4 reakcí na tento příspěvek FZS 1000 x FZ1 ??
PODVOZEK- FZ1: Lehká hliníková slitina tipu Deltabox- Motor tam drzí jako skála
FZS: Trubkový kolébkov- V některých zatáčkách je moto trochu nestabylí, lehce plave, není to zase až tak strašní
MOTOR (PRůBĚH VýKONU)- FZ1: r.v. 06' má vlastnost trhavého plynu stříkaček, resp. když zavřeš plyn, zavře se i přívod paliva ve stříkačce, tak že když pak plyn otevřeš tak to mírně škubne. To se dá řešit buď doplněním řídící jednotky (Ignitech, Power Commander) nebo za 250$ dokoupit tzv. Fuel Cut Eliminator, který toto cukání odstraní. Modely od roku 07-11 na tento neduh netrpí. Nelíbí se my to hlasité cvakání při řazení převodů. Motor je spřevodovanej tak, že se musí víc točit pro pořádnou akceleraci. To se dá vyřešit menším pastorkem a větší rozetou. Aj na vzdori tomu že má FZ1 o 7k navíc mi přijde že by to laik ani nezaznamenal.
FZS: Sametovej a silnej zátah už odspodu, předjíždět se dá i na šestku od dvou tis. ot. Naprosto plynulej nárůst výkonu. Převody tam zapadají krásně.
TEPLO OD MOTORA- FZ1: vám pude z pod sedačky
FZS: vám pude na nohy
STARTOVANI- FZ1: Stačí zmáčknout startér a motor je bez jakýchkoli zaváhání nastartovaný
FZS: Startovat tento model ze sytičem za jakýchkoli vonkovných teplot je umění
OCHRANA PROTI VĚTRU- FZ1: Když jsem ji koupil, tak jsem tam měl nastavený míle a na dálnici sem tam měl 136mi/h(218km/h). Jelikož jsem takové číslo na budíku ještě v anglii neviděl, tak jsem raději ukončil rychlostní zkoušku s tím že ochrana větru je pro jezdce je hodné dobrá
FZS: Při rychlosti 220km/h. byl nápor větru tak silný že jsem si myslel že asi jedu proti větru, tak jsem to otočil a zjistil jsem že to není směrem větru ale tou polokapotáži. Vzhledem na její výkon a na to že to je cestovní moto je sklon polokapotáže hodně níský.
OVLADATELNOST- FZ1: Možná aj kvůli tomu je FZ1 o hodně menší, posed je trochu vepředu, lehčí do zatáček, sportovnější a obratnější oproti FZS.
FZS: Těch 208kg a délka motocyklu je tam patrná, ale není to zas až tak špatní.
POHOHLI JEZDCE: FZ1: když jsem na ní poprvé jel, tak jsem měl pocit že jedu na nastřelením beranovy. Prostě velká nádrž, řídítka nízko, sedlo a vzadu skoro nic. Prostě streetak. Na to že to má litrový motor, působý opravdu malým dojmem. Ale to je jenom záležitost zvyku.
FZS: Je to moto které my od prvního momentu sedla do ruky. Vzpřímení posed
JíZDA BEZ DRŽENí ŘIDITEK- FZ1: omlouvám se, ale na tomto modelu jsem to ještě neskoušel
FZS: řídítka se rozkmitají při jakékoli rychlosti
OBSAH NáDRŽE: FZ1: vzhledem na jeji spotřebu a na to, že by to měla bít cestovní motorka si myslím že 18l je málo
FZS: 21l
SUCHá HMOTNOST- FZ1: 199kg
FZS: 208kg
STUPAČKY- já to zatím zase až tak neklopím, ale co jsem se tady z diskuze dočetl, tak u obou modelů si některý borci ztěžují že jsou prý nízko, že je v zatáčkách šmirglujou o asfalt.
DESIGN- FZ1: púsobi dojmem že je nekompletní, že ji chybí kapotáž. To se dá vyřešit klínem pod motor za 9370kč
FZS: nelíbí se mi zadní červené světlo, působí hodně zastarale. To se dá vyřešit zakoupením buď světla s bílím plastem (1110kč) anebo diodovým světlem určující taky aj směr jízdy 60 EUR (1470kč)
JE TO O TOM, KOMU CO VíC VYHOVUJE.
(Přiznávám se, že na FZ1 mám najeto jenom 25km, ale aj na tak málo najetých km jsem vychytal tito poznatky a rozdílí mezi FZS a FZ1)
Naposledy editováno 15.09.2011 21:31:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZS 1000 x FZ1 ??
jen muj poznatek ohledne ty polokapotaze u FZS, tak s tim nemam vubec problem, ikdyz mam 196cm. Kdyz zalehnu tak muzu kontinualne letet 220 celkem dost dlouho a nic me netrapi krom aut :) Ale ted nevim, zda tvoje testovani nebylo namireno na vice zprimeny posez -cestovni.
jinak super zhodnoceni.. jsem rad ze jsem na to narazil, jelikoz jsem zvazoval vymenu za FZ1, ale pro me je ten novej model proste celkove "malej". Mam pocit, ze na tom sedim jak na trikolce. FZS je kus motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZS 1000 x FZ1 ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZS 1000 x FZ1 ??
Imre píše:
...
STARTOVANI- FZ1: Stačí zmáčknout startér a motor je bez jakýchkoli zaváhání nastartovaný
FZS: Startovat tento model ze sytičem za jakýchkoli vonkovných teplot je umění
...
JíZDA BEZ DRŽENí ŘIDITEK- FZ1: omlouvám se, ale na tomto modelu jsem to ještě neskoušel
FZS: řídítka se rozkmitají při jakékoli rychlosti
...
Vím, že tahám z hrobu starý téma, ale co... taky se podělím o moje zkušenosti s FZS.
Startování mi chvilku trvalo se naučit.
Studená se sytičem, pak teprve zapnout klíček a start a lehce vrknout plynem. Napoprvé chytne a většinou hned cípne. Napodruhé už chytne a drží volnoběh. Po pár vteřinách stahuji sytič na polovinu, a vypínám po cca minutě. Potom už každý další start bez sytiče jen lehce vrknout plynem, a vždy chytí hned. S novým filtrem vzduchu je to lepší.
Jízda bez řidítek od cca 60kmh až do 30kmh naprosto v pohodě, níž už má tendenci padat. Ve 100kmh jsem to taky zkoušel, ale chce to dát kurva pozor aby, mě to neodfouklo. A hlavně vůbec nic nekmitá, řídítka jsou naprosto v klidu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer | context | 11 | 28.8.2023 v 12:46 honza_biker |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 5 | 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_ |