bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM Duke 790
9.4.2023 v 14:35
Ahojte,
jelikož už jsem si konečně dodělal plné papíry tak pokukuju po letošním Dukovi 790, resp. jsem víceméně rozhodnutý pro koupi pokud mě na projížďce nic neodradí (nejspíše ne ). Chtěl bych se ale zeptat majitelů předchozích ročníků 790ky popř. lidí co mají OSOBNÍ zkušenost ohledně spolehlivosti, údržby apod. Ve starých tématech na podobné téma jsem našel jen recenze na nové Duky popř. pár tkm najeto.

1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790

9.4.2023 v 22:10 | Nahoru | #1
Kromě Duka existuje 790 Adv a tam už pár lidí mělo hodně důvodů k velké nespokojenosti . Nicméně, letošní 790 už jsou kompletně vyrobené v Číně, takže vlastně no problem.

(reakce na) KTM Duke 790

10.4.2023 v 06:34 | Nahoru | #2
Kohlstein> Vtipne je, kolik je problemu i s nastupcem 890. Treba hodne vtipne bylo video z Nemeckeho servisu kde byl stroj na servis nekolikrat nez vratili majiteli penize a dokonce se zjistilo, jak rozebrali motor, ze mel pist obracene

1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790

10.4.2023 v 11:38 | Nahoru | #3
S Dukom skúsenosti nemám, iba s Adventurom. Na 790 sa takmer každý sťažoval na opotrebené vačky (viď link, čo sem dával Kohlstein, ale je toho plný Internet). Vraj vačky z 890 sú už lepšie a neopotrebuvávajú sa toľko.

Ja osobne mám na Adventuri 790 po 20 tis. km tiež nové vačky, prišlo sa na to, keď mi menili blok motora kvôli priesaku oleja o vodnej pumpy. Oboje na záruku.

Ešte sa ľudia sťažujú na zadný tlmič (tuším tiež priesaky oleja), niektorí si myslia, že sa príliš ohrieva od výfuku. Ja som problémy nikdy nemal, ale zasa je rozdiel prevádzkovať túto mašinu na ceste a v teréne, kde sa jazdí pomalšie (menej sa to chladí) a pruženie viac pracuje, navyše ak ten druhý má inú výfukpvú sústavu, ktorá tiež môže viac hriať.

Elektronické problémy (zasekávajúce sa BT, displej sa občas vypne) ani nestoja za slovo, ale pravda je, že to je môj prvý stroj so zložitejšou elektronikou, tak to neviem porovnať.

Na druhej strane, kto si pamätáte to zmazané vlákno o reklamáciách, prístup Brnenského dealera k mojim problémom bol našťastie iný.

KTM Duke 790

10.4.2023 v 12:57 | Nahoru | #4
Co třeba předchozí model Yamahy MT-09 SP? To by tě nelákalo? To je spolehlivá motorka.

KTM Duke 790

11.4.2023 v 11:33 | Nahoru | #5
Test po 50000 km vyšel v Motocyklu 11/2020 na stranách 68-72

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790

12.4.2023 v 22:28 | Nahoru | #6
Metric> Četl jsem také o mnoha případech, kdy některé kusy prostě pálili jednu spojku za druhou (někdy i po 2000km) a to ikdyž nejezdily v terénu. Spekulovalo se o špatném mazání spojky.

Já jsem kvůli těmto problémům Adv790 ze svého výběru vyřadil. Teď čekám, jak se lidem osvědčí Tuareg. Ten se ještě nevyrábí dost dlouho, aby byla nějaká statistika spolehlivosti. Zatím jsem četl jen o prolínajícím těsnění víka, podivnou shodou okolností v místě nejblíže katalyzátoru. Drobný průsak oleje ale není něco, z čeho bych měl obavy.

KTM Duke 790

12.5.2023 v 10:39 | Nahoru | #7
Mám Duke 790 rok 2019 a aktuálně mám najeto 29 600km. Velký servis byl již dělaný a absolutně žádný problém, žádné náznaky nějaké závady. Vše na motorce původní. Servis pouze v KTM. Takže za mě je ta motorka naprosto v pohodě a nebál bych se toho.

KTM Duke 790

13.5.2023 v 07:22 | Nahoru | #8
Můj Duke 790, r.v. 2020, najeto přes 7 tis.km, nemá chybu, žádné problémy, vše funguje tak, jak má. Servis si dělám sám, mám na to výbavu, Místo oleje Motorex dávám Motul 7100.

KTM Duke 790

8.6.2023 v 09:26 | Nahoru | #9
taky mám Duka 790, jsem druhý majitel. Stroj má 35k najeto, nvm jak Rakušák, ale já jenom měnil sponku u hadice, jinak bez problémů.

KTM Duke 790

8.6.2023 v 10:40 | Nahoru | #10
Ano u některých, těchto motorů "odešly" vačky, ale jsou to spíš jednotlivé kusy, které se objeví v mediálním prostoru internetu a kolem nich bouře ... Mám jednu z prvních vyrobených 790R z 3/2019 v 15t jsem kontroloval vůle ventilů a vše jako nové. Těch motorek je v "oběhu" hromada a jako servisák, těch motorů v DUKE i ADV, mám kolem sebe řadu i s velkým nájezdem a osobně jsem ještě, vadné vačky nepotkal....
Je tam interval na oil+filt 15t/km což je dost i soft turistickém provozu, při sportovním použití doporučuji, dodržovat polovinu, tedy 7,5t/km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790

8.6.2023 v 10:48 | Nahoru | #11

Deadman píše: Metric> Četl jsem také o mnoha případech, kdy některé kusy prostě pálili jednu spojku za druhou (někdy i po 2000km) a to ikdyž nejezdily v terénu. Spekulovalo se o špatném mazání spojky.



Spojce tady "pomáhají" dvě věci:
-často měněná, delší, tuningová vypínací páčka na víku spojky, ano spojka jde mačkat lehčeji, ale vypínání nemá, konstrukčně potřebný krok, spojka (hlavně po ohřátí) buď 100% nevypíná (=lamely se přepalují a plechy kroutí), nebo nemá vůli a děje se +/- totéž...
-spojka má trysku ostřiku olejem, stejně jako motory LC8-950/990, ale tady je hůře přístupná a málo kdo o ní ví a při výměně oleje jí nečistí

Naposledy editováno 08.06.2023 11:43:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790

8.6.2023 v 11:29 | Nahoru | #12

PETARDAK píše: ...spojka má trysku ostřiku olejem, stejně jako motory LC8-950/990, ale tady je hůře přístupná a málo kdo o ní ví a při výměně oleje jí nečistí


A vážně je to normální, aby se při výměně oleje muselo lézt až dovnitř do spojky a hledala se tam nějaká tryska s pidi-dírkou?

(reakce na) KTM Duke 790

8.6.2023 v 11:44 | Nahoru | #13
Krautkopf> já to fakt, nekonstruoval .... jen vysvětluji, příčiny problémů....

(reakce na) KTM Duke 790

8.6.2023 v 13:15 | Nahoru | #14

Krautkopf píše: A vážně je to normální, aby se při výměně oleje muselo lézt až dovnitř do spojky a hledala se tam nějaká tryska s pidi-dírkou?


Někde jsem četl, že majitelé zoufalý s palící se spojky tu trysku zvětšovali.
Já bych se neodvážil experimentovat s laděním průtoku bez tlakoměru, nevím nic o výkonu použitého olejového čerpadla. Rozhodně bych měřil tlak oleje na volnoběh s důkladně horkým olejem. Bylo by dost na hovno, pokud nelze zajistit dostatečný průtok oleje spojkou a zároveň tlak mazání v šálách na klice a ojnicích.
Pokud je čerpadlo dost výkonné, dal bych tam trysku 200, to je průměr 2mm. Nejen dostatečný průtok, ale také se pak nemůže ucpat.

1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790

8.6.2023 v 14:08 | Nahoru | #15
já našel, že na ADV to mění za 0,5mm, na 2,0 už vychází nárust průřezu asi 50x, což jak říkáš, s tím nemusí počítat čerpadlo. Zajímá mě to taky, páč jsem domu dotáhl Ďuka 790. Něco zde

https://www.advrider...d-servicing.1486195/

https://cjdesignsllc...t-950-990-and-790-2/

(reakce na) KTM Duke 790

8.6.2023 v 15:24 | Nahoru | #16
crestik> 0,3mm je nic. Připoj si tu trysku přes nějaké udělátko na vodovodní kohoutek, ten má 2 až 5 atmosfér stejně jako tlakové mazání, a změř si, za jak dlouho to skrz trysku naplní sklenici vody. Bude to zhruba minuta. Studený olej přes takovou dirku nepoteče téměř vůbec.
Ostřiky vaček a dalších věcí v motorech jsou obvykle mnohem větší. Např v motoru v autě mám 6 trubiček o vnitřním průměru odhadem 2,5mm které ostřikují dna pístů a válce. Čerpadlo v autě je samozřejmě mnohem větší, ale ukrmí to i na 700 otáček volnoběhu.

Těch 0,3 stačí tak možná sotva na mazání, aby ta spojka nejela úplně na sucho. Rozhodně to není průtok na nějaké chlazení olejem. Také 0.3 mm lze ucpat bordelem, co může při troše smůly projít filtrem. Bezpečná mazací dirka je tak od milimetru.

Naposledy editováno 08.06.2023 15:25:49

KTM Duke 790

8.6.2023 v 17:05 | Nahoru | #17
0,35 mm je volnoběžná tryska na babettě, která dokáže zarůst, ale taky pracuje v úplně jiném prostředí. Ta KTM 0,30mm tryska je za filtrem a kdyby se k ní mělo dostat něco, co ji ucpe, měl by motor tak jako tak zničená kluzná ložiska.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní světlo KTM Duke 790 KTM Duke 790 Marťas95 3 Včera v 15:35 rg250
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 22 20.4.2024 v 13:17 MaraForza
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 2 9.1.2024 v 06:29 milonovo
Duke 790 za Duke 790 :) KTM Duke 790 ThoprT 21 15.9.2023 v 22:20 Capirossi
Identifikace ND potrebneho k namont... KTM Duke 790 ThoprT 7 7.9.2023 v 18:40 ThoprT


TOPlist