globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionýr předstih
7.9.2022 v 19:03
Zdravím, mám dotaz ohledně pionýra. Jaký má vliv poloha zapalovací cívky? Nemám světla a nemám tam ani cívky na ně a zapalovací cívku mám na správné poloze tak jak má být, ale kvůli vypoulené přepážce nejde zvětšit předstih a pincek nechce jet v otáčkách, co se stane když dám cívku na polohu vedle? Bude to vadit? A ještě jeden dotaz pincek vynechává ve vysokých otáčkách, co by to mohlo dělat? Předem dík za odpovědi

PS: zapalování mám 30w

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr předstih

8.9.2022 v 19:06 | Nahoru | #1

Frantas píše: Zajímavý komentáře tady zase.
K věci. To které (20/30W) zapalování má danou polohu zapalovací cívky. Kde kdo ti bude tvrdit že to je fuk, kde bude umístěná na statoru. Kde kdo i řekne že to zkoušel a jezdilo to. Ale pro správnou funkci to jedno neni. Jádro pudla je, aby v momentě kdy se otevírá (začne otevírat) kladívko. byl magnet na rotoru připravenej ("u prvního šroubu") cívky..
.......
Správnej je 1,6-1,8 ! S větším možná budeš sledovat že se něco lepší, ale taky nebudeš stíhat chladit.


poloha napěťové cívky pro zapalovaní nehraje pro správný chod v uvozovkách jiskry žádnou roli co zde popisuješ je úplná pitomost,ta pouze jen generuje napětí(cca 6V - ale zaleží na otáčkách protože zde není žádný regulátor napětí, ten je pouze na světelné takzvaná selenka aby nepraskali žárovky ) u nějakém proudu a moment kdy má jiskra přeskočit nemůže neovlivnit to ovlivní pouze vačka na klice a kladívko.

Naposledy editováno 08.09.2022 19:15:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr předstih

8.9.2022 v 19:44 | Nahoru | #2

hagrid.hagrid píše: poloha napěťové cívky pro zapalovaní nehraje pro správný chod v uvozovkách jiskry žádnou roli co zde popisuješ je úplná pitomost,ta pouze jen generuje napětí(cca 6V - ale zaleží na otáčkách protože zde není žádný regulátor napětí, ten je pouze na světelné takzvaná selenka aby nepraskali žárovky ) u nějakém proudu a moment kdy má jiskra přeskočit nemůže neovlivnit to ovlivní pouze vačka na klice a kladívko.



Ehm, nesouhlasím a musím se Frantase zastat.
1) záleží na poloze cívky vůči rotoru v okamžiku rozpojení kladívka, protože pro dosažení optimální energie jiskry to musí být v okamžiku kdy tou cívkou protéká maximální proud. To je dáno vlastní indukčností a rychlostí změny magnetického indukčního toku. Z výroby je to nastaveno tak aby to dodalo dost energie v daném rozsahu otáček.
2) 6V je možná tak "rádobynominální" hodnota u světelných cívek (ve skutečnosti je průběh napětí na nich pilový a počítá se s efektivní hodnotou okolo 7V). V případě cívky pro zapalování jde o napětí které vznikne při rozpojení kladívka a to jde přes 100V (ostatně je na to dimenzován kondenzátor i izolace okolo,že).

(E: zpravidla se to celý seřizuje tak aby "magnetický odtrh" byl ve stejným okamžiku jako rozpojení kladívka. Odpovídá to momentu kdy pólové nástavce rotoru "opouští" jho cívky.)

Naposledy editováno 08.09.2022 20:33:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist