globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ignitech
Nechci plevelit jiná vlákna, tak zakládám samostatné, určené pro uživatele těchto jednotek a jejich programování.
Jednotka je to zajímavá, potřebná a chytrá, ale její největší slabina je nekomunikace výrobce-v mém případě.
Od koupě jsem psal několik emailů, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Proto bych rád konzultoval v tomto vláknu zkušenosti s ostatními uživateli.
Moje postřehy:
- jednotka je nového typu, která má kromě D-sub konektoru s redukcí na USB vyvedeno samostatným kabelem z jednotky USB-které se dá připojit přímo do PC a programovat i bez jiného napájení, v návodu toto není popsáno.
- programování předstihových křivek je výborné v celém rozsahu otáček i zatížení.
- základní nastavení je též v pohodě.
- našel jsem již i programování oilmasteru, jen ještě nechápu nastavení množství (PWM v % a kmitočtu chápu, speciál pulse a sekundy ne!
- přívěra výfuku reaguje na povely z PC na otevření a zavření, ale nehýbe se podle nastavené křivky - něco mám špatně.
- ovládání elmag. ventilu volnoběhu karburátoru sice je připojeno k jednotce, ale nedá se využít pro regulaci bohatosti směsi protože není připojen snímač teploty motoru ani nasávaného vzduchu-není jak- nepřišel jsem na to.
- kontrolka přehřátí motoru je sice připojena k jednotce, ale není ji jak ovládat - stále svítí. Byl přislíben nový soft, ale do dnes žádná komunikace.

Díky za případné rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 14:06 | Nahoru | #1

mito7 píše: S originální jednotkou to dávkovalo tím samým čerpadlem, tak proč by to nemělo jít? Samozřejmě to nastavení množství bude problém, proto potřebuju vědět jak to ta jednotka ovládá a jak se to nastavuje - to jsem myslel, že poradí Ignitech, psaly, že mají zkušenosti, ale jak se s nima spojit?


Tak mi kamaráde vychází, že s tou originální olejovou pumpu máš smůlu, protože je konstruovaná pro původních 11kW a 120km/h maximálně, a i tehdy už to mazalo mizerných 1:70, takže dlouhodobě nepoužitelné.
Tohle je ze zákaznického výkresu té pumpičky, pracovní zdvih má trvat 0,16s (proud do solenoidu) a max. frekvence jsou 4Hz.

Hodil jsem do excelu rychlost, vynásobil součinitelem odporu vzduchu 0.8 , čelní plochou 0,6 sqm, hustotou vzduchu 1,2 , vyšel mi odpor vzduchu (drag) a výkon pro jeho překonání. Nějak jsem to skloubil s otáčkama motoru, ale to je stejně jedno, když je ta pumpička na nic. Do rychlosti 80km/h jsem hodinovou spotřebu odhadnul, pak už počítám s 500g/kWh a jenom s odporem vzduchu. Kdyby to mazalo směsí, tak s rostoucí zátěží a otáčkama je potřeba až 1:20. Z hodinové spotřeby benzínu tak vyjde hodinová spotřeba oleje a počet zdvihů pumpy.
Ber to tak, že jakmile překročíš 8000rpm, tak se ti začnou odpočítávat vteřiny do zadření. Už v těch 8000rpm to dostává poloviční dávku oleje, než je žádoucí.

Pokud chceš tu pumpičku opravdu zachovat, tak jenom jako přímaz - do nádrže dávat mix 1:50 a od 6000rpm výš tam tím plunžrem přišťouchávat další olej.

Naposledy editováno 30.07.2021 14:23:11

(reakce na) ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 16:18 | Nahoru | #2
mito7> Mazací poměry jsme probírali loni.
Edit - mechanické oilmastery dodávají na plný plyn množství oleje, které tomu 1:20 zhruba odpovídají.

Naposledy editováno 30.07.2021 17:27:11

ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 22:08 | Nahoru | #3
Ignitech jsem nikdy v ruce neměl a v Přelouči jsem byl jenom jednou, a to jsem čekal na zastávce, až přestane pršet, abych mohl jet dál - to pro úvod.
Stáhl jsem si návod a 210212a_Dccdip1_race_v106.exe, a tohle je moje resumé, jakožto laika.
Podle schémátka bys mohl mít na servu 5 drátů - od shora 2x napájení potenciometru, 1x výstup potenciometru, 2 dráty k motoru.

Ignitech to v návodu popisuje takto


Spustíš software s jednotkou na motorce a v záložce Test zkusíš Servo plus a Servo mínus. Přívěra by se měla pohybovat na svoje mechanické dorazy. Dole v softu sleduješ, jaké je napětí na potenciometru serva. Teď si vymyslím, že to bude 1,6V a 3,4V.

Našel jsem údaj, že přívěra má přepínat při 7250rpm. Pak by měl být naprogramované tohle, s čištěním přívěry někde mezi 2100 a 3500rpm, aby ve 4000rpm už motor pěkně šel.

Edit - v těch testech vidím ještě tlačítko Monitor PickUps, tak předpokládám, že by to mohlo kreslit nějaké grafy z toho testu.


Naposledy editováno 30.07.2021 22:12:38

ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 22:35 | Nahoru | #4
Ještě k té olejové pumpičce. Na tu se hodí ten Special pulse. Puls má mít trvání 160ms, minimální perioda pro 4Hz je 0,25s a pak by při mazání 1:50 do benzínu mohl ten přímaz vypadat takto, s nějakým jenom udržovacím pulsem až do asi 7000rpm, než se otevře přívěra a hlavně ojniční ložisko začne chtít víc oleje:

Edit - jo, objevil jsem češtinu

Naposledy editováno 30.07.2021 22:36:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka po Menší přestavbě Nestartu... Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 5 13.2.2024 v 20:48 Beranidlo
Zapojení hazardovych světel Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 11 16.1.2024 v 09:00 PeteS
Zapalování Cagiva Raptor 125 Cagiva Raptor 125 Vojcl 3 15.12.2023 v 14:09 ja1
Přestavba tachometru z mechanického... Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 4 22.9.2023 v 12:31 HurryHD
Cagiva 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 125 Matexxx12 1 11.1.2021 v 07:37 mito7


TOPlist