bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: odstranění SAS secondary air system
29.7.2021 v 00:03
je k něčemu dobrý odstranit systém SAS secondary air system ?
našel jsem k tomu nějaký videa, ale tak nějak nechápu, k čemu tam vlastně je a co to pořádně dělá


odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 00:10 | Nahoru | #1
a pak je tam ještě kanystr prej s uhlím na nějaký šolichání benzínovejch par z nádrže
na co je ta kravina vůbec dobrá ? to jako aby nešly benzínový výpary do vzduchy ? nebo to dělá ještě něco ?

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 06:23 | Nahoru | #2
cau zdendo. ja vim. ale ty me zase zablokujes :)

2 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 08:01 | Nahoru | #3
Proč si myslíš, že by se to mělo vyndat? Zrovna ten SAS je tam proto, aby motor mohl běžet na mírně bohatou směs. Pokud SAS vyndáš, ochudíš směs, klesne trochu spotřeba, klesne výkon a bude se více opotřebovávat motor, který je konstruovaný na nějaký režim. Budou trpět ventily, odcházet svíčky atd.

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 08:07 | Nahoru | #4
SAS je tam aby se rychlejc ohřál katalizátor.To aktivní uhlí na výpary se dřív dávalo do US verzí,teď možná i do evropskejch.

(reakce na) odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 08:15 | Nahoru | #5

Borntobewild píše: Proč si myslíš, že by se to mělo vyndat? Zrovna ten SAS je tam proto, aby motor mohl běžet na mírně bohatou směs. Pokud SAS vyndáš, ochudíš směs, klesne trochu spotřeba, klesne výkon a bude se více opotřebovávat motor, který je konstruovaný na nějaký režim. Budou trpět ventily, odcházet svíčky atd.


nic ve zlym, zklamu te, ale nemas pravdu, nastuduj si to znovu.

Naposledy editováno 29.07.2021 08:27:52

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 09:12 | Nahoru | #6
Zjednodušeně SAS u KTM a HSQ dělá to, že přisává vzduch z airboxu do výfuku a tím ochuzuje nedohořelou směs,která pak dohořívá za vyšší teploty plus ohřívá katalizátor.....zlepšují se tim emise. Vyndavá se v případě, že jsi namontoval otevřený výfuk bez katalizátoru pak už trochu postrádá svůj smysl a je tam jen navíc. Pokud bys ho ovšem vyndal s původním výfukem tak se katalizátor bude ničit. Jinak jeho vyndání má 2 výhody jestli se tomu tak dá říkat....motorka pak přestane prdět do výfuku a výfuk se taky mnohem míň zahřívá. Výkon zůstavá stejný žádné poškozování se nekoná. Takže pokud máš jiný výfuk jen do toho, ale hlavně to když už vyndej celý.

Jinak to co jsem napsal je v podstatě vyjádření servisu KTM kam jsem volal, když jsme to chtěli vyndat na duku 690 rok 2018. To by měl být stejný motor pokud se nepletu.

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 09:33 | Nahoru | #7
EPC,SAS a kanystr - to se řešilo na víc modelech (je to i tady v diskuzích můžeš pohledat) a je kolem toho spoustu mýtů kde, při vší úctě, spousta lidí ani netuší jak to funguje a k čemu to tam je

zde u 690/701
kanystr - požadavek eko-normy je, aby motorka neprodukovala volné uhlovodíky z paliva (začali s tím kalifonské modely v US, dnes je na všech motorkách) - odvětrání je tak vedeno přes kanystr s aktivním uhlím kde je obousměrný tok vzduchu - nejdřív pohlcuje výpar a a při provozu se výpary nasajou do sání.
Provedeno je to dobře, neblbne to a na funkci to nemá vliv - ale dá se to vyhodit, úspora není ani tak o hmotnosti jako o tom, že zmizne něco krámů a hadic. Pod odpojení elmag ventilu to hlásí chybu motoru ale jede to normálně - dá se kopit protikus konektoru a dát tam odporovou zátěž co simuluje vinutí elmag a je vyřešeno

SAS - jde o přisávání vzduchu do výfukového kanálu (není to nic jako EGR jak se často mylně píše) pro snížení emisí ve výfuku, většinou je to navázáno na ECU a provozní teplotu - při startu se to snaží zahřát katalyzátor na provozní teplotu - bohatší směsí a přisáním vzduchu. Opět je to udělané rozumně nekazí se to. Ale při výměně výfuku za laďák bez katalyzátoru to nemá žádnou funkci (u něketrých modelů zaslepení sníží popraskávání ve výfuku při deceleraci) a opět se to bez bez problémů odstranit - na nic to vliv nemá, opět ho hlásí chybu bez omezení provozu co lze eliminovat náhradní zátěží místo vinutí elmag ventilu.

Na všech předchozích KTM i na 701 jsem to dal bez problémů pryč, úprava je to vratná, úspora je jen cca 0,5 kg takže kvůli hmotnosti to není třeba dělat (pokud negramaříš) ale zmiznou hadice a ventily kolem motoru a kanystr u chladiče takže to líp větrá/chladí a je tam lepší přístup.

E: tak než jsem to nadatlil tak už je tu odpověď viz výše

Naposledy editováno 29.07.2021 09:35:01

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 15:51 | Nahoru | #8
takže sas neřeším, mám katalyzátor

ale místo kanystru bych dal možná klakson, takže ho můžu vyhodit, zaslepit hadičku k ventilu a ventil neřešit, ať si dělá co chce, jen bych zrušil hadici od nádrže a hadici od kanystru k ventilu, víc bych nedělal ať nemusím montovat odpory a shánět konektor

a ještě jedna věc, nevíte jestli je víčko nádrže vzduchotěsný a veškerý odvětrání se dělá jen tou minihadičkou co vede ke kanystru ?

díval jsem se že na endurech dávají malý přídavný nádržky acerbis dopředu, z nich vedou hadičku do nádrže místo odvětrání a čerpadlo nejdřív vycucne tu přídavnou nádržku podtlakem a teprve potom tu hlavní

docela se mi to líbí a uvažuju o tom, protože bych měl navíc 5 litrů phm, vážilo by to jen kilo a zas tak drahý to není, a nemusel bych řešit přidělávání kanystříku někam k motoru zboku, kde to v terénu vadí

(pro zvídavý, původní světlo a tu bedýnku na řidítkách vyhodím, dám kanystřík na to led světlo a bude to i tak homo)



dneska mi už třetí člověk řekl, proč sem si koupil krosku takže mám 155 kilovou krosku

odstranění SAS secondary air system

29.7.2021 v 17:47 | Nahoru | #9
tak mi to nedalo, odpojil sem přepad z nádrže z toho uhlofiltru a strčil do odměrky s benzínem, naplnil nádrž a nastartoval

a co se neděje z hadičky jdou bublinky, místo aby to nasávalo benzín nazpátek, pak vyteklo asi půl deci a zase to bublá, asi to bude tím, že je nádrž kousek od vejfuku a celkem se zahřívá, tak to tam v nádrži kvasí, nechám to běžed dýl a uvidíme

tak neuvidíme, po hodině a půl co to běželo pořád bublá, nádrž je zboku horká tak, že se ani ruka nedá udržet
takže s přesáváním z jedný nádrže do druhý to asi neklapne

kolik stojí palivový čerpadlo, že bych tam hodil druhý a přepínal mezi hlavní a kanystříkem a nebudu se s tím mrcasit
protože to pořád přelejvat hadicí teda nechci

Naposledy editováno 29.07.2021 18:26:24

odstranění SAS secondary air system

30.7.2021 v 11:27 | Nahoru | #10
na webu je dost fotek izolace na nádrži + na bočním plastu, zvlášť když je na něm rovnou bagáž

odstranění SAS secondary air system

30.7.2021 v 21:56 | Nahoru | #11
tak ta odvzdušňovací hadička z nádrže i během jízdy bublá, benzín se pěkně odpařuje, nic se tam nenasává

taky jsem namontoval olejovej tlakoměr do 6 barů, zbytečně, stačil by do 4, protože studenej motor i při otáčkách nepřeleze 3,6 baru a jak se zahřeje tak se drží kolem 2,5-3 barech 3,2 je u mě max i když točím omezovač
nechápu ten jejich přetlakovej ventil co má bejt v motoru na 5 atm, když tam 5 atm ani nejni, ale možná to je jen havarijní pojistka, jako na parním kotli, aby to něco nestrhlo kdyby nevím co se stalo

když vyleze tlak na 2,8, tak prudce spadne na 2,5 a to mi připadne jako ta funkce přepouštěcího ventilu, tak jakejch 5

Naposledy editováno 30.07.2021 21:57:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system

30.7.2021 v 23:46 | Nahoru | #12

Borntobewild píše: Proč si myslíš, že by se to mělo vyndat? Zrovna ten SAS je tam proto, aby motor mohl běžet na mírně bohatou směs. Pokud SAS vyndáš, ochudíš směs, klesne trochu spotřeba, klesne výkon a bude se více opotřebovávat motor, který je konstruovaný na nějaký režim. Budou trpět ventily, odcházet svíčky atd.



To by zrovna zajimalo, kde si k tomuhle prisel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system

31.7.2021 v 08:28 | Nahoru | #13
assassin> A jak to je správně?

(reakce na) odstranění SAS secondary air system

31.7.2021 v 10:45 | Nahoru | #14
Borntobewild> Už to rozepsal Honza, me jen zajimalo kde jsi k te teorii prisel

odstranění SAS secondary air system

31.7.2021 v 17:25 | Nahoru | #15
Mám KTM 1090 Adventure. Eko krabice byla umístěna pod sedlem. V rámci zvětšení úložného prostoru mi bylo přímo v KTM servisu nabídnuto odstranění tohoto bazmeku. Již 2 roky jezdím bez toho a žádnou změnu nepociťuji. Pod sedlem o poznání více místa ?

1 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 09:24 | Nahoru | #16
Jj taky jsem to odstraňoval u crfka, je to tam k ničemu, když tam máš laďák. Ba spíš naopak ti to může dřív sežrat vatu v koncovce, jak to tam dohořívá. Ale co sem koukal na tutorialy na youtube, tk tam borci komplet odstraňujou ty "ventily" na hlavách motoru a nahrazujou kovovejma záslepkama(smog off plates). Ale podle mě stačí na ten nátrubek jen silikonová zátka ne? Nebo ví někdo víc, proč to celý odstraňujou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 09:45 | Nahoru | #17

SuperSic58 píše: Jj taky jsem to odstraňoval u crfka, je to tam k ničemu, když tam máš laďák. Ba spíš naopak ti to může dřív sežrat vatu v koncovce, jak to tam dohořívá. Ale co sem koukal na tutorialy na youtube, tk tam borci komplet odstraňujou ty "ventily" na hlavách motoru a nahrazujou kovovejma záslepkama(smog off plates). Ale podle mě stačí na ten nátrubek jen silikonová zátka ne? Nebo ví někdo víc, proč to celý odstraňujou?


protoze rotweiller dela prece takovou krasnou sadu za trojku :D

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 11:42 | Nahoru | #18
jtak jsem si to prošel a určitě to stačí jen ucpat, nic se tam pak neděje, a kdo nechce u odsávání par dělat doplňkovej odpor, tak ať to ucpe před ventilem šroubkem a hotovo

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 12:38 | Nahoru | #19
Na fazeru to mám ucpaný v airboxu, katalyzátor tam stejně dávno nemám, tak to tam je k hovnu.

(reakce na) odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 12:46 | Nahoru | #20
husq701> No právě si řikám, že to tam dávaj i když je to za výrazně větší peníz navíc, než ta silikonová zátka. Možná úspora těch pár gramů... nevim no. Ale fakt jsem všude viděl jen ty destičky, zátky nebyly na tutorialech nikde, co sem hledal..



u crfka to mam s tou silikonovou zátkou už řádku let a drží to v pohodě

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 12:52 | Nahoru | #21
Hmotnost a prostor. Je to elegantnější reseni, funkčně tam neni rozdíl.

Jinak secondary air systemy se pouzivaly i u motorek bez katu…

Naposledy editováno 01.08.2021 14:31:31

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 16:10 | Nahoru | #22

assassin píše: Hmotnost a prostor. Je to elegantnější reseni, funkčně tam neni rozdíl.

Jinak secondary air systemy se pouzivaly i u motorek bez katu…



Jj pravda, kámoš to měl na karburátorovym banditu rok 01 tušim, soustava trubiček, vedlo to ke každýmu svodu, hrozný peklo

1 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 16:19 | Nahoru | #23
tak to tam asi k něčemu bude, proč by to dávali i na karburátory

a ještě mě napadlo, může se ucpat katalyzátor, když se jezdí na špatnej benzín, nebo se jen zničí ten vzácnej kov co tam je ? a na průchodnost to nemá smysl

a kdyby se vyhodil katalyzátor, aby se nehřál vejfuk, tak by to asi začalo bejt hlučnějším, předpokládám

(reakce na) odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 16:51 | Nahoru | #24

ZdendaZB píše: tak to tam asi k něčemu bude, proč by to dávali i na karburátory…


Překvapivě kvůli emisím. I bez katalyzátorové a karburátorové motorky musely splňovat normy. Pair zaváděna Honda tuším při přechodu na Euro2 někdy kolem roku 2000.

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 17:42 | Nahoru | #25
Na starších moto stačilo pro splnění norem dodatečně snižovat jen HC a CO, což se dá jednoduše pomocí přisávání vzduchu do výfuku, popř.i s jednoduchým oxidačním katalyzátorem. U novějších je nutno řešit i NOx proto se používá třícest. kat. a tam slouží přisávání i pro,,ředění'' spalin během režimu kdy motor spaluje bohatou směs.Tzn. pokud ti nejde o emise jde to odstranit, jen bych byl opatrnej u euro5 kde je kat o dost větší a blíž k motoru(jeho komplet odstranění bude ovlivní motor víc než u starších a bude ctít odladit).

odstranění SAS secondary air system

1.8.2021 v 18:46 | Nahoru | #26
mám euro 5 a kat mám až vzadu v tlumiči, vepředu je jen trubka
teď když jsem vyřešil žár z vejfuku, tak už to moc neřeším, kdyby to nepřineslo nějaký další výhody

Naposledy editováno 01.08.2021 18:47:33

odstranění SAS secondary air system

2.8.2021 v 09:45 | Nahoru | #27
jak psali kolegové výše - už u motorek cca 2000 se začaly emise řešit - HC/NOx tak začaly firmy hledat jednoduché řešení - přisávání vzduchu do výfuku bylo dost běžné řešení pod různým názvem (AIS, PAIR, SAS) - někdy tam byl i upravený výfuk s jednoduchým oxidačním katalyzátorem (např. ta krabice za motorem u TA650)

jestli jen špunt nebo celá výměna je jen technikálie jak moc to člověk chce řešit - funkčně je to stejné, jen je ještě třeba dávat pozor zda v dané části není i odvětrání, pak je lepší špunt a odvětrání nechat.

Ad kat - originál se dá koupit levně - mám už jeden pořízený a vytloukl jsme z něj kat tak to vyzkouším, někdo píše že ok, ale někdo psal, že to nebylo ono, uvidím - za mě by to mohla být možnost - bez katu to snad nebude tolik hřát a hlučnost by nemusela být o moc větší

odstranění SAS secondary air system

28.3.2022 v 09:55 | Nahoru | #28
Zdravím pánové, nemáte někdo k prodeji SAS ventil ?

odstranění SAS secondary air system

23.6.2022 v 08:13 | Nahoru | #29
Hele viděl sem ktm690 s vybouchlým katem a docela to bylo hlučnější a říkal že to i trochu zvýšilo spotřebu, tak nevím. Sice vejfuk studenej, ale to už sem vyřešil mezerou mezi brašnama, takže to už není argument pro.
Naopak bych ještě přidal tlumič kdyby to šlo, čím míň hluku v lese tím líp.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB


TOPlist