megamoto_dunlop_kveten




Speedy vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Zajíždění motoru
3.5.2021 v 15:15
Ahoj všichni.
Podělí se se mnou někdo o rady a zkušenosti co se týče zajížděni nové Benelli 302s?
Prodejce mi pouze řekl,že do 1000km nemám vytáčet motor do červéného pole,často řadit,brzdit motorem,což mi párkrát už nevyšlo a musel jsem hamstnout na brzdy,tak se bojim,aby ji to nejak neublizilo.Potom nejezdit delsi trasu konstatní rychlostí.
Je pravda,ze na prvni servis až po najetí tech 1000km?Nebo je tam jestě nějaký časový interval,pokud bych ty km třeba nenajel během např.2měsíců?Je teď pořad zima a jezdit se nedá.Mám zatím najeto jen 150km
Předchozí
1 2
Následující

Zajíždění motoru

3.5.2021 v 16:17 | Nahoru | #1
Moc to prozivas. Ja zajizdim tak, ze ji dam i pekne napit, kratce, konstatni rychlosti urcite dlouhodobe nejedu. Myslim treba dalnici nebo tak. Po 1000 ti daj novej olej. Nebud na ni zas tak jemnej, obcas ji dej proste kratce nabumbat.

Zajíždění motoru

3.5.2021 v 17:13 | Nahoru | #2
Přesně tak, zbytečně moc se toho neboj
Když jsem zajel mašinu já bez újmy na zdraví, tak to už zvládne každej

Zajíždění motoru

3.5.2021 v 17:18 | Nahoru | #3
No většina nových motocyklů má manuál a servisní knížku, kde jsou napsané jednotlivé garanční prohlídky a v manuálu je i návod jak zajíždět motorku. Před dvěma roky jsem kupoval novou Jawu a u ní jsem tohle všechno měl

Zajíždění motoru

3.5.2021 v 18:39 | Nahoru | #4
aspon prvních 500km do strednich otacek,hlavně řadit,střídat otáčky potom zbytek občas vytočit i vyšší,určitě bych ji nenakládal z počátku vysoké otáčky,zvlast u motoru vyrobeneho v Číně

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motoru

3.5.2021 v 20:24 | Nahoru | #5
řadit, nepodtáčet. raději víc otáček a z lehka, než podtáčet a nechat motor dusit.... to pak klika dostává hrozný rázy....

(reakce na) Zajíždění motoru

4.5.2021 v 01:31 | Nahoru | #6
kasssy> Přesně..Prvních 500km max střední otáčky,poté lehce zvyšovat,ale celou dobu vše s citem.Když do vyšších otáček,tak ne pod plným,ale plynule.Kua,taky bych chtěl jednou novou mašinu

Zajíždění motoru

4.5.2021 v 14:07 | Nahoru | #7
Budu zase za prudice, ale jak tohle vite?! Kdo z vas zajel dve stejne moto dvema ruznymi zpusoby, aby mohl pak vyhodnoti, co je spravne/lepsi?

Jiz se to tu v minulosti resilo zhruba s tim “vysledkem”, ze pokud se motorka vezme PO ZAHRATI hned zkraje zajizdeni u huby, nejzasadnejsi jsou fakt prvni kilometry, moto po zbytek zivota pojede lip a ochotneji. Samozrejme se i tak nebavim o zbytecnem drzeni moto v cervenym.

Duvod, proc se zajizdi takhle opatrne, je, ze se vyrobce kryje.

OSOBNE tohle muzu potvrdit u Afriky 1000, ktera se presne takhle zajizdela a po presednuti na jinou je to subjektivne poznat.

Zajíždění motoru

4.5.2021 v 14:40 | Nahoru | #8
Animals21> Ja bych jednu teorii mel, ale je zalozena na “jedna pani povidala”.
Prej nekteri vyrobci davaj jako prvonapln o tridu ridsi olej, nez je pak uvaden v manualu. Asi lze pochopit proc to delaj - teoreticky se muzou sejit pist a valec z opacnych koncu prislusneho tolerancniho pasma a pak muze byt v motoru o neco vetsi treni, proto ten ridsi olej.
A pak (a to uz je znamy provereny fakt) kdyz das do motoru ridsi olej nez tam patri, tak predevsim u vyssiho zatizeni muze byt vyssi spotreba oleje. To b vedlo k tomu, ze je novopeceny majitel polekany a zada reklamaci, ackoliv motoru jinak nic neni. Vyrobce tak napise do manualu, ze prvnich xy km se ma jezdit treba na pul plynu a tim defacto eliminuje riziko spotreby oleje. Pist s valcem a jine komponenty si mezitim sednou a od prvni vymeny oleje za predepsany uz to lze vytacet

Zajíždění motoru

4.5.2021 v 16:10 | Nahoru | #9
Někteří výrobci dokonce omezí po dobu zajíždění elektronicky výkon motocyklu. Třeba BMW u modelu S 1000 XR.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motoru

4.5.2021 v 19:12 | Nahoru | #10
Johny_Servis> ten prvni olej je fakt nejaka srajda, urcite to tu nekdo vi (nebo utfg) a s tou spotrebou oleje to tak i bude, v tom mas myslim pravdu.

Tohle rika pane Srsen https://m.facebook....&id=180739014053

Zkusim zitra dohledat tu puvodni diskuzi, bylo tam vysvetleno, ze motorka je vlastne zajeta po prvnich 20km (50? 100? Proste malo) a pak uz s tim nikdo nic moc neudela

Zajíždění motoru

4.5.2021 v 22:11 | Nahoru | #11
nejezdit prvních 100 km přes 2/3 otáček, prvních 1.000 km nedávat přes půl plynu, jezdit plynule, nejezdit konstantní rychlostí, nepodtáčet, nepřetáčet, chovat se k motoru jako člověk

(reakce na) Zajíždění motoru

4.5.2021 v 23:51 | Nahoru | #12
Animals21> Kroska nebo enduro jsou zajeté za 100-150km, nebo tomu odpovídajícímu času. Podle návodů ke kroskám.
Kdo zajíždí moc opatrně, tak to akorát pokazí. A vlastně jediné, co se zabíhá, je píst ve válci. Při pomalém zabíhání se plochy na válci, kroužkách a pístu vzájemně neobrousí, ale oleští, a pak na tom nedrží mazací film a má to malou vůli.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motoru

5.5.2021 v 09:06 | Nahoru | #13
Našel jsem tohle. Neříkám, že to tak je, ale alespoň je to podložené nějakou teoríí a logickým vysvětlením. Jinak tu všichni akorát opakují něco, co jim někdo řekl. Tím se z toho stává "pravda".

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.

Naposledy editováno 05.05.2021 09:12:31

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motoru

5.5.2021 v 09:17 | Nahoru | #14

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 09:27 | Nahoru | #15
A nepřeceňuje se to v dnešní době trochu? Třeba u aut se zajíždění vůbec neřeší a i u litrových oturbených tříválců je první výměna oleje po 30 tisících.
Přesto ty motory bez problémů najedou velké kilometry.
Technologie jsou o trochu dál než přes 15-20 lety kdy se nějaký zajíždění řešilo. A přesto ani u tak starých motorek nepoznáš jak to kdo "zajížděl". A jestli někdo tvrdí že pozná rozdíl tak jde podlě mě jen o subjektivní pocity nebo autosugesci
Prostě normálně jezdi, chovej se k tomu jako člověk a neřeš blbosti typu že by jsi motorce mohl ublížit.
I kdyby jsi tomu třeba nějak "ublížil" tak než se to projeví tak ta motorka bude u pátého majitele.

(reakce na) Zajíždění motoru

5.5.2021 v 09:46 | Nahoru | #16
Animals21> Ale přidám i odkaz na originální článek , protože pár věcí zůstalo ztraceno v překladu.
Trochu off-topic je pak zajíždění dvoutaktů, kde se taky zajíždí rychle, s postupně zvyšovanou zátěží a kde se využívají ty "teplotní cykly" zavrhované v odkazu výše. Jde o to, že se tím oteplením a zchlazením dotvaruje píst, a po ochlazení motoru se vytvoří mezi pístem a válcem větší vůle, která umožní doplnění oleje a odstranění otěru, obroušených částic.

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 10:51 | Nahoru | #17
Jestli je ale pro zajizdeni motoru klicova 1. Hodina, tak muzeme byt vsichni uplne v klidu, protoze presne toto uz udelali v motorarne, kde ten motor po sestaveni nastartuji a rozhodne jej nesetri. A nasledne pak u aut jeste po sestaveni celeho auta probehne testovaci kolecko na zkusebni trati, pote pri najezdu na vlak/trajekt, pri najezdu na kamion a nakonec po oziveni u dealera. Bezne tak koupite nove auto s najetymi 10 - 30 km. Fakt je, ze motorka se po vyrobeni mozna jenom zkusebne nastartuje a hned jde do bedny a rozbalinse az u dealera

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 10:59 | Nahoru | #18
A jeste jedna vec. Jednou jsem udelal ba fichtlu vybrus a zajizdel ho na plny kotel a ... hned jsem to pridrel, takze je vlastne otazka najit spravnou miru. Uz asi chapu proc vyrobci radeji do manualu napisou “zajizdet se to nemusi, akorat to nehonte”. Predstava, ze manual bude zacinat vetou “zabeh delejte mimo pozornost policie” by asi nebyla vetsinovym ridicem uplne pochopena

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 12:58 | Nahoru | #19
srovnávat fichtla po výbrusu a čtyřtaktní motorku vyrobenou v roce 2021 to je vskutku počin

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 18:18 | Nahoru | #20
u jejich ojebanych long life oleju bych urcite měnil po 15tis a ne po 30tis ikdyz to píšou ,dneska skrz usporu paliva dle směrnic EU se do motoru leje řidina např,uz vyrábí Millers olej W 0-16 ,sice jsou pisty,valce,material ,tolerance upraveny ale presto je to des dneska ....

Zajíždění motoru

5.5.2021 v 21:16 | Nahoru | #21
Tady máš výtah z mého manuálu na TRK 502X.
Záběh motocyklu
Záběh motocyklu (0 – 1600 km) je velmi důležitý pro následnou spolehlivost a
životnost stroje. Proto byste si měli následující řádky přečíst velmi pečlivě!
Jelikož je motor zbrusu nový, nezatěžujte jej nadměrným nákladem během prvních
1600 km. Různé části motoru si během této periody musí sednout.
Během této doby se také vyvarujte jízdy s plně otevřeným plynem nebo jízdy
v podmínkách, kdy by mohlo dojít k přehřátí motoru.
0 – 1000 km
Vyvarujte se jízdy nad 5600 ot./min
1000 – 1600 km
Vyvarujte se jízd nad 6800 ot./min
1600 km a více
Motocykl může být používán bez omezení

Zajíždění motoru

6.5.2021 v 08:08 | Nahoru | #22
Kdybych měl jednou funglovku,budu se řídit pokyny výrobce plus svým selským rozumem.Ale kdo chce,ať za ní tahá jakoby nic.Každýho věc.Olej tam lijte a vyměňujte taky podle vlastního uvážení..Každýho věc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motoru

7.5.2021 v 07:13 | Nahoru | #23

Animals21 píše: Našel jsem tohle. Neříkám, že to tak je, ale alespoň je to podložené nějakou teoríí a logickým vysvětlením. Jinak tu všichni akorát opakují něco, co jim někdo řekl. Tím se z toho stává "pravda".

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.



twl, tak na tohle zajiždění by si člověk musel pořídit metrologickou laboratoř...
a jak to tu někdo napsal... k syrovýmu motoru se nikdo z nás stejně nedostane...

(reakce na) Zajíždění motoru

7.5.2021 v 07:25 | Nahoru | #24
t_freedom> Jestli se da jako syrovej motor povazovat motor po prevrtani, tak takovejch tu jezdi dost... a v offroadech se valce a pisty meni jak na bezicim pase

O zajizdeni se toho tady napsalo hodne, jen bych asi pridal jednu poznamku - resi se tu co je "spravne" zajizdeni - ono asi dost zalezi na tom co je to za stroj a co si majitel predstavuje, on se bude trosku jinak zajizdet zavodak kde me zajima jen vykon a jinak nakej cestovni pekac, kde me zajima zivotnost, spotreba kapalin a hlucnost.

Zavodni motorky se zajizdi na brzde, tezko nekdo bude krouzit 1000km na draze bez vytaceni a pridavani plynu.... motorka dostane pul hodiny za usi na brzde a hotovo jde o to aby motor sel co nejlehceji, samo, ze pak sezere nejakej ten olej - tady na foru je casto nejdulezitejsi parametr motoru, ze nezere zadnej olej... to bych asi motor takhle nezabihal

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění motoru

7.5.2021 v 07:44 | Nahoru | #25
assassin> To je snad dobre, ze nezere olej ne ? Zase casto slychavam nazor, ze kazdy motor neco bere a je to normalni a pak je divny, ze me nikdy zadny motor v aute ani na moto, ani v sekacce nikdy nic nebral (mysleno tak, ze by to slo poznat) a to rozhodne nejsem sam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění motoru

7.5.2021 v 08:44 | Nahoru | #26
Johny_Servis> Ano ale motor kterej ma mit velkej vykon a je kvuli tomu schvalne volnější tak v zátěži proste neco vezme. Me zatim brali olej vsechny motory co jsem mel a nekteré byly údajně vyhlášené drzaky.

Asi taky zalezi jak kdo jezdi, pokud se nekomu podiva rucicka otackomeru k omezovaci jednou za rok, muze mu byt celkem fuk jak se ten motor zajížděl.

Naposledy editováno 07.05.2021 08:44:54

(reakce na) Zajíždění motoru

7.5.2021 v 09:51 | Nahoru | #27
assassin> ...jo, tak to je... volnější kruhy, větší vůle... vzducháč, vodník... atd... neznám vzduchem chlazenej motor, i Japka, který když bereš u huby, že nevezmou nic od výměny k výměně. Vodnící to maj jinak ... třeba S4RS nedolejvám... ale to neznamená, že si po 5-6t nevezme nějakou decku od horní rysky k prostředku...např.

Zajíždění motoru

7.5.2021 v 23:54 | Nahoru | #28
pred rokmi som kupoval Hondu a pri otázke zábehu sa predajca a technik zasmiali , ze Honda sa nezabehava , ze už je z výroby zabehnutý. jasne ze do 1000 km som sa ku nej správal rozumne. na moto mi oleje neubudali - mením raz ročne, nájazd poslednú dobu cca 2000 km /rok, co ten olej este nieje (unavený). auta mi medzi cca 8000 10 tis km zoberú cca 2-3 dcl, v 10 tis. km vymením
moja skúsenosť- ak sa motor poriadne pravidelne "pretiahne ", tak olej malinko ubúda.

Zajíždění motoru

9.5.2021 v 02:08 | Nahoru | #29
Já bych se řídil manuálem.
Je určitá šance, že lidi co ten motor zkonstruovali vědí jak se k němu chovat lépe než random člověk na internetu

Zajíždění motoru

9.5.2021 v 08:17 | Nahoru | #30
Taky je určitá šance, že lidi, co psali manuál, to zkopírovali z návodu k BMW R18.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Imobilizér Benelli BN 302 Lukyn78 2 28.4.2021 v 14:15 Lukyn78
Benelli 302s jako první moto i když... Benelli BN 302 ihnaja 22 27.4.2021 v 07:18 650ccm
Studený motor a volnoběžné otáčky Benelli BN 302 RometZ175 1 26.7.2020 v 11:21 RometZ175
nova motorka Benelli BN 302 dablik12 26 28.5.2020 v 00:39 alpel
AGM baterie se konstrukčním záměrem... [1, 2] Benelli BN 302 RometZ175 52 23.5.2020 v 18:47 SuperSic58


TOPlist