Třeba jízda rychlosti chůze, jak na to?? Buď se motorka rozjede moc rychle a to i bez plynu, nebo mi to chcípne, když zkouším odspojkovat.
Slalom za rychlosti chůze to samé, dám první 2 ~3 kuželky pak již musím rovnat, protože bych to již položil jak je to nestabilní při pomalé jízdě.
Instruktor jen kouká a řekne znova, znova, zkoušej si to. Jenže já nevím co zkoušet, tohle zkrátka nikam nevede, na to musí být nějaká rada, nějaký princip nebo již nevím. Může mi někdo ven princip nějak vysvětlit???
Děkuju.
Naposledy editováno 19.09.2021 19:50:04
2 reakcí na tento příspěvek Autoškola na motorku
A teď abych taky poradil, když jsem od fochu. Řekni to tomu instruktorovi. Ať ti poradí, nebo ukáže. Často se setkávám s tím, že se mi žáci bojí zeptat, ale já tam od toho jsem. Ta autoškola je dost drahá na to, abych nic nenaučil a nechal tam lidi jen tak kroužit. Nesmíš se bát, že ze sebe uděláš vola. A i kdyby jo, tak co, zboří se svět? A ty to už pro zbytek života budeš vědět. Někomu prostě nejsou jasný věci, který jinejm přijdou samozřejmý.
Já mám na moto zvednutý volnoběh na cca 1000 otáček, aby se žáci nemuseli zabejvat plynem a dokázali tu motorku postrčit jen spojkou a nehrozilo hned chcípnutí motorky, když nebudou úplně citlivý. Nelíbí se mi přístup většiny ze začátku fóra "není to tvoje, tak to klidně zraubuj", ale v tomhle případě mají trochu pravdu. Tý spojce neublížíš a hlavně to ani jinak nejde. Povolíš spojku, strčíš do toho a zase jí přimáčkneš, jak to bude zase zpomalovat tak do toho zase strčíš spojkou a přimáčkneš. Když do toho strčíš moc a potřebuješ zpomalit, použij zadní brzdu, nerozhodí tolik rovnováhu jako přední. Pomalý slalom a osmička se nemusí jezdit tak pomalu jako pomalá jízda, to mi většinou žáci jezdí úplně bez spojky a dopředu je tlačí jen ten volnoběh. V pomalém slalomu nejezdi daleko od kuželů, nebo tě to u třetí kuželky dožene a čtvrtou shodíš. Nesnaž se to jet úplně pomalu, trocha rychlosti tě podrží v té zatáčce. V osmičce jestli nejsi schopen to jet celé bez spojky i plynu, je to na tebe rychlé, tak první polovinu zatáčky jedeš se spojkou a zhruba v polovině to musíš postrčit, aby se to hezky dotočilo a nepadalo ti to dovnitř zatáčky, jak se to srovná tak zase vymáčkneš spojku pošleš to do zatáčky a zase v polovině do toho strčíš a tak dokola. Důležitá věc, nekoukej dva metry před motorku, ale koukej kam jedeš, dál do té zatáčky, bude ti mnohem lépe pracovat tělo. Jedna zatáčka jde vždycky líp než druhá, tak se tomu nediv U šlapání dvakrát pravá dvakrát levá ti poradím rychlejší rozjezd, nesnaž se dělat pomalinký rozjezd, to ti jen rozhazuje rovnováhu, spíš to odpíchni rychleji a hned zas zapíchni. Rychlejší rozjezd a rychlejší brždění. Není to tak náročné na rovnováhu. Jen musíš mít rozmyšleno, která noha půjde dolu a rovnou si to tam naklonit.
Tak ať se daří.
Gal
Instruktora jsem již žádal jednou o radu, nó moc mi jakoby neporadil přesně, ale tak nějak všeobecně, viz tvá Rada u osmičky, kdy spojku uvolnit kdy přitáhnout, jeho rada byla hraj si spojkou, což je široký pojem.
Rychlé rozjetí a brzdy, při nohách mě napadlo samotného, když jsem si to měl trénovat, pak jsem dostal sprchu od instruktora, že na tom moc lítám. Jo lítám, rychle zastavit znamená že mě to posune na sedle k nádrži a dám si Ránu na koule, takže Pak těžký řešit jakou nohu dolů . Když se zapřu rukama, tak zase špatně, že mám ruce naopak uvolnit, abych měl cit a mohl se vytáčet. No je to alchymie tohle všechno, nejlepší je zkrátka vidět naživo a sledovat, zkusit si a dopilovat, jenže takhle to v mojí škole nefunguje. Tady máš motorku a hraj si. Plácám se tam a instruktor se jen v duchu směje a řekne dobrý, tak teď zkus slalom třeba. Je mu jedno, že shodím na podesáté kuželky, rada zní, víc to toč, má to dobrý rejd, jenže k čemu rejd, když jedu moc rychle na to abych to projel vůbec. Spíš bych ocenil radu jako třeba, za první kuželkou trochu pusť spojku, pak hned zase zmáčkni před objetím kuželky druhé atd. Chybí mi zkrátka způsoby jak, ne co mám udělat, ale jak. Chápu, že je nutné se již asi ozvat a donutit instruktora mi to ukázat či navést k tomu, jak se to dělá. Bohužel jsem čekal, že když mě to má naučit, tak učí a ne že jen střeží motorku, abych s ní neodjel.
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola na motorku
Ale podle toho co píšeš, tak u tebe bude základní a zásadní problém vůbec to ovládání jako takové. Instruktor ti řekne co máš kdy a jak udělat, ale cit do rukou na spojku, plyn, to ti nemá jak předat. Práci s rovnováhou, to jsou nesdělitelný zkušenosti. Může ti říct fígl, že když chceš zpomalit v pomalý jízdě, že zadní brzda nerozhodí tolik rovnováhu, ale jak tu rovnováhu udržet, to se předat nedá. Jak spojkou citlivě postrčit motorku, aby to nehouplo, to se nedá předat. Nebo jak píšeš o tom šlapání, že to zapíchneš a si na nádrži. Ten cit do tý ruky to ti nikdo nedá, to musíš jen vyjezdit. Na rovinu, z takových lidí máme všichni instruktoři v autoškole vítr. Já už při druhé, maximálně třetí jízdě vím, že to nejde a nepůjde, tak těm lidem automaticky říkám, že to nemají šanci stihnout za výcvik, ať se připraví na to, že budou potřebovat 20 jízd a ne 6 a půl a že to bude dost drahý, tak ať to buď vzdají, nebo jdou na menší stroj, nebo si připraví dost peněz. Prostě chci, aby věděli na čem jsou. Na druhou stranu i můj "odbornej" názor se mi několikrát vymstil, kdy jsem člověku řek, že to není k tomu, že to nedá, on trval na svém a chtěl pokračovat, najednou se to nějak zlomilo a jezdil jako fík. Takový člověk je jeden za dva roky, ale i to se děje a pak je instruktor za wola. Ale rači budu jednou za čas za wola, než aby mi lidi vyčítali, že zaplatili autoškole raketu za výcvik a já je nic nenaučil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola na motorku
Takže chápu o čem mluvíš, když má někdo nějaké problémy s rovnováhou, se spojkou, či brzdit s citem. Ale vše se dá naučit, jen je třeba dobré rady, protože pokud někdo něco dělá špatně, může trénovat hodiny a hodiny a k ničemu, stačí dobrá rada, bude to hned lepší a dle toho způsobu to pak jen pilovat. Ačkoliv chápu, že způsobů může být několik a každému vyhovuje něco jiného, tak i to je o tom učiteli, aby se žákem mluvil, radil mu, sledoval ho a motivoval. Již jen z důvodu, že si tohle vše žák zaplatil. Toť pohled žáka z autoškoly, kdy realita může být hodně daleko od toho. Též jsem učil třeba mojí ženu řídit auto a není to lehké někoho naučit něco, co pro mě je již strašně přirozené, nebo když to je citu. Ale i ten cit se dá popsat, ženě jsem třeba říkal když pouští spojku, tak ucítí zpětnou vazbu od pedálu a i zvuk motoru se změní, to je to místo, kdy spojka začíná zabírat. Neměla na to radar, nevěděla o čem mluvím, ale několikrát zkusila a pochopila. Pochopit a poté dostat pod kůži je již vážně o tréninku, ale tenhle základní informace jí pomohla auto rozjet. Jakož beru za to, že základní informace a nejlépe názorná ukázka dokáže u Žáka se jakoby opičit a plnit disciplínu.