globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 21:34 | Nahoru | #1
Metric> Souhlasím. Ať si každý rozhodne. Kromě PanAm nemám ty další mašiny najeté, tak nevím jak se chovají. U GS prý je na nic třeba quickshifter, tady je úplně vymazlený a pracuje parádně. To cuknutí v nízkých otáčkách tam je, to mohu potvrdit, ale stane se mi to celkem zřídka, třeba 2x za celý den, ale naštve to. Je to takový lehký kopanec do kardanu když si člověk nedá pozor na plynu. Ty vibrace já fakt nevnímám. Každopádně jsem si vybral jak jsem si vybral. Mám tu GT PRO verzi doplněnou o další výbavu, všechny origo kufry, padáky, vyhřívání sedla a další, a i v nějaké super akci to stálo 550 tKc. Na Nové GS nebo MTS V4 bych možná měl, ale asi už bych dalších 100 tKc navíc do motorky nedal. Nechci si Tigera nějak obhajovat, když už ho mám, ale jsem opravdu spokojený. Má to sílu jako k*áva, kardan, sedí se mi parádně, žádné bolesti po ujetých 6000 km ujetých za 19 dnů. Prostě pohoda. Sezení je pro mne jedno z nejdůležitějších kritérií. Navíc to dobře vypadá, štíhlá, vysoká, to denní světlo je luxus. Kolik lidí za mnou přijde a dá se se mnou o mašině do řeči. Nevím jestli se to děje taky majitelům GS. Je to ještě neokoukané, dálniční jízda paráda. Dík za info, třeba tahle naše diskuze někomu pomůže ve výběru mašiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 22:05 | Nahoru | #2

Edien píše: U GS prý je na nic třeba quickshifter

No to máš pravdu, obzvlášť pre človeka, ktorý je zvyknutý na quickshifter od KTM (zatiaľ asi najlepší, čo som testoval) ako ja, je to dosť nepríjemné prekvapenie. Pan Am má vraj ešte horší (info z recenzie od Schaafa), ale mnou testovaný kus nemal QS vôbec. (Možno to naznačuje, že HD tuší, že sa im nepodaril.)

No ale Pan Am je samé prekvapenie a pravdupovediac, zvykol som si na niektoré luxusné vlastnosti, ako že sa vo zvislej polohe dá zaklapnúť stojan. Alebo že keď máš zaradenú rýchlosť a vypnutý motor, môžeš sa vŕtať v menu. Alebo jednoducho nastaviteľné plexi ako má Tiger a MTS.

V každom prípade majú aj iné motorky to svoje, možno v menšej miere, ale určite sa o tom nebojím rozprávať - a to ani u motoriek, ktoré mám alebo som mal a som alebo som bol s nimi spokojný. Veď aj tu som napísal, že 790 Adventure vibruje (vo vyšších otáčkach), inde píšem, že sa nedá používať mimo cesty (kvôli ergonómii) - to je možno trochu nadsádzka, ale naozaj je mi to dosť nepríjemné i v porovnaní s napr. 850 GS, ktoré je ťažšie a horšie vyvážené. Napr. o Tigrovi 800, ktorého som mal predtým, som sa negatívne vyjadroval ohľadne stability pri pomalej jazde...

Z tých motoriek sa mi zatiaľ najviac páčila Multistrada, prišlo mi, že sa oplatí investovať trochu viac, ale je pravda, že zatiaľ som ju nezobral na môj testovací okruh, ktorý obsahuje aj "trochu" rozbité cesty, aby som videl, ako niečo také zvláda v 90-ke. Ale bohužiaľ ju miestny dealer nemá v testovacej flotile (na jar plánujú nakúpiť), a nové 1300 GS je pre veľký záujem možno požičať len na hodinu, takže si počkám do jari. Tebe prajem, aby si si užil Tigra a dúfam, že aj ja budem so svojím výberom tak spokojný ako Ty.

PS: Fakt si zcenzuroval slovo kráva?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 Dnes v 16:18 Petersky
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik


TOPlist