globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 09:34 | Nahoru | #1
Che> Díky za další "názor do pranice". Začnu tím softturbem, jak píšeš. Vím, že něco takovýho používal Fiat, ale hlavně kvůli emisím. Kolik by mělo mít podle tebe turbo ideální plnící tlak? Co jsem se tak díval na všemožný sady na Busy, pohybuje se základní nastavení mezi 0,6-0,8 baru. Jinak montáž turbo-kitů, co jsou k sehnání na netu, nebude zdaleka tak složitá jako výsledné doladění palivové směsi - toho jsem si vědom. Namontovat "stavebnici", která je přímo určená pro daný typ stroje nebude nic moc složitého. Podstatný je po takový úpravě probudit motor k životu, aby běžel tak, jak má. To je věc, kterou doma neudělá nikdo. Jinak každá úprava motoru, která vede ke zvýšení výkonu, má vliv na životnost motoru. Co jsem procházel různý weby zabývající se podobnou tématikou, našel jsem, že po světě jezdí hodně Hayabus s přeplňováním, který funguje a je použitelný v provozu. Viz můj příspěvek výše, jak překládal Alex.
Ohledně financí - co jsem tak propočítaval, měla by ta přestavba na přeplňování vyjít na cca 100tis.

(reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 13:09 | Nahoru | #2
Smrči GSX-F> Hele, já busáckej motor neznám, ale teoreticky Ti to rozeberu. Dnešní motory supersportů maj litrovej výkon až 200 koní. Motor sp. cesťáku má míň, páč je dělanej víc na životnost a přítulnější charakteristiku. Montáží ostřejších vaček, úpravou ventilů, zvýšením otáček a kompr. poměru, přeprogramováním jednotky a úpravama výfuku a sání (nápor ?) zvedneš výkon o nárůst, kerej by měl být pro klikovej mechanismus ještě únosnej. Zvětšení objemu znamená zásah do bloku, a tady hodně záleží na rezervě, kerou tam výrobce nechal. Nevím, jestli tunigový firmy používají robusnější blok, ale jako člověk, kerej se značnou část svý profesní kariéry živil pevnostníma výpočtama bych řek, že v tom sériovým extra rezerva nebude. Turbo ja další velká otázka, páč softurbo Ti moc nedá a tvdý přeplňování bude vyžadovat jinou kliku a ojnice plus samo zvýšení komprese - z původního motoru toho moc nezbyde. Navíc u vysokotlaku je problém se strmým nárustem krouťáku, což je dost o hubu. Šlo by to zjemnit naklápěcíma lopatkama, ale pochybuju, že tohle někdo technicky umí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist