Tak mě napadlo použít třeba tohle:
https://8a.cz/hydrov...vEAQYASABEgJy0_D_BwE
Používám je na vodu (3l), mám na to látkový obaly na předku motorky a mohl bych to tam rovnou šoupnout benzín místo vody v případě potřeby. A vaky na vodu srolovat a někam píchnout. Můžu tam sice šoupnout petku, ale ta má jen 2l a to je málo.
Taky mám dvě petky po 2l na zadku motorky na pití, případně benzín, naproti vejfuku, ale kvůli rozložení váhy to budu asi rušit. Nechám si jen jednu na pití a asi ji přesunu jinam, protože vzadu je pořád špinavá a zabahněná.
Všichni mluví o vybuchování petlahví s benzínem, ale nikomu se to nestalo a nikdo nikoho nezná, komu se to stalo. Takže to neřeším a petky používám, ale ty vaky by byly mnohem lepší.
Naposledy editováno 12.10.2022 07:38:30
1 reakcí na tento příspěvek Hydrovak na vodu na benzín
vilemx píše: ... ale mít na motorce porůznu upevněných 15 litrů /10 kg kapaliny v měkkých vacích či flaškách...”
Plná PET alebo plný vak sa bude správať ako pevná hmota. Ak sa pevne prichytí, tak sa to hýbe zarovno s motorkou. Horšie bude, ak je PET vo vaku a ten je len zavesený a PET sa v tom môže hýbať.
Na Bazu Iljiča je to 160 km a nie sú tam veľké prevýšenia. A ak sa tam už rozmáha turizmus, tak aj "cesta" tam asi nebude tankodróm. V závislosti od podmienok motorka môže zožrať 6-8 litrov, Čo je takmer jeden vak.
Následne nás čaká asi 120km, ale už asi ťažkej trate. Na 120+120 km by mi mala stačiť nádrž, ale jak budú podmienky fakt ťažké, tak treba mať rezervu. A navyše na návrat z Bazy iljiča je treba ďalších 6-8 litrov.
Takže to vychádza na nejakých 560 km, kde aj 30 litrov asi bude na hrane.
Ja mám v hlavnej nádrži 12 lit, takže potrebujem ešte 10+10 (vychádza mi, že ideálne) vo vakoch.
Naposledy editováno 19.10.2022 09:47:14
1 reakcí na tento příspěvek Hydrovak na vodu na benzín
A predstava, že prídem na benzínku a začnem vyberať vodu vo vhodných PET, aby som tú vodu zas ihneď vylial...
Vak je ľahký je skladný. Síce drahý, ale mala by to byť väčšia istota. Občas do PET natankujem, ale to je fakt len ako rezerva, nie 20 litrov.
A spolehlivost vaku, na to bych se taky moc nespoléhal teď můj super pupr izraelský vlak vojenský se rozlepil ve švu po 14 dnech používání. Pak jsem ho pájkou přes alobal sice spravil ale jak se na tohle můžeš spolehnout. Takže určitě ne jeden velký vak protože ten když ne tak přijdeš o všechen benzín asi v čudu.
Když povezu co mám to je těch 23l plus čtyři pet lahve Po dvou litrech a jedna z nich křupe ne tak se zase až tak moc neděje. To samé menší vaky.
1 reakcí na tento příspěvek Hydrovak na vodu na benzín
Dost jsem toho najezdil na malém 250 Dominátoru, co bral právě ty tři litry, vážil sakum prdum 130 kg a na vytočenou jedničku jel jen svižným krokem. Jako jet s tím po dálnici do Fara by asi nebyl dobrý nápad, ale z Prahy do Blavy jsem s tím po dálnici dojel a potom dál na Balkán už pokrařoval po okreskách (tehdy tam stejně ještě dálnice nebyly)...
CRF300 pohotovostní hmotnost 145kg 20kW, podvozek o ničem - po všech stránkách nesmysl ve srovnání se 701 kou. Pouze dvě vyjímky, kdy to má opodstatnění: krátký nohy, nedostatek financí. Neznám nikoho, kdo měl dostatek financí a měl správnou vejšku, aby si vybral crf300 oproti 690.
AJP PR7 nespolehlivej krám. Neřešíme.
SWM 650, Himalajan apod.- to už nejsou motorky do terénu, jsou to silniční stroje
Někdo si kupuje motorku kvůli spotřebě a protože chce fakt hodně ušetřit, stačí mů výkon fechtla. 90km/h je jeho cestovní rychlost a že ty motorky nemají fungující podvozky mu vůbec nevadí. Pak jsme přišli na špatné místo.
Naposledy editováno 20.10.2022 07:59:29
Já táhnu 30 kilo, žere mi to v terénu 6-8, vezu 3 kila jídla a jsem rád, že vůbec projedu.
No a vidláci, co jeli djatlova tak pro srovnání djebel 250, 650, 701, dr400. Spotřeba u všech hodně podobná cca 32 litrů na 560 km, jen díky tomu, že půlka cesty je po asfaltu. U jednoho stroje přes 40 litrů, ale to bylo díky tomu, že mu v náklonech trochu přetejkal karburátor, už nevím proč, ale něco tam bylo a nešlo to po cestě opravit.
Takže bych si nedělal se zázaračným NX250 iluze, protože ta spotřeba bude odpovídat zatížení a vydechlej motor se bude celkem honit, aby to dával.Takže bude žrát hodně podobně. Ono naloženej nx250 140 kilama dostane taky pěknej záhul.
Naposledy editováno 20.10.2022 08:00:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydrovak na vodu na benzín
jo, ak by sme jeli na NC, to by bolo super. Dojeli by sme k poslednej benzínke na asfalte, za benzínkou rozložili stany, spravili pár superdrsných fotiek a mohli to otočiť domov. To by bolo teda superdrsná advent čurácka superexpedycyja.
Všetci sa zhodneme na tom, že dva a pol decový dominátor je najlepšia motorka na svete. Dokonca tam, kde chceme ísť, Zdenda už bol a práve na takomto dominátorovi. Žiaľ, táto motorka sa už nedá kúpiť nová - a my chceme novú motorku, páč to má nové gumy, netreba hneď meniť olej a tak podobne.
Výrobca síce vo vývoji za tie desaťročia pokročil a ponúka na predaj obdobnú motorku. A za tie spomínané desaťročia aj má čo ponúknuť naviac. Asi 25 kg.
Potom sú tu ešte rôzne klony dominátora a tie sú vo vývoji o hodne ďalej. Ponúkajú dokonca asi liter objemu naviac a raz takú hmotnosť. Proste vývoj nezastavíš.
Dokonca jeden výrobca svoj stroj zdokonalil tak, že pri výmene kolies nepotrebuješ centrálny stojan. Proste motorku otočíš kolesami hore a tá tam stojí jak priklincovaná.
Žiaľ, obaja sa bojíme toho litrového objemu naviac. Síce jazdec je chránený kopou elektroniky, ale čo ak zlyhá jedno malé čidlo? A ak zlyhá jedno veľké čidlo?
Takže viac ako do objemu 700 sme sa neodvážili. Je to síce taká chudobná motorka, dokonca vývojom zaostalá, lebo váži len niečo málo viac ako starý dominátor, ale na viac proste nemáme. A tak musíme benzín vláčiť v taškách.
Nesrovnávejte s albanistánem, kam jedete jeden a půl dne po dálnici a pak už jen relaxujete. Když jedete někam dál, tak těch 700 musíte dát každej den po dobu jednoho tejdne a to se únava začíná sčítat. Nebo tam pojedete 14 dní po asfaltu a to už je fakt nudný a únavný, cesta přestává bejt cílem.
Ale to bylo před 20 lety, kdy to byl výběhovej model a končila výroba. Takže všechno vychytaný a japonská kvalita, né ty dnešní šlendrijány kde šetří úplně na všem. Viz nová afrika, tenere apod. Dřív všechno bytelný, masivní, sice vážil 180 kilo a měl jen 45 koní, ale ta kvalita prostě byla.
Jo a na ural jsem jel tejden. Dneska tam jsem za 5 dní a zdaleka né tak unavenej.
Naposledy editováno 20.10.2022 08:13:44
Vilém zná poušťní silnice jak svý boty a tak ví, že se tam dá jezdit jen na lehkou s velkou a těžkou motorkou. A dvě petky na vodu bohatě stačí
Naposledy editováno 20.10.2022 08:31:29
1 reakcí na tento příspěvek Hydrovak na vodu na benzín
Mě připravují v pozdzemní továrně dora Mega Giga BMW GS edice Adolf Hitler a Jaro si včera u novýho dýlera, bývalý plukovník SS ukrajinské armády, objednal specielně upravený Penta Norden 1500, 300 koní, dvoulitr čtyřválec, 260 kilo bez paliva, nádrž 60 litrů, zdvihy 400mm a světlá vejška 350. Bude se to jmenovat Chlouba tisícileté říše. Spotřeba 2lt na 100km v nejtěžším terénu.
Takže mám naprodej dva stroje. HQ701 enduro, najeto 3500km, jezdil s tím důchodce jen za pěknýho počasí z vesnice do města pro rohlíky. Cena 250 tisíc kč a KTM690 na silničních gumách najeto 7250km, ještě v záruce 265 tisíc kč. Při rychlém odběru sleva 10 tisíc kč. Platba v hotovosti bez papíru.
Naposledy editováno 20.10.2022 08:34:12
A pak mám taky vobjednanou vod čurčbirč techu ztrojenou zadní pružinu, skákací. Takže nějaký popadaný stromy do metrovýho průměru opět žádnej problém. Asi vyložím video, kde to Jaro názorně předvádí jak se skáče přes brod.
No a bez toho jedinýho a pravýho podvozku Bílá Síla, můj Vůdče, bych se nevydal ani k rybníku na ryby.
Co kdybych potřeboval přeskočit závoru, nebo přejet nějakýho vypasenýho myslifce ? Ve stopadesáti trefím jelena a nemusel bych to na normálním podvozku ustát.
A šroubovák nevozím, protože ho stejně neumím použít. Takže už v tom máme jasno.
Naposledy editováno 20.10.2022 10:04:52
1 reakcí na tento příspěvek Hydrovak na vodu na benzín
Však vás pánove přejde humor, až Putin osvobodí evropu a pošle vás na zimní dovolenou na východ sbírat zlato a dyjamanty.
Vím vo čem mluvím, páč jsem byl v zajetí Kolymy celej měsíc a musel tam těžce dřít a ještě za to platit zbytkem svejch peněz, abych vůbec přežil. A to byl konec léta, v noci mrzlo, všude kolem medvědi a rosomáci a navíc pršelo a dopoledne byla mlha. 3x Fuj !
Naposledy editováno 20.10.2022 10:29:22
Naposledy editováno 20.10.2022 10:43:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hydrovak na vodu na benzín
ZdendaZB píše: Jen škoda, že místní znalci a expedičníci opět neporadili nic pořádnýho k tématu, kromě dvou petek a 250 mililitrovýho fechtla...
Lidi zde vyplácali prakticky všechny možnosti, ale tobě nevoní ani jedna. Za mne asi nejlepší ty MSR vaky. 2x 5 lirů nebo klidně 3x5 a frčíš. Benzínu pokokot. Co pořád řešíš?Ale jít do obchodu bez chráničů, bez náhradního benzínu a bez navigace, je krajně nezodpovědné, pán Jaro. Co kdyby to na Vás opět přišlo a chtěl jste to tam podpálit jako v Makedonistánu ?
Vilém. Tak jestli v efrice mají tvrdé dvoulitrovky od kokakoly, tak u sovětů je mají měkkým praskající a navíc jsou drahý. Putin to má spočítaný a dokonce i pytlíky v supermarketech jsou z tak tenkýho mikroténu, že jsou na hranici použitelnosti a docela se trhají. Naše jsou oproti tomu superpevný a tlustý.
A za masku nemůžu nic zastrčit, protože masku nemám. Maska bez tuarége je jako motorka bez kol a motorka bez buzna štítku je jako kolo bez ložisek, takže vlastně ani nemůžu vyjet z garáže, protože bych daleko nedojel.
A pro kamel bag na vodu na zádech, to je tak super módní, že to nemít, tak na motorku ani nasednout nemůžeš. To jsi fakt lůzr největšího kalybru a navíc ani nemáš ten pravej mx look. Takže se už s tebou dál bavit nebudu.
Naposledy editováno 20.10.2022 11:06:09