bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Demontáž katalizátoru
2.1.2023 v 20:24
Tak mi napadlo vyoperovat katalizátor, který už tak slabý motůrek škrtí ! Určitě by se zvýšil výkon, ale mám trochu obavu že by to ten stroj (prošpikovaný elektronikou) poznal
a bylo něco špatně ! Ví o tom někdo něco ? Jedná se poslední model CB 125 F -2021. Za jakékoliv poznatky děkuji !

Oki (Oskar)

Demontáž katalizátoru

2.1.2023 v 20:26 | Nahoru | #1
Ja bych do toho nevrtal, jestli te trapi vykon, tak to mozna chtelo vetsi motor?

Demontáž katalizátoru

2.1.2023 v 20:32 | Nahoru | #2
Taky bych do toho nevrtal.

Demontáž katalizátoru

2.1.2023 v 20:53 | Nahoru | #3
ten motor "prešpikovaný elektronikou" znamená že má riadiacu jednotku, vstrekovače, jeden teplotný snímač, TPS a jednu lambdu pred katalYzátorom (s tvrdým Y).
Tak ten to zvládne, otázka je, aká bude zmes, či nie moc chudobná keďže sa zmení rezonátor...

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž katalizátoru

2.1.2023 v 21:51 | Nahoru | #4
Výkon se nezmění, možná to trochu rozhodí rozložení toho už tak slabého krouťáku.
Na vitelně větší výkon je potřeba spolu s celým pro ten motor laděným výfukem mít i stejně průchozí a naladěné sání, k tomu upravené časování ventilů (jiné vačky) a samozřejmě k tomu všemu naladěnou palivovou mapu a mapu předstihu. Je jasné, že na to můžeš zapomenout, tímle se zabývají profíci s o několik řádů vyššími náklady u strojů u kterých to má smysl.
Ale můžeš se na tom začít učit a studovat to jako koníček. Výsledek sice první roky a s první motorkou žádný nebude, ale naučíš se něco.

Jo, a kat neničit. Origo výfuk i s katem uschovat, v nedaleké budoucnosti se bude hodit na STK, až se budou měřit emise i na motorkách.
Dřív se takhle řezaly katalyzátory z aut, aby to líp jelo (nejelo, jen byl o trochu sytější zvuk), později je řezaly zloději na výkup kovů. Dnes u staršího ojetého auta má funkční origo kat cenu půlky auta. Protože emise přituhují, nový origo stojí víc než auto a druhovýroba v lepším případě projde s odřenýma ušima a jen do měsíce od montáže.

Demontáž katalizátoru

3.1.2023 v 09:17 | Nahoru | #5
jestli ti chybi vykon, zvol vetsi kubaturu. problem vyresen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž katalizátoru

3.1.2023 v 11:02 | Nahoru | #6
Deadman> ale prdlačky, i ty shitozní polské JMJ katalyzátory dají tak dvě STK - tzn. 4 roky vydrží...a bosal, imasaf apod jsou na tom ještě lépe...jo, druhovýroba DPF moc nefunguje, ale o tom se tady nemluví...jj, proto raději starší benzín než diesl s dpf...

Naposledy editováno 03.01.2023 11:02:59

(reakce na) Demontáž katalizátoru

3.1.2023 v 11:39 | Nahoru | #7
2stroke> Ze zkušenosti mé a dalších lidí (převážně od BMW) ty polské atrapy JMJ se nevejdou do limitu ani nové, ty lepší jen o těsnotu. Po měsící už neprojdou a i řídící jednotka hlásí nízkou účinnost na zádkladě kontrolní lambdy. Ta druhovýroba se spolehlivě vejde tak do o třídu nižších limitů, než jaké EURO deklaruje.
Dobře možná fungují druhovýrobní katy pro Euro2 protože tam jsou limity CO tak vysoké, že motor v perfektním stavu se zvládne vejít i zcela bez katu.

2 reakcí na tento příspěvek Demontáž katalizátoru

4.1.2023 v 01:25 | Nahoru | #8
Rady o pořízení si silnějšího stroje nepotřebuji, ten mám. Tato odvážná myšlenka vznikla, když si vnučka ztěžovala že ten "prskolet" moc nejede. Pak mi taky
dosti inspiroval kolega, který to udělal na Yamaze MT 07 a říká že je to zcela jiná mašina. A vůbec se s tím nepáral. Vyhodil celý původní výfuk i se svodem a katem
a dal tam to celé jiné (značku si nepamatuji) ale bez katu. Motorka jede jako čert, žádné varovné oko nesvítí a ani spotřeba se nezvedla. Tak nevím.....................
Je tedy pravda (jak zde píše Deadman) naprogramovat palivovou mapu a další věci, to zvládá jen tým inženýrů ve fabrice a ne nějaký jouda v garáži, co u toho mlsá
rum a kouří Startky. Díky Vám všem za příspěvky a já budu shánět rozumy dál...................................

(reakce na) Demontáž katalizátoru

4.1.2023 v 11:37 | Nahoru | #9
Oki> Ne jen tým inženýrů ve fabrice, ale samozřejmě ne každej. Já tyhle věci dělám a nebyl by to problém namapovat i tuhle malorážku, ale nikdo to nedělá, protože jim to přijde drahý a výsledek prakticky nijak znatelnej...

(reakce na) Demontáž katalizátoru

4.1.2023 v 13:18 | Nahoru | #10
Oki> já jsem dost zkoušel zásahy do různejch malorážek ve stylu CB, včetně vyndání katalyzátorů. Pravda, bylo to na karburátorovejch modelech a možná to bylo tím i snažší.

Každopádně přínos vyndanýho katu + ošetření směsi, případně pootevření sací cesty, slícování přechodů v sací i výfukovým potrubí, odebrání přisávání vzduchu do výfuku - u motorek z číny to pomáhalo ustálit volnoběh, protože vyšší euro normy měly tendence chcípat. Pocitově se to o chloupek líp sbíralo do otáček. Ale asi jen tolik, jako když jezdec zhubne pět kilo - takže fakt o prd.

Jinak citelná změna žádná. On u CB a podobnejch jednobuchů se vzduchovým chlazením, dvouventilovou kebulí a kompresním poměrem 1:10 asi výfukovej systém nebude to slabý místo, který škrtí výkon.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Imbus šroub na motoru Honda CB125 F Honda CBZ125F, Honda CB 125F Petr438 24 17.3.2024 v 19:18 krokoš
125ccm Balkán [1, 2] Honda CB 125F Tom98 52 18.11.2023 v 19:30 Kohlstein
Vylepšení zvuku výfuku Honda CB 125F Matyáš1234 24 9.10.2023 v 22:00 Kohlstein
Ventilová vůle CB125F 21' Honda CB 125F 634-8 14 23.9.2023 v 21:50 Beranidlo
Nová CB 125 F - olejový filtr Honda CB 125F Ariete 17 1.8.2023 v 21:16 Ariete


TOPlist