globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS
5.7.2023 v 09:16
Čaute!
Chlapi mám otázku. Jazdí tu niekto na Tiger 1200 GT PRO? Aké sú negatíva. Prípadne, prešiel by si radšej na BMW 1200 GS? Ja som posledné 3 roky začal jazdiť častejšie na dlhé (niekoľko dňové/ týždňové) tripy na moto guzzi stelvio 1200 rok 2008, len s tých vibrácií bývam dosť unavený.
Pre info: mám 170cm, manželka tiež 170cm, Jazdím asfalt a sem tam poľná (nespevnená) cesta.
Poprosím nejaké postrehy.
Ďakujem

Naposledy editováno 05.07.2023 09:40:43

1 reakcí na tento příspěvek tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

5.7.2023 v 11:08 | Nahoru | #1
Otestuj R1200RT 2010 a novější se sníženým sedlem. Máš-li v poměru k celkové výšce dlouhý nohy, tak i se standardním. Krátkou polňačku to nějak přejede Snížený GS se moc často v inzercích nevyskytuje a Triumph už tuplem.

(reakce na) tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

5.7.2023 v 12:19 | Nahoru | #2
OndraCB>
tých 850mm je ok, ale to RT je asi dosť ťažké. Nové GT PRO je na hmotnosti 245kg

tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

5.7.2023 v 12:32 | Nahoru | #3
RT 2010-2013 váží 260 kg. To je na takovou obludu super. Nejlehčí velkej cesťák. Navíc s rozvorem pod 1,5 metru a ostřejším řízením, takže rychle zatáčí

tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

12.7.2023 v 15:10 | Nahoru | #4
Nový Tiger versus staré GS? Ja som jazdil iba na relatívne nových GS (1250, na 1200 ani vzducháč ani vodník)... toto sú rozdiely:

Prečo GS:
- ergonómia. Tiger je veľkým malý (mám 194 cm a nedá sa na tom jazdiť), malým údajne veľký (bavil som sa s starším chlapíkom okolo 170-175 cm, keď som bol u jedného Poliaka v Španielsku jazdiť, mal tam o.i. GS aj Tigra, a chalan povedal, že o Tigra nemá záujem, lebo s jeho krátkymi nohami a starými kolenami, keď sa tá hore nahromadená váha (hlava motoru a nádrž) nakloní, nemá šancu to udržať), proste žiadna sláva. GS vyhovuje veľkým aj malým.
- vibrácie. Tiger vo vysokých otáčkach vibruje do riadidiel, v nízkych nemáš problém, ale keď ho plánuješ držať pod krkom celý deň, tak to nebude nič moc.
- cukanie pri prechode z otvoreného do zavretého plynu alebo naopak - niekomu to vadí, mne to neprišlo o nič horšie než mnohé iné motorky, ale fakt je, že GS to nerobí prakticky vôbec. To je asi tá ich nová crossplane koncepcia, na druhej strane podobne ako GS zaberá od nízkych otáčiek a má V-čkový zvuk.
- zadná 18-ka, menší výber cestných pneu a veľa z nich limituje náklon (na 790 Adv. R so zníženým stupačkami škrtám stupačkami, až keď som prakticky na konci pneumatiky)

Prečo Tigra:
- odpruženie mi prišlo o niečo lepšie, navyše na GS sa nedá moc nastavovať. Ale to GSácke je stále dobré, aby si si nemyslel, že to je ako na 600-ke, je dobré, ale niektoré moto sú o kúsok lepšie.
- motor sa dá vytáčať, ak teda znesieš tie vibrácie, a má lepší zvuk (ako V-čko, nie ako raďák). GS stráca dych pri 6 až 7 tis...
- na GS je kopa nedomysleným drobností, plexi nastavuješ kolieskom na pravú ruku, ovládanie elektroniky je zmätené (v niektorých menu sa pohybuješ kolieskom, v iných tlačidlami...), layout displeja trochu nedomyslený, chýba mu spojenie s telefónom a navi na displeji, bočný stojan som vždy musel hľadať (na iných moto nahmatám na prvý pokus), quickshifter moc funguje len v istých podmienkach, valce motora niekedy prekážajú, keď máš nohy na zemi...

Skús sa ešte pozrieť po iných značkách, neviem, aký máš rozpočet.

1 reakcí na tento příspěvek tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

16.8.2023 v 00:32 | Nahoru | #5
Ahoj, úplně jsem nepochopil, jestli jsi mluvil o novém (2022) Tigeru GT PRO. Ten je oproti staršímu modelu o třídu lepší. Tady jsem psal, proč jsem si ho koupil a proč jsem nechtěl GS: https://www.motorka.../motorka/?mid=135775

Jen vypíchnu pár změn oproti starému Tigeru: výrazně lehčí, snížené těžiště, nový lehčí kardan, vyšší výkon než GS, tuším jinak a lépe řešené chlazení, ale nevím přesně, jak to měl starší Tiger, aj. Určitě nemá nějaké vibrace, ale přiznám se, že jezdím tak do 160 kmh, pak se bojím, mám dvě děti Je dost vysoký, sedlo v nižší poloze je tuším 85 cm a na tvoji výšku asi bude i tak docela vysoko, je to třeba zkusit. Na druhou stranu při tvé výšce na tebe nebude foukat a to plexi je velmi elegantně ovladatelné, to se povedlo.

Já volil GT PRO (ne terénní Rally verzi). Terén nejezdím a na silnici je přední kolo 19" určitě lepší než 21". Jezdí to parádně, výkon brutální, tahá to celkem od spodu. Dnes jsem se omylem rozjížděl na dvojku a všiml jsem si toho až jsem řadil na "3". Samá pozitiva, přišel jsem jen na pár drobností, které mi na novém Tigeru 2022 vadí, ale jsou to prkotiny. Např. proti mému původnímu V-Stromu jsou menší zpětná zrcátka a jakoby se při jízdě trochu chvěla, takže obraz je v nich lehce rozostřený. Na V-Stromu se mi to nedělo a zrcátka byla velká. Žádný úložný prostor, ale opravdu žádný (daň za štíhlou nadupanou mašinu). Není kam dát keyless klíč. Originál plexi bych zvýšil, jak jsem psal v popisu moto. Ale asi to souvisí s aerodynamikou a maximální rychlostí, tak to má prostě výrobce nižší. Vyřešil jsem to originál nádstavbovým deflektorem. Výrobce nařizuje gumy Metzeler Tourance a jsou super. Jezdil jsem na Stromu Pirelli Scorpion Trail 2, ty byly neskutečně dobrý, a myslel jsem, že lepší nejsou, ale jsou.

tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

16.8.2023 v 00:39 | Nahoru | #6
Ještě doplním předchozí příspěvek. Viděl a četl jsem spoustu zahraničních recenzí a nový Tiger má zcela jistě mnohem lépe pracující quickshifter než GéeSo. To není z mé hlavy, ale z hlavy testerů, protože na západě se nový Tiger považuje za vyzyvatele BMW GS a těch srovnání těchto dvou mašin najdeš kupu. Já GS nejel, ani jsem nechtěl, vadí mi tam ty trčící motory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

16.8.2023 v 11:18 | Nahoru | #7

Edien píše: Určitě nemá nějaké vibrace

Nový Tiger vibruje do riadidiel, ako som písal, pri vyšších otáčkach (~8k). A to dosť, mám KTM 790 Adv., ktorá tiež vibruje, ale nie v takej miere. Sám som to pozoroval a aj viacero recenzentov na to upozorňuje.

Prečo myslíš, že sa Ti chvejú zrkadlá?

QS na BMW je na nič, to je pravda, aj keď mi príde, že v porovnaní s Duc alebo KTM Triumph zaostáva.

(reakce na) tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

16.8.2023 v 15:44 | Nahoru | #8
Metric> Já to ale tolik netočím. Většinou jezdím pohodu 3-5 tisíc ot. a když potřebuji fakt zrychlit, tak to vytáčím tak 6-8 tisíc ot. max. Jak jsem psal, mám z té mašiny respekt. Je to přece jen 150 koní...

tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

22.8.2023 v 18:01 | Nahoru | #9

tiger 1200 GT PRO vs BMW R1200GS

6.1.2024 v 22:53 | Nahoru | #10
Ďakujem za odpovede. Veľmi zaujímavé postrehy, aj keď odpovedám trošku neskôr.
Rozhodol som sa v polovici 7 mesiaca pre 1200gt pro. Pred tým a do teraz sem tam jazdím MOTO GUZZI STELVIO 1200 rok 2008. Guzina má váhu okolo 255 kg a 110koní; o 10kg ľahší tiger a o 40koní viac ma presvedčilo ísť smerom GT PRO. Triumpha som nejak zvlášť neporovnával s GS, chcel som vedieť názory majiteľov. To čo rozhodlo bolo: užšia a ľahšia moto proti GS(možno aj dizajn). Výkony sú výkony (kto čo zvládne), ale moja skúsenosť s plnou poľnou a ľadvinkou po cestách Európy a Balkánu hovorí za poriadny výkon. Chcel som nastaviteľný podvozok, dobrú ochranu pred vetrom a ostatné veci sú len výborný +. Prečo som odmietol iné motorky, ako TRIUMPH a GS? Nechcem mať nič čo má reťaz (hovorte si čo chcete) a yamaha s hondou sa mi z viacerých dôvodov nepáčia. Za pol roka som s triumphom najazdil len cca 10000km (žiaľ som viac nedal kôli práíci), ale je to mašina, ktorá mi vyčarovala úsmev na tvári a.... Za mňa max spokojnosť

Naposledy editováno 07.01.2024 10:12:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
sniženi podvozku Triumph Tiger 1200 GT tomixx 0 22.8.2023 v 18:20 tomixx
Manuál na moto Triumph tiger 1200 G... Triumph Tiger 1200 GT Krahujec 2 3.7.2023 v 09:37 Koroze


TOPlist