1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
zkoušel jsem afriku 1000 i 1100, gs 800 i 850...a kromě "stavitelnosti podvozku tlačítky" a menších vibrací jsem nenašel důvod pro prodej 990 adventure (a to už s ní terén skoro nejezdím).
respektive budu ji prodávat jen z důvodu, že ji vyměním za lehčí jednoválec do terénu (už mám v garáži) a silničnější cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
foxdive píše: Afrika mě přišla těžší než 1190 ale hlavně to prostě nejede, ve dvou plná polní je fakt jen na kochacku, to uz radši malý Tiger za mě
To se mi nějak nechce věřit, že by to bylo ve dvou jen na kochačku. Snad se tu nějaký majitel Afriky ozve...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
To,co bylo v době první Afriky nedostižná meta s tím že by se to stejně nedalo využít,je v dnešní době bráno jako hendikep.
Dokonce jsem četl i názor jednoho majitele že pokud dá kufry a posadí za sebe ženskou tak je i ta 1190 docela líná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
... teda ja som sa stretol s kopou motorkárov ktorým boli motorky slabé a potrebovali mať obrovské výkony, ale nikdy som ich nevidel dobre jazdiť. Ale možno predsa len taký niekto existuje kto vie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
Naposledy editováno 22.11.2021 10:47:14
ja som sa raz bol previezť s kamošom a jeho známym, ten mi začal hovoriť ako jeho Varan má vyladených 120 koní a je to neskutočná mašina, že na to už nemôže sadnúť hocikto a ešte neskončil s úpravami, že by to potreboval poladiť aspoň nad 130 koní.
prišli sme nad Liptovskú Maru na zárez smerom Orava, povedali sme si že si zajazdíme zopár krát hore-dole, hore sa počkáme a pôjdeme ďalej. Predbehol som ho na prvej zákrute s úplne sériovou GS 1150. Hore som sa otočil, vrátil som sa, cestou dole som ho stretol niekde v 3/4 kopca, kým som to dal 3x tak on 2x čakali sme ho hore kým dojazdil druhé "kolo". Pýtam sa ho "nejdeš ešte raz?"
> strohá odpoveď > nie
...a teda nebolo mu do reči, lebo pred výletom v kaviarni sypal tie svoje múdrosti ako mu 100 HP nestačí
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
Nebo můžem dělat nějaký srazy a kdo pojezdí Destroyera s jeho 1150GS, může si koupit 100hp+ a 1999+ Final boss bude Sršeň
Sorry, Destroyere, v tom není nic osobního, naopak s tebou skoro vždy souhlasím, jen jsi byl poblíž A samozřejmě máš pravdu. Přesto když jsem jezdíval ve dvou s kuframa na litrovém Stromu, tak to sice bylo víc než na kochačku a člověk občas i tak pojezdil nějakýho pozera na sportu, ale výkon tomu chyběl.
jasné že chýba výkon keď jazdíš sám a potom motorku ovešiaš kuframi a ženu posadíš za seba. Ale nieje to nič čo by si nevedel vyriešiť vyššími otáčkami a častejším radením. Rezerva je vždy fajn. Ja so ženou jazdím len občas a pomaly ako dôchodca tak mi to nevadí.
Napríklad ja poznám na motorke stratu výkonu v alpských passoch okolo 2000 m.n.m. aj keď som sám (isto aj vy ). Ale nieje to nič čo by bol reálny problém, keď si predstavím že tam niekto jazdí na 35 kW Afrike Twin.
tento rok som jazdil na KTM 1290 SAS a BMW 1250 GSA a teda popravde, na KTM výkonu za dve tatry ale BMW lepšie využiteľný celok. Pričom +/- nejaký koník som tam nezbadal pri jazde do 180 km/h BMW mi prišlo viac "lean". Ale že by som potreboval meniť starú 1150 som nenašiel dôvod.
Preto som ju nevymenil ale prikúpil 890 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
Anti píše: Destroyer> Servisoval jsem jeden čas klukovi Diavela a litrové "Gixero". Mě se ten Diavel líbil průběhem mnohem víc,ale když jsem se zeptal majitele tak mi tvrdil že mu tam těch dvacet kobyl o které bylo Gixero silnější prostě chybí
krouťák = "jak to tahá pod zadkem", výkon = "co to utáhne".
zrychlení je závislé na krouťáku, maximálka na výkonu...výkon je krouťák krát otáčky
jestli mu tam 20 koní chybělo, pak (pominu-li odlišnou hmotnost a aerodynamiku motorek), tak pod 200 nejezdil...což mi připadá v podmínkách čr divné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
mariano píše: ...zrychlení je závislé na krouťáku ...
V té rovnici ti chybí převody, hmotnost a aktuální rychlost.
Kdybys to tam doplnil, tak světe div se, ono je to zrychlení závislé na výkonu ...
1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 1000 cm/3
anti: me se po gsxr porad stejska... ono bude velkej rozdil proti diavelu uz v tom, ze se na tom jinak sedi...
mariano: mel jsem gsxr 1k jednu sezonu a cisla zacinajici dvojkou jsou na budiku videt az neuveritelne casto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 1000 cm/3
Ja som minulý rok pár takýchto motoriek testoval (ale dal som si obmedzenie na vypletané kolesá + cena tak do 400 - 420k, takže tie 1200-ky nie), výsledok je tu. Vzhľadom na to, že vtedy KTM 890 ešte nebolo, testoval som 790, ale tuším jediný rozdiel v nich je motor.
Stručne: Ak plánuješ jazdiť čiste po asfalte, ale nechceš 17-ku vpredu, ber buďto KTM alebo Triumpha. Advík je síce malý, ale pre vysokých ľudí lepší (viac miesta na kolená), v porovnaní s Tigrom je lepší na športovú jazdu - Tiger je zasa lepší na cestovanie, ale samozrejme aj to športovanie zvláda dobre. Tiger je oproti 800-ke kompletne prekopaný, motor funguje aj v nízkych otáčkach a zbavil sa tej lability typickej pre Triumphy, bohužiaľ ani on ani KTM nemajú príliš vhodnú ergonómiu do terénu. (U KTM je problém aj motor, ktorý v nízkych otáčkach funguje horšie ako BMW či Triumph, resp. nefunguje vôbec, našťastie spojka je dobrá, ale je proste treba viac spojkovať.)
Ténéré je dobrá mašina vo svojej cenovej kategórii - čo v praxi znamená, že zaostáva za drahšími, myslím tým hlavne odpruženie. 850 GS je 800-ka s kompletne novým motorom, ale nič iné sa nezmenilo - takže odpruženie je to staré známe supermäkké bez možnosti nastavenia, ktoré zaostáva za konkurenciou (Triumph, KTM atď.) Ergonómia je dobrá, ale pokiaľ nie si extra vysoký a zároveň nechceš jazdiť v teréne, neber. MTS je naozaj dobrá mašina na jazdenie po ceste (do terénu až tak nie kvôli spojke, charakteristike motoru a plastom), pohodlná aj športová, otázka je, či sa oplatí priplácať oproti Advíku alebo Tigrovi. V-Strom má dobrý motor, inak zaostáva. AT nemali v testovacích flotilách (ako nový model), ale moja skúsenosť so starým litrom je jednak, že je nepohodlný, plus má niektoré nedostatky (dušové pneumatiky, wtf), motor je nízkootáčkový, v konečnom dôsledku ma to nepresvedčilo, aby som čakal, kým sa bude dať otestovať.
Destroyer píše: ešte jedna k téme, ak sa ti zdalo motor BMW F800/850 nudný, tak na Triumph Tiger 800 ani nesadaj, ešte menej spodku a zaujímavý vršok je až príliš vysoko.
Ak Ťa nebaví ani motor z 800 GS, ani z 850 GS ani z Tigra 800, tak sa musíš zmieriť s tým, že Ťa nebude baviť žiaden - každý z nich má úplne iný priebeh výkonu, hlavne 800 GS a Tiger sú ako voda a oheň.Kohlstein píše: V té rovnici ti chybí převody, hmotnost a aktuální rychlost.
Kdybys to tam doplnil, tak světe div se, ono je to zrychlení závislé na výkonu ...
Samozrejme aktuálny výkon a moment závisia od otáčok a naladenia motora. Preto veľa ľuďom môže prísť 1250 GS rovnako alebo aj viac rýchle ako 1290 SAS, hoci má nižší výkon a +/- rovnaký moment - lenže do 6 500 ot. výkon (a točivý moment) BMW prevyšuje KTM. Takže kto to nevytáča, výkon KTM nevyužije.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin | JAVR | 13 | 18.4.2024 v 11:02 JAVR |
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin | Jiřřan | 7 | 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 61 | 16.4.2024 v 08:33 Metric |
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Dušan_Sihelský | 727 | 4.4.2024 v 12:27 dave-lister |
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin | čebus. | 20 | 3.4.2024 v 20:17 vrkocino |