Ps.: Obrazek neni moje motorka. Je to jen pro ukazku.
Naposledy editováno 14.10.2008 12:27:16
1 reakcí na tento příspěvek Usazeni vidlic
Stejně vysoko podle manuálu by měly být proto, že jejich výška ovlivňuje úhel předku k vozovce, což má na geometrii podvozku vliv zásadní.
Dát to správně je banalita a práce na 10 min ale v servisu by toto neměli opomíjet!
Tedy pokud manuál výslovně neříká že mají být jinak ale to bych pochyboval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic
Robert VFR>Rozhodně by měly být stejně, a to ještě navíc podle manuálu. Pokud je každá jinak, jsou i jinak stlačená péra v každé trubce a to musí mít vliv na jejich chování.
Stejně vysoko podle manuálu by měly být proto, že jejich výška ovlivňuje úhel předku k vozovce, což má na geometrii podvozku vliv zásadní.
Dát to správně je banalita a práce na 10 min ale v servisu by toto neměli opomíjet!
Tedy pokud manuál výslovně neříká že mají být jinak ale to bych pochyboval.
Podle mne je to pěkná pitomost. Výška usazení předních tlumičů nemůže mít vliv na geometrii, stačí o tom přemýšlet. Maximálně tak na stlačení pružiny, ale 0,5 cm v tom paseku neudělá. To ovšem neznamená, že je to lajdáctví je usadit takhle a je dobré to povolit a usadit dobře. Já byhc jen povolil jednu a posunul a dotáhl. Nic víc.
1 reakcí na tento příspěvek Usazeni vidlic
Naposledy editováno 14.10.2008 20:18:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Usazeni vidlic
Mike70>Gal> Věřím ... , jen bych rád věděl co a jak se mění. Nějaký odborný technický pojednání
mike je to tak jak pisou ostatni, milimetr asi nemusi znamenat "drastickej" rozdil... ale ale 5mm nebo centak uz poznas...
mas pravdu ze geometrie se timto zpusobem meni pri kazdem propruzeni... (take je na ruznych videich videt ze treba pri jizde za prudkeho brzdeni -tudiz zmacknuti vidle- se motorka vlivem zkracene stopy rozkmitala atd) ale jelikoz sily ktere mackaji vidlici jsou v pripade vysunute i zasunute vidle temer totozne tak i ta "menici se geometrie" pri pruzeni, se meni o tech 5mm jinak nez kdyby ty vidle vysunuty nebyly.... (na hrbolu kde jsou vidlice 100mm ve zdvihu, bude v jednom pripade mezi kolem a krkem o 100mm mensi vzdalenost nez v klidu v druhem pripade o 105mm.... na chovani motorky je to znat, a to docela vyrazne - stejnej vliv ma i pneumatika s vyssim/nizsim profilovym cislem - take zaznamenas zmenu v chovani...
jinak se meni uhel hlavy rizeni a v dusledku takzvana stopa - zavlek ktera je stezejnim parametrem pro to jak motorka ochotne zataci/nebo jak je stabilni v jizde rovne....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R | Karlusus | 20 | 17.3.2024 v 17:20 čeplin |
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | MourisonCZ | 11 | 9.3.2024 v 20:25 Thomasr |
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R | RiderofNSR125 | 5 | 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125 |
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Karlusus | 12 | 15.9.2023 v 17:23 Karlusus |
Honda NSR 125 nesvítí přední světla... Honda NSR 125R | RiderofNSR125 | 1 | 14.7.2023 v 16:23 panTerek |