Téma: Misky lozisek řízení jawa50
Čau, nevíte někdo jestli se dá oddělat spodni miska řízení na fechtlu? Nebo je tam na pevno ?

1 reakcí na tento příspěvek Misky lozisek řízení jawa50

Skvělá odpověď, děkuji! 1.7.2021 v 10:16 | Nahoru | #1
Není tam na pevno a sundat jde.

(reakce na) Misky lozisek řízení jawa50

1.7.2021 v 10:41 | Nahoru | #2
FJRPEPA> jak ? stačí páčit šrubovákem? nebo nějak kultivovaně? moc se tomu nechce..

1 reakcí na tento příspěvek Misky lozisek řízení jawa50

1.7.2021 v 11:48 | Nahoru | #3
majzlík,sekač a mezi brejle a kroužek

(reakce na) Misky lozisek řízení jawa50

1.7.2021 v 12:00 | Nahoru | #4
ja1> jojo, už je venku, nalel jsem na to trochu oleja at to klouže a pomocí plochého šrubováku šel ven

Misky lozisek řízení jawa50

1.7.2021 v 13:48 | Nahoru | #5
Novou nahřej třeba horkovzduskou a brýle dej do mrazáku. Pak to jde o dost snadněji

Misky lozisek řízení jawa50

3.7.2021 v 18:10 | Nahoru | #6
Moc s témou nesúvisí, ale trochu ano.
V praveku, ako puberťáci, sme tiež jazdili Pionierkros.
Predná teleskopická vidlica bola najväčšou slabinou fichtla (okrem stovky iných najväčších slabín ... ).
Brýle sa pri prvých skokoch usilovne ohýbali.
Najprv sme zvolili najjednoduchšie riešenie, horné brýle sme zdvojili.
Hovno to pomohlo, veď bol to len plech. Ohýbalo sa to aj tak.
Trochu sa to zlepšilo, keď sme dva horné plechy zvarili k sebe, priestorová tuhosť sa trochu zlepšila. ale stále to nebolo ono. Ohýbalo sa to aj tak a po pár skokoch, keď som rajdy točil do ľava, koleso sa točilo do prava, totiž vždy sa to rozhegalo...
Tak som vymyslel úpravu, že k "priestorovo riešeným" spodným brýlam som privaril dole hlavou také isté (obe z typu 550) , zvýšila sa tak zásadne pevnosť brýlí a aj tuhosť uloženia trubiek teleskopov. Pri skokoch sa to už neohlo nikdy.
Ôhlinsy to síce neboli, ale bolo to lacné riešenie, veď starých vyradených fichtlov boli plné šrotoviská...
Zvariť treba na kompletne poskladanej a presne nastavenej vidlici, teda aj s teleskopmi, pevne vmontovaným kolesom a s vloženou trubkou durch cez hlavu riadenia, zabezpečujúcou pri zvarovaní súososť oboch brýlí.

Naša banda starých getrošov pred pár rokmi vymyslela, že usporiadame Pionier-preteky, tak som si spomenul na to moje riešenie z praveku a začal som vyrábať superkros mašinu na staré kolená znova.
Nadšenie starcov ale cez nejaký ten rok ochablo, žiadne preteky sa nekonali a aj ja som takto prestal riešiť chujoviny...
Ale možno niekoho to riešenie inšpiruje, všetko je z pioniera, teda žiadne cudzie súčiastky, takže je šanca zaradenia mašinky do kategórie "Klasik".
Tak som to teda aspoň prefotil, smejte sa:



Naposledy editováno 03.07.2021 18:30:57

Misky lozisek řízení jawa50

3.7.2021 v 21:31 | Nahoru | #7
Jo.
Pokud jsi sám, ty stroje byly vymyšlené pro kluky před vojnou(domů to dotlačím) a dědky před smrtí (nešahej na nic co funguje). Až po 50 letech rezavění se vyrojila generace:, protože Děda se mezi vzpomínkami na modřejší nebe se zmínil, že míval stroj se kterým pobil každýho astrachána, stroj který dokázal vše, stroj který byl tak dokonalý, že jsem ho na 50 let zatlačil pod okap a raději koupil Hondu která stála za hovno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Proč pionýr nestartuje Jawa 50/23 Mustang Dejjv 9 27.6.2022 v 18:40 SonyH
literatura JAWA mustang Jawa 50/23 Mustang FamilyFrost 3 24.6.2022 v 19:33 petr.machy
Přepis typu Jawa 50/23 Mustang Jarda555055 14 11.6.2022 v 16:13 FJRPEPA
Ukazatel hladiny v nádrži na mustanga Jawa 50/23 Mustang Tombik 25 2.6.2022 v 21:43 FichtlařBabettařJS
Jawa Mustang rv 1974, barva + páčky Jawa 50/23 Mustang Barkpipik 1 21.5.2022 v 16:43 moje-moto


TOPlist