globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenere 700 úprava ABS
7.1.2024 v 10:51
Dobrej,
Měl bych dotaz ohledně nějaké úpravy ABS na Tenerce aby fungovalo jen na předním kole. Aby šlo zadní zablokovat. Na předním abs pořád chci protože mě to bez něj dost vytrestalo. Ale zadek potřebuji používat naplno bez abs. Jestli jsou oddělené pojistky, nebo vypojit čidlo ale bez vlivu na předek... Nějaké zkušenosti?

Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 12:10 | Nahoru | #1
Nevím jak Tenere, ale běžné motocyklové ABS bez duálních brzd má dva oddělené hydraulické okruhy. Každá brzdová pumpa má svojí nádobku z brzdovkou. Tak prostě natáhneš brzdovou hadici přímo od zadní pumpy k zadnímu třmenu, jako mají motorky bez ABS. Okruh zadní brzdy na jednotce ABS zašpuntuj a nech v něm nějakou kapalinu, ať se nepoškodí - pro případ, že by ji někdo někdy chtěl ještě zprovoznit. Čidla musí zůstat oboje, jinak by nefungovalo ABS ani na předku.

Nevím jak Tenere, na Hondě mám ABS pojistky 3. Jedna pro řídící jednotku, druhá pro hydraulické ventily (společně předek i zadek), třetí pro hydraulickou pumpu která má společný motor pro oba okruhy. Nezkoušel jsem to rozebrat, abych se podíval jak je ta hydraulika udělaná uvnitř.
Ostatně, ABS jednotka dělá po zapnutí self test a pokud by byl nějaký solenoid odpojený, vypnulo by se celé.

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 15:49 | Nahoru | #2
Nestačilo by zmáčknout tlačítko?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 19:20 | Nahoru | #3
Tri> Ano tlačítko napíše ABS Offroad. A vypne abs úplně. Narozdíl jak jsem byl zvyklý z ktm, offroad abs znamenalo jen vyplé abs vzadu. Takže bych se po této zkušenosti nerad podobně vyválel. A využil možnost vyplého abs vzadu což by mi v mnoha pasážích dost pomohlo...

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 19:40 | Nahoru | #4
Border175> Hádám, že v elektronice ABS u T700, to nikdo nedokáže... a jediné řešení je to co psáno výš: vyhodit hadici z.pumpa/ABS a ABS/z.třmen, zaslepit šroubení na ABS a vyrobit hadici z.pumpa/z.třmen fungovat to bude, dělal jsem to tak u HUSQ 701.

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 21:13 | Nahoru | #5
Border175> Na tohle jsi při pátrání narazil? Rear ABS Delete .

Tady kit na zadní ABS i s videonávodem.

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

7.1.2024 v 22:11 | Nahoru | #6
Border175> aha, měl jsem za to, že se vypíná jen zadek, ale od začátku jsem se přikláněl ke KTM, tak jsem detaily řešil už jen u GS 850

Tenere 700 úprava ABS

8.1.2024 v 10:04 | Nahoru | #7
Tenerka do 2022 (jednoduchý LCD budík) má ABS jen on/off celého systému - a to celé, zase s d á jednoduše vypnout a zapnout

model WR má 3 módy - on/off/zadní kolo off, ale zasese to zadává přes menu což je trochu opruz, možná to bude i na novějších tenerkách (extreme atd. nebo modely 2024)

jednoduché odpojení zadního kola je problém - řízení i napájení ABS jednotky je spojené, vše podstatné je už uvedeno výše - nejschůdnější řešení je přímá hadice pumpa-třmen, tak se to řešilo na víc motorkách, jinak vždy jen celé ABS on-off

v tomhle jsou ty offroad geny KTM znát, mě na 690/701 kombinace offroad ABS s odpojením jen zadním kolem vyhovuje, nemusím nic řešit na silnic ani v terénu a funguje to výborně

Tenere 700 úprava ABS

8.1.2024 v 13:18 | Nahoru | #8
! Zn.

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

8.1.2024 v 15:48 | Nahoru | #9
Propojil bych jen vstup a výstup na čerpadle abs pro zadní okruh (delší průtokové šrouby a jedna hadička) popřípadě mezi vsadit vhodný ventil pro ovládání on-off

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

8.1.2024 v 16:08 | Nahoru | #10

ŁŁ píše: Propojil bych jen vstup a výstup na čerpadle abs pro zadní okruh (delší průtokové šrouby a jedna hadička) popřípadě mezi vsadit vhodný ventil pro ovládání on-off


To by bylo dost obtížně realizovatelné. Na straně ABS modulu obvykle nejsou banja a průtokové šrouby, ale trubky s pertlovanými konci a převlečné matky. Na propojení by si musel vyfrézovat kostku, co by měla díru se závitem a přesným dnem pro dosednutí trubky.
Ventil už vůbec nevím z čeho. V brzdě je tlak řadově stovky atmosfér.

Nejsnažší koupit už hotovou brzdovou hadici na zadní kyvku mezi brzdovou pumpu a třmen. Dělají se jich stovky variant pro motorky bez ABS. Firmy jako Goldfren je vyrábějí i na přání dle nákresu/popisu, pokud ti nepasuje něco z katalogu z jiného modelu motorky.

Naposledy editováno 08.01.2024 16:12:29

Tenere 700 úprava ABS

9.1.2024 v 10:07 | Nahoru | #11
Tady v článku se píše že všechny T700 s 5“ TFT přístrojovku už mají tři módy ABS. Včetně toho tvého "zadek ne předek ano". Je to ve třetím odstavci, pod fotkou č.4.
Asi bych se zeptal v Yamaze jestli by uměli řídící jednotku ABS z této nové modelové řady naroubovat do staršího modelu. Např. s tím že by mód co chceš ty byl základní po spuštění zapalování a jakmile začneš postaru přepínat módy už se k němu nedostaneš. Respektive dostaneš až zase po vypnutí-zapnutí celého zapalování.
Asi bude hodně záležet na ochotě servisáka se tím zabývat, ale je zima, práce pro ně teď tolik není tak by to za pokus stálo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

9.1.2024 v 10:43 | Nahoru | #12

Deadman píše: To by bylo dost obtížně realizovatelné. Na straně ABS modulu obvykle nejsou banja a průtokové šrouby, ale trubky s pertlovanými konci a převlečné matky. Na propojení by si musel vyfrézovat kostku, co by měla díru se závitem a přesným dnem pro dosednutí trubky.
Ventil už vůbec nevím z čeho. V brzdě je tlak řadově stovky atmosfér.

Nejsnažší koupit už hotovou brzdovou hadici na zadní kyvku mezi brzdovou pumpu a třmen. Dělají se jich stovky variant pro motorky bez ABS. Firmy jako Goldfren je vyrábějí i na přání dle nákresu/popisu, pokud ti nepasuje něco z katalogu z jiného modelu motorky.



Když o tom přemýšlím,tak by to stejně nefungovalo, v čerpadle je akumulátor ze kterého by se v případě aktivace 2 stupně čerpala kapalina do okruhu pumpy ale díky bypassu by se tlak zvyšoval i na třmenu, toto si myslím že by nedělalo dobře ani v případě ucpání vstupů do jednotky, asi bych se pokusil z modulu vyjmout přímo ventilek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

9.1.2024 v 11:11 | Nahoru | #13
ŁŁ> Proč to dělat komplikovaně, když stačí natáhnout hadici od zadní pumpy přímo k brzdě.
Zašpuntovat nepožitý okruh ABS modulu bych se nebál. To čerpadlo to musí vydržet.

Když už vymýšlíme ptákoviny, pro těžké ADV motorky, jako je GS nebo T7 by bylo zajímavé si sehnat dozadu duální třmen. Na silnější okruh (vnější pístky) natáhnout hadici od zadní pumpy přímo. Na slabší okruh (vnitřní pístek) připojit původní hadici od ABS. Na ABS modulu pak připojit přední pumpu do obou vstupů.
Pak by přední brzda brzdila i zadek - s ABS, zatímco zadní brzda by brzdila zadek bez ABS.

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

10.1.2024 v 09:51 | Nahoru | #14
teď na mě ve skupine T700 vyskočilo:

Pamět k nastavení ABS pro T700

po zapojení se nemusí složitě do menu ale ABS tlačítko to rovnou ovládá po krocích nastavení, pro novější modely s TFT to vypadá jako super řešení, kluci se vytáhlí

2 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

10.1.2024 v 14:13 | Nahoru | #15
Je to možná úplná blbost, ale co protáhnout zadní čidlo k přednímu kroužku? Pořád to není 100%, protože když zasáhne ABS na předku, bylo by to na zadku stejně, ale i když off nejezdím, předpokládám, že ten předek nebude zasahovat až tak často.

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

15.1.2024 v 09:05 | Nahoru | #16
Honza-TA950> to je sice moc hezký, ale jen pro novější Tenerky, který už z výroby uměj deaktivovat ABS na zadním kole. Tebou odkazovanej dongle "pouze" zpříjemňuje ovládání a udržuje nastavení i po vypnutí motoru.
Čili tazatelův problém to neřeší

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

15.1.2024 v 09:49 | Nahoru | #17

milonovo píše: Je to možná úplná blbost, ale co protáhnout zadní čidlo k přednímu kroužku? Pořád to není 100%, protože když zasáhne ABS na předku, bylo by to na zadku stejně, ale i když off nejezdím, předpokládám, že ten předek nebude zasahovat až tak často.



Nezrušil bys tím ABS i na předku? Jestli jednotka porovnává rychlost otáčení kol vůči sobě, tak s oběma čidlama na předku ztratí informaci (?? nevím, jen hádám)

Tenere 700 úprava ABS

15.1.2024 v 15:36 | Nahoru | #18
Jak říkám, třeba je to blbost, ale podle mě ne, prostě by se pro jednotku otáčely stejně a zadní by teda reagovalo jen současně s předním, ale nějak mi nedošlo, že při rozdílný velikosti kol se stejně točit nemají, tak jestli by jí to neblblo.

Prostě první co mě napadlo a není to úplně harakiri. Vycházím z toho, že na nezpevněným povrchu na nějakejch cenduro gumách málokdo chce aktivovat ABS na předku, protože to stejně smrdí a zadní by bylo omezený jen tím.

Naposledy editováno 15.01.2024 15:41:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

15.1.2024 v 23:33 | Nahoru | #19
Deadman>

Zašpuntovat nepožitý okruh ABS modulu bych se nebál. To čerpadlo to musí vydržet


Čerpadla (písty) jsou tam sice dvě ale pohaněné jedním motorem, pokud to zacpeš tak se může zablokovat píst protože nebude kam čerpat, tím si zablokuješ vačku na motoru a nebude ti fungovat abs ani na předku, jistota bude propojit oba vývody hadičkou (podle obr. dílů to má klasický očka) a nebo jen demontovat ten ventilek z ovládacího ventilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

16.1.2024 v 09:59 | Nahoru | #20

ŁŁ píše: Deadman>
Čerpadla (písty) jsou tam sice dvě ale pohaněné jedním motorem, pokud to zacpeš tak se může zablokovat píst protože nebude kam čerpat, tím si zablokuješ vačku na motoru a nebude ti fungovat abs ani na předku, jistota bude propojit oba vývody hadičkou (podle obr. dílů to má klasický očka) a nebo jen demontovat ten ventilek z ovládacího ventilu.


Tak by tomu bylo, pokud by pumpa čerpala ze vstupu a tlačila na výstup modulu. Možná tomu tak u tohohle ABS je. Obvykle ale ABS pumpa saje z interní upouštěcí/vyrovnávací nádržky a tlačí do vstupu modulu, přičemž v ten okamžik je otevřený ventil do výstupu, takže vstup a výstup ABS modulu jsou interně propojené když běží pumpa a nic to neřeší. Schéma hydrauliky ABS modulu používaného v Yamaze jsem nikde nenašel, takže nevím.
Každopádně, pokud bude v tom zašpuntovaném okruhu jakýkoliv vzduch, nepůjde to natvrdo.

Naposledy editováno 16.01.2024 09:59:53

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

16.1.2024 v 23:38 | Nahoru | #21
Deadman>

přičemž v ten okamžik je otevřený ventil do výstupu, takže vstup a výstup ABS modulu jsou interně propojené když běží pumpa a nic to neřeší


Čerpá to do okruhu pumpy který chceš ucpat...

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

17.1.2024 v 07:37 | Nahoru | #22

milonovo píše: Je to možná úplná blbost, ale co protáhnout zadní čidlo k přednímu kroužku? Pořád to není 100%, protože když zasáhne ABS na předku, bylo by to na zadku stejně, ale i když off nejezdím, předpokládám, že ten předek nebude zasahovat až tak často.



tímhle řešením odstavíš komplet ABS. Stejně jako to udělá tlačítkem.
jestli dáš obě čidla na předek, tak už ABS nevyhodnotí, že je problém a nesepne

Ale kolega chce mít aktivní ABS na předku a na zadku off.

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

17.1.2024 v 17:13 | Nahoru | #23
To úplně nechápu, zkus to napsat jako tříletýmu postiženýmu dítěti

Vyhodnotí to chybu, protože se nemají přední a zadní otáčet stejně, jednotka odstaví komplet ABS?

Já to nemám samozřejmě ničím podložený a nevím nakolik sofistikovaná ta elektronika je, ale mě přijde logičtější, že na předku bude fungovat normálně, akorát, protože dozadu půjde stejnej signál, zasáhne i tam.
Edit: resp. zezadu bude mít stejnej signál, tak to asi dává lepší smysl.

Naposledy editováno 17.01.2024 18:40:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

18.1.2024 v 07:22 | Nahoru | #24

dakarista píše: tímhle řešením odstavíš komplet ABS. Stejně jako to udělá tlačítkem.
jestli dáš obě čidla na předek, tak už ABS nevyhodnotí, že je problém a nesepne


milonovo píše: mě přijde logičtější, že na předku bude fungovat normálně, akorát, protože dozadu půjde stejnej signál, zasáhne i tam.


Záleží odkud bere ABS jednotka signál že motorka jede, jestli z tachometru kerý má snímač na předním kole, nebo z převodovky(zařazená rychlost). Kdyby jen srovnávala rozdíl mezi otáčením předního a zadního kola muselo by se ABS aktivovat i když zabrzdíš oběma brzdama naráz a motorka bude stát na stojanu(brzdíš, kola se netočí, tak zasáhne). Mě přijde logičtější varianta od "milonovo"
Asi to bude chtít vyzkoušet v praxi. Přehodit zadní čidlo dopředu, rozjet se někde na mokré trávě na jedničku, zablokovat přední kolo do smyku a zadní jen tak lehce přibrzdit abys cítil co dělá páka brzdy.
Z toho bys měl poznat jestli ABS zareagovalo a aktivovalo předek jak má a zároveń i zadek, i když ve skutečnosti od zadku nedostává signál(zadní čidlo je fyzicky vepředu). Nebo zjištíš že ABS vůbec nereaguje a chová se tak jak napsal "dakarista".
Co se zkusit domluvit na nějaké STK jestli by ti pro otestování nějaký technik po šichtě neroztočíl přední kolo na válcích. Ty válce mají rychlost 5km/h. Ustát se to dá v pohodě, testovali mě tím na kývačce při STK brzdy obou kol.

Nejhorší ale je že na příspěvky nereaguje zakladatel vlákna. Je to poslední dobou nějaká móda. Všíchni okolo se snaží něco vymyslet k tématu a zadavatel mlčí. Není to jen tohle vlákno, tento nezájem se tu šíří napříč celým fórem.

EDIT:
Pokud by ABS fungovalo podle scénáře "milanovo" stačilo by dokoupit jedno zadní čidlo, nainstalovat ho na přední kolo a přepínat mezi zadním vzadu a zadním vepředu.
Při přepnutí na čidlo "zadní vepředu" bys zablokoval zadní kolo do smyku bez toho aby ti do brždění kecalo ABS(do doby než hrábneš i po přední brzdě).
Při přepnuti na "zadní vzadu" by brzdy fungovaly jako z továrny.

Naposledy editováno 18.01.2024 08:47:56

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

18.1.2024 v 09:40 | Nahoru | #25
kovosrotmorava> Myslet znamená hovno vědět!
ABS jednotka bere signál o rychlosti pouze z ABS čidel. Naopak, budíky v autě a moderní motorce si berou info o rychlosti z ABS jednotky. Nezávislé čidlo rychlosti mají jen primitivní budíky třeba na malých endurech, které ani nedovedou digitálně komunikovat s ABS jednotkou.
Rozdíl mezi tím, jestli se obě kola blokly nebo motorka zastavila, ABS jednotka pozná podle toho, jak rychle se kola zastavily. Ostatně nezávislý snímač pro budíky by v tom nijak nepomohl. Hlavní důvod k zásahu je ale rozdíl v rychlosti otáčení kol.
Lepší ABS, zejména pokud má i funkci stabilizačního systému, má i další čidla - akcelerometr detekující zrychlení a naklánění, v případě auta snímač natočení volantu (nevím, jestli má nějaká motorka snímač natočení řidítek).

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

29.2.2024 v 20:08 | Nahoru | #26
Ahoj, už jsi vyřešil ABS?
Já to mám následovně: hadici jsem natáhl od pumpy rovnou k brzdiči a na kostce ABS jsem to zaslepil, takže zadek je na stálo odpojený a předek si vypínám tlačítkem.
Druhá možnost: o této možnosti uvažuji jen proto, abych měl v paměti vypnuté ABS při vypnutí a následném startování moto. Dongle funguje tak, že můžeš vypnout jen zadek (krátké zmáčknutí tlačítka, pro ročníky 2019) nebo celé ABS (dlouhé zmáčknutí tlačítka, pro ročníky 2019) Motorka si to potom pamatuje, dokud to nevypneš sám.
Obě verze poslouží tvému účelu na odkazu najdeš dongle ABS pro Tenere od roku 2019.

Yamaha Tenere 700 ABS Off-Road Dongle

Měj se 

Naposledy editováno 03.03.2024 06:05:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 úprava ABS

2.3.2024 v 17:13 | Nahoru | #27
Fasces> link co jsi posilal nešel, tak snad zde:
https://www.lskelect...ad-Dongle-p614712035

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

3.3.2024 v 06:03 | Nahoru | #28
Wex> díky , snad opraveno.

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 úprava ABS

3.3.2024 v 07:56 | Nahoru | #29
To vypada zajimave, akorat pro oba starsi modely jsou vyprodany...

(reakce na) Tenere 700 úprava ABS

3.3.2024 v 12:39 | Nahoru | #30
Slávek-TDM> vyprodaný nejsou. K mání budou od dubna.
Dongle is under development. Expected launch is in April 2024

Naposledy editováno 03.03.2024 12:40:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist