bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Euro 5 vs 4
9.3.2022 v 06:27
Ahoj všem!
Je tu někdo, kdo má Scrambler 1200 XE/XC a řešil odstranění katalyzátoru? Euro 4 měla katalyzátor ve svodech a u Euro 5 ho přesunuli do koncovek výfuku. Já to včera vyřešil tak, že jsem nechal původní svody Euro 5 a namontoval koncovky Euro 4. Jde mi hlavně o zvýšení průchodnosti a snížení teploty. Zatím jsem motorku jen na cca 15 minut nastartoval - zvuk je hrubší a motor vypadá, že s tím problém nemá. Může mít tahle úprava negativní vliv na motor?





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4

11.3.2022 v 18:51 | Nahoru | #1

X-tra-X píše: Ariete> Podívej se, tohle není jednoduchá problematika a nevím úplně jestli je vhodné mě osočovat, že něco nevím, když mě to živí...
V tvém příspěvku jsou nejsou žádná data a pokud víš, jak funguje elektronika motoru, jak se mění výkonové parametry, hlavně na základě čeho a jaké jsou vůbec možnosti zvyšování výkonu u atmosférických motorů motocyklů, tak se nebudeš takhle ptát...


Představ si, že o tom něco vím. Alespoň o té mechanice, termodynamice a aerodynamice, aby motor jel, jak má. Dokonce vím něco i o té přípravě směsi. A taky jsem si všimnul, že se vždycky vynoří nějaký tajemný znalec protokolů určených pro přepis tabulek základních hodnot, ale když přijde řeč na věci, které neví nebo vysvětlit nedovede, začne kolem sebe kopat stylem "tohle není jednoduchá problematika", "jseš trošku mimo" nebo "co je to za otázku "
Tak ještě jednou. Je možné, aby si GSX 1400 po výměně výfuku upravila dávku paliva, když má jenom IAP a IAT sensory? 10-15% výkonu navrch nemůže, podle mě, jít jenom na vrub menších pumpovních ztrát. Menší pumpovní ztráty ale zároveň znamenají větší množství nasátého vzduchu. Je tedy s originálním výfukem směs ve všech režimech vyšších otáček natolik bohatá, že vstřikovaná dávka paliva je pořád ještě dostatečná, když motor nasává o 10% víc vzduchu s výfukem Yoshimura? Stačilo by napsat, že IAP / IAT s tím nic nezmůžou, žádná další autokorekce v systému není možná, takže jakékoliv zvýšení výkonu je možné jen v případě, že se líp využije standardní dávka paliva, takže to množství vzduchu má jakési nepřekročitené limity, ale možnosti tam jsou. A že aby to bylo schopné adaptace, musí tam být takový hardware a takové možnosti v software, a že tohle všechno už ten Triumph z dotazů má / nemá, takže žádný problém / trošku problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4

11.3.2022 v 20:55 | Nahoru | #2
Ariete> Já nemám důvod okolo sebe kopat, jak píšeš, jen jde o to, že podrobný vysvětlování je na dlouho a pokud tě to tolik zajímá, tak si to zjisti stejně jako já, mě to taky nikdo neřekl, na všechno jsem si musel přijít sám a naučit se s tím pracovat...
K tvému dotazu: u GSX 1400 ovlivňují dělku vstřiku 3 senzory - teplota nasávaného vzduchu (IAT), barometrický tlak a teplota oleje. Tlak nasávaného vzduchu (IAP nebo MAP) je jeden ze tří hlavních faktorů, které se objevují v základním namapování. Takže je jasný, že to není možný, když vyměníš ten celej lauf, že to bude v pořádku a určitě je to potřeba doladit. Yoshimura má takový speciální zařízení, kterým lze upravovat u motorek od Suzuki bohatost směsi, je to taková jejich specialita. Funguje to v režimech 0-25, 25-50, 50-75, 75-100% otevření TPS. Není to úplně ideální, ale nefunguje to úplně nejhůř. Tahle jednotka nepracuje samoadaptivně, nebo úplně minimálně. Keihin KHR4, která je na tom Triumphu, ta pracuje s úplně jinými daty a s mnohem více senzory a faktory, to se vůbec nedá srovnávat, tam je rozdíl 15 let. Ale ani tato jednotka by to nedokázala na 100% vykompenzovat. Stačí takhle?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Scrambler 1200 - svody Triumph Scrambler, Triumph Scrambler 1200 Grenes 17 21.2.2022 v 19:10 Papírus
Triumph Scrambler 1200 Triumph Scrambler 1200 FranaD 7 15.4.2019 v 15:22 _ferda_


TOPlist