globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu
30.10.2008 v 21:45
Jak je možný, že teď když je zima, tak motorka se vstřikováním subjektivně "líp jede"? u karbenátku to chápu, ale neměla by tohle stříkačka eliminovat?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 21:48 | Nahoru | #1
mně se zdálo, že mi raptor trochu vlažněji reagoval na plyn na stelviu v 2800 metrech...teď mu nízký (10°C) teploty nevadí

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 21:52 | Nahoru | #2
motor potřebuje nasávat studenej vzduch,takže v nišších teplotách je to pro něj lepší....

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 21:55 | Nahoru | #3
myslím že vstřikování nebo karbec,to je jedno,každopádně je rozdíl mezi teplím a studeným nasávaným vzduchem myslím že vždy bude výkon záviset na vzduchu i když je to stříkačka,samozřejmě výkonostní rozdíly sů malé

Naposledy editováno 30.10.2008 21:57:41

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 21:56 | Nahoru | #4
Tak tak studenej luft jí svědčí.

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:02 | Nahoru | #5
Studenej a vlhkej vzduch opravdu svědčí. Proto jsou intercoolery (když vzduch turbo ohřeje) a studenou vlhkost už využívali v 2.světové němci na messerschmidtech ke zvýšení výkonu (rozstřikováním vody do sání místo okysličování čistým O2, který sice zvýšil výkon, ale pak jim shořely písty. S vodou to vydrželo cca 1/2 hodiny. Benziňáku a především dieslu teplej vzduch snižuje výkon.

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:03 | Nahoru | #6

MickXX>Tak tak studenej luft jí svědčí.


A taky vlhký vzduch - ideální je studená lehká mlha. Aerosol malého objemu se změní v přehřátou páru a taky trochu zatlačí na píst Daň za to může být jej zpětná kondenzace a koroze vnitřních částí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:04 | Nahoru | #7
skyair> seš o minutu rychlejší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:13 | Nahoru | #8
karf> To by spis mohlo byt ridcim vzduchem, ne?
Jen hadam..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:16 | Nahoru | #9
Alfonso> jj, taky myslim, mam i stejnou zkusenost
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu

Naposledy editováno 30.10.2008 22:17:21

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:18 | Nahoru | #10

TeKilla>skyair> seš o minutu rychlejší



koukám, že se technici sešli... a je shoda i dohoda
jo a ještě k problému stříkačky. To na to nemá vliv (teplota a vlhkost vzduchu) protože střik je jen přesnější dávkování paliva.
Má to vliv na výkon, rozběh motoru do otáček a pod. protože je to přesné v poměru paliva a vzduchu oproti karbecu, kde ten ideální průběh je jen v jedné části otáček. Známé radosti, že to táhne odspoda a schází maximálka, nebo opačně.

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:21 | Nahoru | #11

Marst>Alfonso> jj, taky myslim, mam i stejnou zkusenost
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu



poopravím... v řidším vzduchu (váže se k nadmořské výšce) je méně kyslíku. A lidé a motory šlapou "pomaleji" ... až nakonec zdechnou

Naposledy editováno 30.10.2008 22:21:41

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:25 | Nahoru | #12
protože studený vzduch zaujímá menší objem než teplý vzduch, vejde se do spalovacího protostoru více směsi

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:26 | Nahoru | #13

Marst>Alfonso> jj, taky myslim, mam i stejnou zkusenost
ridci vzduch => min vzduchu v jednotce objemu


není to spíše naopak??? Možná se pletu, ale mně se zdá že do stejného objemu narveš toho vzduchu víc, protože má menší hustotu ne?

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:36 | Nahoru | #14
Pánové je to prosté: mluvíme-li o vzduchu tak víme, že se skládá především z kyslíku, dusíku, kysličníku uhličitého dalších plynů v zanedbatelném množství, prachu a pod. Ale to co podporuje hoření je jen a jen kyslík. a jak známo, nejvyšší hustota kyslíku je u mořské hladiny a z výškou (i s ostatními plyny a částicemi, které společně nazýváme vzduch) se zmenšuje, až zhruba ve výšce 25 km mizí zcela. Proto výš už nelétají nejen ptáci ale i tryskové motory které byť méně než pístové motory - potřebují kyslík. A výš už už jen létají rakety, neboť si kyslík vezou sebou.

Naposledy editováno 30.10.2008 22:40:05

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 22:38 | Nahoru | #15
Myslím, že i různý tlak v atmosféře mění výkon motoru, zvláště u MZ jsem si toho všimnul

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

30.10.2008 v 23:00 | Nahoru | #16
kdyz je zima, tak je studenejsi vzduch, ktery prospiva vykonu, ale hlavne je hustsi a hrozne zvysuje odpor, takze maximalka klesa a to dost vyrazne, zima je super, ale zimu na maximalku nebrat

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 00:10 | Nahoru | #17

Alfonso>karf> To by spis mohlo byt ridcim vzduchem, ne?
Jen hadam..


nejspíš jo. nevím jaký byl tlak nahoře. teplota v normálu - kolem 20ti

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 09:05 | Nahoru | #18
hlavně to vlhko dělá své kámošův otec v 80tých letech měl malou trysku ve škodovce u přisavání vzduchu a tou tryskou honil vodu dokonce to snížilo i spotřebu ale fungovalo to jen v letě když byl hc jak cip ale sami musíte vědět když jste začinali na fichtlu a vjeli jste do lesa do vlhka že to najednou jelo o dost lépe

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 09:25 | Nahoru | #19

JirkaFM>protože studený vzduch zaujímá menší objem než teplý vzduch, vejde se do spalovacího protostoru více směsi



tenhle člověk má pravdu

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 09:26 | Nahoru | #20
Teplem se vzduch roztahuje, takže když nasajete do motoru chladnější vzduch a při zapálení směsi dojde k výbuchu, nasátý chladnější vzduch se roztáhne víc než teplý a tím vznikne větší tlak na píst a tím pádem je i větší výkon. Kdyby motor nasával vzduch horký, tak se zapálenou směsí neroztáhne tolik jako studený a tlak na píst je mnohem menší, tím pádem menší výkon. Proto jak už tu bylo psáno, turbo motory mají mezichladič stlačeného vzduchu, aby se co nejvíc ochladil, než jde do do válce, jinak by to turbo ztratilo význam.

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 09:37 | Nahoru | #21
ma vliv i teplota i vlhkost (mozna vetsi ta vlhkost, podobnej efekt jako vstrikovani vody co nekdo popisuje vyse)

ta strikacka ma korekce na teplotu vzduchu i na atmosfericky tlak (viz karf na horach) kdyby tyhle korekce nemakali tak s tim ze motor nasaje vic studeneho vzduchu, strikacka by dala malo paliva a bylo to chudy... takhle ho da akorat a jede to lip...

ve vysoke nadmorske vysce zas strikacka nasaje malo vzduchu a nebejt tam korekce na tlak tak se to "uleje" takhle to dava min paliva, ma to mensi vykon ... ale neni to ulity....

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 09:38 | Nahoru | #22
tzn korekce maj za ukol prizpusobit dodavku vuci podminkam, aby byla ok... a ne drzet konstantni parametry motoru...

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 10:04 | Nahoru | #23
Někde jsem čet, že 1000 m n. m. jde výkon motoru s karbecama až o 20% dolů kvůli řidkýmu vzduchu (málo O2), což je docela dost.
Jinak je to jasný, studenej vzduch má větší hustotu a tím víc kyslíku k hoření a víc se i rozpíná. Voda ve vzduchu v motoru vytvoří páru a tím zvýší kompresy a výkon.

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 10:21 | Nahoru | #24

Bubrak ZX10R>kdyz je zima, tak je studenejsi vzduch, ktery prospiva vykonu, ale hlavne je hustsi a hrozne zvysuje odpor, takze maximalka klesa a to dost vyrazne, zima je super, ale zimu na maximalku nebrat



...tohle moudro si musím někam poznamenat!

Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 15:04 | Nahoru | #25
mrtvola: tady mas graf, v lete kdyz je treba 30st, tak mas hustotu 1.17 a kdyz je kolem nuly tak 1.30, coz je o 11% vic, mas tedy o 11% vetsi odpor vzduchu, jako bych mel o 11% mensi vykon,coz je nejakych 20 koni

3 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 16:23 | Nahoru | #26
bubrak: tak a teď nemáš pravdu

když je hustší vzduch o 10% tak rozhodně není menší výkon o 10%

Nezapomeň že odpor vzduchu není jedinej činitel poklesu výkonu..

Když zhustšíš vzduch jednou tolik, nemáš výkon roven nule..

Naposledy editováno 31.10.2008 16:23:42

(reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 16:25 | Nahoru | #27

Jurawood>bubrak: tak a teď nemáš pravdu

když je hustší vzduch o 10% tak rozhodně není menší výkon o 10%

Nezapomeň že odpor vzduchu není jedinej činitel poklesu výkonu..

Když zhustšíš vzduch jednou tolik, nemáš výkon roven nule..



spatne si precetl co bubrak napsal... tak jeste jednou:)

ps: nepise ze motor ma mensi vykon, naopak, vetsi... pise ze diky tomu ze je hustsi ma vetsi odpor vzduchu a to prirovnava k jizde za "letniho" odporu vzduchu s mensim vykonem....

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 16:28 | Nahoru | #28
assassin: a ty si to taky špatně pochopil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 16:37 | Nahoru | #29
Jurawood> hlavně s tou hustotou nezapomínejte na hodnotu součinitele odporu vzduchu, kde výsledná síla, která tě brzdí je:

Fx = 0,5 * Cx * p * v * v * S

Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu
S – čelní plocha vozidla

Takže z toho vzorce je vidět, že hustota vzduchu není tím hlavním brzdícím činitelem.

Naopak v laboratorních podmínkách, kdy budeš mít moto na válci a budeš okolo motky měnit tlak vzduchu a jeho teplotu, tak bude ideální pro dosažení maximálního výkonu silně podchlazený vzduch s obrovským tlakem - takové venkovní turbo.

Edit: chyběl mi tam kvadrát rychlosti. Díky assassinovi za upozornění.

Naposledy editováno 31.10.2008 18:40:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stříkačka a závislost výkonu na teplotě vzduchu

31.10.2008 v 16:46 | Nahoru | #30

TeKilla>Jurawood> hlavně s tou hustotou nezapomínejte na hodnotu součinitele odporu vzduchu, kde výsledná síla, která tě brzdí je:

Fx = 0,5 * Cx * p * v * S

Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – vzájemná rychlost vozidla a vzduchu
S – čelní plocha vozidla

Takže z toho vzorce je vidět, že hustota vzduchu není tím hlavním brzdícím činitelem.

Naopak v laboratorních podmínkách, kdy budeš mít moto na válci a budeš okolo motky měnit tlak vzduchu a jeho teplotu, tak bude ideální pro dosažení maximálního výkonu silně podchlazený vzduch s obrovským tlakem - takové venkovní turbo.



tekilla: neni rozhodujici.... ale kdy bude polovicni i odpor vzduchu bude polovicni... taze zanedbatelnej vliv nema
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist