S tím,že už v roce 2024 se bude většina výrobcú motorů zabývat výrobou a vývojem jen elektrických motorů.Pro mě,motorkáře srdcem i duší je to zpáva,jako kdyby mě někdo vrazil nůž do zad.Takže jako mám ještě pár let,abych se svezl na normálním stroji?Co bude dál,nechají nás dojezdit,nebo všechno zakáží z důvodu nesplnění nesmyslných emisních norem?Co naše děti a naši vnuci?Budou už jen elektromotorky?Dovedete si představit jak to asi bude všechno vypadat. Vyrazit na cestu kolem světa nebo jen na Kavkaz s elektostrojem,asi utopije.Toto všechno je ale bohužel cíl těchto majitelů zeměkoule.A budeme si to moci užít aspon dokud to jde? ale ono už to nejde.Je mě z toho všeho tak nějak na blití.Co vy na to? Článek na Idnes/magazíny/auto.
Naposledy editováno 17.03.2021 08:46:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
PetrXX píše: Koukám, že už ani zákon zachování energie si v dnes nemůže být jistý svou platností.
Žijeme v zajímavé době!
Zákon energie platí, ale není energie jako energie. Např. u tepelné energie záleží na její teplotní úrovni. Z velkého množství vody o 30°C moc mechanické energie nenaděláš. Z malého množství páry o vysoké teplotě a tlaku - no jéje (viz parní turbíny).
Tedy argumentovat vysokou účinností elektromotoru je manipulativní. Celý děj není od dodání elektřiny z baterie po otáčení kol. Musíme tam ještě zahrnout účinnost výroby elektrické energie od paliva po tu elektřinu. A tam se i u našich nejmodernějších nadkritických elektrárnách držíme sotva na 40% (starší bloky tak 35%, atomky okolo 30%, ...). No a pak 40%x95%=38% K tomu si připočtěme ztráty v přenosové síti, ztráty při nabíjení a vybíjení baterie (ono se to ohřívá - to je ztráta) ... a jsme možná i pod účinností slušného spalovacího motoru.
Elektroauto je auto, která má výfuk v elektrárenském komíně
Edit písmenka
Naposledy editováno 19.03.2021 15:08:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
650ccm píše: Zákon energie platí, ale není energie jako energie. Např. u tepelné energie záleží na její teplotní úrovni. Z velkého množství vody o 30°C moc mechanické energie nenaděláš. Z malého množství páry o vysoké teplotě a tlaku - no jéje (viz parní turbíny).
Tedy argumentovat vysokou účinností elektromotoru je manipulativní. Celý děj není od dodání elektřiny z baterie po otáčení kol. Musíme tam ještě zahrnout účinnost výroby elektrické energie od paliva po tu elektřinu. A tam se i u našich nejmodernějších nadkritických elektrárnách držíme sotva na 40% (starší bloky tak 35%, atomky okolo 30%, ...). No a pak 40%x95%=38% K tomu si připočtěme ztráty v přenosové síti, ztráty při nabíjení a vybíjení baterie (ono se to ohřívá - to je ztráta) ... a jsme možná i pod účinností slušného spalovacího motoru.
Elektroauto je auto, která má výfuk v elektrárenském komíně
Edit písmenka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 11 | 14.4.2024 v 02:55 MiKXX |
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere | jannyjohn112 | 8 | 7.1.2024 v 11:03 _pat_ |
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere | MartyBar | 7 | 19.12.2023 v 06:30 Lopp |
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere | Boda | 11 | 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM |