globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.



















Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
Předchozí
1... 29 30 31 32
Následující

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

15.5.2016 v 20:33 | Nahoru | #931
Maerek> ahoj tak spotřebu jsem už spočítal a je 4,5 litru. což si myslím že je slušný. a dynojet už jenom čekám až přijde abych to tam nakrosil

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.5.2016 v 21:44 | Nahoru | #932
Ahoj chlapy potřebuju poradit co si mám koupit za zadní gumu na FMX nepotřebuju uplně hladkou ale spíš něco mezi. Mutant je docela dobrý. zajímalo by mě co jste vyzkoušeli a jestli dávátu 150)60 R17 nebo 160)60 R17. díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.5.2016 v 11:41 | Nahoru | #933
Simír200> Zdar,já mám 160tku Dunlop Roadsmart a naprostá spokojenost.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.5.2016 v 21:06 | Nahoru | #934
PepaXR> díky já na to kouknu a uvidím ale musím chvátat už mi z toho koukají plátna a to jsem jí ještě nestihl spálit úplně

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

11.7.2016 v 23:26 | Nahoru | #935

Maerek píše: Chlapiska mám na vás dotaz, laboloroval jste někdo víc se sekundárem?


....mám o zub větší sekundár. Ale FMX-ko mám komplet otevřený,...laděný nejen konce, ale i svody (koupený v německu), pak potuněnej karbec a spešl molitanovej filtr,...atd., takže tam nárůst výkonu je k tomu, abych mohl jít o zub výše.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.7.2016 v 23:43 | Nahoru | #936
Ten sem kupoval taky, otevreny to mam jako ty, jen jsem resil ze snim uz to na zada nejde a prokluzuje to ve spojce, coz by chtelo asi tvrdsi pruziny na spojku, sem vratil o zub mensi a je klid ale je fakt ze stim vetsim je to klidnejsi. Ted sem onehda dal karbec dellorto s akcelarckou a to je taky jina sranda

Naposledy editováno 12.07.2016 23:48:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.7.2016 v 21:42 | Nahoru | #937
Maerek> Ahoj měl bych dotaz. jaký je nejlepší převodový poměr aby to šlo pěkně na zadní já tam mám 14-42 a vůbec mi to nejde tak nevím jestli je to rukama nebo ne. před fmx jsem měl husku 610 enduru a na ní to šlo samo. a ještě druhá věc když jsem dával dynojet tak tam psali že se má dát pryč nějaký restrektivní nátrubek nebo tak nějak to tam bylo ale já jsem to nenašel kde bych to měl hledat? díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

20.7.2016 v 21:22 | Nahoru | #938
Simír200> Zdar,převod nevím ale ten nátrubek je nahoře na air boxu jak se nasává vzduch.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

20.7.2016 v 21:48 | Nahoru | #939
PepaXR> díky ale nahoře na airboxu nic není tak to ho už někdo dal pryč

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.7.2016 v 21:12 | Nahoru | #940
Simír200> stim origo coz je tech pokad se nepletu 14/42 musis na dvojec a pres spojku, skubnout a sedet vzadejc. Stim o zub vetsim pastorkem 15z mi to na dvojec jen proklouzlo ve spojce a slo to jen na jednicku a nebo si stim pak houpnout a to de zvednout i na trojec i ctverec ale takovej pasik zas nejsem

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.7.2016 v 21:05 | Nahoru | #941
Maerek> tak já zkusím s tím co tam mám. a já jsem to pořád zkoušel na jedničku a na dvojáka ne. tak to zítra zkusím jestli bude čas. jestli říkáš že to stím větším kolečkem neudržela spojka tak to ani zkoušet nebudu, sice mám najeto jen 14000 ale to bude asi u všech stejný.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.6.2017 v 20:05 | Nahoru | #942
Ahoj nevíte, kde sehnat tento polep?



Mám fmx cca měsíc a jsem z Hradce, za známý budu rád, protože zatím nikoho s podobnou motorkou neznám😀

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

3.8.2017 v 21:54 | Nahoru | #943
Zdravím chlapy, budu kupovat FMX 650 a tak bych se chtěl poptat, na co si dát největší pozor a tak.... Nejsem úplně technické dřevo, ale jednobuch v takovém obsahu jsem ještě neměl a každá rada se hodí. Díky moc.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.3.2019 v 12:57 | Nahoru | #944
Ahoj chlapi! Žije ještě toto téma, nebo už jste všichni přesedlali?

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.3.2019 v 18:27 | Nahoru | #945
Nepřesedlali

Naposledy editováno 21.03.2019 18:28:31

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.6.2020 v 02:32 | Nahoru | #946
Hoj žije tady ještě někdo s FMXkem a má DynoJet? :D řeším problém s naladěním, konkrétněji pásmo středních otáček má špatnou odezvu na plyn, motorka jakoby chcípá, samozřejmě jsem to složil vše dle návodu, odstranil "šnorchl" sání z airboxu a KNko mám zrovna vyčištěné a naimpregnované. Tak než se v tom zase budu vrtat, jestli jste to někdo ladili? Napadá mě jedině posunout jehlu, jestli to třeba není moc chudé či naopak bohaté .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

28.9.2020 v 22:41 | Nahoru | #947
akmb> kde seženu ten kryt?

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

30.9.2020 v 12:26 | Nahoru | #948

Mufitko píše: akmb> kde seženu ten kryt?


Co si vzpomínám, tak on je přímo vyráběl.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.10.2020 v 14:19 | Nahoru | #949
Ahoj "efemikséři"! Za ty roky, co tohle vlákno existuje, se tu napsalo stovky příspěvků a oddělilo desítky "bočních" témat a diskuzí.

Pro nás nováčky v tomto vlákně a nakonec i na samotné FMX, podařilo by se nějakému zkušenému pamětníkovi shrnout, jaké úpravy jsou pro FMX smysluplné a které spíše "okrajové" (čili pro ty, kteří řeší konkrétní problém)?

Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.10.2020 v 20:39 | Nahoru | #950

Tr_oy píše: Ahoj "efemikséři"! Za ty roky, co tohle vlákno existuje, se tu napsalo stovky příspěvků a oddělilo desítky "bočních" témat a diskuzí.

Pro nás nováčky v tomto vlákně a nakonec i na samotné FMX, podařilo by se nějakému zkušenému pamětníkovi shrnout, jaké úpravy jsou pro FMX smysluplné a které spíše "okrajové" (čili pro ty, kteří řeší konkrétní problém)?

Díky!


Takže někdo, kdo by vypíchnul ty nejzajímavější a nejzásadnější věci, aby se s tím druhej, nějakej nováček nemusel obtěžovat to celý pročítat že? Nejvíce jsem na FMX-ku udělal úprav asi já,...a už si je ani já sám nepamatuju. Bohužel, chce-li někdo nějaké rozumy a informace, bude si to tu muset přelouskat. Jako abych se tím probíral a sám to znova pročítal, abych ti z toho udělal jen věcnej výcuc, to fakt teda ne. Je to jen pár stránek,...to máš pročtený hned. Tak směle do toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.10.2020 v 13:06 | Nahoru | #951
Matess727x>
No ano, je to přesně jak píšeš, nechce se mi to celý přelouskávat :) Je to totiž klasika - jedna důležitá zpráva / informace a za ní 3-5 stran zbytečnejch tlachů :D

Ale taky to mělo tu část B - nějak odhadnout, které ty úpravy řeší nějaký konkrétní problém a které jsou obecně "dobrý nápad" udělat rovnou. To z toho nevyčtu, ani když si celé fórum přečtu odzadu dopředu a zpátky třikrát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

25.10.2020 v 09:38 | Nahoru | #952

Tr_oy píše: To z toho nevyčtu, ani když si celé fórum přečtu odzadu dopředu a zpátky třikrát.


Ale vyčteš. Já už si to všechno bohužel nepamatuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

25.10.2020 v 11:50 | Nahoru | #953

Matess727x píše: Ale vyčteš. Já už si to všechno bohužel nepamatuju.



Tak joo, už to studuju, včetně toho uzavřenýho slovenskýho fóra.

Víceméně mi z toho vychází:
Úprava 1: úprava airboxu (k&n filtr, odstranění šnorchlu) + dynojet
Úprava 2: odstranění přídavného sání (spalování)
Úprava 3: otevření výfuků nebo náhrada laděnými výfuky

Vychází mi z toho tři otázky:
1 - Výfuky předchozí majitel evidentně udělal (trčí z nich široké trubky přímo vzad). Jak poznám, jestli tam už není i Dynojet?? Zeptat se nepomáhá, nic neví ...
2 - Je vhodné odstraňovat to sání i bez dynojetu?
3 - Plánuju airbox odstranit úplně a použít otevřené sání s k&n filtrem přímo na karbecu. Tím by měl mít ještě víc vzduchu. Podle toho, co jsem zatím četl, by to ale Dynojet znamenalo nevyhnutelně, je to tak? Což mě vrací k otázce č. 1 .....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

25.10.2020 v 12:41 | Nahoru | #954

Tr_oy píše: Tak joo, už to studuju, včetně toho uzavřenýho slovenskýho fóra.

Víceméně mi z toho vychází:
Úprava 1: úprava airboxu (k&n filtr, odstranění šnorchlu) + dynojet
Úprava 2: odstranění přídavného sání (spalování)
Úprava 3: otevření výfuků nebo náhrada laděnými výfuky

Vychází mi z toho tři otázky:
1 - Výfuky předchozí majitel evidentně udělal (trčí z nich široké trubky přímo vzad). Jak poznám, jestli tam už není i Dynojet?? Zeptat se nepomáhá, nic neví ...
2 - Je vhodné odstraňovat to sání i bez dynojetu?
3 - Plánuju airbox odstranit úplně a použít otevřené sání s k&n filtrem přímo na karbecu. Tím by měl mít ještě víc vzduchu. Podle toho, co jsem zatím četl, by to ale Dynojet znamenalo nevyhnutelně, je to tak? Což mě vrací k otázce č. 1 .....



Jakékoli úpravy výkonu ti nějak zásadně nepomůže, musel bys pořídit širší svody bez katalizátoru. Ty já jsem kupoval z německa, pak se dalo tunit výkon. Bez toho to nemá smysl,...těma slabšíma svodama od válce je to prostě zašpuntovaný. Všimni si, že starší SLR a nebo Dominátor (stejný motor) má ty svody širší. Tahdá ten motor u toho FMX utáhli kůli těm pojebaným emisním normám a tím je to v řiti. Takže bych začal otevřenýma svodama. Já to měl v kombinaci i s lědnýma výfukama-koncovkama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

26.10.2020 v 14:50 | Nahoru | #955

Matess727x píše: Jakékoli úpravy výkonu ti nějak zásadně nepomůže, musel bys pořídit širší svody bez katalizátoru. Ty já jsem kupoval z německa, pak se dalo tunit výkon. Bez toho to nemá smysl,...těma slabšíma svodama od válce je to prostě zašpuntovaný. Všimni si, že starší SLR a nebo Dominátor (stejný motor) má ty svody širší. Tahdá ten motor u toho FMX utáhli kůli těm pojebaným emisním normám a tím je to v řiti. Takže bych začal otevřenýma svodama. Já to měl v kombinaci i s lědnýma výfukama-koncovkama.



Tak ty svody jsou zásadní informace, to mi dosud uniklo! A určitě se k tomu ještě dostaneme!
Co ty moje otázky? Jak poznám, jestli je tam Dynojet pokud je? A co to odstranění přídavného sání?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

26.10.2020 v 17:43 | Nahoru | #956

Tr_oy píše: Tak ty svody jsou zásadní informace, to mi dosud uniklo! A určitě se k tomu ještě dostaneme!
Co ty moje otázky? Jak poznám, jestli je tam Dynojet pokud je? A co to odstranění přídavného sání?


To poznáš když rozděláš karbec,..jestli tam je jiná jehla, pruřina nad membránou a jiná tryska. Sání bych asi nechal jak je,...jestli tam nemáš zatím žádné úpravy výkonu. Já tam měl molitanový filtr,...úplně jinej než KN nebo origo. Už ale vůbec nevím kde jsem ho kupoval. Ale jak jsem psal,..bez otevřených svodů jsou jakékoli úpravy výkonu k ničemu. Jakmile nemůžou splodiny z válce ven,...bude to dělat problémy to seřídit (dynojet/otevřený konce/ otevřený filtr). Jsou to vyhozené peníze a na výkonu je to znát minimálně. Zasadní jsou široké svody bez katalizátoru.

Naposledy editováno 26.10.2020 17:43:38

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.11.2020 v 15:28 | Nahoru | #957

Matess727x píše: To poznáš když rozděláš karbec,..jestli tam je jiná jehla, pruřina nad membránou a jiná tryska. Sání bych asi nechal jak je,...jestli tam nemáš zatím žádné úpravy výkonu. Já tam měl molitanový filtr,...úplně jinej než KN nebo origo. Už ale vůbec nevím kde jsem ho kupoval. Ale jak jsem psal,..bez otevřených svodů jsou jakékoli úpravy výkonu k ničemu. Jakmile nemůžou splodiny z válce ven,...bude to dělat problémy to seřídit (dynojet/otevřený konce/ otevřený filtr). Jsou to vyhozené peníze a na výkonu je to znát minimálně. Zasadní jsou široké svody bez katalizátoru.



Díky Matess. V plánu mám široké svody bez kat., možná nové koncovky, demontáž eko ventilu, přímé sání K&N filtrem. Tuším, že taková úprava se asi bez přestavby karburátoru neobejde.

Teď k tvé odpovědi - já nepoznám, jestli je v karburátoru jiná jehla či tryska, když nevím, jak vypadá ta původní

A nový dotaz, na který si Ty asi ten nejpovolanější: Jje možné doladit karburátor nějakým rozumným způsobem bez kompletní rozborky karbecu vč. demontáže lanek a bovdenů? Pokud bych to měl totiž pokaždé sundávat z moto a rozebírat, tak se mi to jednak nebude chtít dělat x-krát než se doberu uspokojivého výsledku, jednak nejspíš zapomenu, jak to jelo s předchozím nastavením. Máš tip?

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

9.11.2020 v 17:59 | Nahoru | #958
K té jehle, originální nejde nastavovat, zatímco dynojetová má více poloh.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.7.2023 v 08:35 | Nahoru | #959
BoBo1> Moc moc moc je potřebuji
Předchozí
1... 29 30 31 32
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo
Blastry Honda FMX 650 Mufitko 1 14.9.2021 v 15:35 ja1


TOPlist