PS: Na tej motorke som spadla tak že som zastavila a proste ju v 0 rýchlosti položila takže zastavila a položila.
Naposledy editováno 30.07.2021 14:40:47
1 reakcí na tento příspěvek Rada pre malú babu krízové brzdenia
Jinak všem žákům nabízím možnost dělat to na své motorce. Musí jen splňovat parametry výcvikového vozidla pro danou skupinu, pozor ty se neshodují s motocyklem, který jsou oprávnění řídit pro danou skupinu. Pro skupinu A je to tuším minimálně 40kw, minimálně 600 a poměr váha výkon ...... sakra ten nevím, sem jen instruktor, tohle si pamatovat nemusím Ale když se lidi dozví, že jim úřad do techničáku udělá záznam "schváleno jako výcvikové vozidlo" a že na to má 30 dní a dalších 30 dní na zapsání do registrace autoškoly a první úkon stojí 1500,-, druhý 1000,- a pak další 1000,- když se z té autoškoly zase vyndavá, tak si to rozmyslí. Kolega z jiné autoškoly to teď řešil prvně. Holka se na podzim svezla na jeho motorce, Fazer 600, v zimě si koupila svojí motorku a od ledna vyřizovali papíry a teď na jaře začala výcvik na svojí motorce. Jde to, jen musel 4x na úřad a ona 2x. U těch lidí co nejdou postupně A1, A2, A, ty k tomu dokonce přemlouvám, ale ještě se mi to nikdy nepovedlo A pak se všichni diví, že je autoškola na motorku tak drahá. Ale to, že ti každou chvíli přijde maník a během jedný jízdy probrzdí zadní gumu tak, že drncá a ty to musíš přezout a pořád si nedá říct, že s tim každou chvíli někdo plácne, pořád měníš páčky, sem tam nějakej plast, řadičky, páku zadní brzdy, dekly po stranách, zrcátka, řídítka, blinkry, tohle už nikdo nevidí. Padáky sou sice fajn, ale všechno nezachrání. Je mnohem jednodušší pomlátit cizí motorku, než svojí. A tenhle přístup "je to cizí, nemusím se k tomu chovat jako v rukavičkách" je bohužel už naprosto běžnej. Každý rok mám v autoškole někoho se kterým ukončím výcvik já. Vrátí se mu zbytek peněz, když má zájem vydá se mu potvrzení o tom kolik toho absolvoval a jdi si jinam, když se nechceš nic naučit. Ale dost stěžování. Holky jsou v tomhle daleko spolehlivější, většinou nemachrujou a snaží se něco naučit. Jestli máš instruktora co k čemu, měl by se snažit něco pro tebe vymyslet, poradit jak na to. Ale ať se snažíme sebevíc, vždycky poradit jak na to nedokážem. Některý věci jsou prostě daný a přes to nejede vlak. Fyziku nevochčiješ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada pre malú babu krízové brzdenia
Nevím zda znáš Matouše Landu z Kolína, "zakladatele" motogymkhany v ČR.
Učím pod ním a učil jsem se učit od něj.
Myslím si, že na motorce dokáže věci, o kterých si může nechat 80% učitelů autoškol zdát.
Věř mi, že s motorkou která má ABS zastaví z 50km/h na 8 metrech s levou rukou za zády.
To malinko odporuje tvé teorii, protože pokud by měl tu pravou propnutou a opřel se o řídítko, tak určitě nebude schopný udržet přímý směr.
Když jezdíte normálně v provozu nebo slalom, máte lokty propnute nebo volné?
Myslíš, že když pak přijde krizovka, že člověk kterému jde o život má čas propinat lokty než začne brzdit?
Já učím lidí aby měli ruce na riditkach stále položené vlastní vahou a vršek těla drželi zády.
Protože jakmile je váha na dlaních, tak je pak ty ruce bolí a nemají v nich cit pro zatáčení apod.
A pokud si lidi zvyknou ta záda používat, tak je používají stále, při jakémkoli manévru.
Propnute lokty jsou špatně a za tím si stojím.
Ale každý máme své způsoby jak učit a jak jezdit, nicméně to že má někdo jiný způsob mě neopravňuje k tomu, abych o jeho způsobu říkal že je to kardinální howadina.
Možná máš své způsoby jak připravit žáky na zkoušku a jestli pak budou v provozu schopni nebo ne Tě nezajímá.
Ohledně motorek - naši žáci také padají, samozřejmě že ano.
Ale máme takové padáky, že výjimečně vyměníme páčku na riditkach, řadící páku a zadní brzdu jen rovname, nikdy nám nepraskla.
To samé plasty apod. Pokud máš zájem, mohu Ti naše motorky nafotit a třeba Ti to ušetří zbytečné výdaje.
A pokud Ti někdo za jeden den probrzdi zadní gumu, tak bude trochu chyba i v učiteli nebo v postupu učení, nám se toto nestává ani na motorkách bez ABS.
A lidí kteří nedosáhnou nám chodí taky dost, ale nemame problém vzít do ruky stranový klíč a během tří minut jim to pustit dolů na předních vidlich..
Naposledy editováno 04.08.2021 09:06:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 36 | 24.4.2024 v 23:42 chesterfield |
Zvláštní limit průvěsu řetězu leonc... Benelli Leoncino 500 Trail | kle5002003 | 12 | 17.5.2022 v 20:02 kerut |
Motorka na dojíždění do práce i výl... [1 ... 4, 5] Suzuki SV 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha MT-07, Be... | jincom | 123 | 4.12.2021 v 10:20 marna |
Benelli Leoncino 500 trail vs Moto ... [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Benelli Leoncino 500 Trail | wazan | 65 | 15.4.2020 v 20:31 Kalin |