bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM LC4 640 Adventure
28.11.2006 v 00:54
Pořád jsem čekal až tuto rubriku někdo založí a ono nic. Tak jsem to udělal já. Takže jezdím prvním rokem Adventure 640. Zkušenosti mám dobré i horší a rád bych si poslechl ostatní jak jsou na tom. A samozřejmě se podělím o své zážitky a poznatky s touto moto.

KTM LC4 640 Adventure

21.3.2012 v 19:49 | Nahoru | #6451
a prezijem to ?

KTM LC4 640 Adventure

21.3.2012 v 20:13 | Nahoru | #6452
hele, najizdim to prevazne sam, takze pohoda...je pravda, ze obcas neco vyjizdim na 5x, ale to je tim, ze to bylo tesne po tom co slezl snih, takze to bylo kurva podmaceny. Kdyz poradne zaprsi predtim, tak my na "lehkejch" to projedem jaks taks s prstem v nose, tezky to budou mit o neco slozitejsi.Uz slysim to nadavani po zavode:D

KTM LC4 640 Adventure

21.3.2012 v 20:15 | Nahoru | #6453
no kazdopadne uz se tesim

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

25.3.2012 v 19:20 | Nahoru | #6454
Dotaz - kde, prosím, sehnat levnější řadičku? Přes 1300,- se mi nechce za origo dávat...zn.:Spěchá!
díky

KTM LC4 640 Adventure

25.3.2012 v 20:22 | Nahoru | #6455
tohle jsi zkousel?

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

26.3.2012 v 07:09 | Nahoru | #6456

Jirka77 píše: Takže finální podoba krytů. Teď už jen montáž na motorku.


Tak se hlásím do fronty na kryty
Když pojedeš do Heřmanic,tak dej vědět.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

26.3.2012 v 08:06 | Nahoru | #6457
Rumas> já kupoval toto a spokojenost: http://www.brumla.c...40lc4-sx-sm-sc-94-07

KTM LC4 640 Adventure

30.3.2012 v 20:57 | Nahoru | #6458
Na motoride.sk uz beží registrácia na Sand Relly.

jasterica

3 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

30.3.2012 v 21:09 | Nahoru | #6459
Po doporučení z tohoto vlákna jsem si nechal prověřit dvě problémová místa na motoru:
1.Ložiska zdvihátek. Byly ještě v cajku. Preventivně vyměněny!
2.Ložisko hnací hřídele spojky: Bylo již v počátku rozkladu. V oleji byly drobné šupinky. Vyměněno v hodině dvanácté!
Motorka má podle tachometru 18 tisíc km.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 00:13 | Nahoru | #6460
storeman> Dík za tip, já jsem na tom podle tacho asi o 1500 míň...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 10:45 | Nahoru | #6461

storeman píše: Po doporučení z tohoto vlákna jsem si nechal prověřit dvě problémová místa na motoru:
1.Ložiska zdvihátek. Byly ještě v cajku. Preventivně vyměněny!
2.Ložisko hnací hřídele spojky: Bylo již v počátku rozkladu. V oleji byly drobné šupinky. Vyměněno v hodině dvanácté!
Motorka má podle tachometru 18 tisíc km.



Cua, to lozisko na spojce me trochu znepokojuje, ale v servisu mi rek ze to muze stat az 6000 tak sem zacal hledat jak ho vymenit sam. Je to tohle lozisko?
http://www.advrider....owthread.php?t=73558

Nevite kde muzu sehnat nahradu? Jen objednat novy od KTM? Storeman, nepamatujes si cislo dilu co si tam daval? Je to 585 33 025 000?

Taky si nejsem uplne jistej jestli je treba vypustit olej, kdysi sem tady zahlid neco ve smyslu ze se da vymenit kdyz polozim motorku na bok, ale mam uz trosku bordel v tom ktery lozisko je ktery a co na tech masinach vsichni vymenujou

Dik!

KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 11:09 | Nahoru | #6462
Kazdopadne v oleji budou vzdycky drobny supinky, to nemusi znamenat ze odeslo lozisko ne? Problem je kdyz je ten magnet uplne zasvinenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 12:17 | Nahoru | #6463

storeman píše: Po doporučení z tohoto vlákna jsem si nechal prověřit dvě problémová místa na motoru:
1.Ložiska zdvihátek. Byly ještě v cajku. Preventivně vyměněny!
2.Ložisko hnací hřídele spojky: Bylo již v počátku rozkladu. V oleji byly drobné šupinky. Vyměněno v hodině dvanácté!
Motorka má podle tachometru 18 tisíc km.



Můžeš jen tak pro ilustraci prozradit, co tě koupě té zachovalé moto v dobrém stavu celkem stálo ?
Myslím moto+spojka+všechny výměny a opravy+práce servisu.
Docela rád bych si o tom udělal představu. Pokud to nebudeš chtít zveřejnit, stačí mi to poslat do SZ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 20:19 | Nahoru | #6464
scathe>
Opravu jsem nedělal. Oprava byla provedena v servisu. A tak tyto informace jsou od mechanika a částečně i z obsahu tohoto fora.

To ložisko na fotce v odkazu, to je ono!
Poškodí se tím způsobem, že se začne rozpadat klec a ty kousíčky, takové šupinky jsou tím největším zlem, protože mohou zapříčinit poškození i dalších vnitřností motoru spojky a převodovky. Ještě před tím, než ložisko bude totálně vysypané, což se pozná i podle zvuku.
Ložisko se normálně vyndavá půlením motoru, což je oprava na 6 tisíc. Ložisko jde ale vyndat i jen po sundání levého spojkového víka motoru. Pokud je ale ložisko pouze načaté, musí se poškodit, aby bylo jak ho vyndat.
Někdo v tomto foru je i fotka jak si někdy vyrobil jednoduchý stahovák, nebo spíš vytahovák.
U mě to mechanik udělal tak, že ložisko navrtal mezi kuličky vrtákem o průměru kuliček a ty potom tou dírou vykutálel ven. A potom se dostal na vnitřní i venkovní kroužek ložiska.
Dráhy pro kuličky jsou na obou kroužcích takové vyzobané.
Musí se postupovat opatrně, aby nedošlo k poškození karteru a aby částečky při vrtání a vyndavání ložiska nespadly do motoru. Proto nedoporučuji dělat toto bez vypuštění oleje.

Číslo toho ložiska si nepamatuji, ale veškeré doklady včetně přesné ceny mám v garáži na druhé straně města.

Já jsem si nechal ložiska zdvihátek a toto ložisko hlavní hnací hřídele vyměnit preventivně po přečtení celého tohoto fora!

Oprava mě vyšla na 6000 Kč. Polovina je práce a polovina díly.
Byly vyměněny: Ložisko hlavní hřídele, rolny vahadel, zapalovací svíčka, olejová náplň, o-kroužky vodní pumpy, samozřejmě několik nových těsnění na víka která byla sundaná. Jo a ještě je v ceně nová spojka řetězu, do zásoby.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #6465

PavelETV píše: Můžeš jen tak pro ilustraci prozradit, co tě koupě té zachovalé moto v dobrém stavu celkem stálo ?
Myslím moto+spojka+všechny výměny a opravy+práce servisu.
Docela rád bych si o tom udělal představu. Pokud to nebudeš chtít zveřejnit, stačí mi to poslat do SZ.




ale samozřejmě! Napíši vše. Ale až si přinesu doklady z garáže.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

2.4.2012 v 08:24 | Nahoru | #6466
storeman> Kdysi jsem to tady myslím popisoval, výměna není až tak problémová, koneckonců jsem to dělal během večera den před odjezdem na UA jak je mojím zvykem Stačí motku položit na bok, pak není nutno ani ten olej vypouštět, ložisko se musí zničit - já postupoval tak, že jsem kleštěma vytrhal věneček a pak jsem si upravil vytahovák na ložiska tak, aby se dal narvat mezi kuličky ( tím že vyrveš věneček vznikne akorát mezera na menší háky vytahováku) a pak už je to brnkačka - pokud to někdo bude dělat, doporučuji si včas nafotit a oměřit původní hloubku zapuštění ložiska, myslím že je maličko nad rovinou misky a pak hrozí že do toho budete mlátit jak hluchý do vrat a akorát poškodíte karter a stejně to dál nedáte (samozřejmě ložisko do mrazáku a karter pak trochu ohřát). Možná najdu i foto a dám to sem.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

2.4.2012 v 08:42 | Nahoru | #6467
Fajn, to bych mel zvladnout Jen sehnat lozisko a vytahovak
Mica> To lozisko si kupoval primo od KTM jako nahradni dil, nebo se da sehnat jinde? Ma smysl zkouset jinde? U KTM totiz to novejsi stoji skoro 2000 :-/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

2.4.2012 v 14:30 | Nahoru | #6468
scathe> no jak jsem psal, bylo to dost narychlo a v Sette mi vyšli vstříc - měl jsem ho druhý den doma, tak jsem musel zamáčknout slzu nad cenou okolo 2000. Je to válečkové SKFko, ale číslo nemám šanci najít. Bude to ale dost speciál.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

2.4.2012 v 16:57 | Nahoru | #6469
Mica> Tak to bude stejny cislo co sem psal nahore. Ok, porad 2000 neni tolik nez kdyby se to kulickovy vysypalo

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

2.4.2012 v 18:07 | Nahoru | #6470
Pro případné zájemce o koupi podobné motorky uvádím deník své KTM LC4 640 Enduro.

Motorka zakoupena 7.12.2011 za 65000,-Kč. Ročník 2002, na tacho 16940 km.

První servis před uvedením do provozu:
Výměna oleje a filtrů. Vzduchový filtr byl čistí vyčištěn jen eirbox a zakoupen nový vzduchový filtr na výměny.
Výměna spínače světla nožní brzdy, nefungoval.
Zakoupeno a namontováno hydraulické ovládání spojky Magura za 6100,-Kč. Stačilo jen vyměnit lanko, ale chtěl jsem hydrauliku.
Nové pneumatiky Michelin S12.
Přestavěny řídítka víc dopředu.
Celkem i z prací 13100,-

Výměna řetězovky za účelem zpomalení motorky. Stávající řetězovka byla sice jetá, ještě by ale možné sezonu, možná víc vydržela. Namontován převod 15-50 zubů a nový řetěz DID X-RING 520 VT2. cca 3500,-Kč

Po přečtení tohoto fora jsem nechal preventivně vyměnit rolny vahadel – byly v pořádku, a ložisko hlavní hřídele spojky – bylo již v počátcích rozpadu.
Vyměněna i zapalovací svíčka a o-kroužky vodní pumpy.
Celkem i z prací 4940,-Kč.

Ještě plánuji zvednutí řídítek a přetěsnění předních vidlic a montáž neoprenů.

Závěr: Zatím celkem 86540,-Kč

Musím ale konstatovat, že mě nic nepřekvapilo. O některých závadách jsem věděl a některé investice mohli ještě počkat nebo nemuseli být vůbec. Všechno jsem si nechal dělat v servisu, tzn. platil jsem i práci.
Možná by bylo lepší koupit motorku novější a dražší která má napsáno: „Připravená na sezonu! Bez investic! Stačí jen nasednout a jezdit!“ Je ale možné takovému tvrzení 100% věřit?

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

3.4.2012 v 12:05 | Nahoru | #6471
storeman>

Možná by bylo lepší koupit motorku novější a dražší která má napsáno: „Připravená na sezonu! Bez investic! Stačí jen nasednout a jezdit!“ Je ale možné takovému tvrzení 100% věřit?



jak si starej tak si důvěřivej snad jedině od hodně dobrýho známýho

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

6.4.2012 v 18:57 | Nahoru | #6472
Stará a nová


a dva pekné BMW


KTM LC4 640 Adventure

6.4.2012 v 21:49 | Nahoru | #6473
Krásnej Rally kokpit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

8.4.2012 v 11:52 | Nahoru | #6474
jasterica> naprostej luxus, muj zajem o tenhle kokpit na advika stale trva

edit: i na tech bramborech to nevypada zle, aneb kde vsude se da pouzit kokpit z advika :))))

Naposledy editováno 08.04.2012 11:56:47

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 10:44 | Nahoru | #6475
zdar stalo se nekomu ze se mu zacal stracet mot.olej ale nykde netece tesneni,gufera v poho a z vyfuku nesmrdi ani necoudi.je mozne ze by necirkuloval a zustaval v ramu zasobniku neco jako zavdusneni ale olej jsem dolyl a zas zmizel nevim kam?

Naposledy editováno 09.04.2012 11:22:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 11:33 | Nahoru | #6476
skvarky> no a kdyz jsi menil olej, tak jsi odvzdusnil ram? Popripade, nejde to do vody?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 12:11 | Nahoru | #6477
misterjohnny> olej mi vymenoval servisak .takze asi jo.du se podivat na tu vodu dik

Naposledy editováno 09.04.2012 12:14:22

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 12:33 | Nahoru | #6478
skvarky> Jak moc ti toho oleje ubylo a za jak dlouho? Je to jednorazovka hned po vymene? To je normalni, ze to po vymene kratce projedes a dolejes olej co se napriklad naplnil do filtru.

Rozhodne ale zjisti od servisaka jak to vymenil, na advikovi nestaci jen vypustit a nalejt, jak rikal johnny musis odvdusnit ram. Na pravy strane pred radiatorem je na to sroub.

Nejlepsi je asi strcit tam misto sroubu hadicku kterou vytahnes nahoru a treba do petky. Pak nastartovat a hned jak zacne olej utikat hadickou tak to chcipni. Pak uz jen rychle vyskubnout a zasroubovat.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 12:38 | Nahoru | #6479

misterjohnny píše:
edit: i na tech bramborech to nevypada zle, aneb kde vsude se da pouzit kokpit z advika :))))


Na tom GSu to vypada skvele, nejlepsi je ze to presne takhle prodava Touratech a na masce je dokonce vyrazeny KTM logo

jasterica> pekna prace

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.4.2012 v 13:22 | Nahoru | #6480
skvarky> oni ani servisaci nejsou neomylni, zkusil bych odvzdusnit pak mrknout na vicko, jestli v nem neni emulze ...

scathe> jo jo ja kdyz videl tu 1100gs s maskou od ktm, tak jsem se hrozne smal, no a kdyz jsem videl jeste TT logo :D tak me to neprestalo ... ale fakt tahle maska se designove dobre zpracovana
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Vačka na KTM LC4 Adventure KTM LC4 Adventure pretis 10 21.2.2022 v 03:10 VlaHa
KTM LC4 640 adventure- těžký chod s... KTM LC4 Adventure Earthshaker 10 29.4.2021 v 20:45 KubaLC8
KTM LC4 Adventure voda v oleji KTM LC4 Adventure PepperOnFire 12 15.4.2020 v 17:49 combust
Divný zvuk KTM LC4 Adventure Chlup86 6 22.3.2020 v 15:15 ThaWeed23


TOPlist