globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojkové lanko-těžký chod
6.3.2024 v 17:16
Ahoj,vím že je tu na spojku už docela dost dotazů,ale přidám taky jeden Minulé roky jsem měl nižší řídítka a original spojkové lanko jsem měl vedené oproti originálu venkem okolo nádrže.U téhle velké motorky šla vždy spojka docela z těžka ale takhle to docela ještě šlo...letos jsem dal vyšší řídítka kvůli posazu a mám problém.Tím venkem už je délka na hraně tak jsem to dal podle manuálu který tu je v digitální podobě tak jak to má být z výroby a spojka je úplně tuhá,tak na urvání páčky. Tím origo vedením mi přibyly 2 další záhyby... Co můžu udělat? a co dělám špatně? Nějaké nápady ?
Předchozí
1 2
Následující

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 17:24 | Nahoru | #1
Koupit originál nové lanko.

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 17:32 | Nahoru | #2
To co mám teď je originál,sice už má nějaké roky ale šlo v pohodě.Ztěžklo to až po předělání a přidání těch dvou ohybů.Origo vedení je pod nádrž kolem rámu a zatáčka kolem karbeců

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 18:10 | Nahoru | #3
I tak nové lanko dělá zázraky, ani originál není potřeba jen kvalitní druhovýroba.

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 19:17 | Nahoru | #4
Tak chtěl bych zkusit koupit nové. lanko Z Wemoto mi vypadlo lanko k tomuhle typu,bohužel je bovden i lanko o 10 cm kratší než mám teď. Mají tam jen pro typ GSX 1100 EF(to je nízké vlaštovky řídítka,kapota). Já mám motku vlastně bez kapot s vyššíma rovnýma řídítkama což odpovídá GSX 1100 E.Lanko na tenhle typ zatím nemůžu najít...spíš nevím kde hledat :( Vyhledávač zatím vyplivl nic co by mi pomohlo...

(reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 19:20 | Nahoru | #5
Petaheaven> Partsdepot nebo Suzuki.

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 19:26 | Nahoru | #6
Jj,Partsdepot -omezená dostupnost(asi hodím dotaz) a Suzuki(možná že mi nic jiného nezbude než se poptat )

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 21:06 | Nahoru | #7
Tak ho odmontuj a pořádně promaž olejem, na to ti stačí jakýkoliv olej a 30 minut

Spojkové lanko-těžký chod

6.3.2024 v 21:17 | Nahoru | #8
Když jste u toho mazání. Cca 3 minuta...



To udělátko mají zde https://www.2hmoto....-lanko-luber-08-0182

Naposledy editováno 06.03.2024 21:20:02

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 05:31 | Nahoru | #9
Zkoušel jsem Nakonec jsem ho ještě večer vymontoval a zkusil ještě jednou a už to opravdu není vončo,i přes namazání docela drhne.Tak řeším s klučinou z Wemoto které lanko jako náhradu Díky za tipy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 07:02 | Nahoru | #10
Petaheaven> Čau, nedošlo náhodou opotrebením lamiel k zmene uhlu na vypínacej páke? K zmene uhlu dôjde opotrebením lamiel, tiež otlačením dotykových plôch vypínacieho mechanizmu. Ak sa dá páka pootočiť na oske tak to sprav. Na niektorých motorkách sa to dá aj nastaviť dole na vypínacom mechanizme. Robil som to aj na Suzuki GS 750, ale už sa nepamätám ako to fungovalo tam. Tam je nejaký mechanizmus s guličkami, tiež som to rozobral a potom poskladal , problém bol tam. Po repase-vyčistení a premazaní toho mechanizmu šla spojka parádne. Lanko na spojku som použil zadné brzdové lanko s Babety. Dlhé je fest , je poriadne hrubé a po menšej úprave to fungovalo parádne. O cene proti originálu ani nepíšem. Úprava spočívala vo výrobe dolného uchytenia, Suzuki tam má valček. Teda, po tom ako to tu píšem, tak sa mi zdá , že to budeš mať stejné ako som to mal ja. Ak je lanko ešte OK, tak ti bude stačiť zrepasovať dole ten vypínací mechanizmus a si vyhral. Ja som to mal úplne suché , nikto s tým nič nerobil a motorka je rok výroby 1980. Kvôli tom zadrhávajúcemi mechanizmu šlo lanko ťažko , až som ho urval a musel meniť.

PS:: pozor pri rozoberaní, ten mechanizmus (guličky), sa mi rozsypal po zemi, tak to nerob na lúke v tráve. Hlavne opatrne . Po rozobratí som prišiel na to ako to funguje a ako sa nastavuje. Držím palce.

Naposledy editováno 07.03.2024 07:04:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 08:39 | Nahoru | #11

krokoš píše: sa mi rozsypal po zemi, tak to nerob na lúke v tráve



Ta představa je úsměvná. Běžně za hezkého počasí jedu kolem lúky a vidím dva až tři nebožáky s rozebraným motorem, kterak v předklonu chodí kolem motorky a čumí do trávy

Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 09:30 | Nahoru | #12
Ona ta představa není daleko od pravdy. Při výměně primáru na j639 sem špatně zajistil spojkovou matici, ta se povolila. Následovala rozborka horkého motoru. Celkem aj člověk dostane strach, když se mu nedaří v té trávě najít třetí zajišťovací kolíček.

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 11:45 | Nahoru | #13
Zosilňovač lanka spojky môže pomôcť pri rozšírení riadítok a potrebnej veľkej sile pri rozopínaní spojky dvom veciam:
- predĺži lanko o cca 15 cm, ktoré potom možno viesť plynulými oblukmi bez ostrých záhybov...
- uľahčuje používanie spojkovej páčky vstavaným "prevodom"

Má to ale aj nevýhody, skracuje sa dráha rozopínania a spojka môže unášať - teda chce to presné (a častejšie) nastavenie.



Na trhu sú rôzne ponuky (Sefis, M-Style, atd...), ja som pri rozširovaní kormanu použil M-Style, ale som vyhodil tú "prevodovú páku" a vyrobil som z ocele obyčajnú "osmičku", lebo mám ruky silné, jak hovado ( ), spojka na mojom SV-čku chodí ľahko a nezmenšuje sa mi rozopínanie lamiel (žiadny "prevod" tam není). Teda to slúži u mňa len pre predĺženie lanka a nemusel som sa hrabať novým lankom okolo spodného konca lanka u motoru, všetko ostalo, ako bolo. Funguje to vyše 5 rokov bez problémov.

Ešte niečo, čo prekvapivo veľa mojich moto-kamošov nevie: Lanká s teflonovým futrom sa nemažú!

Naposledy editováno 07.03.2024 11:50:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 18:04 | Nahoru | #14
TomasNBK> čau, ja som takto skončil. Na lúke. Nemám garáž. Keď niečo robím, tak si musím podložiť handry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 18:29 | Nahoru | #15
krokoš>Čau, a není to přeci jenom lepší dělat před domem na betonu? Než s tím jezdit na louku? Pravda, jednou jsem viděl vyndavat motor z Felicie u nás na náměstí, ale kluk evidentně na něčem frčel...

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 18:50 | Nahoru | #16
krokoš keď kosí trávnik, tak guličky lietajú a sused si nasadí blembák...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 19:54 | Nahoru | #17
papiboy> Čau, chlapy, si tu robíte srandu, a plevelíme tu Petaheaven-ovi vlákno. Pritom, keby si to tu prečítal, tak tú spojku, teda vypínací mechanizmus má ten istý, ako som mal na svojej starej suzuki. Tak nemusí robiť nič, len ten mechanizmus vyčistiť. K tomu trávniku, ja to mám takto:



Pred domom mám suzuki a za domom mám husku. Pred domom mi padajú skrutky medzi zámkovú dlažbu a za domom do trávy. A keď som videl fotky tej suzuki od Petaheavena , tak stojí kde, no na tráve. Kde mu popadajú guličky? Do trávy. A čo sa stane? Bude trpko plakať a hľadať stratená guličky v tráve. A fakt , sú v tom mechanizme guličky. No, ale nasucho nefunguje nič, ani vypínací mechanizmus jeho suzuki.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 20:27 | Nahoru | #18
krokoš> Tak to se omlouvám. Já myslel, že to má Petaheaven už vyřešené. Prosím smazat .
(chtělo by to nějaké tlačítko "nezobrazovat offtopic")

Nicméně už jsme si to vyjasnili, došlo k nejasnostem v interpretaci CZ/SK. Tráva, zahrada, dvorek = lúka
Máš je strategicky rozmístěné. Ať vyleze manželka kudy chce, vždy o jednu zakopne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 20:31 | Nahoru | #19
TomasNBK> nie, nič nemazať, veď sme písali k téme a všetko je poučné. Dúfam, že to Petaheaven prečíta, my sa tu snažíme a on na to prdí. Vlastne mazať, ale vypínací mechanizmus. A nie je chyba v interpertaci, ale je chyba vo mne, lebo som napísal lúka namiesto trávnik.

(reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 21:17 | Nahoru | #20
krokoš> Já jsem tě pochopil hned
Jen mě opravdu pobavila ta představa, že bych při průjezdu přírodou viděl jinak plachého "mechanika lesního" z čeledi endurovitých, v jeho přirozeném prostředí. Proto ta má amatérská koláž.

A takhle si ho představuje AI





Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 12:48 | Nahoru | #21
Krokoš a Tomáš a všeci ostatní neprdím na to,poctivě čtu vaše příspěvky Jak jsem psal,sundal jsem origo lanko a zjistil že za ty roky přece jen dost utrpělo(nečekal jsem to,,zas jsem na mototrce tolik nenajezdíl) ,jde dost z tuha. Komunikuju s Honzou z Wemota který mi sice poslal odkaz na lanko které je určené na GSX 1100 EF ale ono je kratší než to co mám o 10 cm lanko i bovden.No a já tím že jsem dal vyšší rovná řídítka tak jsem vlastně udělal verzi GSX 1100 E bez kapotáže(kdo se trochu zajímá tak ví rozdíl v typech) Takže momentálně čekám na změření jiného typu lanka které je vzhledově stejné ale pro jiný typ motorky( Spojkové lanko Suzuki GSX750ET EX GS850 GSZ1100ET - Slinky Glide ) kde potřebju poměřit podobnost obou lanek,pokud tam bude lítat třeba cenťák tak to jde pořešit nastavením... Ono těch prodejců na tyhle starší vrány u nás moc není tak je to vždy boj když člověk neví kam se obrátit...

No ještě k tomu vypínacímu mechanismu...myslím že mám jiný než píše Krokoš...kdybych to uměl popsat tak popíšu ale jak? Líp když se koho to zajímá podívá na rozkres motoru GSX 1100 EF r.1985.

Holt koupím nové lanko a uvidí se zda se zadaří...kluci dík všem

Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 14:22 | Nahoru | #22
Pokud nemáš mechanický problém po cestě, tak pro ulehčení chodu páčky buď můžeš použít tu věc co tu dával papiboy, případně Magura má systém Hymec, který nahrazuje lanko hydraulikou. Dávali jsme to nedávno na enduro Čízu, která má o sobě chod spojky dost tuhy a teď je to nebe a dudy že si můžeš dávkovat spojku jedním prstem (origo lanko jsi měl občas dost práce spojkovat všema čtyřma prstama...)

Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 17:43 | Nahoru | #23
Tak objednávám to náhradní lanko,podle fotky s Wemoto by to mělo být stejné a jen celkově delší než originál.Aspoň bude místo pro lavírování kama to vést

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:04 | Nahoru | #24

TomasNBK píše: krokoš>Čau, a není to přeci jenom lepší dělat před domem na betonu? Než s tím jezdit na louku? Pravda, jednou jsem viděl vyndavat motor z Felicie u nás na náměstí, ale kluk evidentně na něčem frčel...

... navic ta Felicie nebyla jeho.

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:15 | Nahoru | #25
Nez abych se dohadoval s nejakym Honzou z Wemota, tak uz si roky delam vsechny lanovody sam. Bowden i lanko koupis v metrazi, koncovky se delaji univerzalni ve vsech moznych tvarech i velikostech, popripade si preletuju tu, ktera je na tom starem lanku. Sice se s tim seru treba 2 hodiny, ale furt je to rychlejsi, nez to nekde shanet.

(reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:23 | Nahoru | #26

papiboy píše: ... Ešte niečo, čo prekvapivo veľa mojich moto-kamošov nevie: Lanká s teflonovým futrom sa nemažú!

Existuji mazadla s PTFE - temi lze mazat i bowdeny s teflonovou vrstvou. Ale ja nemazu zadna lanka. Jak to jednou nekdo zasere nejakym olejem, zacne se na to lepit bordel a po pocatecnim chvilkovem zlepseni, to velmi brzy zacne drhnout jeste hur nez pred namazanim. Navic se ten bordel dostane i dovnitr lanka, mezi ty dratky, ze kterych je spleteno, tim to lanko zacne roztahovat a drhne to o to vic. A z lanka se ten bordel uz neda dostat ven.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:27 | Nahoru | #27
Medved> clovek bez vybaveni a bez manualni zručnosti to lanko zkazi takze uz jen to, ze se na to pta úspěch temer vylučuje - takhle napsaný to vypada dost “útočně”, ale tak to vidim.

Ono treba vetsina ele. kutilů - tzn. lidi co uz nejake zkusenosti maji - neumi pajet. A to jsem jich (spis jejich výsledky)uz videl fakt hodne…

Naposledy editováno 08.03.2024 18:28:38

3 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:45 | Nahoru | #28
Medvěde,ne že bych o tom nepřemýšlel.Zas takové kopyto nejsem Dokonce už jsem vybíral na jednom webu zahradní techniky veškeré díly,3 mm lanko,k tomu bovden a nějaké ty koncovky.Pak jsem našel i celé spojkové sady na udělání...ale vždy mě odradilo že nikde jsem nesehnal koncovku kterou potřebuju na táhlo spojky u motoru(viz foto) A tak nakonec je pro mě jednodušší objedna za 350 celé nové lanko které je ještě o něco delší než co mám doma a tím můžu víc laborovat s jeho vedením skrz motorku

(reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 20:02 | Nahoru | #29
Petaheaven> čau, no, neviem či si to všetko čo som popísal čítal. Lebo buď to máš , ten vypínací mechanizmus ako ja, vtedy to rozober a vyčisti. Ak to máš tak, ako som videl na Parts Depot u 1150 s tou oskou a páčkou na tisíchrane, tak som o tom písal tiež. Treba to presadiť o jeden zub proti pohybu . Lebo opotrebením lamiel a otlačením mechanizmov sa páčka presunie bližšie k bovdenu. Zmení sa uhol. No, už to mám, už viem ako to napísať, lanko s páčkou musí v kľudovej polohe zvierať ostrý uhol. Po stlačení spojky sa uhol približuje k pravému uhlu. Ak je uhol ktorý zviera lanko v kľudovej polohe už pravý´=90 stupňov a pri stláčaní spojky sa mení na tupý , tak to je zle. Vtedy tá sila na vypnutie spojky je veľká.
Čo píšem o lanku s páčkou to je tá páčka čo je dole pri motore, páčka vypínacieho mechanizmu .

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 20:18 | Nahoru | #30
Krokoš,dík za radu.Až dojde nové lanko,nastavím tu páčku tak jak píšeš a uvidím jaká bude změna
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Progresivní pružiy za originál [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 56 18.11.2022 v 20:15 Guzo
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 24 19.2.2022 v 23:45 2stroke


TOPlist