Zajímavé je, že vibrace při brždění nejsou pořád. Momentálně se motorka rozvibruje pouze v rozmezí 85-75 km/h. Zato poměrně silně (vibrace se od prvního zjištění tohoto problému zesílily). Na rovince to jde, ale při brždění v zatáčce to je pěkně hnusný. V současné době jsem už zkoušel ložisko v kole, ložisko v krku, asi troje páry jiných brzdových destiček (sjetých i téměř nových), dokonce i komplet brzdiče a nic z tohodle nepomohlo. Akorát s různými destičkami se měnilo rozmezí rychlosti kdy motorka vibrovala. Stále to bylo takhle úzké rozmezí, pouze položené v trochu jiné rychlosti. Samozřejmě, že první po čem jsem šel byly kotouče. Tloušťka je v pohodě. Kotouče jsou originály 310mm (moto má najeto cca 25000km). Dal jsem je oba k známému na soustruh, aby je přeměřil úchylkoměrem a oba jsou naprosto perfektní. Ani jeden neházel ani desetinu mm (axiálně).
Stále tedy nevím kde je zakopán pes. Stejné kotouče na vyzkoušení nikde v okolí nemůžu sehnat a tak jsem tam dal na zkoušku kotouče z ZX-6R, které mají 300mm. Destičky tedy krapet presahovaly přes vnější okraj kotouče, ale vibrace byly pryč!!! Akorát už nevím čemu věřit, když jsem na těch mých žádnou vadu nenašel a bojím se abych neobědnal nové (za ty šílené prachy) a motorka znova nevibrovala. I když stejnak už nevím co jiného vyzkoušet a objednat je budu muset. Jako poslední možnost zkouším ještě tohle fórum. Třeba se tu najde někdo s nějakým dobrým nápadem.
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Bubrak ti k tomu rekne urcite vic, az tohle tema objevi.
Jinak to ze se amplituda vibraci markantne projevi jen pri uzkem pasmu rychlosti je jev logicky, nikoliv zajimavy - viz dynamika a amplitudo-frekvencni cha-ka pro buzeni rotujici hmotou.
Dawe02>Myslim ze tohle byla znama bolest ZX-9R. Chyba byla v konstrukci predni vidlice. Vse jineho, co by mohlo popisovane chovani zpusobovat jsi navic vyloucil...
Bubrak ti k tomu rekne urcite vic, az tohle tema objevi.
Jinak to ze se amplituda vibraci markantne projevi jen pri uzkem pasmu rychlosti je jev logicky, nikoliv zajimavy - viz dynamika a amplitudo-frekvencni cha-ka pro buzeni rotujici hmotou.
Nekdo me volal?
Mno hele ja s timhle zadny potize nemel a motka mela 65tis (ZX9R 98). S tema kotoucema je to zajimavy, ale nikdy jsem o tom neslysel a nezkoumal to. Ja bych jeste zkusil nechat premerit rafek (hazeni, vyoseni atd.) a jak uz se psalo ty vidle. Samozrejme kdyz pomohla vymena kotoucu, tak to ukazuje na ne, ale zkusil bych jeste levnejsi reseni.
Ve tvým případě to bude asi těma vidlema , co zkusit hustší olej do vidlí kterej by to jakoby eliminoval ???
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Hází mi jeden kotouč,stačí přední kolo zvednout a roztočit a v jednom místě v třmenu se kolo přibrzduje,když sundám jeden třmen tak je to OK,takže mám křivej pravej kotouč,měřili jsme to uchylkoměrem,když byl kotouč prímo na motorce jen jsme měli na stojanu přední kolo.
Mám najeto 31 000 a kotouč je taky v kopru přitom má tlousku více jak 4,5 mm.Nejvíc mě zaráží fakt,že se mi to stalo cca po 150 km od výkěny nových desek od Bendixu.
Jinak tu v bazaru je nabídka firmy,kdy ti vymění jen obruč a dají nové nýty,jsou někde od Boskovic,kus vychází na cca 2900,- Kč.
Ještě jedna věc,jsi si jistý že máš 310 mm?
Já už jsem z toho matěj,měl bych mít 298 mm a myslel jsem že modely 2000-2001 (jak máš ty) mají stejné kotouče,vím že 2002 a novější už má 320 mm.
Jestli je špatný jen jeden nebo jsou v čudu oba jsem také zkoušel. Vždy jsem odpojil jeden brzdič, přivázal jej k vidli, jel to projet a pozoroval. Vypozoroval jsem, že s jedním to vibruje kolem těch 80-ti. U druhého už jsem skoro jásal, že je ok, ale bohužel měl akorát hranici vibrování posunutou snad až ke 150 km/h. Tohle je mě právě taky divný, že v relativně krátkém období by mě odešly oba dva kotouče. No a poslední věc co jsem vypozoroval je, že ty 2 kotouče tam fakt nejsou zbytečně
K vidlicím: Motorku čistím, leštím a pucuju dost často a žádného ani náznaku vlhkosti jsem si u nich nevšiml. Dost se vás tu shodlo na těch vidlích – nějaký konkrétní tip na co se mám vrhnout, kromě výměny oleje?
Orgovany: Jen tak letmo jsem zagooglil a o Breaking kotoučích nějak skoro nic, nemáš pls odkaz na nějakého prodejce?
Kovi: Kolik ti házel ten špatnej kotouč, když jsi to měřil přímo na motorce? A jen ze zvědavosti – kolik ten dobrej? Jo a na 100% mam 310mm. Ona ta motorka 00-01 je dost překopaná oproti předchozímu modelu i když to tak na první pohled nevypadá.
Bubrak ZX10R: Neprojevil by se ten ráfek už při vyvažování pneu? I když vidim tu nadílku za oknem, tak času na otestování i tohodle mám dost.
Stepo: Hybnost nýtů prověřím.
Něco bych teba měl:Top Bike - Miloš Ježek !, ten ti doufám vyhový .
Aha,tak tak jsem to našel 94-97 a 02-04 má 320 mm,00-01 má 310 mm a 98-99 (muj případ) 300 mm,asi nechám vyměnit tu obruč,nebo se dají sehnat v celku dobré jeté zhruba za 3 oba.Ale je to riziko,protože to na místě skoro nevyzkoušíš.
Jinak novej kotouč má podlě mě až 5,5 mm.
tady jsou nové,ale je to paleta.
kotouč novej
žak>
tak je to firma z Otrokovic,kousek vedle
rovnání kotoučů
Naposledy editováno 05.01.2009 13:34:58
Jinak pokud to opravdu nedelalo s jinymi kotouci, pak je chyba nejspis v tech tvych...ale popisovane hazeni je v norme - jsou to plovouci kotouce a ty maji trebu u Suzuki nominapni clearence 0.3 mm axialne. :\
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Kdybych někde sehnal jetý kotouče a měl bych možnost to projet, tak bych určitě poznal jestli jsou OK nebo ne. Bohužel počasí venku mě zrovna teď, když mám konečně znova čas to řešit, moc nepřeje.
Dawe02 ..havárii, vymetení nějaké velké díry ani nic podobného mě nepotkalo a hlavně s těma 300-kama byl klid.
Jen mě furt vrtá hlavou co je s těmi mými špatně. Vždyť je ta obruč plovoucí. To že se mě na budíku (na soustruhu) ukáže odchylka cca 0,06 mm na průměru kolem 300mm se mě nezdá jako problém. Vždyť to se musí při brždění vlivem plovoucího uchycení dorovnat No změřím to ještě na motorce a uvidím. Strašně rád bych si mohl konečně říct: "Jsou to ty kotouče, musím sehnat jiný"
Naposledy editováno 05.01.2009 13:39:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Jeste me napadla jedna varianta, ale nedokazu ani odhadnout jak pravdepodobna muze byt.
Prestoze nameris minimalni celni hazeni (ktere by bylo jak jsi spravne napsal kompenzovano plovouci konstrukci kotouce) muze byt kotouc vadny a to v pripade ze ma nekonstantni tloustku - tzv. vybrzdeny... to by mohlo take zpusobovat buzeni a nasledne vibrace. Projevem by asi bylo, ze by se situace zhorsovala pri brzdeni v kritickych rychlostech a byla by asi patrna zmena k horsimu i pri jen malem pribrzdeni...take by asi bylo citik "kopani" do packy.
Je to tak nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Dawe02 ..přesně tohle je tak ta jediná věc o které si říkám, že by to mohl být můj problém Akorát nevím jestli to je možné nebo ne a čekám jestli tu někdo podobnou zkušenost nevytáhne. Je fakt, že doposud jsem tu tloušťku měřil jen tak letmo cca na 2 místech. Zkusím ještě vzít mikrometr a naměřit jí pořádně v daleko více bodech.
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Dawe02>Ninjaman>
Jeste me napadla jedna varianta, ale nedokazu ani odhadnout jak pravdepodobna muze byt.
Prestoze nameris minimalni celni hazeni (ktere by bylo jak jsi spravne napsal kompenzovano plovouci konstrukci kotouce) muze byt kotouc vadny a to v pripade ze ma nekonstantni tloustku - tzv. vybrzdeny... to by mohlo take zpusobovat buzeni a nasledne vibrace. Projevem by asi bylo, ze by se situace zhorsovala pri brzdeni v kritickych rychlostech a byla by asi patrna zmena k horsimu i pri jen malem pribrzdeni...take by asi bylo citik "kopani" do packy.
Je to tak nebo ne?
v tomhle pripade by to 100% zpusobovalo i "kopani" do packy brzdy. jestli mu to nedela, chybu v tomhle neni potreba hledat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Eso_Rimmer>Dawe02>a byla by asi patrna zmena k horsimu i pri jen malem pribrzdeni...take by asi bylo citik "kopani" do packy.
Je to tak nebo ne?
v tomhle pripade by to 100% zpusobovalo i "kopani" do packy brzdy. jestli mu to nedela, chybu v tomhle neni potreba hledat.
Ehm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Dawe02>Eso_Rimmer>Dawe02>a byla by asi patrna zmena k horsimu i pri jen malem pribrzdeni...take by asi bylo citik "kopani" do packy.
Je to tak nebo ne?
v tomhle pripade by to 100% zpusobovalo i "kopani" do packy brzdy. jestli mu to nedela, chybu v tomhle neni potreba hledat.
Ehm
ptal jsi se, tak jsem odpovidal. jestli to byl dotaz na Ninjamana, mel bys to lepe formulovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
WARP>možná že se ty vibrace při nějaké určité rychlosti násobí - s jinou vibrací přilehlé součásti (amplitudy se sečtou) a výsledek je znát, při menší/větší rychlosti se tyto vibrace navzájem vyruší (odečtou). Ještě se zeptám, je možné vyzkoušet celé kolo i s kotouči na vyvažovačce??? To by ti dalo jistou odpověď, že to dělá kolo a ne vidle, popř. kotouče...
Znovu musim opakovat ze popisovane chovani je "normalni" kmitani, otazka je kde se bere buzeni (je to bud buzeni nevyvahou nebo buzeni nejakou harmonickou ci cyklickou silou).
Pokud nenalezne zdroj tohoto buzeni, pak je klidne mozne ze momentalni naladeni soustavy predni vidlice je proste extremne nevhodne.... pak bych urcite experimentoval s nastavenim pruzeni a tlumeni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
Eso_Rimmer>Dawe02> pokud jsem neco neprehledl, psal o tom, ze po namontovani jinych kotoucu to zmizelo. je-li tomu tak, proc laborovat s vidlicema??
1. Jeho kotouce nevykazuji zadnou meritelnou vadu...zatim
2. Protoze nenamontoval jine totozne, ale mensi za ktere je pochopitelne ted vymenit nechce a hleda jine potencialni reseni
3. Ptal jsem se asi o 20 prispevku drive
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |