bmw_r1300gs_cartec





Téma: Cestovní enduro do 35KW
 
4.7.2023 v 16:09
Zdravím, chtěl bych se dotázat Vás, zkušených , dělám teď ŘP na skupinu A2, koukám po nějakých cestovních endurech nebo větších naháčích (hlavně na silnici) do 35kw, s rozpočtem tak kolem 120k, jde o to že měřím tak 185cm a váhu tak 120kg, z fotek se mi těžko odhaduje jak je motorka velká, líbí se mi jich dost, ale taky chci aby se mi na ní v pohodě sedělo, a nevypadal na tom jak vosa na bonbonu, jasně že jsi nějaké motorky objedu, ale rád si nechám poradit ke kterému modelu si ušetřit cestu a na co se spíš zaměřit.

Výpis modelů které mě zaujali: Aprilia Pegaso 650 Strada
BMW G 650 GS
Honda CB 500X(u starších ročníků jsem na forech četl že nic moc)
Suzuki GSR 600(vím že to neni cenduro, ale našel jsem jednu s 25kw v TP, a taky se mi líbí)

Díky za rady!

Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 16:39 | Nahoru | #1
Kawasaki KLE 500

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 17:32 | Nahoru | #2
Stejně si budeš muset na vše sednout, btw proč jsi nešel rovnou na velké A?

Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 17:46 | Nahoru | #3
XT 660 R , ale některý mají 35,3kw, tak na to kdyžtak bacha.

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 18:53 | Nahoru | #4
Gahan37> protože na to ještě nemám věk :D

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 18:53 | Nahoru | #5
Na to KLE i XT 660 R jsem koukal, nevím teda jak funkčně tak od pohledu mi to přijde že je to teda spíš do terénu než na silnici

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 19:18 | Nahoru | #6
Co vstřikování versus karburátor? Umíš se sem tam zašpinit, něco vyčistit, něco seřídit (takže skousneš karburátor)? Nebo jsi jenom uživatel v kravatě a chceš jen jezdit (takže vyžaduješ vstřikování)?

Co ABS versus neABS? Jsi ochotný nést riziko, že se někde lekneš, zabereš jako začátečník instinktivně brzdama naplno, blokneš přední kolo a nabiješ si kvůli tomu hubu? Nebo nad sebou chceš mít aspoň toho nejjednoduššího elektronického anděla strážného v podobě ABS?

Třeba ja jsem manuálně dost levej a bezpečnost beru dost vážně, takže vstřikování i ABS pro mě byly absolutní nutnost. Tím mi z nabídky vypadla spousta možností (včetně KLE a XT).

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 19:45 | Nahoru | #7
Snowball> taky zajimavej pohled na věc, karbec by mi asi nevadil, na fichtlu jsem ho nějak poladit zvládl ? otázka ABS asi ho lepší mít než nemít, nevím o kolik to reálně pomůže

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 20:23 | Nahoru | #8
Když máš obavy, že na tom divně vypadáš, proč tě netrápí, jak vypadáš bez motorky a neuděláš s tím něco?

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 20:30 | Nahoru | #9
Mám něco přes 190cm a kolem 90 kg a na CB500X jsem jezdil i s batůžkem a bylo mi to fakt pohodlný. Skvělá motorka. Ročník to chce 2019 a mladší. Byly tam nějaký vylepšení. Jediný co bych té motorce vytkl, byly brzdy. Ty by mohly být lepší. Jinak všecko supr. Na normální ježdění.

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 20:54 | Nahoru | #10
MungoJerry> Na tohle jsem čekal, to že má někdo vyšší váhu, automaticky neznamená že je rozkydlej, nejsem sice Ronnie Coleman, jen takovej lehčí objem, a bylo to myšleno hlavně tak že se na to prostě poskládám jak člověk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 20:57 | Nahoru | #11
Koudy01> Na to jsem právě koukal, a je pravda že se většinou zmiňovali hlavně ty brzdy, takže už těch starších ročníků 2015-2018 cca, je ještě nějaká jiná neduha? nebo jen starší technologie?

Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 20:58 | Nahoru | #12
Suzuki XF 650 Freewind. Já to mám, na courání pohoda. Velice pohodlný podvozek.

Jednoválec, dva karburátory, vůbec nic složitého.

Je to už ale stará vrána.

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 21:28 | Nahoru | #13

KatMydlar píše: Koudy01> Na to jsem právě koukal, a je pravda že se většinou zmiňovali hlavně ty brzdy, takže už těch starších ročníků 2015-2018 cca, je ještě nějaká jiná neduha? nebo jen starší technologie?


Je tam toho dost.

- přední kolo s průměrem 19 (oproti 17)
- vyšší zdvihy odpružení
vpředu +10 mm na výsledných 150 mm
vzadu +17 mm na výsledných 135 mm
- možnost nastavení předpětí pružin předních vidlic
- sedlo je výše na výsledných 830 mm
- změny na motoru
změny v časování ventilů (konkrétně čas pro zavření se urychlil o 5° a zdvih se zvýšil o 0,3 mm na 7,8 mm)
nová koncovka výfuku s výrazně lepším zvukem
lehké změny na vstřikování PGM-FI
lehké změny na sání, které mají za následek lepší zvuk a také o 4 % vyšší výkon a točivý moment od 3 000 do 7 000 ot./min.
- nový LCD přístrojový panel
- LED blinkry
- lehce upravený, modernější design
- vylepšená ochrana proti větru a větrný štítek o 2 cm vyšší
- nová antihoppingová spojka s mnohem lehčím chodem
- nová řidítka a větší rejd

Naposledy editováno 04.07.2023 21:29:49

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 21:36 | Nahoru | #14
KLE je taky super mašina. A mám s ní též osobní zkušenost. Ale ty karburátory tam to kazí. Dnešní doma už není doba karburátorová. A je to tak trochu veterán. Pokud máš 120k na motorku, koukal bych po co nejnovejší. Případně třeba V-Strom 650 - dají se koupit s 35kW. Ten by k tvojí postavě pasoval vynikajicně.

Například TU

Naposledy editováno 04.07.2023 21:39:46

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

4.7.2023 v 21:45 | Nahoru | #15
Koudy01> Jo v-strom se mi líbí i vzhledově, minimálně z fotek, na ten bych určitě zajel mrknout !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 06:06 | Nahoru | #16

KatMydlar píše: Na to KLE i XT 660 R jsem koukal, nevím teda jak funkčně tak od pohledu mi to přijde že je to teda spíš do terénu než na silnici


KLE měl kamos, je to spíš klasika na silnici, lehčí terén to zvládne taky. Hele výšku máš normální žádný 2m váha vyšší…nicméně bych koupil něco, co už +- neztrácí na ceně , je to jednoduchý na servis a dá se to za 1-2 roky dobře prodat až půjdeš na vyšší …. Což třeba 500X kterých je na bazaru milion by se prodávalo hůř i myslím

Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 08:06 | Nahoru | #17
KLE je dobrá motorka, ale upozorňuji, že brzdy jsou tam fakt slabé a ví to každý, kdo jí má nebo měl. Technicky je taky za zenitem. Osobně ji vlastním skoro 10 let a vývoj šel kupředu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 09:59 | Nahoru | #18
Gahan37> To máš asi pravdu, otázka proč se toho ti lidi ve velkém zbavujou, jestli je to dobrej vstupní model, který brzo omrzí, nebo prostě nějaký mainstream, možná by stálo za to jeste schrastit nějaké drobáky a koupit něco nového/zánovního čemu ta cena tolik nespadne, i když mi teda přijde že třeba oproti autům u většiny těch motorek cena tolik nepadá, ale to bude asi tím že tam nejsou po těch letech tak vysoké nájezdy a opotřebení, i když už to věk má.

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 11:26 | Nahoru | #20

KatMydlar píše: Gahan37> To máš asi pravdu, otázka proč se toho ti lidi ve velkém zbavujou, jestli je to dobrej vstupní model, který brzo omrzí, nebo prostě nějaký mainstream, možná by stálo za to jeste schrastit nějaké drobáky a koupit něco nového/zánovního čemu ta cena tolik nespadne, i když mi teda přijde že třeba oproti autům u většiny těch motorek cena tolik nepadá, ale to bude asi tím že tam nejsou po těch letech tak vysoké nájezdy a opotřebení, i když už to věk má.


Víceméně se každý při prodeji podívá za kolik prodává konkurence a dá srovnatelnou cenu. Že se motorky v bazarech až na výjimky stačí se nemá cenu bavit, bazary kde se to dělo možná i děje jsou tady na fóru známý.U soukromého prodeje si občas někdo mysli ze prodává “státní poklad” protože někdy jsou ceny 5 let stará/ nová stejný model v nesmyslném cenovém poměru.Neplatí, pokud na to majitel dokoupil úplně full výbavu co jde. A pak jsou modely kde se ta cena drží na stejné úrovni +- 10 let klidně.
Zhruba tak to bude, vstupní model ve stylu Kia Hyundai, záruka/ cena/ “skvělá” recenze redaktorů motočasáků kdy máš pocit že na NC nebo 500X čekali celej život

Naposledy editováno 05.07.2023 11:28:44

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 11:50 | Nahoru | #21
Kupuješ to na dva roky. Na nové motorce bys hodně tratil.
Osobně bych za těch cca 80-90 koupil V-Stroma 650, kterýho za úplně stejný prachy zase prodáš.
A je to v této kategorii i největší a nejostřílenější motorka.

Naposledy editováno 05.07.2023 11:51:24

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

5.7.2023 v 18:07 | Nahoru | #22
Koudy01> něco na tom asi bude, našel jsem zatím jen dva s 35kw v TP

Cestovní enduro do 35KW

6.7.2023 v 11:54 | Nahoru | #23
na čem jezdíš v autoškole? Já bych se třeba na dvouválci nad 500cc nebo jednoválcích učit nechtěl a ani si je nekoupil jako prvotinu (to radši čtyřval). Také velká přední kapotáž by mi v začátcích vadila. Ale třeba nejsi takový antitalent jako já

A ten model cb500x 2019 musí brzdit hůř než první ročníky, když má menší kotouč a navíc větší kolo

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

13.7.2023 v 10:29 | Nahoru | #24
Ahoj. Mám podobnou figuru a pár let spokojeně sedlám V-Strom 650 (jezdím hlavně sám, ve dvou naprosto výjimečně...jinak bych šel do obsahu 1000+). K tomu teď i na vyblbnutí Kawasaki Z900, rád zkouším u prodejců i další motorky. Syn má 18 let a řidičák A2. Minulý rok jsme s ním zkoušeli a vybírali motorku pro něj. Nakonec se zamiloval do Hondy CBR 500R...kapotáž...mladý kluk. Ale měří 176 a váží 68 kilo. Nicméně můj jasný poznatek je, že objem ničím nenahradíš tady platí o to víc. Takže na tvém místě a tvojí postavou bych hledal motorku s vyšším obsahem a třeba seškrcenou (V-Strom 650, Versys 650, Tracer 700 - ale ten je rozměrově malý, GS 750...). Není důležitý výkon 35 kW, ale objem motoru a s tím jde často ruku v ruce vyšší točivý moment. Když mohu porovnat s tou 500 od hondy, což je asi nejlepší motor (neseškrcený) do 35 kW, tak ty "větší" seškrcené jely vždy pocitově lépe. Roli v tom hrají na tvoji váhu lepší i podvozky a brzdy dospělejších motorek.
Pokud bych ale chtěl neseškrcenou, tak buď Hondu CB500X od r. 2019 (19 přední kolo a celkově vychytanější) nebo můj tajný tip Benelli TRK 502. Italské GS s motorem 500, sice vyráběné v číně, ale vychytané. U nás podceňovaná motorka za super peníze. Obrovská, pohodlná, důstojná. Na jih od nás je to jedna z nejprodávanějších cestovních motorek. Když to přeženu, jsou jich plné Alpy. Hlavně starší pánové z Itálie a Rakouska. Jezdí smíšené skupiny movitějších na GS 1250 a ti méně nároční s nimi na TRK 502. A laik mezi těmi obrovskými a podobnými motorkami žádný rozdíl nepozná

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

13.7.2023 v 16:06 | Nahoru | #25

zahadnytajemny píše: laik mezi těmi obrovskými a podobnými motorkami žádný rozdíl nepozná

Ja som si to skúsil ohmatať na jednej výstave a určite by som to nepovedal. Riadidlá snáď z blata či čo... a keď mali taký kus na výstave, je otázka, aké budú ostatné veci. Ale vyzerá byť veľká (nie je - pozor, ak si vysoký) a málo stojí.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 35KW

15.7.2023 v 11:52 | Nahoru | #26
Po dlouhé době se hlásím, v autoškole jezdím na yamaha MT-07, vlezu se na to v pohodě, ale na žádný cestování to asi není, nedávno jsem viděl V-strom 650 něco kolem roku 2006, a opravdu se mi moc líbila, ještě jsem na ní teda neseděl, ale vizuálně mě zatím zaujala nejvíc, tak teď se koukám hlavně po nich, bohužel jich moc není s méně než 35kw v TP, tak nevím jestli vybírat jen z těch které se naskytnou, nebo si pak vybrat ze všech a nechat si to sám seškrtit, což vyjde na nějakých cca 10K, nepletu li se.

(reakce na) Cestovní enduro do 35KW

15.7.2023 v 13:12 | Nahoru | #27
KatMydlar> vybrat a seškrtit. Tech 35kw je na bazaru mraky a dle mého to nikdo moc nekupuje, protože si každý po 1-2 letech na 35kw myslí jaký je střelec a jde výš

Cestovní enduro do 35KW

16.7.2023 v 16:46 | Nahoru | #28
No tak zrovna ty v-stromy jsem našel na netu tak 3 už zaškrcené, což mi nepřijde jako mraky :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist