Chtěl bych se zeptat, dělal jsem se svým mechanikem servis na R1 2006, ale protože jsem měl v TP datum registrace 2007, nadiktoval jsem mu rok 2007. Jenomže modelová řada je to 2006 a když jsme dělali olej, dali jsme jí filtr Hiflo HF204RC který mu vyjel na rok 2007, jenomže jsem tedy zjistil že pro rok 2006 by měl být Hiflo HF303. Zajímá mě jestli to může mít vliv na funkčnost a jestli se může něco vysrat??? Nicméně filtr tam pasoval a jezdí to.. ALE!!
Od výměny, nějakou dobu po ní jsem začal poslouchat takový cvakání, vepředu, on to poslouchal a bavili jsme se že to možná bude dělat těsnění pod svodama, protože to není uplně jako kovový cvakání.. ale zajímá mě jestli to nemohl třeba nějak způsobit ten filtr pro typ 2007...
Cvaká to spíš za tepla a slyšet je to nejvíc v 3000-4000 otáčkách, ale cvaká to i ve vyšších, ale ten rachot to celkem přebije....
Myslím že, ventily asi nebudou, když je přeci velká vůle, teplem by se měla zmenšovat.... takže by cvakali víc za studena, tohle za studena nedělá vlastně vůbec...
napadá vás někoho něco? má někdo s tímhle zkušennosti? vyřešil to někdo už??
Předem díky!!!
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání v motoru YZF-R1 2006 / Záměna filtru oleje
HF204 a HF303 jsou záměnné, novější HF204 za starší HF303 určitě, obráceně snad taky, s nějakou výhradou, že lepší nějaký filtr než žádný filtr. Ta změna z HF303 na HF204 proběhla spolu s nějakou změnou požadavků na filtraci, jak se výrobci snaží prodlužovat servisní intervaly. Takže například místo uniformního filtračního papíru tam můžou papír nějak laminovaný, nebo více vrstev, a mají odzkoušeno, že to funguje, i když jde za studena více oleje obtokem.
Taky mohl začít klepat spojkový koš , rozvoďák nebo vydřené ventily,
nebo u pozdější big-bang kliky se zadíraly ložiska , protože k nim ten olej teče skrze celou kliku , ale to by se tebe týkat nemělo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání v motoru YZF-R1 2006 / Záměna filtru oleje
Rekl bych, ze obecne se neda rict.. zalezi na tom, jestli jde o roztaznost ventilu (studeny motor) nebo o roztaznost celeho motoru.. a pak ma zasadni vliv i konstrukce…
Edit: v prvni vete je preklep, samo tam ma byt napsano "mensi" - tak jak to v realu byva…
Naposledy editováno 12.07.2022 21:53:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání v motoru YZF-R1 2006 / Záměna filtru oleje
Jereme píše: A co z toho tedy plyne??
Že to může být olejem, tomu teplem násobně klesá viskozita a pokud by to způsoboval, tak za tepla.1 reakcí na tento příspěvek Cvakání v motoru YZF-R1 2006 / Záměna filtru oleje
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35282 | Včera v 23:46 oxygen |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 | Valdy25 | 22 | 1.3.2024 v 14:44 assassin |