globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro do 130 tisíc
 
13.8.2007 v 22:31
Zdravím, zrovna dělám papíry a nikdy jsem žádnou motorku neměl - to abyste veděli, s čím máte tu čest.

Chci si koupit starší silniční enduro, objem kolem těch 650 a výkon 50 koníků mi přijde jako rozumné maximum pro začátečníka, který nemá ambice přidat další křížek u cesty.... Chci to tak na víkendové poježdění, na výlety, případně na dovolenou. Předpokládám, že budu tak z 75% na silnici, zbytek lehký terén ve formě lesních a polních cest (trochu to hádám z těch 4tisíc km, které ročně najezdím na kole).

* Vzhledově mně táhne BMW F650GS, případně Dakar, ale u Dakaru si nejsem jistý, jak moc se na cestě negativně projeví jeho vyšší zdvihy. Výšky Dakaru bych se tak nebál - mám 185cm. Výhodou bude asi spotřeba a pohodlí a prý jeden z nejpovedenějších jednoválců ve třídě.
* Je tu samozřejmě ještě nesmrtelný Transalp, ten má prý výhodu ve dvouválci a je taky hodně pohodlný, ovšem technicky je prý už trošku pozadu.
* V-storm mně nějak netáhne ani vzhledově ani tím, že se tváří opravdu hodně silničně, navíc prý má vysokou spotřebu.
* XT660R má prý sedlo jako trestnou lavici, což bych rozhodně nechtěl.
* Cagiva Pegaso Trail - o té nevím snad nic, jen že má skoro stejný motor, jako BMW (myslím, že mají jinou hlavu a Pegaso nemá vstřikování, ale možná kecám z hladu)

Zapomněl jsem něco podstatného? Je mi jasné, že by to chtělo ty motorky osedět a projet, ale vzhledem k chybějícím zkušenostem pochybuju, že bych z toho získal cokoli smysluplného...

Sem se nějak rozepsal...
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 08:37 | Nahoru | #31
Resil jsem vzdalenost :D ;) Proste me zajima jestli to ty motory snesou, hnat v tahu treba 130km/h ve vzdalenosti 200km

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 08:57 | Nahoru | #32
Seky> dvouválce bez potíží. Spíše je nepříjemná absence 6ky u některých strojů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 10:38 | Nahoru | #33
Seky>>
130 km/h naprosto v pohodě. Klidně i 150. Ta šestka u TA chybí, ale spíš pocitově - člověk furt tendenci ji tam kopat - ale to, jak tady sem tam čtu, není nic neobvyklého - ti, co šestku mají, zase hledají sedmičku :)

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 11:34 | Nahoru | #34
Repulsion>jooo sedmicka, mit ji tam tak hledam za osm :D

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 16:08 | Nahoru | #35
Repulsion>>
130 km/h naprosto v pohodě. Klidně i 150. Ta šestka u TA chybí, ale spíš pocitově - člověk furt tendenci ji tam kopat - ale to, jak tady sem tam čtu, není nic neobvyklého - ti, co šestku mají, zase hledají sedmičku :) [/quote]
Ehmmmm :shy: tak nějak to je...

Cestovní enduro do 130 tisíc

16.8.2007 v 16:43 | Nahoru | #36
s tou pohodlnou cestovní rychlostí nejde ani tolik o pohodlnost posazu, kterej je ok, ale o výšku plexi a jestli člověk jede po větru nebo protivětru. občas je nepříjemná rychlost přes 120 občas člověku ani nepřijde, že jede 150..
a s pohodlností sezení zase záleží kvalita kalhot a jestli mají nějaký výrazný švy nebo části, který budou do tý pr*ele tlačit víc

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc

21.8.2007 v 15:09 | Nahoru | #37
Mam jeste jeden dotaz - jak je na tom 650GS se spolehlivosti a nasledne s kvalitou a cenou servisu na Morave (Brno)? Uz jsem kdesi cetl, ze je to dost spatne, ale kdyby to byla tragedie, tak by tech narku bylo asi podstatne vic...

Na Hondu se neptam, ta je snad vsude....

Cestovní enduro do 130 tisíc

21.8.2007 v 16:30 | Nahoru | #38
Já mám Suzuki DL 650 V-strom a měl jsem ji možnost porovnat s TA. Pokud chceš jezdit více ve dvou a na větší vzdálenosti, je V-strom nejlepší z jmenovaných...
Příjemný dvouvál (kterej sem si fakt zamiloval), který má z uvedených moto nejvetší výkon, pérování a hlavně sedačka je prostě to nejlepší na dlouhé cesty jak pro tebe, tak hlavně i pro spolujezdce, který si bude za tebou lebedit. A to není vychvalování jen pro to, že ji mám...
Polní cesty dává také vcelku dobře, ale do těžšího terénu není. Proto já teď naopak uvažuji, že přejdu na KTM 640 Adventure, která není ani pro dva, ani moc pohodlná (hlavně ty vibrace jednoválce), ale po polních a lesních cestách je to jiná střelba...
Musíš si vybrat, co je pro tebe nejdůležitější...
Pro mne to bylo cestování cestou necestou ve dvou a plně naložen na větší dálku, strom byla nejlepší volba. Teď jsem však zatoužil opustit více silnice a pořádně se vyblbnout...
Tož tak...

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

21.8.2007 v 21:44 | Nahoru | #39
tosuja>dost dobrý servis, je přímo ukázkový u Cyrila v Prostějově.

Za 20t. km , žádný problém. Olej se mění po 10 000km, ventily se vetšinou musí štelovat až při 30 t.km.

Ješte k té vzdálenosti. Jel jsem nonstop Strakonice -Zlín v dešti ve dvou+kufry+top case, rychlostí pořád kolem 120-130, a že bych byl nějak vyflustlej se říct nedá,prostě v poho. A to nejsem bůhví jaký cestovatel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

21.8.2007 v 22:04 | Nahoru | #40
tosuja>NO já teda nevím co ti kdo nakukal, ale když chceš cestovat, tak jednoznačně dvouvál. Buď Afriku, Tranďáka , nebo V stroma to je bez diskuzí. Měl jsem NX a byl jsem na tom taky až v Itálii ale jednou a naposled :lol: :lol:
No a zadek tě bude bolet úplně na všem, jenom něco je holt víc cestovní, tak se to dá skousnout ;) něco z těch tří bych natuty bral *yes* *yes*

A s tou spotřebou to jsou nějaké šprýmy ne?? Kde si to vzal?

Varadero prej taky žere i trávu u cesty a v pohodě jezdím kolem 5 na svižně na pohodu. Jinak do 6. :thmubup: Tak si to přeber a mysli hlavou ;)

Cestovní enduro do 130 tisíc

22.8.2007 v 15:42 | Nahoru | #41
Teď na dovolené jsem najel na V-stromu přes 2 tis.km, denně tak kolem 240-260km, poslední den jsme jeli domů v kuse 360km kdy jsem to držel pořád kolem 140-150km/h a i s 3 kuframa a spolujezdcem pohoda. Průměrně jsem jel cestovní rychlostí 110-140km/h. Musíš si vybrat, jestli cestovat, nebo se vyblbnout v terénu. Motorku, která zvládá obojí na jedničku asi nenajdeš....Vždycky bude tíhnout k tomu nebo onomu a to druhé ji nebude moc vonět...

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc

22.8.2007 v 15:48 | Nahoru | #42
No pokud ho chceš na cesty, tak bych osobně bral Alpíka. V motor a super krouťák, říká se že nesmrtelnej (to se říká o každé že??) Pro mě byla trochu šokem moje dovča na Korsice, Když moto, tak tam buď byli BMV 1200, nebo SV čka s Alpíkama, málo kdy něco jiného.

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

22.8.2007 v 16:15 | Nahoru | #43
Macek NX>> taky žere i trávu u cesty
...malý děti, psy, kočky a taky veverky...

Já vím, OT... ale zkrátka jsem si to nemohl odpustit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

23.8.2007 v 15:11 | Nahoru | #44
Mate>>
Byl jsem letos dva tydny v Norsku - domaci tam na motorkach moc nejezdi a kdyz, tak jsem videl v podstate jenom krosky. Ale cizinci (vetsina Nemci) jezdili ze tri ctvrtin na ruznych BMW, zbytek ruzny mix - Transalp, Africy, Goldwingy a ruzne kapotovane cestovni (ale ne sportovni) masiny.

O motorech Transalpu a Africy (oba dvouvalce) mi jejich majitele napěli ód hromady

Jen tak na okraj, protoze uz jsme nekteri utekli dost od puvodniho tematu - srdce mi rika BMW 650GS, rozum Transalpa. A myslim, ze vyhraje rozum. Ted jeste papiry a prasule.... Stejne uz mozna letos nevyjedu, ale koupil bych to rad - pred zimou se kupuje levnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

23.8.2007 v 17:11 | Nahoru | #45
tosuja>>
Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.

Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

23.8.2007 v 18:46 | Nahoru | #46

Trutnovacek píše: Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.

Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.


Cenová hladina je ve jméně threadu A věřím, že za ty peníze seženu slušné jak GS tak Transalpa. O V-Stromu jsem taky uvažoval, má o deset koní víc, než všechny podobné 650, ale zjevně jich moc starších k prodeji není, ovšem ceny jetých jsou příjemné.

(reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc

23.8.2007 v 18:50 | Nahoru | #47

tosuja píše: [quote=Trutnovacek]Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.

Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.


<strong>Cenová hladina je ve jméně threadu </strong> A věřím, že za ty peníze seženu slušné jak GS tak Transalpa. O V-Stromu jsem taky uvažoval, má o deset koní víc, než všechny podobné 650, ale zjevně jich moc starších k prodeji není, ovšem ceny jetých jsou příjemné. [/quote]
Ježíš marjá... :shy: mno jo..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist