globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

22.1.2009 v 12:25 | Nahoru | #1
Jsem rád že si založil přesně toto téma - jako kdyby jsi mě mluvil z duše .
Kdysi jsem uvažoval o převrtání Hayabusy pomocí sady Wiseco. Uvažoval jsem buď o objemu 1400, nebo dokonce 1430 - jedná se o největší objem při zachování původního bluku válců. Postupem času jsem ale od toho ustoupil pro finanční náročnost . Proto bych byl rád kdyby se do této úpravy na Hayabuse pustil někdo jiný...
S Oulehlou jsem mluvil na výstavě a byl velice ochotný, vše jsme prodiskutovali. Ale jen tam úprava by mě stála 30 000 + píty a to je na mě moc.
Jinak si myslim že ten kompresní poměr je sice vysokej, ale ložiska a klika musí bejt už konstrukčně předimenzovaná. Né jako tomu je u dnešníš 6stovek kde se snažej ušetřit každý deko. Když by jsi měl tak vysoký tlaky je potřeba jezdit na palivo s vyžším okt. číslem - min. 98 ale spíš 100. Problém je s tim kdo ti udělá kvalitní nicasil - v ČR to nikdo kvalitně neudělá ani ¨pověstnᨠČZ Strakonice . Oulehla to posílá až do Německa a na to ti dá záruku kvality, jinak s převrtáním problém neni - tímhle se zabývá právě jeho firma.

Ladění: D-K racing ja ta poslední firma který bych to svěřil. Mam s nimi skušenosti, ale spíš to jsou takový suchaři . Nej ladič v republice ja jednoznačně Láďa Ešner a Nymburka - tan ale nikdy nemá čas .
Jedna výborná firma tu přeci jen je, ale ta se zabívá skutečně jen dolaďováním palivových map a podobných sarapetiček . Tou firmou je K+ L Intermoto z Hradce Králové. Jejich přístup, zázemí ale i ceny mě naposto nadchli . Navíc maj poměrně značný úspěchy z ME a WSS a to hovoří samo za sebe .

Jinak se tě chci zeptat, na co chceš tak finančně náročnou úprvavu (a to nemluvim o vačkách) ? Pokut by jsi chtěl jezdit sprintíky, tak bych to plně chápal . Ale jezdit s tim jen tak po silnici mě příjde jako škoda....
To já bych to určitě využil víc .

Držím ti ale palce ať tuto úpravu dotáhneš do zdárného konce !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 11:38 | Nahoru | #2
Orgovany> Ahoj, díky za podporu. S úpravama jsem zhruba v polovině. Po sáhodlouhých hospodských ale i odborných "konzultacích" jsem dospěl k názoru, že to turbo realizovat nebudu - aspoň ne letos. Finančně jsem byl na nákup připravený, ale šel jsem na to trochu jinou cestou.
Jelikož jsem viděl inzerát na nádherný kola Marchesini, dlouho jsem neváhal a zakoupil je. Po pár složitějších měřeních a menších úpravách je výsledek zde:

[img] jsem odjakživa tak trochu nadával na Busácký brzdy, pořídil jsem komplet sadu (na předek) od Beringeru. Nejen že jsem na něj četl samou chválu, ale taky mi přišly vhledově nejhezčí. Výsledek zde:

[img] a abych taky dopřál trochu motoru, tak jsem šel zatím jen do těch vaček Yoshimura. To mám zatím v rozpracovanosti.

[img] v tom sice dost peněz, ale doufám, že to bude stát za to. Můj "sen" a zároveň cíl je dostat se přes 200 koní. Snad se to podaří. Až bude k dispozici nějaký graf, hodím to sem. Ladění mám předběžně domluvený s DéKáčkem, protože od nich mám výfuky i ty vačky, tak na mě koukají jako na jejich zákazníka, čili jednání vcelku v pohodě.

Edit: Co se týká pístů nebo zvětšení objemu jako takového, mám tak trochu strach právě o životnost motoru, protože jak jsem psal někde v příspěvku výše, najedu cca 15.000 km ročně. Pokud výsledek letošních úprav nebude to "pravý ořechový", uvažoval bych o pístní sadě Yoshimura, která sice zachová objem, ale zvýší kompresní poměr.

Naposledy editováno 23.01.2009 11:43:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist