globalmoto_kveten





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



4 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.3.2022 v 09:43 | Nahoru | #1
Ještě něco k motorce:

Projevu motoru hodně prospěla výměna výfuku a změna mapování. Motorka tím úplně ožila a pocitově má lepší horní střed otáček. Nevím jestli jsem úplně objektivní,
protože na jaře se mi vždycky zdá že to jede jak kráva . Výfuky maj krásnej hlubokej nedrnčivej zvuk. Já to do helmy až tak nevnímám, ale kluci říkali, že když jdu na cílovce o 3 kvalty dolů , tak to dělá brajgl jak SBK. Jezdil jsem celou dobu brzdový desky Brembo RC, teď jsem tam dal na doporučení SBS a je to pecka co si můžu na těch brzdách dovolit. Maji obrovskej nástup který nepolevuje naopak jako by ještě zesiloval, takže se musí tlak na páku malinko uvolňovat, přitom zůstává citlivost.
Trochu jsem cítil nepatrnou prodlevu při výjezdech na dvojku, ale vyřešilo to přepnutí anti-wheelie z 3 na 2. Zároveň to v tomhle režimu nechá na výjezdu motorku jet s předním kolem tak 5-10cm nad asfaltem a řadit další kvalt, kdežto na ten mód 3 to ten předek pokládá.
Další věc, nejsem z toho po třech jízdách odrovnanej jako na 2V . Tam se člověk musel hodně držet aby neulít, takže bolely břišáky a odcházel jsem na ruce. Tady je to takový plynulý, až se zdá že to jede míň, ale je to jen zdání. Ta motorka je fakt rychlá. Podvozek super. Já se vlastně nezmínil, že jsem ještě měnil podvozek s pružinama na váhu jezdce, přední vidlice Ohlins FGRT 200, Zadní tlumič Ohlins TTX GP. S Honzou jsme najeli přibližně stejný počet kol a on popravil 3 zadní gumy, já jednu a to na ní dám ještě dopolko ve Valencii
Začínám tu motorku mít rád

Naposledy editováno 14.03.2022 09:55:25

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.3.2022 v 10:08 | Nahoru | #2
doucha> Tady je někdo hodně spokojen se svojí prací
A tak to má být

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.3.2022 v 10:50 | Nahoru | #3
doucha> tady si dovolím citaci, že dobrý podvozek například zadní tlumič za 30tis kč má velmi rychlou návratnost viz 3vs1 pneu :) při ceně 250€ za gumu .... je to při druhé eventu zaplaceno

enjoy Valencia

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.3.2022 v 11:00 | Nahoru | #4

doucha píše: Ještě něco k motorce:

Projevu motoru hodně prospěla výměna výfuku a změna mapování. Motorka tím úplně ožila a pocitově má lepší horní střed otáček. Nevím jestli jsem úplně objektivní,
protože na jaře se mi vždycky zdá že to jede jak kráva . Výfuky maj krásnej hlubokej nedrnčivej zvuk. Já to do helmy až tak nevnímám, ale kluci říkali, že když jdu na cílovce o 3 kvalty dolů , tak to dělá brajgl jak SBK. Jezdil jsem celou dobu brzdový desky Brembo RC, teď jsem tam dal na doporučení SBS a je to pecka co si můžu na těch brzdách dovolit. Maji obrovskej nástup který nepolevuje naopak jako by ještě zesiloval, takže se musí tlak na páku malinko uvolňovat, přitom zůstává citlivost.
Trochu jsem cítil nepatrnou prodlevu při výjezdech na dvojku, ale vyřešilo to přepnutí anti-wheelie z 3 na 2. Zároveň to v tomhle režimu nechá na výjezdu motorku jet s předním kolem tak 5-10cm nad asfaltem a řadit další kvalt, kdežto na ten mód 3 to ten předek pokládá.
Další věc, nejsem z toho po třech jízdách odrovnanej jako na 2V . Tam se člověk musel hodně držet aby neulít, takže bolely břišáky a odcházel jsem na ruce. Tady je to takový plynulý, až se zdá že to jede míň, ale je to jen zdání. Ta motorka je fakt rychlá. Podvozek super. Já se vlastně nezmínil, že jsem ještě měnil podvozek s pružinama na váhu jezdce, přední vidlice Ohlins FGRT 200, Zadní tlumič Ohlins TTX GP. S Honzou jsme najeli přibližně stejný počet kol a on popravil 3 zadní gumy, já jednu a to na ní dám ještě dopolko ve Valencii
Začínám tu motorku mít rád



Velka parada Ty uz to honis po draze, a ja zatim pasuju laminaty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

16.3.2022 v 19:45 | Nahoru | #5
doucha> tak už jsem se taky dočkal a vyzvedl si Ducati panigale v4 . Sice jsem na to najel zatím jen asi 100km , ale je to přesně jak říkáš . Na 1199 jsem dal v Brně 7x25 min a ty poslední 2 stinty už byli totálně bez sil . Na V4 to tak nějak dělá všechno samo , jede to plynule od 10 tis to teda jede jako fakt hodně , ale člověka to nechce zahodit a sedřít z kůže jako paniV2 . Jinak máš to fakt hezký
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist