https://www.motorkar...-650-nk-1582065.html
Honda CB 650F - je z anglie, takže nějaké náklady tam budou, ale taky by šla určitě se domluvit s cenou dolů
honda za 110k - je už to o 10 víc, ale stav vypadá taky velmi dobře
7 let stará ER-6N za 85k
7 let starý Glaudius
tak jsem se sekl o rok, 6-7 let staré moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
SuperSic58 píše: no jak který. Třeba já mam dvě motorky, co jsem kupoval fungl, první je honda crf 250l, která mě v roce 13 stála 104 tis. A dnes bych ji prodal za 100 jako prd. Nová dnes stojí 140.. Druhá moto je yamaha mt-07 a ta mě stála 130 tis v roce 14. Dnes nová stojí 180 a tu svou bych za 125 prodal v pohodě a věřím, že i za těch 130 by šla. Samozřejmě že roli hraje i zachovalý super stav a relativně malý nájezd. U velkého nájezdu nebo stavu "otloukané paštiky na kterou v kůlně chčijou psi" musí cena samosebou dolů.. Kolikrát se někdy nestačím divit, jaký zanedbaný šroty jsou na bazarech i inzerátech k mání a co si za ně majitelé jsou schopní říct...
Pravda no.
Ale i kdyby si to prodal za stejný peníze co si koupil novou, tak si pořád na jedné motorce asi 50-100 tis. v minusu, protože inflace, opportunity cost (ty peníze mohli vydělávat jinde, konzervativně třeba +5% ročně), servis, pojištění...
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
Čínský stroj jsem za stejnou cenu po cca šesti lety prodal..........takže jsem tratil jen cenu servisu (většinou sám doma - a cena ND na čínský stroj směšná). U BMW bych asi musel jít s cenou dolů, v současnosti tak cca 18% původní prodejní ceny.
Takže z vlastní zkušenosti.................i čínský stroj může být pro uživatele výhodnější než renomovaná značka. Ale zajímavá cena po dvou letech u čínského stroje na hodnotě cca 70% původní - to je spíše pokus o humor. Jestli lze zakoupit Hondu po třech letech za 52%..................je nutno prodat tříletého číňana také za cca 52%. Což by prezentovalo cenovku tak 70 000(+)příplatek za stav a (-)za neznačkový stroj, aby to kupce oslovilo. To jsou jednoduché kupecké počty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek
CF moto nemusí být špatná, ale s cenou bych šel o 10 tis. dolů. Potom by byla šance ji rychleji prodat. tot' můj názor. U číny padá cena dolů rychleji, než u moderních Jaw.
Takových motorek, co se prodají dráž, moc není. Taky se mi občas podařilo dobře koupit, dva roky jezdit a pak s mírným ziskem mašinu střelit. Nejlepší byla MZta z roku 1969, kterou jsem ani nezprovoznil. Koupil jsem ji od kámoše za litr a po pár letech zase za litr prodal – dederónovi v eurech, šlo o nějakou speciální verzi, něco jako je u nás Calif.
Celkově jsem samozřejmě v mínusu, s tím se ale musí počítat. Na motorkách vydělají leda obchodníci, jsou-li šikovní, my, co na nich jezdíme, si naopak musíme vydělávat na ty motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
Spazik píše: Pravda no.
Ale i kdyby si to prodal za stejný peníze co si koupil novou, tak si pořád na jedné motorce asi 50-100 tis. v minusu, protože inflace, opportunity cost (ty peníze mohli vydělávat jinde, konzervativně třeba +5% ročně), servis, pojištění...
Tak je to tak. Hlavně jak řikáš, inflace. 130 tyček má dnes menší hodnotu než ta samá suma před x 7 lety, tj jasný. A jak už tu zaznělo, doplňky, to jsou jen utopený prachy, co cenu motorky nezvednou. Ale zase takhle čistě ekonomicky přemýšlet, to by byl nudnej život. Nic si neužít, nikam nevycestovat na dovolenou, jen spořit a investovat do růstu a pak spokojeně umřít s haldou peněz na kontě a hřejivým pocitem, jak jsem ekonomicky žil a pěkně vydělal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
dave-lister píše: stm01> v té tvojí šabloně by ještě mělo být - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.
V pohodě. Tak v tom případě jsem bohatý a kupuji si levné věci. Já se nemíním tady pouštět do takových diskusí, protože je mi jasné v co se to muže strhnout a na to kašlu. O tom se mužeme bavit třeba za 5 či 10 let, jestli je to pravda. Je vidět, že o TRK 502X víš nic.
dave-lister píše: stm01> v té tvojí šabloně by ještě mělo být - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.
Doufám, že se takovou pitomostí sám řídíš.
Každá věc má svojí cenu a ta se odvíjí od způsobu užívání. Kdybych se řídil tvým "heslem", asi bych si musel pořídit do své domácí kuchyně profi sporák, sadu profi nožů, profi robota, do dílny značkovou flexu, vrtačku a pod. ........................no, uvařím si i na normálním sporáku (bez grilu, horkovzduchu, termopojistek, piezozapalování a pod.), maso naporcuji i nožem třeba z Tesca, chleba to také ukrojí,................barák jsem postavil s flexou za cca 300Kč, vrtačku mám také nějakou NO NAME. Neživím se totiž jako profesionální kuchař, ani profesionální stavař, zámečník, svářeč a pod. A pochybuji, že jsou zde profesionální závodníci, cestovatelé a pod., co by nutně potřebovali špičkové profesionální "nářadí" pro jejich využití zbytečně drahé. Ono připustit si, že stejnou službu umí nabídnout i levnější věc je pro některé nepřijatelné.
ANO - souhlasím s tím, že asi ne po takovou dobu.
Pojedu-li se svézt jednou měsíčně (v letním období) do lesa, což bude tak 15mth ročně, nemusím vlastnit KTM...............když pojedu jednou ročně k moři, nemusím vlastnit cestovatelský etalon BMW.
Klidně si koupím levnější věc a ušetřené peníze využiji pro MNE na důležitější priority. Sto lidí, sto chutí.
Motorku a auto si kupuji na ježdění. Je úplně jedno, za kolik pak půjde prodat. Pokud ji budu chtít prodat, tak jsem zvolil špatný model.
Ojeté auto si člověk kupuje protože za 20% původní ceny nového dostane 70% zbývající užitné hodnoty. U ojeté motorky je to podobné, jen ten poměr je třeba 50% ceny a 95% zbývající funkční hodnoty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek
dave-lister píše: stm01> Pochopil si mě špatně. Já nepsal nic špatného proti tvojí motorce. Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. U mě to znamená: Nebudu kupovat levnou 10 let starou vránu před smrtí, raději si koupím novou.
Jasný. To byl problém u jetých motorek v době kdy já vybíral. Jeté které by odpovídaly prostě nebyly. Většinou relativně staré a snad 3 stroje stáří 3 let. Nechtěl jsem dát relativně dost peněz za " starou" motorku. Rady najdi si něco slušného jsou hezké, ale pokud to nebude někdo ze známých nebo přímo od prodejce který servisoval moto, tak je to sázka do loterie a to jsem nechtěl absolvovat. Dneska jsem dal 130 km po okrese, na tachometru mám přesně 3900km od půlky srpna a zatím vše OK. Tak kolama dolů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CF MOTO 650 - MATE nekdo stejnou [1, 2] CF Moto 650 NK , CF Moto 650 TR, CF Moto 650 TK, CF ... | Jarda312 | 32 | 18.7.2019 v 10:30 bledemon |
CF MOTO 650 NK/TK CF Moto 650NK , CF Moto 650 TK | Varan23 | 30 | 8.7.2016 v 08:35 Varan23 |