globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně do zatáček
 
2.1.2009 v 23:20
Zdrávo. Tak jsem přesedlal z Jawky 350 na CBF600 A už vidím první problémy. Zatáčky!!!!! Jak do nich najíždět, projíždět a vyjíždět. Někomu se to může zdát banální dotaz nebo se to už tady probíralo, ale nic jsem nenašel nebo neumím hledat.
Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:16 | Nahoru | #31
do zatáček? pomalu, v klidu, a jen na tolik na kolik mám.. nebo pokud jí chceš někde sbírat tak jezdi jak chceš, ale já rozhodně nejezdím na víc než co mi dovolí svědmí a proto už několik desítek tisíc km jsem bez nehody i těžkých krizových situací...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:30 | Nahoru | #32

Mirek12>NoFear4>Mirek12>jako přiznám se,že jsem párkrát takhle na enduru přestřelil , že sem to debilně zabrzdil

i ja i ja,me to trvalo asi 10 let nez sem na to vubec prisel a pak se to naucil

uvidím, ale stejně ten strach že pod sebou přebrzdím kolo mi stejně nedovolí použít přední brzdu v náklonu.. jednou jsem to zkusil jakože zachránit zadní brzdou a to je jako zapnout uzávěrku a chtít zatočit , tedka co jsem jezdil enduro (další sezona Fazer) tak jsem před zatáčkou zabrzdil naklopil a přitáhnul ... ale někdy je to boj , a to nemluvím kam čumím při těchto věcech .. ale jinak to vždycky byla palba



no ono u vetsiny zacatesniku je asi strach z padu na predni kolo pochopitelny,protoze si mysli ze se musi brzdit hodne...anom muze,ale az se to naucis jen velmi lehce...pri takovem brzdeni zadny pad nehrozi...ani pri velkem naklonu...konec koncu je to krasne videt pokud pojeds v naklonu a zmacknes brzdu,tak co se stane...u vetsiny motorek se motorka zacne narovnavat,ne padat na zem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:33 | Nahoru | #33
NoFear4> je špatně že brzdím i řadím v náklonu?
jinak čus.. ani nevim jestli proběhl face to face. nějak jsem to nestihl tady pročíst..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:35 | Nahoru | #34

Fernet-stock>do zatáček? pomalu, v klidu, a jen na tolik na kolik mám.. nebo pokud jí chceš někde sbírat tak jezdi jak chceš, ale já rozhodně nejezdím na víc než co mi dovolí svědmí a proto už několik desítek tisíc km jsem bez nehody i těžkých krizových situací...



pomalu,v klidu...?mozna...ma to ale jednu trhlinu!Tvoje varianta jezdeni nepocita s nenadalou situaci.Moje jezdeni je sice subjektive nebezpecnejsi,ale mam vyhodu,ze umele vyvolanych krizovych situaci resim desitky a budu na dalsi pripravenej a treba i budu vedet a umet ji zvladnout...ty nikoli...
,,,neni to mysleno jako utok nebo chvastani,jen jako uhel pohledu na jizdu a jizdu do zatacka jo

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:40 | Nahoru | #35

NoFear4>Mirek12>NoFear4>Mirek12>jako přiznám se,že jsem párkrát takhle na enduru přestřelil , že sem to debilně zabrzdil

i ja i ja,me to trvalo asi 10 let nez sem na to vubec prisel a pak se to naucil

uvidím, ale stejně ten strach že pod sebou přebrzdím kolo mi stejně nedovolí použít přední brzdu v náklonu.. jednou jsem to zkusil jakože zachránit zadní brzdou a to je jako zapnout uzávěrku a chtít zatočit , tedka co jsem jezdil enduro (další sezona Fazer) tak jsem před zatáčkou zabrzdil naklopil a přitáhnul ... ale někdy je to boj , a to nemluvím kam čumím při těchto věcech .. ale jinak to vždycky byla palba

no ono u vetsiny zacatesniku je asi strach z padu na predni kolo pochopitelny,protoze si mysli ze se musi brzdit hodne...anom muze,ale az se to naucis jen velmi lehce...pri takovem brzdeni zadny pad nehrozi...ani pri velkem naklonu...konec koncu je to krasne videt pokud pojeds v naklonu a zmacknes brzdu,tak co se stane...u vetsiny motorek se motorka zacne narovnavat,ne padat na zem



jj to je pravda, holt se bude jezdit zatáčkama jak z hnojem a pilovat , jezdit a jezdit už tedka v rozdílu brzd fazera a KLR cejtím nějakej respekt .doufám,že mám dobry gumy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:41 | Nahoru | #36
NoFear4> nn asi sme se nepochopili.. myslel jsem pokud není zvyklej ať jede klídek.. pokud nemá odhad, zkušennosti pak právě nedokáže nikdy nic udělat pokud někam vletí jako střelenej srnec.. pokud začne hezky klídek i když mu to ustřelí v pomalé rychlosti má pořád čas něco s tím udělat.. jakmile se tohle nenaučí neměl by jezdit rychle..
jinak nenadálá situace. co si pod tím představíš? štěrk? auto? strom? co se mění na tom že když jedu pomaleji mám víc času na to to "alespoň" ubrzdit když už nic jiného? pomalejší jízda zvyšuje možnost manevrování.. nevím..
jako hle, suběktivně proti rychlosti nic nemám.. ale ne každý jí umí ovládat.. ať už ho potká cokoli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:42 | Nahoru | #37

Fernet-stock>NoFear4> je špatně že brzdím i řadím v náklonu?
jinak čus.. ani nevim jestli proběhl face to face. nějak jsem to nestihl tady pročíst..



Neni pokud ti to tak vyhovuje a nikoho tim neohrozujes ja sam za sebe bych jen neradil v naklonu moc smerem dolu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:46 | Nahoru | #38

Fernet-stock>NoFear4> nn asi sme se nepochopili.. myslel jsem pokud není zvyklej ať jede klídek.. pokud nemá odhad, zkušennosti pak právě nedokáže nikdy nic udělat pokud někam vletí jako střelenej srnec.. pokud začne hezky klídek i když mu to ustřelí v pomalé rychlosti má pořád čas něco s tím udělat.. jakmile se tohle nenaučí neměl by jezdit rychle..
jinak nenadálá situace. co si pod tím představíš? štěrk? auto? strom? co se mění na tom že když jedu pomaleji mám víc času na to to "alespoň" ubrzdit když už nic jiného? pomalejší jízda zvyšuje možnost manevrování.. nevím..
jako hle, suběktivně proti rychlosti nic nemám.. ale ne každý jí umí ovládat.. ať už ho potká cokoli...



jasny,ale ja jim nerikam aby jeli rychle.at to trenuji v rychlostech od 40 do 90 to staci...
ano u zminovanych situaci budes mit asi vic casu na manevrovani,kdyz pojedes pomaleji nez ja a nebude vadit mensi zkusenost v krizovych situacich...ale v pripade ze se proti tobe bude pohybovat velice rychle nejaky predmet,treba auto..uz v te vyhode pomale rychlosti nebudes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:51 | Nahoru | #39

NoFear4>Fernet-stock>NoFear4> nn asi sme se nepochopili.. myslel jsem pokud není zvyklej ať jede klídek.. pokud nemá odhad, zkušennosti pak právě nedokáže nikdy nic udělat pokud někam vletí jako střelenej srnec.. pokud začne hezky klídek i když mu to ustřelí v pomalé rychlosti má pořád čas něco s tím udělat.. jakmile se tohle nenaučí neměl by jezdit rychle..
jinak nenadálá situace. co si pod tím představíš? štěrk? auto? strom? co se mění na tom že když jedu pomaleji mám víc času na to to "alespoň" ubrzdit když už nic jiného? pomalejší jízda zvyšuje možnost manevrování.. nevím..
jako hle, suběktivně proti rychlosti nic nemám.. ale ne každý jí umí ovládat.. ať už ho potká cokoli...

jasny,ale ja jim nerikam aby jeli rychle.at to trenuji v rychlostech od 40 do 90 to staci...
ano u zminovanych situaci budes mit asi vic casu na manevrovani,kdyz pojedes pomaleji nez ja a nebude vadit mensi zkusenost v krizovych situacich...ale v pripade ze se proti tobe bude pohybovat velice rychle nejaky predmet,treba auto..uz v te vyhode pomale rychlosti nebudes



tomu nerozumim... pokud proti mě jde rychlejedoucí auto, moje pomalá jízda eliminuje alespoň trošku jeho rychlost. Opět platí že mám víc času na to něco udělat..
vyšší rychlost proti rychle jedoucímu autu mě musí přeci zákonitě připravit o nějaké možnosti... byť třeba zajetí ke krajnici a zastavit... uděláš tohle ve vysoké rychlosti? vždyť i nárazy protijedoucích vozitel se sčítají.. proč by se čas pro alternativí vyhnutí měl "prodlužovat?

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:52 | Nahoru | #40

NoFear4>Fernet-stock>NoFear4> je špatně že brzdím i řadím v náklonu?
jinak čus.. ani nevim jestli proběhl face to face. nějak jsem to nestihl tady pročíst..

Neni pokud ti to tak vyhovuje a nikoho tim neohrozujes ja sam za sebe bych jen neradil v naklonu moc smerem dolu...



mě zatím stačí že jsem nepřebrzdil tak abych si rozbil hubu jen proto že bych měl křeč v ruce nebo naopak kopyto na řadičce.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:56 | Nahoru | #41
Kua Fernete... ty začínáš furt, že něčemu nerozumíš ... sakra chlape máš do toho jít prsama!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 02:58 | Nahoru | #42
Mirek12> kurwa tak mám pravdu nebo né??

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:00 | Nahoru | #43

Fernet-stock>Mirek12> kurwa tak mám pravdu nebo né??

máte pravdu oba... ty se budeš srát pomale v zatáčce a někam to dotlačíš , Fíír to střihne pod kvaltem rychle pryč a rychle to v náklonu dobrzdí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:00 | Nahoru | #44

Fernet-stock>

tomu nerozumim... pokud proti mě jde rychlejedoucí auto, moje pomalá jízda eliminuje alespoň trošku jeho rychlost. Opět platí že mám víc času na to něco udělat..
vyšší rychlost proti rychle jedoucímu autu mě musí přeci zákonitě připravit o nějaké možnosti... byť třeba zajetí ke krajnici a zastavit... uděláš tohle ve vysoké rychlosti? vždyť i nárazy protijedoucích vozitel se sčítají.. proč by se čas pro alternativí vyhnutí měl "prodlužovat?



Ne myslel jsem to tak,ze jsem dal ve srovnani:150km rychle leticiho me,do protismeru a skarpy a stromu,kde nic nejelo...znalost teto situace a "umeni"ji zvladat vse odvraceno bez nehody...a pak tebe jedouciho do stejne zatacky 70,ale nahle proti tobe jedou auto rychlosti 80km....oba resime priblizujici se prekazku rychlosti 150km,jenze ty si drive resil jen situace,kdy si jel 70 proti skarpe ktere se nehybala....ja si myslim ze na tom budu v danne situaci lepe ja...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:11 | Nahoru | #45
NoFear4> ale to přeci nelze takhle brát né? srovnáváš jablka a hrušky... ty mluvíš o situaci do které se dostaneš sám například špatným odhadem zatáčky, svojí rychlosti, brzdné dráhy či čehokoli jiného. jakmile mluvíš o autu které nikdo neodkáže předpokládat je to podle mě zcela jiná situace s jinými časovými parametri i když možná že vstupní hodnoty jsou "relativně stejné"
jako shodneme se v tom, že pokud se naučíš jezdit svižně a zvládat po tím vyšším tlakem náhodné situace tak samo jsi v obrovské výhodě. o tom žádná.
ale nazapomínej že ze začátku jsme mluvili o "začátečníkovi" který tohle umět ani nemůže..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:17 | Nahoru | #46

Fernet-stock>NoFear4> ale to přeci nelze takhle brát né? srovnáváš jablka a hrušky... ty mluvíš o situaci do které se dostaneš sám například špatným odhadem zatáčky, svojí rychlosti, brzdné dráhy či čehokoli jiného. jakmile mluvíš o autu které nikdo neodkáže předpokládat je to podle mě zcela jiná situace s jinými časovými parametri i když možná že vstupní hodnoty jsou "relativně stejné"
jako shodneme se v tom, že pokud se naučíš jezdit svižně a zvládat po tím vyšším tlakem náhodné situace tak samo jsi v obrovské výhodě. o tom žádná.
ale nazapomínej že ze začátku jsme mluvili o "začátečníkovi" který tohle umět ani nemůže..



Jasny byl to jen takovy priklad kdy by se teoreticky mohla hodit zkusenost plynouci z neustale rychle jizdy.
Me jen mrzi,kdyz vidim jak lide jezdi.Ze po opusteni autoskol na nejaky svuj osobity styl jizdy,s tim se spokoji a uz tak nejak neresi,jestli vlastne jezdi dobre a jestli tu motorku umi i dobre ovladat...no a pak kdyz se neco deje je to v prdeli 2x tolik....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:23 | Nahoru | #47

NoFear4>Fernet-stock>NoFear4> ale to přeci nelze takhle brát né? srovnáváš jablka a hrušky... ty mluvíš o situaci do které se dostaneš sám například špatným odhadem zatáčky, svojí rychlosti, brzdné dráhy či čehokoli jiného. jakmile mluvíš o autu které nikdo neodkáže předpokládat je to podle mě zcela jiná situace s jinými časovými parametri i když možná že vstupní hodnoty jsou "relativně stejné"
jako shodneme se v tom, že pokud se naučíš jezdit svižně a zvládat po tím vyšším tlakem náhodné situace tak samo jsi v obrovské výhodě. o tom žádná.
ale nazapomínej že ze začátku jsme mluvili o "začátečníkovi" který tohle umět ani nemůže..

Jasny byl to jen takovy priklad kdy by se teoreticky mohla hodit zkusenost plynouci z neustale rychle jizdy.
Me jen mrzi,kdyz vidim jak lide jezdi.Ze po opusteni autoskol na nejaky svuj osobity styl jizdy,s tim se spokoji a uz tak nejak neresi,jestli vlastne jezdi dobre a jestli tu motorku umi i dobre ovladat...no a pak kdyz se neco deje je to v prdeli 2x tolik....



když bych měl jezdit jak mě učl autoškolák už bych tu nepsal.. a za tím si stojím vším čím mám...
stejně se to člověk musí naučit sám...

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 03:28 | Nahoru | #48

Fernet-stock>
když bych měl jezdit jak mě učl autoškolák už bych tu nepsal.. a za tím si stojím vším čím mám...
stejně se to člověk musí naučit sám...



Tomu verim...
ale s tim ze se to clovek musi naucit sam bych nejradsi neco udelal...prijde mi,ze to stoji az moc zivotu a stejne se s toho nikdo nepouci,ani poucit nemuze...jedine co ti pomuze pri preziti je preci jen tvoje vlastni praxe a jizda a trenovani...skoda ze to nikdo nevyucuje(okruh nepocitam)

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:19 | Nahoru | #49
Já letos koupil po sedmi letech motorku. Tzn. že jsem skoro začínal od nuly. Myslím, že je dobré sehnat nějaké knížky, které se jízdou na motorce zaobírají. Stejně tak je na netu spousta videí, která názorně ukazují jak co dělat (brždění, zatáčení, apod.). Je jasné, že z knížek a videa se to nenaučíš, ale je to dobrý teoretický základ. Pak je potřeba jezdit, jezdit a jezdit a trénovat třeba na nějakém letišti nebo velkém parkovišti.
Jinak je asi všem jasné, že autoškola je cesta k získání řidičáku, ale ve většině případů ne cesta k naučení bezpečné jízdy na motorce.

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:28 | Nahoru | #50
člověče fíre to brždění asi má něco do sebe, slibuju že na jaře začnu trénovat
ptz když se tak zpětně zamyslím nad mým motorkářským životem, tak se mi už několikrát stalo že mě levá vracečka vynesla až za čáru jako říkám si, že kdyby tam něco jelo, tak na ty brzdy asi půjdu nebo to vohnu víc, ale určitě je dobrý vědět, že to zvládnu i v praxi..

jo a doprava mi to jde hůř, nevíte někdo čím to je? levý boky gum mám vždycky sjetý víc, v pravý nedokážu na výjezdu ani tolik zatáhnout za plyn, asi psychoblok nebo já nevim

letos si snad konečně zkusím okruh..

jinak já když jsem přesedlal z jawky na japonca, našel jsem si zatáčku která měla dobrej povrch, nezavírala se, dlouhou táhlou a bylo do ní vidět.. a poprvé jsem jí projel 80, pak postupně zrychloval po krůčkách, až jsem se dostal na určitej náklon, kde už jsem tomu přestával věřit.. tak jsem se na to vysral a jel pryč.. a za dva dny třeba zas ta samá a znovu zkusit zrychlit.. až jsem si škrtnul stupnou

edit: už si to nepamatuju, ale asi byla levá

Naposledy editováno 03.01.2009 09:31:30

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:30 | Nahoru | #51

Mike.46>
Jinak je asi všem jasné, že autoškola je cesta k získání řidičáku, ale ve většině případů ne cesta k naučení bezpečné jízdy na motorce.



ano, toto bohužel platí i o plechovkách.. já když vidim ty rychlokurzy a polovina žen to pak dostane jen za hezký úsměv no a aby mi tu holky nenadávaly, tak plno chlapů by ty papíry taky měli vrátit..

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:30 | Nahoru | #52
Nejdriv bych se snazil jezdit pomalu a obezretne a hlavne se snazil naucit brzdit, protoze to spousta lidi neumi prestoze je to velice podstatne. Teprve potom bych si zkousel techniku prujezdu zatackou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:32 | Nahoru | #53

dva_hrnce>

jo a doprava mi to jde hůř, nevíte někdo čím to je? levý boky gum mám vždycky sjetý víc, v pravý nedokážu na výjezdu ani tolik zatáhnout za plyn, asi psychoblok nebo já nevim

letos si snad konečně zkusím okruh..



Jo, to nejsi sám. Taky se mi zatáčí líp doleva, na lyžích, bruslích atd. to samé. Je to možná blbost, ale nemají to leváci obráceně?
Jinak na okruh chci letos taky. Začínám na Sosnové, pak asi Most.

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:33 | Nahoru | #54

Dawe02>Nejdriv bych se snazil jezdit pomalu a obezretne a hlavne se snazil naucit brzdit, protoze to spousta lidi neumi prestoze je to velice podstatne. Teprve potom bych si zkousel techniku prujezdu zatackou.



jj, v tomhle s vámi plně souhlasím! a podřazovat taky nedoporučuju.. sice to byl tenkrát krásnej drift, ale to jak mě ty svodidla v protisměru odrazily už tak hezký nebylo.. ani levný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:34 | Nahoru | #55

Mike.46>dva_hrnce>

jo a doprava mi to jde hůř, nevíte někdo čím to je? levý boky gum mám vždycky sjetý víc, v pravý nedokážu na výjezdu ani tolik zatáhnout za plyn, asi psychoblok nebo já nevim

letos si snad konečně zkusím okruh..



Jo, to nejsi sám. Taky se mi zatáčí líp doleva, na lyžích, bruslích atd. to samé. Je to možná blbost, ale nemají to leváci obráceně?
Jinak na okruh chci letos taky. Začínám na Sosnové, pak asi Most.



je to možný, uděláme anketu a zajímavý je i to, že já pravák píšu smsky levou a mladá levačka pravou..

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 09:52 | Nahoru | #56
to je jednoduche musyš sy odemknuť řydytka ber to jako prfny krok k uspjěchu

Naposledy editováno 03.01.2009 09:52:47

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 10:02 | Nahoru | #57
vyšlo v motohousu na link je odkaz jak jezdit tak čti a uč se

Když se začíná úplně od znova

Sledujete náš časák už delší dobu? Pak si možná vzpomenete... Bylo to v červenci roku 2002 a my pro vás psali první echt-motohousí redakční test. Tenkrát jsme u toho smotali jedno cebro, ale to sem zrovna moc nepatří.

My si totiž chceme připomenout ten testík kvůli něčemu úplně jinému. Tehdy v záhlaví testu totiž stálo: Je vám 35 let. V pětadvaceti jste musel prodat motorku, vybrat stavební spoření, oženit se a koupit byt. Dnes máte rodinu, práci, peníze a prsty začínají opět pálit. Už máte vymyšleno, jak jste na „velký come-back“ připraveni?

Co teda bude

Chystáme miniseriál o ježdění. O tom úplně nejzákladnějším, co musí každý z nás vědět, aby jednak přežil a hlavně, aby si užil. Jasně, že jde o velkej kus zábavy a frajeřiny. Tedy seriál, který bude zrovna určen pro takový nováčky nebo navrátilce, kterým se návyky obroušených kolen ještě nedostaly pod kůži, a kterým pomůžou i třeba jednoduchý obrázky nebo malůvky. Ony totiž jsou v životě lidskym občas chvíle, kdy se opravdu hodí vědět, kdy je třeba na chvilku zaklapnout plyn.

Průvodcem vám bude Carlos a my si myslíme, že to bude jeden z učitelů nejpovolanějších. Není to sice žádnej Mick Doohan, ale na mašině jezdí od malička a tak o tom něco ví. Po prvních pár lekcích, kdy si ukážeme to nejzákladnější na silnici, se možná vydáme i na okruh a určitě i do přírody. Nakonec pro vás nachystáme i nějaké ty laskominky a asi to dopadne tak, že k Vánocům budete moct svým dětem ukázat efektní secvičenou jízdu po zadním (panečku, to bude radosti). Nic z probíranýho učiva nebude tak těžký, abyste to v klidu nezvládli, ale naopak nic nebude tak nicotný, aby vám to nemohlo zamotat rukama. Takže lekce první, teoretická: Co si vlastně dopřát?

Čtyři na začátek

Motorka je sen a tomu se taky hodně podřizují nákupy. Takže, kdo čučí na GP, ten najednou potřebuje nějakou pilu, kdo radši americký kovbojky, ten si koupí H-D židli. Je to samozřejmě podle vkusu každýho z vás a nám nepřísluší do jakéhokoli výběru zasahovat. Zkusíme jen čtyři rady pro výběr motorky...

1. Vždycky je lepší koupit novou anebo nebouranou. Každá i sebenepatrnější rána se může někde projevit. Jasně, nám se to radí, ale vždycky rozhodujou prachy. Jenom to vezměte na vědomí, třeba se to může někdy hodit.

2. Objem a výkon volte s ohledem na svoje zkušenosti. Taky rada na první kuk „pro blbce“, ale dojděte se zeptat do moto-shopů, kolik neomezených hrdinů skončilo do 250 metrů po koupi.

3. S chladnou hlavou vyberte motorku opravdu určenou k tomu, k čemu jí budete chtít použít. Na nedělní jízdu na kafe, na dlouhý cestování, na pařbu na okruhu, na prodírání se k rybníku. To všechno jsou úplně diametrálně odlišný skupiny a nemá cenu zvedat novou R1 z bláta kachní smyčky. Možná, že se teď opět smějete, co to tady připomínáme za triviality, ale schválně se rozhlédněte po svém okolí a podívejte se, jaký dělaj lidi pitomosti. (Samozřejmě, nejlepší řešení je koupit si motorek víc, to je pak lehce vyřízený.)

4. Oblečení. Něco na sobě mít, chránit se před vlezlým počasím a být připravený na tvrdost zemský podložky. Taky triviální, ale nezapomeňte, že jste podle zadání už starší pětatřiceti, a to už tělo není zas tak nezničitelný...

Jedem pro první bike

Takže, hlavně klid. Je to super, ale mohlo by to snad trvat dýl jak dvě hodiny. Starý pravidlo říká, že nejlíp prodaná motorka je ta, kterou kupec do týdne rozstřelí. To pak není možný ani odhalit skryté závady a prachy jsou definitivně... u někoho cizího v kešeni. Takový kupec se pak nazývá „ryba“ a myslíme, že mezi takové byste se rozhodně nechtěli zařadit (haha, a co jich je!).

Tak ještě jednou klid. Pojedete tam autem s nějakým svým kámošem, svezete se a pak se v klidu vrátíte domů!!! Mějte na paměti, že jste na tom deset roků neseděli a ono se nám to všechno posunulo o krůček dál ve vývoji.

Tři pořád stejný věci

Á propos, ten vývoj – co se za těch deset let změnilo a co je nový... Určitě dnešní motorky lahodně líp držej stopu. To je skoro neporovnatelný. Když jste tenkrát končili, bylo všechno tak trochu podobný jaderný hlavici, a to už dneska není vůbec průchozí. Motorky jsou kompaktnější, menší, ale když zasednete za řidítka, za moment budete mít pocit, že jste tu už jednou někdy byli.

Dnešní jsou prostě lepší, a to je pro vás dobrá zpráva. Ale zase. Tak dobrý, aby odpouštěly hlouposti, nejsou. Takže na tu první cestu zase přidáme další čtyři základní návody.

–Určitě tvrdě nebrzdit přední brzdou v zatáčce! To prostě nepůjde za žádné vlády a za žádného režimu. Jak za ní vezmeš ostře v náklonu, jdeš do škarpy.

– Určitě nám sem za těch deset let nikdo nenasadil západoněmecký cestáře, takže pořád buďte ve střehu!!! Nalíčený jsou jak hluboký díry, tak nepostřehnutelný hrboly. V zatáčkách bývá štěrk a na křižovatkách jemný prach. To vše dokáže lehce zakalit radost při hezkém slunečném odpolední. Tak čumte na cestu a nekoukejte, co kde chodí kolem silnic.

– Ačkoli si tady lidi už trochu pomohli a mají lepší auťáky, tak pořád to jsou ti stejní trabanťáci, jako byli před deseti lety. Nepočítejte tedy, že někdo v plechovce uhne, naopak čekejte od nich jen ty nejhorší zrady. Provoz se za ty roky nehorázně zvýšil a lidi jsou z toho hodně vyplašený. Pro ně v autě znamená chyba pomačkaný plechy, pro vás to může být i o hodně horší.

– Jožo Ráž kdysi pravil „Preferujem jazdu bez prilby“ a podívejte se, jak dopadl ten jeho ciferník.

Vyšlo v Motohouse 5/2005

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 10:26 | Nahoru | #58
www.zamilovane.estranky.cz/clanky/jak-spravne-jezdit-na-motorce třeba ti tohle nějak pomuže,něco o zatačkach tam je

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 10:27 | Nahoru | #59
aha,někdo nademnou byl rychlejší

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 10:58 | Nahoru | #60
Trocha teorie ... tečný úhel atd. nevím jestli to tady nepadlo, ale co vím, tak jediná knížka svého druhu v češtině "Dokonalá jízda na motocyklu" Nakladetalství Kopp.

http://www.kopp.cz/w...oduct=443&aln=cz

Na některých italských serverech jsou PDFka, která např. upozorňují jak se chovat na motorce, skútru ve městě - mrtvý úhel atd. nějak jsem to smaznul
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist