vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Autoškola na motorku
 
19.9.2021 v 19:47
Zdravím, přihlásil jsem se do autoškoly na velkou motorku, nikdy jsem na motorce předtím nejezdil a tak je to pro mě nová věc. No zároveň i průser, protože mi přijde, že to vůbec nedávám. Instruktor rozdává jen úkoly, ale již ne rady jak na to.
Třeba jízda rychlosti chůze, jak na to?? Buď se motorka rozjede moc rychle a to i bez plynu, nebo mi to chcípne, když zkouším odspojkovat.
Slalom za rychlosti chůze to samé, dám první 2 ~3 kuželky pak již musím rovnat, protože bych to již položil jak je to nestabilní při pomalé jízdě.
Instruktor jen kouká a řekne znova, znova, zkoušej si to. Jenže já nevím co zkoušet, tohle zkrátka nikam nevede, na to musí být nějaká rada, nějaký princip nebo již nevím. Může mi někdo ven princip nějak vysvětlit???
Děkuju.


Naposledy editováno 19.09.2021 19:50:04
Předchozí
1 2 3
Následující

Autoškola na motorku

4.10.2021 v 15:11 | Nahoru | #61
Presne jak uz jsem ti to psal. ROZDEL TO NA MENSI KUSY. Vsechno najednou je pro mozek moc, a nepobira to.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola na motorku

4.10.2021 v 15:20 | Nahoru | #62
Letošní rok je nějakej divnej. Za celou sezonu jsem měl jen dva lidi, co si nemuseli doplácet jízdy. Myslím u neomezený moto bez předchozích zkušeností z nižší kategorie. V Písku děláme velký motorky tři autoškoly a máme to tak letos všichni. Oproti loňsku je to velkej rozdíl, to si jen dva museli doplácet, zbytek to zvládnul na těch 13 třičtvrtěhodinovek.
A teď abych taky poradil, když jsem od fochu. Řekni to tomu instruktorovi. Ať ti poradí, nebo ukáže. Často se setkávám s tím, že se mi žáci bojí zeptat, ale já tam od toho jsem. Ta autoškola je dost drahá na to, abych nic nenaučil a nechal tam lidi jen tak kroužit. Nesmíš se bát, že ze sebe uděláš vola. A i kdyby jo, tak co, zboří se svět? A ty to už pro zbytek života budeš vědět. Někomu prostě nejsou jasný věci, který jinejm přijdou samozřejmý.
Já mám na moto zvednutý volnoběh na cca 1000 otáček, aby se žáci nemuseli zabejvat plynem a dokázali tu motorku postrčit jen spojkou a nehrozilo hned chcípnutí motorky, když nebudou úplně citlivý. Nelíbí se mi přístup většiny ze začátku fóra "není to tvoje, tak to klidně zraubuj", ale v tomhle případě mají trochu pravdu. Tý spojce neublížíš a hlavně to ani jinak nejde. Povolíš spojku, strčíš do toho a zase jí přimáčkneš, jak to bude zase zpomalovat tak do toho zase strčíš spojkou a přimáčkneš. Když do toho strčíš moc a potřebuješ zpomalit, použij zadní brzdu, nerozhodí tolik rovnováhu jako přední. Pomalý slalom a osmička se nemusí jezdit tak pomalu jako pomalá jízda, to mi většinou žáci jezdí úplně bez spojky a dopředu je tlačí jen ten volnoběh. V pomalém slalomu nejezdi daleko od kuželů, nebo tě to u třetí kuželky dožene a čtvrtou shodíš. Nesnaž se to jet úplně pomalu, trocha rychlosti tě podrží v té zatáčce. V osmičce jestli nejsi schopen to jet celé bez spojky i plynu, je to na tebe rychlé, tak první polovinu zatáčky jedeš se spojkou a zhruba v polovině to musíš postrčit, aby se to hezky dotočilo a nepadalo ti to dovnitř zatáčky, jak se to srovná tak zase vymáčkneš spojku pošleš to do zatáčky a zase v polovině do toho strčíš a tak dokola. Důležitá věc, nekoukej dva metry před motorku, ale koukej kam jedeš, dál do té zatáčky, bude ti mnohem lépe pracovat tělo. Jedna zatáčka jde vždycky líp než druhá, tak se tomu nediv U šlapání dvakrát pravá dvakrát levá ti poradím rychlejší rozjezd, nesnaž se dělat pomalinký rozjezd, to ti jen rozhazuje rovnováhu, spíš to odpíchni rychleji a hned zas zapíchni. Rychlejší rozjezd a rychlejší brždění. Není to tak náročné na rovnováhu. Jen musíš mít rozmyšleno, která noha půjde dolu a rovnou si to tam naklonit.
Tak ať se daří.
Gal

(reakce na) Autoškola na motorku

4.10.2021 v 17:12 | Nahoru | #63
Gal> díky za rady, vážím si každé dobré a funkční rady.
Instruktora jsem již žádal jednou o radu, nó moc mi jakoby neporadil přesně, ale tak nějak všeobecně, viz tvá Rada u osmičky, kdy spojku uvolnit kdy přitáhnout, jeho rada byla hraj si spojkou, což je široký pojem.
Rychlé rozjetí a brzdy, při nohách mě napadlo samotného, když jsem si to měl trénovat, pak jsem dostal sprchu od instruktora, že na tom moc lítám. Jo lítám, rychle zastavit znamená že mě to posune na sedle k nádrži a dám si Ránu na koule, takže Pak těžký řešit jakou nohu dolů . Když se zapřu rukama, tak zase špatně, že mám ruce naopak uvolnit, abych měl cit a mohl se vytáčet. No je to alchymie tohle všechno, nejlepší je zkrátka vidět naživo a sledovat, zkusit si a dopilovat, jenže takhle to v mojí škole nefunguje. Tady máš motorku a hraj si. Plácám se tam a instruktor se jen v duchu směje a řekne dobrý, tak teď zkus slalom třeba. Je mu jedno, že shodím na podesáté kuželky, rada zní, víc to toč, má to dobrý rejd, jenže k čemu rejd, když jedu moc rychle na to abych to projel vůbec. Spíš bych ocenil radu jako třeba, za první kuželkou trochu pusť spojku, pak hned zase zmáčkni před objetím kuželky druhé atd. Chybí mi zkrátka způsoby jak, ne co mám udělat, ale jak. Chápu, že je nutné se již asi ozvat a donutit instruktora mi to ukázat či navést k tomu, jak se to dělá. Bohužel jsem čekal, že když mě to má naučit, tak učí a ne že jen střeží motorku, abych s ní neodjel.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola na motorku

5.10.2021 v 08:32 | Nahoru | #64
Aha, tak takhle exaktně jak píšeš se to prostě říct nedá. Jako tady vymáčkni spojku, tady přibrzdi. Takhle to nefunguje. On ti to řekne, ty tam pojedeš o pět kilometrů rychleji a si zas někde jinde. Jestli pro to nemáš cit, musíš si ho vypěstovat, když chceš jezdit. A to neuděláš jinak než jezdit a jezdit. Mě třeba s žákama obrovsky pomáhá to, že je mám stále na vysílačce. Můžu hned, okamžitě reagovat, teď si zpomal, teď zrychli, víc se nakloň, dál od kuželky, blíž ke kuželce, a ten kdo k tomu nemá přirozenej cit, si ho vypěstuje rychleji. To ovšem předpokládá, že ten instruktor ty disciplíny zvládne a ne jen náhodou, ale že je opravdu umí, aby dokázal říct včas co to potřebuje. Zářnej příklad je osmička, máš spoustu možností jak to jezdit a každýmu vyhovuje něco jinýho. Většina lidí mi to jezdí s puštěnou spojkou bez plynu, strká to jen volnoběh, někdo to jezdí a pracuje přitom se spojkou, zpomaluje zrychluje, někdo se naklání s motorkou, někdo zlomí motorku do náklonu, ale tělo má rovně a jede to pod plynem. Těch způsobů je víc. Měl sem motokrosaře, kterej se točil metr okolo kuželek, stál ve stupačkách a šoupal hlásičema, tenhle způsob jsem si ještě neosvojil a už asi nikdy nezvládnu Ale právě chci říct, že když to nejde jedním způsobem, třeba to půjde jiným. Instruktor by ti měl být schopný nabídnout víc variant.
Ale podle toho co píšeš, tak u tebe bude základní a zásadní problém vůbec to ovládání jako takové. Instruktor ti řekne co máš kdy a jak udělat, ale cit do rukou na spojku, plyn, to ti nemá jak předat. Práci s rovnováhou, to jsou nesdělitelný zkušenosti. Může ti říct fígl, že když chceš zpomalit v pomalý jízdě, že zadní brzda nerozhodí tolik rovnováhu, ale jak tu rovnováhu udržet, to se předat nedá. Jak spojkou citlivě postrčit motorku, aby to nehouplo, to se nedá předat. Nebo jak píšeš o tom šlapání, že to zapíchneš a si na nádrži. Ten cit do tý ruky to ti nikdo nedá, to musíš jen vyjezdit. Na rovinu, z takových lidí máme všichni instruktoři v autoškole vítr. Já už při druhé, maximálně třetí jízdě vím, že to nejde a nepůjde, tak těm lidem automaticky říkám, že to nemají šanci stihnout za výcvik, ať se připraví na to, že budou potřebovat 20 jízd a ne 6 a půl a že to bude dost drahý, tak ať to buď vzdají, nebo jdou na menší stroj, nebo si připraví dost peněz. Prostě chci, aby věděli na čem jsou. Na druhou stranu i můj "odbornej" názor se mi několikrát vymstil, kdy jsem člověku řek, že to není k tomu, že to nedá, on trval na svém a chtěl pokračovat, najednou se to nějak zlomilo a jezdil jako fík. Takový člověk je jeden za dva roky, ale i to se děje a pak je instruktor za wola. Ale rači budu jednou za čas za wola, než aby mi lidi vyčítali, že zaplatili autoškole raketu za výcvik a já je nic nenaučil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola na motorku

5.10.2021 v 13:51 | Nahoru | #65
Gal> Asi jde o přístup instruktora, to co jsi napsal dobře chápu, ale uvedu příklad. První den na motorce, po nějakých Rozjezdech a zastavení, abych zjistil kde zabírá spojka, informace jak mám mít nohy na stupačkách, že mám uvolnit ruce atd. , žádné. Jsem dostal úkol číslo 2, kuželky, klasický slalom a to s připomínkou, že když zastavuji nemám dávat obě nohy na zem, ale vždy buď levou či pravou. Upozorňuji, že to jsem seděl na motorce Poprvé a asi 15 minut. Dobrá zkusím slalom, jezdím na kole, proč bych ho nedal na tom motorovém kole. Takže se rozjedu, jsem řidič auta a tak klasika, jednička, rozjezd, spojka zcela puštěná, jedu na volnoběžné otáčky. Udělám jednu kuželku, udělám druhou, dokonce třetí a již musím rovnat a jet rovně další zatočení by již nevyšlo. Instruktor dobře, zkus znova. Prakticky to samé. Znova. Zkouším to a napadá mě přibrzdit si, nevyšlo to, zpomalení bylo velké a tak musel zase srovnat a jet rovně, abych s motorkou nespadl. Nó moc ti to nejde, povídá instruktor, takže zkus teď rozjezdy a po 2 metrech zastavit, 2 krát levá noha a pak 2 krát pravá. Takhle se učí?? Nejde Ti to. Začátečník neví proč mu to nejde, neví co dělá blbě a instruktor na tebe kouká a neřekne ti ~ hele, drž to spojkou ať jedeš pomaleji, do toho si šlápni jemně na zadní brzdu kvůli stabilitě, koukej dál a ne před přední kolo. Tohle jsem získal tady za rady, aplikoval při další jízdě a jel pomalu krokem, slalom touto rychlostí též dal, z deseti pokusů jen jednou shodil 1 kuželku. Takže poděkovat lidem zde za radu a byl za ní rád, protože znamenala posun a ne jen slyšet nejde ti to, zkusíme něco jiného.
Takže chápu o čem mluvíš, když má někdo nějaké problémy s rovnováhou, se spojkou, či brzdit s citem. Ale vše se dá naučit, jen je třeba dobré rady, protože pokud někdo něco dělá špatně, může trénovat hodiny a hodiny a k ničemu, stačí dobrá rada, bude to hned lepší a dle toho způsobu to pak jen pilovat. Ačkoliv chápu, že způsobů může být několik a každému vyhovuje něco jiného, tak i to je o tom učiteli, aby se žákem mluvil, radil mu, sledoval ho a motivoval. Již jen z důvodu, že si tohle vše žák zaplatil. Toť pohled žáka z autoškoly, kdy realita může být hodně daleko od toho. Též jsem učil třeba mojí ženu řídit auto a není to lehké někoho naučit něco, co pro mě je již strašně přirozené, nebo když to je citu. Ale i ten cit se dá popsat, ženě jsem třeba říkal když pouští spojku, tak ucítí zpětnou vazbu od pedálu a i zvuk motoru se změní, to je to místo, kdy spojka začíná zabírat. Neměla na to radar, nevěděla o čem mluvím, ale několikrát zkusila a pochopila. Pochopit a poté dostat pod kůži je již vážně o tréninku, ale tenhle základní informace jí pomohla auto rozjet. Jakož beru za to, že základní informace a nejlépe názorná ukázka dokáže u Žáka se jakoby opičit a plnit disciplínu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola na motorku

6.10.2021 v 14:10 | Nahoru | #66
Stanio24> Mě v podstatě nezbývá než s tebou souhlasit. Když to nejde jedním způsobem zkoušíme další a další, proto je mám stále na vysílačce, abysme se nezdržovali než ke mě přijede. Problém je v tom, že u většiny autoškol to neučí motorkáři. Oni prostě neví co mají poradit, protože když tu disciplínu zvládnou tak jen náhodou a jsou rádi že to dají a většinou neví jak to udělali. Protože na tý motorce nesedí, když nemusí. Taky se podiv jak jsou instruktoři starý. Mě je 45 a jsem jen o rok starší než nejmladší instruktor u nás. Všichni mají, včetně mě, ten učitelák historicky a když na těch motorkách nejezdili, tak už je pro ně problém se s těma novýma strojema slušně naučit, aby byli schopný něco předat. To je jeden důvod. Druhej je ten, že když to nezvládneš, tak si prostě budeš doplácet další a další jízdy. Takhle se dělá levná autoškola. Zaplatíš na začátku málo, ale my to z tebe dostanem, to se neboj. Nebo je to jen instruktor, kterýmu se nechce. Teď sem měl v autoškole holku, přestoupila k nám z Vodňan a co ta vyprávěla, to je masakr. Pozval si tři na motorku najednou, na jeho oploceném parkovišti jim dal motorky, tady si jezděte, a odjel na jízdu autem. To je teprve výuka Byla úplně v šoku, když se mi objevila jako přidělená k výcviku ve čtvrtek a já jí v neděli volal, abysme si domluvili jízdy a úplně jí položilo, že sem si s ní domluvil 3 jízdy za týden, že ve Vodňanech odjela 3 jízdy za 4 měsíce. No jo, ale má o třetinu nižší cenu a to je to, po čem většina lidí jde. Když řídit umíš a potřebuješ to jen zlegalizovat, tak není co řešit, ale když se chceš naučit, tak velkym obloukem.

(reakce na) Autoškola na motorku

12.10.2021 v 07:08 | Nahoru | #67
Gal> Platil jsem cenu průměrnou v našem kraji. To je opravdu masakr nechat žáky jezdit a nevěnovat se jim. Nejhorší je, že žák který nikdy na tom neseděl je úplně závislý na veškerých informacích které mu instruktor dá, kolikrát si nemůže o ně říct, protože prakticky neví na co se zeptat, dříve totiž přijde nějaká zkušenost dřív než by ho napadlo na něco se zeptat. Nevím zda jsem nějak moc extrémně výjimečný absolvent autoškoly na motorku, který potřebuje detaily, ale dle mě má vše jednoznačné postupy. U zkoušky před komisařem jsou též konkrétní věci, které musí Žák předvést a nemůže se dopustit různých chyb aby nebyl vyhozen od zkoušky, též nelze aplikovat svéhlavost žáka. Proto o to víc, by ten Žák měl mít jasný směr, který dostane od instruktora. Zrovna tohle je jeho vizitkou, nejde o povahu či šikovnost člověka, který se na motorce učí, ale jde o přístupu a umění vysvětlit, naučit žáka motorku správně a bezpečně ovládat. Někdo se to Pouze naučí rychleji někdo později, rozhodně však nemá žák své dovednosti získávat svou vlastní praxí, to pak i 30 hodin ježdění může být málo, má své dovednosti získávat dobrou radou a instruktor má být příkladem.

Autoškola na motorku

2.2.2022 v 09:12 | Nahoru | #68
Při velmi pomalé jízdě regulovat spojkou a když přibržďovat, tak jen a pouze zadní brzdou.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist