globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Amortizace Čínských motorek
7.4.2021 v 23:06
Asi se všichni shodneme na tom, že cena čínských motorek je lákavá, ale jaká je reálná cena provozu třeba za 4-5let? Koukal jsem na inzeráty, je tam CF Moto 650NK s hezkou slečnou. inzerát od listopadu loňského roku, nyní 2 létá motorka s 6000km najeto. Ten inzerát je tam od listopadu, tedy 6 měsíců a motorka se stále neprodala ani za 100 000 Kč (nová je za 140k). Kolik je tedy reálná prodejní cena? 90? Takže 50 000Kč za 2 roky + servis?

https://www.motorkar...-650-nk-1582065.html

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 06:11 | Nahoru | #31
MarVerKev> XJ6 35 kW - sice stojí 102, ale prodávat se bude určitě lépe
Honda CB 650F - je z anglie, takže nějaké náklady tam budou, ale taky by šla určitě se domluvit s cenou dolů
honda za 110k - je už to o 10 víc, ale stav vypadá taky velmi dobře
7 let stará ER-6N za 85k
7 let starý Glaudius

tak jsem se sekl o rok, 6-7 let staré moto

Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 13:31 | Nahoru | #32
Ale zase........!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 16:01 | Nahoru | #33

SuperSic58 píše: no jak který. Třeba já mam dvě motorky, co jsem kupoval fungl, první je honda crf 250l, která mě v roce 13 stála 104 tis. A dnes bych ji prodal za 100 jako prd. Nová dnes stojí 140.. Druhá moto je yamaha mt-07 a ta mě stála 130 tis v roce 14. Dnes nová stojí 180 a tu svou bych za 125 prodal v pohodě a věřím, že i za těch 130 by šla. Samozřejmě že roli hraje i zachovalý super stav a relativně malý nájezd. U velkého nájezdu nebo stavu "otloukané paštiky na kterou v kůlně chčijou psi" musí cena samosebou dolů.. Kolikrát se někdy nestačím divit, jaký zanedbaný šroty jsou na bazarech i inzerátech k mání a co si za ně majitelé jsou schopní říct...


Pravda no.
Ale i kdyby si to prodal za stejný peníze co si koupil novou, tak si pořád na jedné motorce asi 50-100 tis. v minusu, protože inflace, opportunity cost (ty peníze mohli vydělávat jinde, konzervativně třeba +5% ročně), servis, pojištění...

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 18:09 | Nahoru | #34
Gaseeer> servis CF MOTO je uz po 9000km..

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 20:04 | Nahoru | #35
Tak né jenom Čína padá na ceně.Honda po třech letech je na 52 procentech původní ceny. https://www.k2moto....65GfKl1Mv1wTpHvEpSJM

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 22:06 | Nahoru | #36
HABAKUK111> To nevím jak si se k tomu dopočítal. Tehdy to stálo nový 399 000Kč.

Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 22:10 | Nahoru | #37
Koupil jsem BMW s nájezdem 10 324km za cca 23% původní ceny........................cca 10 let starý stroj, ale stále na původních pneu. Koupil jsem i čínský stroj s nájezdem 800km za cca 40% původní ceny.
Čínský stroj jsem za stejnou cenu po cca šesti lety prodal..........takže jsem tratil jen cenu servisu (většinou sám doma - a cena ND na čínský stroj směšná). U BMW bych asi musel jít s cenou dolů, v současnosti tak cca 18% původní prodejní ceny.

Takže z vlastní zkušenosti.................i čínský stroj může být pro uživatele výhodnější než renomovaná značka. Ale zajímavá cena po dvou letech u čínského stroje na hodnotě cca 70% původní - to je spíše pokus o humor. Jestli lze zakoupit Hondu po třech letech za 52%..................je nutno prodat tříletého číňana také za cca 52%. Což by prezentovalo cenovku tak 70 000(+)příplatek za stav a (-)za neznačkový stroj, aby to kupce oslovilo. To jsou jednoduché kupecké počty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 22:16 | Nahoru | #38
dave-lister> je to sleva z celkové pořizovací ceny stroje................to je vč. všech doplňků, co jsou na stroji navěšeny. A jak víš, tak to nebývají zrovna levné věci - laďák, nosiče, kufry, padáky, stupačky, řidítka, plexi a spousta ostatního draze placeného..........to se také musí v prodejní ceně odrazit.

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek

9.4.2021 v 22:31 | Nahoru | #39
V roce 2008 jsem koupil předváděcí, takže zánovní Jawu 650. Za 120 tisíc. V roce 2015 jsem ji prodal se 60 000 kilometry za cca 125 tisíc. Nestěžuju si.
CF moto nemusí být špatná, ale s cenou bych šel o 10 tis. dolů. Potom by byla šance ji rychleji prodat. tot' můj názor. U číny padá cena dolů rychleji, než u moderních Jaw.

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 00:25 | Nahoru | #40
Milan1963> Ano, Jawy 650 nebo 660 se obvykle takhle zhodnotí, to je ovšem zřejmě jejich jediná přednost. V ostatním pokulhávají, sám jsi na jiném fóru poctivě vypsal, co všechno tě na té motorce zlobilo.
Takových motorek, co se prodají dráž, moc není. Taky se mi občas podařilo dobře koupit, dva roky jezdit a pak s mírným ziskem mašinu střelit. Nejlepší byla MZta z roku 1969, kterou jsem ani nezprovoznil. Koupil jsem ji od kámoše za litr a po pár letech zase za litr prodal – dederónovi v eurech, šlo o nějakou speciální verzi, něco jako je u nás Calif.
Celkově jsem samozřejmě v mínusu, s tím se ale musí počítat. Na motorkách vydělají leda obchodníci, jsou-li šikovní, my, co na nich jezdíme, si naopak musíme vydělávat na ty motorky.

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 01:03 | Nahoru | #41
Brůča.>

Ono relativně.
Tydle ficury mají obvykle hodnotu pro původního majitele. Pro kupříkladu mě to má hodnoty leda tak v tom že ten kufr a plexi bych musel odmontovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 06:37 | Nahoru | #42

Spazik píše: Pravda no.
Ale i kdyby si to prodal za stejný peníze co si koupil novou, tak si pořád na jedné motorce asi 50-100 tis. v minusu, protože inflace, opportunity cost (ty peníze mohli vydělávat jinde, konzervativně třeba +5% ročně), servis, pojištění...



Tak je to tak. Hlavně jak řikáš, inflace. 130 tyček má dnes menší hodnotu než ta samá suma před x 7 lety, tj jasný. A jak už tu zaznělo, doplňky, to jsou jen utopený prachy, co cenu motorky nezvednou. Ale zase takhle čistě ekonomicky přemýšlet, to by byl nudnej život. Nic si neužít, nikam nevycestovat na dovolenou, jen spořit a investovat do růstu a pak spokojeně umřít s haldou peněz na kontě a hřejivým pocitem, jak jsem ekonomicky žil a pěkně vydělal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 07:21 | Nahoru | #43
dave-lister> Původní cena motocyklu s příslušenstvím 670 000 Kč!!!

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 07:35 | Nahoru | #44
HABAKUK111> Dost nadnesená cena, ale na každé motorce jsou nějaké doplňky. Ty s cenou ojetiny zásadně nepohnou. Tato cena (324000) je dneska obvyklá, protože nová CRF zdražila o cca 30-40 tisíc, takže ojetiny stojí také o to více.

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 08:02 | Nahoru | #45
V lednu jsem koupil CF moto 650 MT, najeto 3500 km.Záruku na ní mám ještě 16 měsíců za 95 tis.s rámem a bočníma kuframa. Za ty prachy bych podobnou motorku sehnal s rokem výroby tak 2008 s nájezdem kolem 70000km.K motorce jsem se vrátil po 15 letech.Někoho může Čína pobuřovat já jsem za Čínu rád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 09:34 | Nahoru | #46
HABAKUK111> S tou zárukou bych si nebyl tak jistý. V zákoně to nemá žádnou oporu, takže v případě uplatnění reklamace je to dobré vůli prodejce.

Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 10:07 | Nahoru | #47
Myslím ze to ze je to Čína konkrétně Cf moto až takovej problém nebude. Spis je to model co nikdo nechce. A cena tam hraje malou úlohu

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 10:19 | Nahoru | #48
dave-lister> Dám vědět jak reklamace dopadne ,ale zatím není co reklamovat

Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 16:59 | Nahoru | #49
Ahoj, když už tu řešíte číny, tak bych potřeboval taky poradit. Snad se zakladatel nebude zlobit. Kámoš vlastní skůtr Sonik Raptor 125. Bohužel jsem nikde nenašel kde na to sehnat vzduch filtr. Vzhledově vypadá tak trochu jako aprilia sr125 ale jinak nevím podle čeho to okopčili. Nevíte někdo něco o tomto skůtru? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 17:03 | Nahoru | #50
Předpokládám, že při koupi motorky rozhoduje šablona na co mám / co se mi líbí . Od toho se odvíjí další porovnávání požadvků na motorku( i k parametrům jezdce), očekávání, budoucí investice, recenze atd. Já také loni kupoval první novou motorku. Max. cena do 200000 s výbavením a pokud možno novou. Samozřejmě do této ceny jsem se vešel jen s čínou CF MT650 a Benelli TRK 502X. Takže nastalo študování, koukání na recenze a testy. K tomu inzeráty na jetá moto jako VStrom 650, Versys 650, CB500X i NC750x. Chvíli to trvalo, ale já zvolil Benelli. Ikdyž vím, že cena Číny padá rychleji než ostatní, tak jsem do toho šel a ten pád ceny pro mě nebyl argument to nekupovat. Vůbec jsem takhle neuvažoval. Neumím si představit, že bych moto nebo auto kupoval na základě budoucí prodejní ceny. Věřím, že je hodně lidí co si koupí jetou "značkovou" motorku, protože prostě na stejnou novou nemají a hodně z nich bude poučovat lidi jako jsem já, že zlátá značka než nějaká Čína. Já prostě chtěl svou první moto novou a to jsem si splnil. Neřeším za kolik bych jí prodal třeba za 5 nebo 10 let, protože si myslím, že to k tomu vůbec nepatří. Ano, řešil jsem životnost motorek TRK a ty, za tu krátkou dobu prodeje, mají velmi dobrou. Člověk má mít radost když si něco takového pořídí a užívat si to. Občas mám pocit, že někteří řeší značka/cena/jetá bez ohledu na to jestli jsou vnitřně skutečně šťastní z toho, že si jí pořídili. Nebýt žalostné oficiální nosnosti MT650, tak jsem si jí pořídil. Vydělal bych na výkonu a ještě ušetřil. Každopádně kolama dolů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 19:41 | Nahoru | #51
stm01> v té tvojí šabloně by ještě mělo být - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

10.4.2021 v 21:16 | Nahoru | #52

dave-lister píše: stm01> v té tvojí šabloně by ještě mělo být - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.


V pohodě. Tak v tom případě jsem bohatý a kupuji si levné věci. Já se nemíním tady pouštět do takových diskusí, protože je mi jasné v co se to muže strhnout a na to kašlu. O tom se mužeme bavit třeba za 5 či 10 let, jestli je to pravda. Je vidět, že o TRK 502X víš nic.

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 09:57 | Nahoru | #53

dave-lister píše: stm01> v té tvojí šabloně by ještě mělo být - nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.



Doufám, že se takovou pitomostí sám řídíš.
Každá věc má svojí cenu a ta se odvíjí od způsobu užívání. Kdybych se řídil tvým "heslem", asi bych si musel pořídit do své domácí kuchyně profi sporák, sadu profi nožů, profi robota, do dílny značkovou flexu, vrtačku a pod. ........................no, uvařím si i na normálním sporáku (bez grilu, horkovzduchu, termopojistek, piezozapalování a pod.), maso naporcuji i nožem třeba z Tesca, chleba to také ukrojí,................barák jsem postavil s flexou za cca 300Kč, vrtačku mám také nějakou NO NAME. Neživím se totiž jako profesionální kuchař, ani profesionální stavař, zámečník, svářeč a pod. A pochybuji, že jsou zde profesionální závodníci, cestovatelé a pod., co by nutně potřebovali špičkové profesionální "nářadí" pro jejich využití zbytečně drahé. Ono připustit si, že stejnou službu umí nabídnout i levnější věc je pro některé nepřijatelné.
ANO - souhlasím s tím, že asi ne po takovou dobu.
Pojedu-li se svézt jednou měsíčně (v letním období) do lesa, což bude tak 15mth ročně, nemusím vlastnit KTM...............když pojedu jednou ročně k moři, nemusím vlastnit cestovatelský etalon BMW.
Klidně si koupím levnější věc a ušetřené peníze využiji pro MNE na důležitější priority. Sto lidí, sto chutí.

Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 10:08 | Nahoru | #54
Ono je také nutné podotknout to, že cena v dnešní době už nevypovídá o kvalitě...

Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 11:23 | Nahoru | #55
Jenom pro přesnost, když se bavíme o číslech - v roce 2019 stála NK650, o který je řeč, bez kila 130tis.
Bilance je tím o desítku posunutá

Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 12:06 | Nahoru | #56
Jako investice se snad kupují šperky a starožitnosti.
Motorku a auto si kupuji na ježdění. Je úplně jedno, za kolik pak půjde prodat. Pokud ji budu chtít prodat, tak jsem zvolil špatný model.
Ojeté auto si člověk kupuje protože za 20% původní ceny nového dostane 70% zbývající užitné hodnoty. U ojeté motorky je to podobné, jen ten poměr je třeba 50% ceny a 95% zbývající funkční hodnoty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 12:28 | Nahoru | #57
stm01> Pochopil si mě špatně. Já nepsal nic špatného proti tvojí motorce. Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. U mě to znamená: Nebudu kupovat levnou 10 let starou vránu před smrtí, raději si koupím novou.

Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 16:42 | Nahoru | #58
CF Moto je zatim v CR po Honde od noveho roku druha nejvice prodavajici znacka, minuly rok byla treti.
Ocividne spis lidi preferuji nove stroje, asi nebudou tak drahe aby clovek zatim resil ojetinu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace Čínských motorek

11.4.2021 v 20:57 | Nahoru | #59

dave-lister píše: stm01> Pochopil si mě špatně. Já nepsal nic špatného proti tvojí motorce. Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. U mě to znamená: Nebudu kupovat levnou 10 let starou vránu před smrtí, raději si koupím novou.


Jasný. To byl problém u jetých motorek v době kdy já vybíral. Jeté které by odpovídaly prostě nebyly. Většinou relativně staré a snad 3 stroje stáří 3 let. Nechtěl jsem dát relativně dost peněz za " starou" motorku. Rady najdi si něco slušného jsou hezké, ale pokud to nebude někdo ze známých nebo přímo od prodejce který servisoval moto, tak je to sázka do loterie a to jsem nechtěl absolvovat. Dneska jsem dal 130 km po okrese, na tachometru mám přesně 3900km od půlky srpna a zatím vše OK. Tak kolama dolů.

(reakce na) Amortizace Čínských motorek

12.4.2021 v 07:10 | Nahoru | #60
stm01> A taky nejsou ty deset let starý vrány moc levný. Některý ojetiny si díky inflaci buď drží stejnou cenu, nebo si dokonce polepšily.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CF MOTO 650 - MATE nekdo stejnou [1, 2] CF Moto 650 NK , CF Moto 650 TR, CF Moto 650 TK, CF ... Jarda312 32 18.7.2019 v 10:30 bledemon
CF MOTO 650 NK/TK CF Moto 650NK , CF Moto 650 TK Varan23 30 8.7.2016 v 08:35 Varan23

TOPlist