bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty
Pořád se nějak nemohu rozhodnout, jestli jsou lepší bezdušové pneu, nebo dušové. Testoval jsem různé rádoby pevnější duše a musím říct, že to je uplně nahovno. Když má píchnout tak píchne a nebo se urve ventilek při brždění. (když dám kniple, tak zase nevyvážím kolo)

Na dlouhé cesty si zatim myslím, že jsou bezdušáky lepší, mít sebou jen opravnou sadu, popř opravný sprej. Nebo má někdo jiný názor?

Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

12.7.2021 v 15:59 | Nahoru | #1
Čau duše mám na endure, bezduše mám na cestnej. Koleso z halterom vyvážiš bez problémov nový plastový halter váži 75 g, dajú sa kúpiť origo závažia na špic ja som si ho odlial. Problém je to utesniť proti úniku vzduchu. Je to o tom vlákno, assasin nakreslil ako to je riešené na SM , Keď chceš jazdiť terén potrebuješ halter a dušu, lebo jazdíš na podhustenej gume a bezdušová to nezvládne, síce nemôžem tvrdiť , lebo som ešte nejazdil na podhustenej (0,9 Atm ) gume bezdušovej v teréne. Je to tvoj boj , koľko si v teréne , koľko na ceste , aký terén a aká cesta.

Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

12.7.2021 v 16:20 | Nahoru | #2
jen pár drobností

kamarád vzal na cestě velkou díru - lité kolo rozšklebené, guma prázdná do civilizace daleko - takýže klidně bezduše, ale mít duši jako rezervu pro případ problému

do terénu pak jsou ještě možnosti jako tublis či nomousse - funguje to jako haltr a pokud nepoškodíš vnitřek tak se to chová jako bezduše i pro nízké tlaky

1 reakcí na tento příspěvek Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

12.7.2021 v 21:17 | Nahoru | #3
Díky za názory.. jinak ale sem si ověřil, že motokros je něco totálně jiného, než enduro. Pokaždé když jsem snížil tlak pneu na enduru, tak jsem zničil ráfky od ostrých hran a kamenů. Na motokrosové trati nejsou ostré hrany a většinou ani zrádné kameny. Proto už jezdím na dvou barech min a asi proto jsem začal uvažovat o bezdušových.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

12.7.2021 v 21:32 | Nahoru | #4

ArmyMoto píše: Díky za názory.. jinak ale sem si ověřil, že motokros je něco totálně jiného, než enduro. Pokaždé když jsem snížil tlak pneu na enduru, tak jsem zničil ráfky od ostrých hran a kamenů. Na motokrosové trati nejsou ostré hrany a většinou ani zrádné kameny. Proto už jezdím na dvou barech min a asi proto jsem začal uvažovat o bezdušových.



Na jaké moto???

(reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

13.7.2021 v 00:46 | Nahoru | #5
PETARDAK> Jezdil jsem na více motorkách yamaha tt600s bmw xchalenge a nyní o trochu těžší bmw f800gs. 800gs je asi největší kompromis mezi silnicí a terénem co znám a dá se na tom jezdit i ve dvou.

1 reakcí na tento příspěvek Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

13.7.2021 v 13:15 | Nahoru | #6
Bib Mousse, nebo tubliss jsem na těžkých endurech nikdy netestoval, mám z toho celkem obavy, přeci jen je to dvakrát tak těžší než závodní speciály. Má s tím někdo zkušenost?
Je fakt že jezdci na rally mají taky jiné pneu než motokrosaři, což hraje do karet mojí teorii. Budu se muset zeptat Pabišky..

(reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

13.7.2021 v 16:30 | Nahoru | #7
ArmyMoto>čau, mousse som uvažoval z dôvodu mojej lenivosti. Som si bláhovo myslel, že to tam namontujem a mám dva roky do výmeny pneu pokoj. No, bol som vedle jak tá jedle. Ono to má efekt na závodoch, že to neprederavíš a jazdíš, ale je tam nutná údržba po závode to musí š demontovať a mazať . tak som usúdil, že to je čiste závodné náradie nevhodné pre mrdalov. Keď sa o to nebudeš starať tak to zničíš. Neviem ako by to bolo na dialkové trasy podľa mňa nepoužiteľné. A na cestu už vôbec tam to potrebuješ mať tvrdšie. Tubliss , o tom som len počul, teda čítal. Podľa mojej mienky, teda som si ju utvori čiste len z toho čo som čítal na fóre od tých čo skúšali bezdušáky na špicových ráfoch, teda podľa mojej mienky ser na to. Ale ty si sa už asi rozhodol tak ešte poštuduj čo a ako a daj sa do toho. Jej teraz mi ťuklo je tam ešte zádrheľ s tou pätkou na plášti tie bezdušáky sú tam nejak ináč ako dušové gumy. Ráf je iný. Utesňovanie tých spicov to je tiež tortúra.

1 reakcí na tento příspěvek Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

14.7.2021 v 10:27 | Nahoru | #8
Na cestu je samozřejmě lepší bezduše kvůli jednoduchosti opravy,ale pokud chceš do terenu tak duše.Pokurvený ráfky sou normální,spíš neni normální přefouklej drapák.Nad 1.5baru už nepotřebuješ haltr.Já ho nepoužívám ani při 1,2 a bez problémů.Občas utrhnu ventilek když do bahna upustim na 0,8 ale na moje ráfky nejsou haltry.

Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

14.7.2021 v 13:42 | Nahoru | #9
Asi se nedá udělat kompromis, včera jsem psal na FB Pabiškovi (podle mě nejzkušenější současný rally jezdec v ČR), zrovna trénuje na cca 200kg enduru v terénu a dává 0,6 baru. Bezduše jsou opravdu jen na polní cesty, ale ne do terénu. Tvrdé pneu do terénu je o držku. asi proto jsem poslední týdenní trasu 6x spadnul v bahně. Prostě deformace ráfků asi patří k tomuto stylu jízdy stejně jako sjeté pneu u driftování. Bohužel moje teorie je nyní rozcupována na kousky zkušenostmi absolutního profíka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

14.7.2021 v 13:44 | Nahoru | #10
dangsx1100g> co máš za ráfky, že na to nejsou haltry?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2021 v 16:53 | Nahoru | #11
ArmyMoto> čau, existujú plášte ktoré ochraňujú ráfik pred poškodením. Normálne prečnievajú cez ráf a ten potom nepoškodíš. Sú to všetky drapáky , ktoré sú schválené na cestnú premávku. Existujú drapáky enduro , FIM ktoré majú homologizáciu aj na cestu , ale existujú aj drapáky na cross a čuduj sa svete sú schválené aj na cestu ,ale nemôžeš ich použiť na preteky enduro. Ja som okolo toho laboroval minulý rok , lebo mám enduro na značkách a čakal ma STK. Dopredu som obol cross drapák Mitas 21 C-19 sa mi zdá , a ten je schválený aj na cestu. Spústu crosových drapákov je scválených na cestu a presne ten plášť prečnieva a ochraňuje ráfik. Je tam taký odskok na plášti.

Neviem aký má rozmer ráfu dandsx1100g , ale sú haltre rozdelené podľa priemeru ráfu a podľa širky , do ráfu urobíš dieru a hotovo, len musí sedieť rozmer. No, ako som písal niekde vyššie tak ráfy na bezdušáky majú iný profil ako dušové .

PS: pozor nie som žiadny špičkový jazdec , len také staré motovidlo terénne.

Naposledy editováno 14.07.2021 16:56:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

14.7.2021 v 17:51 | Nahoru | #12
krokoš> díky za info, bohužel jsem nyní koupil Michelin DESERT RACE a tam žádné ochrany ráfku nevidím. je to ale prověřená rally pneu, podle mě nic lepšího neni, čekám ale na přepletení zadního ráfku na 18 a to bude asi na dlouhé lokte než to obuju.

Naposledy editováno 14.07.2021 17:53:54

(reakce na) Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2021 v 18:39 | Nahoru | #13

ArmyMoto píše: krokoš> díky za info, bohužel jsem nyní koupil Michelin DESERT RACE a tam žádné ochrany ráfku nevidím. je to ale prověřená rally pneu, podle mě nic lepšího neni, čekám ale na přepletení zadního ráfku na 18 a to bude asi na dlouhé lokte než to obuju.



Hlavně, pokud jezdíš "Balkán" aj, prostě cokoliv než sypký písek, tak tu přední obuj obráceně

Duše, nebo bezduše na endurko dlouhé cesty

15.7.2021 v 06:12 | Nahoru | #14
Ted nevim,mam 990 adv a na zadní ráfek haltr nedělali.Sice sem zaslech,že už ho někdo dělá ale už to neřešim.Problém sou i drapáky,protože ty široký ráfky nepřekrejou takže sou rozmlácený a každou chvíli rovnaný palicí.Až se rozpadnou tak to přepletu na užší,ale teď to neřešim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist