globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Usazeni vidlic
14.10.2008 v 12:25
Zdravim, mel jsem masinu v servise menili gufera a olej ve vidlich. Rozdil obrovsky uz byly v horznem stavu. Ale vsiml jsem si ze jak jsou ty vidle utazene v hornich brylich tak kazda couha jinak. Predtim byly obe setjne asi 5mm presah a ted je jedna skoro zarovno a druha ma presah tech 5mm. Muze to mit vliv na jizdni vlastnosti? Osobne si myslim ze to neni moc dobre kolo nemuze byt v rovine! Nebo se mylim? Diky za odpoved
Ps.: Obrazek neni moje motorka. Je to jen pro ukazku.



Naposledy editováno 14.10.2008 12:27:16

1 reakcí na tento příspěvek Usazeni vidlic

14.10.2008 v 12:31 | Nahoru | #1
Rozhodně by měly být stejně, a to ještě navíc podle manuálu. Pokud je každá jinak, jsou i jinak stlačená péra v každé trubce a to musí mít vliv na jejich chování.

Stejně vysoko podle manuálu by měly být proto, že jejich výška ovlivňuje úhel předku k vozovce, což má na geometrii podvozku vliv zásadní.

Dát to správně je banalita a práce na 10 min ale v servisu by toto neměli opomíjet!

Tedy pokud manuál výslovně neříká že mají být jinak ale to bych pochyboval.

Usazeni vidlic

14.10.2008 v 13:02 | Nahoru | #2
přesně tak...musejí koukat stejně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic

14.10.2008 v 16:29 | Nahoru | #3

Robert VFR>Rozhodně by měly být stejně, a to ještě navíc podle manuálu. Pokud je každá jinak, jsou i jinak stlačená péra v každé trubce a to musí mít vliv na jejich chování.

Stejně vysoko podle manuálu by měly být proto, že jejich výška ovlivňuje úhel předku k vozovce, což má na geometrii podvozku vliv zásadní.

Dát to správně je banalita a práce na 10 min ale v servisu by toto neměli opomíjet!

Tedy pokud manuál výslovně neříká že mají být jinak ale to bych pochyboval.



Podle mne je to pěkná pitomost. Výška usazení předních tlumičů nemůže mít vliv na geometrii, stačí o tom přemýšlet. Maximálně tak na stlačení pružiny, ale 0,5 cm v tom paseku neudělá. To ovšem neznamená, že je to lajdáctví je usadit takhle a je dobré to povolit a usadit dobře. Já byhc jen povolil jednu a posunul a dotáhl. Nic víc.

(reakce na) Usazeni vidlic

14.10.2008 v 16:38 | Nahoru | #4
Mike70> přemýšlíš špatně

1 reakcí na tento příspěvek Usazeni vidlic

14.10.2008 v 17:44 | Nahoru | #5
Mike70> Tak schválně, když popustíš předek na vidlích dolů, na pružiny tlačí pořád stejná hmotnost stroje. jelikož je ale zadek pořád stejně vysoko, pohybuje se krk po kružnici dolů, tudíž i sklon krku k silnici po tečně se změní (vidle budou kolměji k silnici). Tím se zvýší citlivost motorky na zatáčení, ale hlavně ve vyšších rychlostech bude méně stabilní (extrémně můžeš snáze dostat tank-slapper). Na druhou stranu extrémní vidle u čoprů jsou sice velmi stabilní, ale skoro s nimi nezatočíš.

Usazeni vidlic

14.10.2008 v 20:16 | Nahoru | #6
Diky za objasneni zitra tam stejne musim jet tak jim reknu at to daji doporadku! Jinak po dnesnim projeti se mi ty vidle zdaji nejake mekke na to ze je tam novy oil. Pri trosku ostrejsim przdeni se promacknou skoro na doraz. Je to normalni?

Naposledy editováno 14.10.2008 20:18:15

Usazeni vidlic

14.10.2008 v 20:24 | Nahoru | #7
to je otázka nastavení tlumení a typu oleje....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic

14.10.2008 v 20:29 | Nahoru | #8
Robert VFR> No já nevím, ale geometrie se mění při každém propružení stroje, atkže byhc pořád neviděl těch 5 mm jako zásadní problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic

15.10.2008 v 10:49 | Nahoru | #9
Mike70> Trochu tvrdohlavej ne? Proč si asi myslíš, že u supersportů a lidí co jezdí třeba na okruh se to měří mikrometrem, když se ustavujou? Protože nerozumí fyzice jako ty a někdo jim řek, že to maji dělat? V případě slušných tlumičů a slušného stroje ti byť 1mm hrozí akutním rozkmitem řídítek v zatáčce. U tak malýho a lehkýho stroje jako je nsr125 to nebude nic dramatickýho, ale rozhodně to neni nic dobrýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic

15.10.2008 v 11:03 | Nahoru | #10
Gal> Věřím ... , jen bych rád věděl co a jak se mění. Nějaký odborný technický pojednání

(reakce na) Usazeni vidlic

15.10.2008 v 11:15 | Nahoru | #11

Mike70>Gal> Věřím ... , jen bych rád věděl co a jak se mění. Nějaký odborný technický pojednání



mike je to tak jak pisou ostatni, milimetr asi nemusi znamenat "drastickej" rozdil... ale ale 5mm nebo centak uz poznas...

mas pravdu ze geometrie se timto zpusobem meni pri kazdem propruzeni... (take je na ruznych videich videt ze treba pri jizde za prudkeho brzdeni -tudiz zmacknuti vidle- se motorka vlivem zkracene stopy rozkmitala atd) ale jelikoz sily ktere mackaji vidlici jsou v pripade vysunute i zasunute vidle temer totozne tak i ta "menici se geometrie" pri pruzeni, se meni o tech 5mm jinak nez kdyby ty vidle vysunuty nebyly.... (na hrbolu kde jsou vidlice 100mm ve zdvihu, bude v jednom pripade mezi kolem a krkem o 100mm mensi vzdalenost nez v klidu v druhem pripade o 105mm.... na chovani motorky je to znat, a to docela vyrazne - stejnej vliv ma i pneumatika s vyssim/nizsim profilovym cislem - take zaznamenas zmenu v chovani...

jinak se meni uhel hlavy rizeni a v dusledku takzvana stopa - zavlek ktera je stezejnim parametrem pro to jak motorka ochotne zataci/nebo jak je stabilni v jizde rovne....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Honda NSR 125 nesvítí přední světla... Honda NSR 125R RiderofNSR125 1 14.7.2023 v 16:23 panTerek


TOPlist