globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 18:31 | Nahoru | #1
Metric> To jsi musel mít nějaký špatný kousek mašiny. Půjčím ti svoji a můžeš zkusit. Nevibruje to nijak hodně, vůbec to nevnímám, jen jsem uznal, že tam možná něco malého v těch řídítkách je. Kdyby to bylo nějaké hodně zlé, určitě by to výrobce na trh nedal a nebylo by tolik pozitivních recenzí. Viděl jsem jich od jezdců i novinářů (hlavně v angličtině) možná 30 než jsem motku koupil. Nepřeháněl bych to s tímto tvrzením a všude bych to nepsal, protože se možná pleteš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 20:19 | Nahoru | #2

Edien píše: Metric> To jsi musel mít nějaký špatný kousek mašiny.

Dva kúsky (GT Pro a Explorer Pro). A niečo som, ak sa dobre pamätám, čítal aj v recenziách, ale na detaily si už nespomínam. Napríklad preložená recenzia z Motorradu v časopise Motocykl spomína, že motor je "hrubiánsky". Plus majiteľ jedného zo spomínaných kúskov (šéf firmy, ktorá ich prenajíma) sa mi okrem iného práve na to sťažoval.

Samozrejme to môže byť individuálne, niekomu to vadiť nemusí. Ten istý pán spomínal aj strašné cukanie pri prechode medzi zatvoreným a otvoreným plynom v nízkych otáčkach - pravda, cukalo to výrazne, ale mne to prišlo ako niečo, čo sa dá zniesť. (Mimochodom, to isté popisuje vo svojej recenzii Schaaf, redaktor rakúskeho kanála 1000 PS, ktorý v nej Tigra doslova zhodil.) Možno to bolo aj tým, že som druhú polovicu dňa jazdil na litrovom Versyse, ktorý bol zjavne vyrobený za účelom ustanoviť svetový rekord v cukaní, na druhej strane je fakt, že napríklad 1250 GS či MTS V4 v porovnaní s týmito dvoma necukali vôbec.

V konečnom dôsledku by som asi nechal každého potenciálneho kupca Tigra sa rozhodnúť, či je to niečo, čo mu vadí, tak ako v prípade toho cukania, ale pri testovacej jazde by som sa na to určite zameral. Nájsť si nejakú rýchlu cestu a podržať tie otáčky nad 6 000 povedzme 5 minút. Ideálne ešte porovnať napríklad s 1250 GS alebo Multistradou V4, ktoré vibrujú menej než Pan Am či 1290 SA.

Naposledy editováno 05.11.2023 20:19:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 Dnes v 16:18 Petersky
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik


TOPlist