bmw_r1300gs_cartec





Téma: Motard - šířka zadního ráfku
10.5.2023 v 08:39
Mám dotaz na lidi co jezdí, nebo jezdili supermoto. Jaký ráfek použít na pneu 150/60. Je to na přestavbu kol Honda Dominátor.
Svezl jsem se na FMX 650 kde byla obuta pneu 150/60 na 4" ráfku (takhle je to i zapsáno v TP) Ta motorka byla strašně nestabilní. Stačil malý náznak nahnutí se na stranu a motorka ihned odpověděla až přehnanou reakcí náklonu. Dělala si řekl bych sama co chtěla. Na 120kg motárdu na okruhu je taková rekce možná v pořádku, ale na 170kg motardu původem z cestovního endura k použití na běžné silnici mi toto chování přišlo hodně nepříjemné. Jediné vysvětlení co mě napadá je že guma byla na ráfku moc stažená.
Ptám se tedy, jaký ráfek použít. Ten 4" co je originál na FMX650 tam určitě nedám. Váhám mezi 4,25" a 4,5". Ve předu bude 3,5" 120/70.
Jen pro doplnění údaje podobných sériově vyráběných motardů
FMX650 3,5x17-120/70 >>> 4x17-150/60
XT660X 3,5x17-120/70 >>> 4,25x17-160/60
DRZ400SM 3,5x17-120/70 >>> 4,5x17-140/70
Proč má DRZ pro poměrně úzkou pneu 140/70 tak široký ráfek 4,5", zatímco ostatní používají pro širší pneu užší ráfky?
Jaká šíře ráfku a pneu se používá na závodění?

Naposledy editováno 10.05.2023 08:49:44

1 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku

10.5.2023 v 09:04 | Nahoru | #1
Seriove motardy ktere maji 160pneu mívají rafky nekde mezi 4 a 4,5palce

Ja si na husqvarnu te410 dával kola z aprilenrs125 a ta ma vzadu rafek tusim neco kolem 4,3palce.

Na zavodnim motardu mam dve zadni kola - 5 a 5,5 palce a jezdíme slicky 160 a 165… ale to je dost specifická pneu (na silničních moto se na 5,5 rafku vozi 180ky pneu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

10.5.2023 v 10:23 | Nahoru | #2
assassin> A právě to mě zajímá, na okruhovém motardu máš 160 na 5", sériová moto má 160 na 4,25".
Ty ten motard na okruhu neustále přehazuješ z náklonu do náklonu, takže by ti na tento specifický způsob jízdy měla teoreticky vyhovovat ráfkem víc stažená pneu a ono je to v praxi přesně naopak.
Můžeš nějak srovnat jízdu na "rozpláclé" pneu okruhového motárdu vs. "stažená" pneu sériového motardu.

----------------------------------------------------
Najde se někdo kdo může srovnat chování DRZ SM 140-4,5" vs. FMX, XT660X, LC640 které mají 150, 160 na 4, 4,25.

Naposledy editováno 10.05.2023 10:33:01

(reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

10.5.2023 v 11:05 | Nahoru | #3
kovosrotmorava> oboje v pohode, nemel jsem pocit ze je neco spatne ani na te obyc silnicni gume na tom 4.3 rafku... mel jsem tam tusim conti attack SM

jinak ty kola jeste mam, kdyby byl zajem tak prodam...

ona jizda v provozu se s tou okruhovou neda moc srovnat... spouste lidi staci v provozu ruzny predelavky endur - EXC500 apod, pritom to je na trati nepouzitelne...

2 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku

15.5.2023 v 13:21 | Nahoru | #4
Nikdo jiný než assassin tady na motárdu nejezdíl a různě široké gumy na 17" ráfek taky nikdo neobouval? Zřejmě to tady je jen samý slušňák obouvající pneu podle zápisu v TP.

(reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

15.5.2023 v 13:41 | Nahoru | #5

kovosrotmorava píše: Nikdo jiný než assassin tady na motárdu nejezdíl a různě široké gumy na 17" ráfek taky nikdo neobouval? Zřejmě to tady je jen samý slušňák obouvající pneu podle zápisu v TP.


A ty?
Bádáš nad šířkou zadní gumy, přitom je to chování motorky třeba způsobené přední gumou a geometrií na předku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

15.5.2023 v 15:16 | Nahoru | #6
kovosrotmorava> moc nad tim badas, motard do provozu je picovina (preztoze jsem si kdysi myslel opak) a nic moc navic proti "normalni" motorce to neprinasi - spis naopak, nejede to, drnca to, rve to, ma to narocnou a drahou udrzbu... Jen mozna "cool" vzhled, nebo jen pocit "cool" vzhledu ... uz jsem jel na kdecem, mel jsem samo domo motarda ze stareho endura (TE410 2000), krosku na malejch kolech (SXF450 2013), zavodaka z krosky (FC450 2014) a ted mam motarda z tovarny (FS450 2017) ... vsechno se to chovalo trosku jinak a vsechno tak nejak dost divne... smysl to zacne davat az kdyz to tlacis na trati na hranici toho co dokazes...

myslim si, ze profil gumy neni az tak dulezitej, protoze mam dvoje kola jedny 5palcu zadek a druhe 5.5palce ... na zavodech se to strida podle trati a ja v podstate nepoznam rozdil. gumy jezdim ruzne od 160 po 170 (kazdej vyrobce tam pise jina cisla, ale vypada to skoro stejne)

vetsi rozdil dela geometrie a podvozek ... na te FC a FS na obojim byl upraveny zavodni podvozek na moji hmotnost atd.. a v provozu na tom skoro nejde jezdit, je to jak kdybys jel na hardtailu...

shrnuto a podtrzeno, motard v provozu je dobrej tak na paskovani po zadnim po meste a to je celkem fuk, co tam je za pneu...

Naposledy editováno 15.05.2023 15:17:28

(reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

16.5.2023 v 08:48 | Nahoru | #7

assassin píše: nejede to, drnca to, rve to, ma to narocnou a drahou udrzbu...


Neřeším jakou motorku, ale šířku zadního ráfku. Drahá údržba se nekoná jelikož to není cross ani ostré enduro se servisem v motohodinách. Psal jsem to hned na začátku - Honda Dominátor.
Pořád mi vrtalo v hlavě proč výrobci cpou 150/60 gumu na 4" ráfek, 160/60 na 4,25". Říkal jsem si, a to byla hlavní obava, že když dám 150 na o půl palce širší ráfek (na 4,5") abych jí na ráfku neprotočil, když tam není haltr. Pořád mi ale vrtalo hlavou proč Suzuki DRZ má od výroby 140/70 na 4,5" ráfku a ostatní cpou 150 na 4".
Nebudu to natahovat, myslím že jsem na ten důvod přišel a to díky tvému komentu "drncá to". Pneu stažená v užším ráfku má vyšší profil a tím pádem více tlumí.
I velké cenduro BMW GS má 150/70 na 4" ráfku. Okruhový motárd nějaké tlumení pneumatikou neřeší, proč taky, na okruhu díru po zimě ani železniční přejezd nenajdeš a na ostatní má laděné tlumiče. Tam šířka ráfku řeší jen jízdní vlastnosti a ty jsou zřejmě lepší když je ráfek širší.

1 reakcí na tento příspěvek Motard - šířka zadního ráfku

16.5.2023 v 08:59 | Nahoru | #8
Nevim jestli jsi videl nekdy nejaky zavody, ale 1/4 tratě je v terénu, diry tam naky jsou s sem tam i skok :D sice to mame snížené a protvrzene, ale porad je tam pres 250mm zdvihu

Proste kazda ta motorka je trochu jina a pocita se s jinym použitím. Nemuzes vse brát jen podle tech čísel, protoze 160 zavodni SM slick asi bude vypadat jinak nez 160ka guma na GS …

U lehke motorky ma jezdec vetsi vliv na výsledné teziste a ty motorky jezdi vyrazne nižší naklony nez velke motorky…

z toho jaky gumy obouvame na SM pujde obtížne odvodit jaky gumy obout na dominatora…

Snad ti to nejak pomohlo. Ja bych na rafek 4,3 nebo 4,5 obul 160 pneu, ja jezdil Conti attack SM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

16.5.2023 v 09:30 | Nahoru | #9

assassin píše: Nevim jestli jsi videl nekdy nejaky zavody, ale 1/4 tratě je v terénu,
Ja bych na rafek 4,3 nebo 4,5 obul 160 pneu, ja jezdil Conti attack SM


Viděl jsem závody ve Vysokém Mýtě a tam jezdíte "bez asfaltu", terén bych tomu neříkal, tak 10% tratě.
160 pneu tam dávat nechci, přijde mi to moc, 150 si myslím že bude stačit. Nebo proč ty by jsi preferoval 160?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

16.5.2023 v 09:37 | Nahoru | #10
kovosrotmorava> Zavody - Mistrovstvi CR se samo jede s terenem, bez terenu to jezdi mozna nejake agentury.

ve 160 je podle me vetsi vyber. Ale ono je to celkem fuk, protoze zalezi na konkretni gume... 150 od jednoho vyrobce klidne muze byt stejna nebo sirsi nez 160 od jineho...

ale asi zalezi co chces jezdit a kde, ja bral 160 protoze to je rozmer co maji moderni sportovni malorazky a je tudiz sance koupit tam sportovni smes/tvar



Naposledy editováno 16.05.2023 09:39:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

17.5.2023 v 11:59 | Nahoru | #11
assassin> Ty na to koukáš pohledem okruhového jezdce, já pohledem civila co má kolem sebe cesty nevalné kvality a bude i na ty motardové ráfky chtít obout něco trochu rozumného. A tam je na výběr až z rozměru 150/70, 150/60 i 160/60 jsou čistě jen silniční vzorky.

(reakce na) Motard - šířka zadního ráfku

17.5.2023 v 12:27 | Nahoru | #12
kovosrotmorava> jasny ja to chapu, taky se te nesnazim přesvědčit, jen jsem dal info z kategorie kterou znam a závěry uz z toho musis vymyslet sam (treba ze info od lidi s ostryma SM je ti k nicemu)

150/160 pokud bude jediny rozdíl v tech gumach nebude delat zásadní rozdíl…

Motard - šířka zadního ráfku

3.7.2023 v 16:20 | Nahoru | #13
Mame doma xt660 na kterem sem jezdil 150,160 i 170 pneu a fmx kde je nazuto 150/60/17.. rozdil mezi 160 a 150 neni ani tak o jizdnich vlastnostech treba Husa sm610 se stejnou sirkou rafku jako xt660 a ma v tp oboje.. rozdil v chovani prichazi s typem pneu.. jinak se do zatacek poklada supercorsa a jinak mt60.. resis blbost a jestli mas problem tak je jinde.. za me dej co pise vyrobce tu 150 ku.. na kolech se pocita kazdej gram
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vačka Honda NX 650 Dominator zeli247 4 2.1.2024 v 20:30 wáca
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator Rom23 13 20.7.2023 v 21:21 _Michal
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 Matess727x 959 12.7.2023 v 08:35 Kakibra
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator pikok 31 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634


TOPlist