Pred casem mi odesla ridici jednotka, tak jsem koupil novou od Ignitechu.
Motorka v pohode nastartuje a motor normalne bezi.
Ma to vsak svoje ALE.
Pri prudke akceleraci se zacne motor hadat. Jako jede to, ale je to takovy cukavy.
Pokud akceleruju pozvolna, tak se to projevuje minimalne. Dalsi problem je, ze se snizili max otacky na cca 8500 (misto 9500 ). Omezovac je v jednotce nastavenej na 10500.
Privod benzinu je ok. (Kdyz tam dam starou jednotku, a ta zrovna funguje, tak je vse naprosto ok)
Konzultoval jsem to s kamaradem, kterej ladi zavodni auta a jednotky od Ignitechu zna.
Problem vidi v nastaveni predstihu.
Predstihova mapa vypada nasledovne (default od Ignitechu pro SV650)
Tomu kamaradovy se zda 35° uz moc a podle nej je to i duvod pro omezene maximalni otacky.
Ruzne to zkousim upravovat. Zmeny se tam projevuji. Ale je to pokus omyl a stve me, ze nemuzu prijit na nejakej postup, kterym bych to dokazal odladit do prijatelnych hodnot.
A nez to davat na brzdu, tak bych radsi sehnal jetou funkcni jednotku (coz bude dalsi krok, kdyz se to nepodari)
Fakt do te motorky nechci vrazet zbytecne penize (beztak pujde z baraku )
Predstihovou mapu jsem na netu hledal. A nasel pouze zmenseny obrazek 3D profilu mapy (coz je mi k hovnu)
Nejake tipy, triky, rady?
Idelane funkcni predstihova mapa?
Ale logicky, v motorce neni nic moc extra navic co bys nedokazal nasimulovat doma. Krome dat to muze byt jen napajeni. Ignijet sel napajet i jen pres usb, jestli si to dobre pamatuju. Ale i v PC je několik různých standardu usb a jsou usb porty co dokáži do připojeného zařízení pustit jen par mA - tzn nemuzou nic napajet, naopak jsou porty co dokáži napajet zařízení v radu jednotek ampér. Programování laditelnych jednotek neni uplne pro laiky, nic ve zlem.
Manual jak pise beranidlo neni uplne srozumitelnej,chce to přečíst ho 10x, mit tu jednotku na stole a zkoušet ... ja jsem s ignijetem taky docela bojoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Odkaz s odkazama, kde to v magických 6000rpm nejelo:
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10191046
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jako mozny je vsechno...i kdyz ja uz mam jasno. Docela jsem se s tou starou jednotkou natrapil. Projevovalo se to nasledovne. Prijdes k motorce nastartujes a jdes si zajezdit.
Zadnej problem a ani naznak neceho divnyho. Pak nekde zastavis a chcipnes motor. Chces zas jezdit, ale nemuzes zaboha nastartovat. Motor se toci, palivo tam tece, ale nenaskoci.
Pak to zniceho nic nastartuje a zas naprosto bez problemu. Pak to chcipnes a hned chces startovat...ani hovno.
No proste to obcas uplne prestalo hazet jiskru - jenom behem startovani. Ale jakmile to jiskru hodilo a nastartovalo, tak vse bez problemu. Super zavada na odhaleni.
Tak jsem koupil Ignitech a starty naprosto v pohode. Dal jsem origo a nic, hnedka prehazovacka na ignitech a zas ok.
Tolik ke stare jednotce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
to co popisujes jsem dnes vlastne zkusil
vypnul jsem TPS a predstih byl od 4 000 rpm stabilne na 35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
combust píše: Beranidlo> Mno tak pokud je to takový rotor tak bych tipoval spíš induktivní snímač. Takhle by ten kus plechu musel ukrývat nějakej magnet a to by při tý síle materiálu šlo dost blbě. Každopádně se to dá v případě hall senzoru snadno zjistit, stačí měřit napětí na výstupu a ukáže se kdy je tam náběžná a sestupná (teda existujou i jednovodičový senzory, pak se měří proud co to žere).
Stále si myslím, že je to Hall.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Tam je prostě blbě něco jinýho. Přijde mi to jako by některej výstupek na rotoru od kterýho se odvozuje zvýšenej předstih byl ve špatný poloze nebo snímač dával v určitějch otáčkách slabší signál a ten ignitech to nechytal (takže strobo a zkontrolovat kdy to pálí nebo osciloskop a zkontrolovat v jaký poloze kde pálej válce oproti signálu ze snímače) . Střílení taky může bejt prostě vynechávání některýho z válců protože je možná slabá jiskra (takže zkontrolovat osciloskopem jak to udržuje dwell time a nebo rovnou mrknout na průběh na VN straně). Ale bez měření jedině věštit z čajových lístků.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
mito7 píše: combust> Ale tu úroveň skokově změní na okrajích toho výstupku, né?
To by zhruba platilo pro indukční snímač, u hallu je trochu problém s tím že reaguje na přítomnost magnetickýho pole a to může bejt různý. Kdyby ten "výstupek" byl permanentní magnet tak by to bralo přibližně od okraje. Jestli je to ale jen krytka pod kterou je nějak zalepenej magnet tak čertví. A jestli je to jen "okýnko" k magnetu uvnitř tak záleží na jeho poloze. Navíc to trochu závisí na citlivosti toho hallu.
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Kdyz to neslo a soupnul jsem tam Ignitech, tak nastartovala hned.
Dobijeni dava na volnobeh 14,2V a pri otackach 13,8V.
Regulator jsem tam daval Elesys. To uz je tak 5 let.
A furt se to zhorsovalo.
Naposledy editováno 15.07.2021 08:23:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
combust píše: Jarrinn> "... Chapu spravne mista na "mape", ktera se musi upravit? (oranzova a cervena)..." - to sice chápeš správně že v těch otáčkách při daný zátěži to dělá bordel ale problém nebude v tý křivce protože ta je v podstatě správně.
Tam je prostě blbě něco jinýho. Přijde mi to jako by některej výstupek na rotoru od kterýho se odvozuje zvýšenej předstih byl ve špatný poloze nebo snímač dával v určitějch otáčkách slabší signál a ten ignitech to nechytal (takže strobo a zkontrolovat kdy to pálí nebo osciloskop a zkontrolovat v jaký poloze kde pálej válce oproti signálu ze snímače) . Střílení taky může bejt prostě vynechávání některýho z válců protože je možná slabá jiskra (takže zkontrolovat osciloskopem jak to udržuje dwell time a nebo rovnou mrknout na průběh na VN straně). Ale bez měření jedině věštit z čajových lístků.
To mereni by me samotnyho zajimalo, ale nemam na to vybaveni. A hovno tomu rozumim, takze by byla otazka, co bych nameril .
Signal bude nejspis v pohode. Ze stejnyho dratu beru signal to otackomeru a rucicka nijak nelita. Zkuousel jsem ten tachometr (nemam origo) i odpojit, a bylo to furt to samy.
Kdyz tam mam neutral, tak v pohode udrzim jakykoli otacky a motor s tim nema problem.
Jedinej problem je rychly otevreni plynu.
>Koudy nema to imobilizer
Naposledy editováno 15.07.2021 08:35:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Rozumim tomu kam me smerujes.
Jen mi prijde, ze pokud by to byla chyba v "hardwaru", tak by ta motorka vykazovala chyby nahodne a muselo by to blbnout i behem jizdy na origo jednotku.
S origo to jede naprosto bez problemu (pokud nastartuje)
S ignitechem to vykazuje naprosto predvidatelne chyby a rezimy. Chova se to furt stejne.
Poslal jsem meila do Prelouce, tak uvidim, jestli neco poradi.
2 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Foustka píše: A měřil jsi ten 100Ohm odpor co je ve spínačce místo imo pro origo zapalování?
Tady někde bych to směřoval právě. Proto moje otázka na immo. Stejně se mi choval skutr, kde byla vadná immo jednotka. Někdy startoval a někdy ne. Zcela náhodně. Že je v tomto SV místo immo nějaký odpor jsem netušil. Tak možná nějaký kontakt toho odporu?
Naposledy editováno 15.07.2021 10:01:18
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jenom takovy drobny update ohledne Ignitechu.
Volal mi ted p. Krejza s tim, ze vubec netusi.
Dostal jsem nabidku, ze by to SVcko hodil u nich na brzdu (zadarmo)
Tak to bude pripadne dalsi krok.
Myslenkama ho to tahne k tomu, ze tam neco rusi signal, na kterej muze byt jejich jednotka vic citliva, nez ta origo.
Posilal jsem mu i ten obrazek s tim odporem. Ignitech se na tuto vetev vubec nepripojuje.
Naposledy editováno 15.07.2021 12:36:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
A mě osobně Hall detekuje i obyčejný železo, mám ho na rychloměru a tam ho aktivují šrouby kotouče.
Taky by teoreticky šlo ho vyměnit za klasický.
Ale úplně nejjednodušší by bylo ten výstupek prostě posunout
Naposledy editováno 15.07.2021 13:04:23
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jarrinn píše: Mrknu na ten odpor a pokud by to probudilo origo ridici jednotku, tak to beru za vyreseny,
Jenom takovy drobny update ohledne Ignitechu.
Volal mi ted p. Krejza s tim, ze vubec netusi.
Dostal jsem nabidku, ze by to SVcko hodil u nich na brzdu (zadarmo)....
Tak tohle bych určitě využil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Anti píše: mito7> ...
A mě osobně Hall detekuje i obyčejný železo, mám ho na rychloměru a tam ho aktivují šrouby kotouče.
Taky by teoreticky šlo ho vyměnit za klasický.
Ale úplně nejjednodušší by bylo ten výstupek prostě posunout
Ony existují provedení hall s vlastním magnetem a ty pak reagujou na přiblížení železa k čelu. Ty ale většinou vypadaj jako váleček. V plochý konfiguraci by to mohlo být s magnetem vedle senzoru ale pak je zas otázka v jaký poloze to sepne pač to je daný mezerou, citlivostí a silou magnetu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 4 | 29.2.2024 v 19:24 Mňojo |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |