Jednotka je to zajímavá, potřebná a chytrá, ale její největší slabina je nekomunikace výrobce-v mém případě.
Od koupě jsem psal několik emailů, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Proto bych rád konzultoval v tomto vláknu zkušenosti s ostatními uživateli.
Moje postřehy:
- jednotka je nového typu, která má kromě D-sub konektoru s redukcí na USB vyvedeno samostatným kabelem z jednotky USB-které se dá připojit přímo do PC a programovat i bez jiného napájení, v návodu toto není popsáno.
- programování předstihových křivek je výborné v celém rozsahu otáček i zatížení.
- základní nastavení je též v pohodě.
- našel jsem již i programování oilmasteru, jen ještě nechápu nastavení množství (PWM v % a kmitočtu chápu, speciál pulse a sekundy ne!
- přívěra výfuku reaguje na povely z PC na otevření a zavření, ale nehýbe se podle nastavené křivky - něco mám špatně.
- ovládání elmag. ventilu volnoběhu karburátoru sice je připojeno k jednotce, ale nedá se využít pro regulaci bohatosti směsi protože není připojen snímač teploty motoru ani nasávaného vzduchu-není jak- nepřišel jsem na to.
- kontrolka přehřátí motoru je sice připojena k jednotce, ale není ji jak ovládat - stále svítí. Byl přislíben nový soft, ale do dnes žádná komunikace.
Díky za případné rady
1 reakcí na tento příspěvek ignitech
https://global.yamah.../browse/35tr0008.pdf
Na ojničním ložisku naměřili u některých moderních olejů na bázi polyisobutylenu (PIB, zde zkráceně a možná ne úplně správně polybuten) zvýšený ohřev v porovnání s dobrým minerálním olejem.
Jenom na vysvětlení, JASO FB - minerální olej, dobře maže, ale karbonuje a kouří.
JASO FC - obvykle směs minerálního oleje a 40-50% polybutenu, kouří míň, uvolňuje úsady ve výfuku, ale stane se, že z něho teče sračka
JASO FD - obvykle +80% polybutenu
Dali do poměru teploty referenčního JATRE-1 oleje s hodnotou BLIX=100 a testovaných lubrikantů, čím nižší BLIX, tím vyšší teplota ložiska. A narazili na problém. Polyisobuten hůř maže. A zhoršuje se to, pokud jsou makromolekuly polybutenu moc dlouhé (mají vysokou molekulární hmotnost, Average Molecular Weight). Pak se totiž stává z kapaliny vosk ulpívající na povrchu (proto se používá na rtěnky a lepidlo pro samolepky), do ložiska se nedostává čerstvý lubrikant a zvyšuje se tření.
Proto bude líp mazat Motul 100 2T (jakostní FB minerál), než některé levné FC oleje, kde někdo naředil minerál polybutenem, který není jakostní a nemá jednotnou molekulární hmotnost. (Možná i líp než Motul 710, FC ester). Je ale otázka, jestli jde dneska u nás takový FC olej koupit.
Řešením je používat lubrikanty FD, které ale mají v JASO M340 zadíracím testu hodnotu 102 a výš, a JASO M342 testu kouřivosti hodnotu menší, než 100 (víc kouří), tedy obsahují minerální a ester oleje, ale polybuten má menší molekulární hmotnost. A teď, které oleje to jsou?
Vysvětlení JASO testů - http://www.mototrib...ned-part-2-2-stroke/
A ještě jedno zajímavé čtení o JASO a polybutenu
Naposledy editováno 05.08.2021 13:03:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka po Menší přestavbě Nestartu... Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 5 | 13.2.2024 v 20:48 Beranidlo |
Zapojení hazardovych světel Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 11 | 16.1.2024 v 09:00 PeteS |
Zapalování Cagiva Raptor 125 Cagiva Raptor 125 | Vojcl | 3 | 15.12.2023 v 14:09 ja1 |
Přestavba tachometru z mechanického... Cagiva Raptor 125 | TrolinekCZ | 4 | 22.9.2023 v 12:31 HurryHD |
Cagiva 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 125 | Matexxx12 | 1 | 11.1.2021 v 07:37 mito7 |