinná věc co mi vadí, že tento model docela hřeje. Teplota kolem 110st je na okruhu docela normální. Svody pod zadkem vyřešíš termopáskou nebo alobalem. Design nepřekonanej. Rozhodně doporučuju...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 03:10 | Nahoru | #5
Honziss: Nevim vubec o cem mluvis protoze R1 04 ma z vyroby 180 koni.

Jen filtr a ladak da 8 koni nahoru u moji motorky. Zmereno na brzde. Vyfuk + svody da 14 koni (dle zahranicnich clanku). V ten moment by ZX10 mela 198 koni, jeste pred pouzitim PowerCommanderu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 10:37 | Nahoru | #6
Bubrak ZX10R> Myslím že je rozdíl v honotách na prospektu a skutečnosti. Moje R1 05 mela v sérii naměřeno v DK 161PS, dnes má s komplet výfukem a powercomanderem 172. To je měřeno v DK a říkají že na zadním kole. Na jiné brzdě, která by měla automaticky dopočítat výkon na motoru jsem měl naměřeno 181 PS. Jinak R1 vřele doporučuji, i bez investic do motoru a podvozku je to závodní motorka. Brzdy super i se sériovýma deskama (na okruh řešit pouze desky), netřeba kotouče nebo pumpy jako u hondy . Podvozek totéž, se sériovým nastavením funguje dobře i na okruhu, případně vyměnit zadní tlumič. Motor je slušný, na K5 v tahu nemá, ale je příjemně točivý a jede víc než Blade 04-06. S Kawou srovnání nemám, neznám ji. Jízdní vlastnosti jsou výborné, podvozek a motor jsou sladěné, vyžaduje trochu jiný styl než suzuki, tím že je motor točivější a podvozek obratný a úzký tak se musí víc při jízdě makat . Co se týká životnosti, tak Yamaha nemá problém všeobecně, tyhle R1 měly problém na převodovce s trojkovým kolečkem (800kč), ale pouze na okruhu a nejvíc při použití rychlořazení. Když to shrnem, poměr cena výkon super , jak na okruhu tak na silnici

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 10:43 | Nahoru | #7
Honziss> teplotu jsem taky řešil, zpočátku jsem dal racing kapalinu (na zavody musí být voda)a vloni jsem pořídil přídavný chladič. Tím je vše vyřešeno, teplota kolem 90 i ve vedru a motorka jede stále stejně.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 11:48 | Nahoru | #8
měl jsem 954ku a na r1 04 jsem jel chvilku asi 150km , R1 je pohodlnější a vhodnější i na delší trasy .

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 11:52 | Nahoru | #9
Nebrat BULLSHIT

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 12:39 | Nahoru | #10

Wario>měl jsem 954ku a na r1 04 jsem jel chvilku asi 150km , R1 je pohodlnější a vhodnější i na delší trasy .



Dovolím si oponovat. R1 není motorka na velké cestování (a to jsem s ní najel 2000km dovolené), to CBR je výrazně pohodlnější a univerzálnější. R1 je jak psal Bubrák křehký kousek vhodný na oslňování na benzínce .
Jinak je to super motorka a 04-06 snad nejpovedenější, ale možná po CBR to bude znatelný přechod.
Jinak jsem s R1 maximálně spokojený, ale nemá moc ráda nerovné silnice a tvrdé dopady, opravdu se naní objevují trhlinky a praskliny. Už se to tu jednou řešilo.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 12:42 | Nahoru | #11
Bubrak ZX10R: koukej ji už opravit, ať ji můžu odtebe koupit

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 12:50 | Nahoru | #12
Mno ted si nejsem jisty ale mam pocit ze vyrobci vzdycky udavaji vykon motoru(jsou to vyssi hodnoty) a ne vykon na zadnim kole.. vzdycky ti prevodovka a retez neco spapa.. v tom je ten rozdil
Jinak zvedat vykon temadle upravama ma opravdu smysl pouze na okruch na bezne silnice je to lepsi prodat a koupit vetsi objem

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 13:12 | Nahoru | #13
ULv.-už to začíná posezem je ultra sportovní-víc na ruce a pak když promítnu všechny vlastnosti je víc ultra, ipár lidí co ji mají mají podobný názor,ale je super 04 je proti ní větší pohodlnější.no a cestování na 03 Split-třebíč a mugello-Třebíč-seřezanej jak galejník,ale když jede člověk na dovču nebo závody tak jde hlavně o tu cestu

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 13:42 | Nahoru | #14
Koupil jsem ji na podzim ,moc sem na ni nenahrkal ,ale super vrele doporucuji mam 04".

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 13:50 | Nahoru | #15

PavelR1>Bubrak ZX10R> Myslím že je rozdíl v honotách na prospektu a skutečnosti. Moje R1 05 mela v sérii naměřeno v DK 161PS, dnes má s komplet výfukem a powercomanderem 172. To je měřeno v DK a říkají že na zadním kole. Na jiné brzdě, která by měla automaticky dopočítat výkon na motoru jsem měl naměřeno 181 PS.



No vidis. Zrejme ma 180 koni s naporem na motoru. Kdyz se da na ni nejakej kit (PC, svody, filtr, koncovka), kterej papirove prida na 199, tak proste ma s naporem na motoru 199. V tom nevidim zadnej problem. Stejne tak ti kazda brzda nameri ruzny hodnoty. Je mozny, ze Yamaha keca a potom se musi neco jeste odecist. Vem si, ze 08 ZX10 ma s naporem 200, bez naporu 188 a na zadnim kole 175. Tj je to vsechno v tech relacich jak se bavime.

Jinak sem videl na netu spoustu ruznych mereni, vetsinou mela 04 ZX10 proti 04 R1 o 4-5koni vic, ale videl sem i mereni, kde mela R1 o 5 koni vic, takze fakt zalezi na brzde a okolnostech. Proto je lepsi mluvit o teoretickych cislech, prip. podotknout jestli se ta ktera znacka od papiru lisi vic nez jina.

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 13:55 | Nahoru | #16

Roubi_R1>Bubrak ZX10R: koukej ji už opravit, ať ji můžu odtebe koupit



Jo uz na to vlitnu, ted stouram ZX ale. Pocitam ze do brezna to bude. Musim ji ale jeste protahnout.

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 14:23 | Nahoru | #17

anims>Mno ted si nejsem jisty ale mam pocit ze vyrobci vzdycky udavaji vykon motoru(jsou to vyssi hodnoty) a ne vykon na zadnim kole.. vzdycky ti prevodovka a retez neco spapa.. v tom je ten rozdil
Jinak zvedat vykon temadle upravama ma opravdu smysl pouze na okruch na bezne silnice je to lepsi prodat a koupit vetsi objem



ámen. Pár koníků navíc v podobě úprav je většinou hodně draze zaplacených. Levněji vyjde je koupit v podobě silnější mašiny.

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 14:32 | Nahoru | #18
no koupil jsme ji na jare, a naposledy jsem sedel na fzr1000 v roce '99 tedy po 9lete pauze se to s rovnavat moc neda.
jinak je to dobre citelna motka s hladkym prubehem vykonu
v strednim pasmu je trochu slaba co je vcelku nepohodlny na silnici kdyz clovek chce projit serpentiny trochu "akcneji"
musi tam hold laborovat mezi prvnim a druhym prevodovim stupnem
(rozumny tah to ma od 7ooo otacek) na okruhu je to supermotka jen nektere sikany jako mostecky retarder a vracak nejsou uplne optimalne pro ni...
jinak sexappelem imho stale staci na 99% motorek dnesni doby.

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 15:21 | Nahoru | #19
Taky mě trošku svrbí prsty na tuto bestii, ale mám i negativní zkušenosti známých a pár článků od kritiků. Největší obava, kterou mám a která mě odrazuje od koupě tohoto modelu 04-05 je sada pístních kroužků, kterou japončíci používali. Známý měl na 04ce najeto 9600km, v motorce kvalitní olej od Motulu a škrt - zadřel! Naprosto nechápal proč a jak se to mohlo stát... Pak až se začal trošku zajímat, tak zjistil, že Yamaha, aby ušetřila nějakou tu setinu gramu, tak dávala pístní kroužky z jiného materiálu než byl navržen původně, a proto zadřený motor na 04-05 není až zase takovou raritkou. U modelů 06 a výš je tento problém odstraněn, takže uvidíme jestli ještě nepřišetřím.

Jinak nyní vlastím tu první karburátorovou bestii a nedám na ní dopustit. Komplet akrapovič systém jí dává opravdu libový zvuk, tlumič řízení jí říká, že někdo drží otěže a bridgerstony jí parádně drží na cestě! Neměnil bych za jiný model motorky - je to srdcovka!

Naposledy editováno 31.01.2009 15:22:34

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 18:44 | Nahoru | #20
R1 05 pěkná, výkoná i pohodlná se super brzdama ale aniž bych byl závodník tak proti GSX-R K5 a ZX-10R mi R1 přišla taková nějaká klidná bez emocí

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 20:25 | Nahoru | #21
Jezdím je od prvního modelu,letos bude 08 a zatím vždy bez problému,nedám na ni dopustit,měl jsem ZX10R i CBR a žádná mi tak nesedla.Jezdíme i ve dvou na delší cesty,taky se to nechá.

(reakce na) Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

31.1.2009 v 22:56 | Nahoru | #22

martin1>ULv.-už to začíná posezem je ultra sportovní-víc na ruce a pak když promítnu všechny vlastnosti je víc ultra, ipár lidí co ji mají mají podobný názor,ale je super 04 je proti ní větší pohodlnější.no a cestování na 03 Split-třebíč a mugello-Třebíč-seřezanej jak galejník,ale když jede člověk na dovču nebo závody tak jde hlavně o tu cestu



Aha, takže v podstatě 04 je výkonově sice o nějaké ty koně dále, ale v jízdních vlastnostech je 02/03 syrovější ve smyslu dravosti a tak? Jde mi o to, že mám 03, ale 04 a výš jsem neměl možnost nikde zkusit, tak mě to jen tak zajímá... Čili pokud to můžu shrnout tak 03 je spíše syrovost a 04 je prostě vývoj, výkon a ergonomie?

Yamaha R1, 04-05 zkusenosti.

4.2.2009 v 22:59 | Nahoru | #23
Ulv.-přesně jak říkáš, kámoš říká 03 je ku.va nevyzpytatelná,04 je uhlazenější a to asi ve všech směrech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35303 Dnes v 01:27 psenap
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 2 Včera v 21:21 Blacky94
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist