Naposledy editováno 01.01.2022 16:55:12
2 reakcí na tento příspěvek Zákaz řízení Pro skupiny AM, A1, A2
druhak bude zasadni jak je to formulovano, jestli ziskanim skupiny B automaticky ziskavas i AM (tedy sla by "odebrat"), nebo zda skupina B automaticky opravnuje ridit vozidla skupiny AM (tedy AM defakto nemas, ale mas zakonem povoleno tahle vozidla roidit),..
je tam:
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1.
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
tzn A1 s automatem nebo trikola vozidla skup. A muze ridit ze zakona se skupinou B a nejde to nijak omezit, leda mu odebrat to B komplet..
za treti je otazka (a v tom slusnej hokej), v jaky dobe a za jakych podminek (nekdy drive) dotycnej ta opravneni resp. ridicak ziskal... pak samozrejme to co se nejak zmenilo musel nechat "dopsat" jak uvadis, tzn jemu pripsali opravevi AM a do ridicaku vyznacili to samy, tzn. uplne stejne jako by si tu skupinu AM nekdy delal (protoze ji automaticky ziskal, a zmenou legislativy by o ni zas prisel, kdyby nebyla dopsana zvlast)
jinak by me zajimalo na zaklade ceho je mozny tohle ulozit (třeba Číkus bude určitě vědět ?) ?? z principu mi to přijde jako nesmysl, (ne že by teda zákaz řizení zásadní smysl dával, ale tohle je opravdu extrémě nelogický... pokud je dotyčnej shledán nebezpečným na motorce, a může řídit auto, tak ten "trest" fakt nedává smysl)
E:jo,.. a koukam ze u AM je striktne:
K řízení vozidel skupiny AM opravňuje kterékoliv řidičské oprávnění s výjimkou oprávnění pro skupinu T.
tudiz nejde zakazat rizeni sk. AM a povolit rizeni treba sk. B protoze by to bylo vzajemne ve sporu..
(je to nejakej pravni "princip" ci "kriterium", jaky se me neptejte, ale dva zakony si nemohou vzajemne odporovat)
Naposledy editováno 01.01.2022 23:44:33