Chci si koupit starší silniční enduro, objem kolem těch 650 a výkon 50 koníků mi přijde jako rozumné maximum pro začátečníka, který nemá ambice přidat další křížek u cesty.... Chci to tak na víkendové poježdění, na výlety, případně na dovolenou. Předpokládám, že budu tak z 75% na silnici, zbytek lehký terén ve formě lesních a polních cest (trochu to hádám z těch 4tisíc km, které ročně najezdím na kole).
* Vzhledově mně táhne BMW F650GS, případně Dakar, ale u Dakaru si nejsem jistý, jak moc se na cestě negativně projeví jeho vyšší zdvihy. Výšky Dakaru bych se tak nebál - mám 185cm. Výhodou bude asi spotřeba a pohodlí a prý jeden z nejpovedenějších jednoválců ve třídě.
* Je tu samozřejmě ještě nesmrtelný Transalp, ten má prý výhodu ve dvouválci a je taky hodně pohodlný, ovšem technicky je prý už trošku pozadu.
* V-storm mně nějak netáhne ani vzhledově ani tím, že se tváří opravdu hodně silničně, navíc prý má vysokou spotřebu.
* XT660R má prý sedlo jako trestnou lavici, což bych rozhodně nechtěl.
* Cagiva Pegaso Trail - o té nevím snad nic, jen že má skoro stejný motor, jako BMW (myslím, že mají jinou hlavu a Pegaso nemá vstřikování, ale možná kecám z hladu)
Zapomněl jsem něco podstatného? Je mi jasné, že by to chtělo ty motorky osedět a projet, ale vzhledem k chybějícím zkušenostem pochybuju, že bych z toho získal cokoli smysluplného...
Sem se nějak rozepsal...
2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc
130 km/h naprosto v pohodě. Klidně i 150. Ta šestka u TA chybí, ale spíš pocitově - člověk furt tendenci ji tam kopat - ale to, jak tady sem tam čtu, není nic neobvyklého - ti, co šestku mají, zase hledají sedmičku :)
130 km/h naprosto v pohodě. Klidně i 150. Ta šestka u TA chybí, ale spíš pocitově - člověk furt tendenci ji tam kopat - ale to, jak tady sem tam čtu, není nic neobvyklého - ti, co šestku mají, zase hledají sedmičku :) [/quote]
Ehmmmm :shy: tak nějak to je...
a s pohodlností sezení zase záleží kvalita kalhot a jestli mají nějaký výrazný švy nebo části, který budou do tý pr*ele tlačit víc
2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc
Na Hondu se neptam, ta je snad vsude....
Příjemný dvouvál (kterej sem si fakt zamiloval), který má z uvedených moto nejvetší výkon, pérování a hlavně sedačka je prostě to nejlepší na dlouhé cesty jak pro tebe, tak hlavně i pro spolujezdce, který si bude za tebou lebedit. A to není vychvalování jen pro to, že ji mám...
Polní cesty dává také vcelku dobře, ale do těžšího terénu není. Proto já teď naopak uvažuji, že přejdu na KTM 640 Adventure, která není ani pro dva, ani moc pohodlná (hlavně ty vibrace jednoválce), ale po polních a lesních cestách je to jiná střelba...
Musíš si vybrat, co je pro tebe nejdůležitější...
Pro mne to bylo cestování cestou necestou ve dvou a plně naložen na větší dálku, strom byla nejlepší volba. Teď jsem však zatoužil opustit více silnice a pořádně se vyblbnout...
Tož tak...
Za 20t. km , žádný problém. Olej se mění po 10 000km, ventily se vetšinou musí štelovat až při 30 t.km.
Ješte k té vzdálenosti. Jel jsem nonstop Strakonice -Zlín v dešti ve dvou+kufry+top case, rychlostí pořád kolem 120-130, a že bych byl nějak vyflustlej se říct nedá,prostě v poho. A to nejsem bůhví jaký cestovatel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc
No a zadek tě bude bolet úplně na všem, jenom něco je holt víc cestovní, tak se to dá skousnout ;) něco z těch tří bych natuty bral *yes* *yes*
A s tou spotřebou to jsou nějaké šprýmy ne?? Kde si to vzal?
Varadero prej taky žere i trávu u cesty a v pohodě jezdím kolem 5 na svižně na pohodu. Jinak do 6. :thmubup: Tak si to přeber a mysli hlavou ;)
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 130 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc
Byl jsem letos dva tydny v Norsku - domaci tam na motorkach moc nejezdi a kdyz, tak jsem videl v podstate jenom krosky. Ale cizinci (vetsina Nemci) jezdili ze tri ctvrtin na ruznych BMW, zbytek ruzny mix - Transalp, Africy, Goldwingy a ruzne kapotovane cestovni (ale ne sportovni) masiny.
O motorech Transalpu a Africy (oba dvouvalce) mi jejich majitele napěli ód hromady
Jen tak na okraj, protoze uz jsme nekteri utekli dost od puvodniho tematu - srdce mi rika BMW 650GS, rozum Transalpa. A myslim, ze vyhraje rozum. Ted jeste papiry a prasule.... Stejne uz mozna letos nevyjedu, ale koupil bych to rad - pred zimou se kupuje levnej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc
Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.
Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 130 tisíc
Trutnovacek píše: Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.
Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.
Cenová hladina je ve jméně threadu A věřím, že za ty peníze seženu slušné jak GS tak Transalpa. O V-Stromu jsem taky uvažoval, má o deset koní víc, než všechny podobné 650, ale zjevně jich moc starších k prodeji není, ovšem ceny jetých jsou příjemné.
tosuja píše: [quote=Trutnovacek]Přiznám se, že se mi to nechtělo číst znovu celý, a tak nevím, jakou si představuješ cenovou hladinu.
Ale tvoje srdce - BMW, rozum Honda, bych ještě rozšířil na Suzuki (malý V-Strom) - výkon.
<strong>Cenová hladina je ve jméně threadu </strong> A věřím, že za ty peníze seženu slušné jak GS tak Transalpa. O V-Stromu jsem taky uvažoval, má o deset koní víc, než všechny podobné 650, ale zjevně jich moc starších k prodeji není, ovšem ceny jetých jsou příjemné. [/quote]
Ježíš marjá... :shy: mno jo..