Naposledy editováno 02.03.2021 23:41:27
1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku
jinak spojku pri brzdeni mackam jen v krizovejch situacich v provozu nebo pokud planuju zastavit.
jinak klidne brzdim do zaklapnuteho plynu, malokdo brzdi v provozu tak aby to s vymacklou spojkou brzdilo lip...
ad provoz,.. tak je v provozu a v provozu zejo.. kdyz jedu mezi plechoivkama (na motorce, na ty kolobezce se stejne jinak nez "v provozu" jezdit neda ) tak mam otacky kolem pulky (na kolobezce petku a plnej ) a koukam kolem sebe, a misto brzdeni pracuju s plynem(abych musel na kolobezce brzdit brzdou to uz musi bejt..).. zatim co kdyz jsem nekde kde plechovky nejsou nebo malo a da se jet, tak brzdim predkem a az tam kde je to fakt potreba, ...tedy ostre, se spojkou
1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku
jen par detail:
- strileni do vyfuku schvalne pro zabavu… to je proste nesmysl uz od pocatku, ale je to fakt snadny.
- Jeste jsem nejel na motorce na ktere by prudke zavreni plynu utrhlo zadni kolo do smyku...
s tou bohatosti smesi je to taky naky diivny, ale bohuzel tuto jiste vyzivnou diskuzi taky nestiham
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
brzdeni se spojkou, nevim, neumim moc "podrazovat na efekt" proste se zvednu, zahamtnu obe paky dvakrat zatahnu za radicku a dle odhadu ryhclsoti opatrne tu spojku pustim soucasne s dostatecne (po)otevrenym plynem tak abych trefil otacky/kvalt/rychlost bez smyku.. netvrdim ze je to optimalni ale me to tak vyhovuje..
vsak jak sme se bavili mam v planu dat na vefero tu spojku s volnobezkou aby to bylo fakt jako cvajtakt, a brzdit to bude jen brzdou.. nevidim na tom nic proti nicemu, dva 300mm kotouce se 4p tech 150kg+ja musej bohate postavit na predni, brzdit moturkem nerteba
na tom ze strilet z laufu pro zabavu je nesmysl se shodnem urcite.. je to spis takovy nutny zlo u karburatoru.. (E: vono to nedela vylozene dobre ani ty vate a koncovce samotny)
Naposledy editováno 03.03.2021 16:33:03
s tiou idealni hodnoutou AFR pro max vykon taky uplne nesouhlasim, ale to je detail.
kazdopadne ridicske navyky - aspon podle popisu - mas asi jako moje 80ti leta babi, takhle se fakt nejezdi myslim pokud se snazis o nakej styl...
ta volnobezka je podle me uplna blbost, ale na to si prijdes sam, az se na tom svezes....
uz jsem videl od tohodle strileni i ohnutej ventil
Naposledy editováno 03.03.2021 16:45:38
E: jinak pokud babicka v 80 fakt jezdi tak to je husty moje (86) jezdi na prochazky kolem pecovatelaku s takovym tim pridrzovacim vozejckem)
Naposledy editováno 03.03.2021 17:28:46
ta prvni je ze QS vlastne neni moc gantlemanskej ke klice,nad cimz me me nikdy driv nenapadlo premyslet,.. i kdyz se tu najde 9 z 10 vtipnejch a chytrejch expertu co prohlasej ze vrknuti plynem je to samy, tak fakt neni, jednak je minimalne 5x delsi (coz je samozrejme duvod proc se QS pouziva) a druhak je i v te rychlosti proste plynuly.. kdyz si vezmu beznej 4val s pravidelnym casovanim udela pri 12000 za vterinu 400kompresi, bude-li vrknuti plynem 0,1s pak je to furt 40 kompresi takze i v te rychlosti pohybu zapesti bude v te uhlove deceleraci chte nechte nejaka plynulost (bude tam nejaka byť hodne mala energie od spaleni paliva) , QS vypne na treba 5-10 kompresi ale proste na tvrdo cista decelerace..
jako seriovy motor to samo da, vyrobci je dostatecne naddimensuji, ale mozna by bylo dobry timhle smerem premyslet pri ruznem prevrtavani a odlehcovani hmot
for example maly vefero prej vydrzi strasne moc, ale kdyz zacali v g-force s tema upravama kompresi a vrtani, tak jim ty motory a gearboxy zacali i odchazet
a ta druha, ze krom toho ze stopetka mela malej vydechlej motor s kompresi kolem 7 a ze jsme to delali defacto pri vyssim volnobehu, tak mela hlavne mechanicky zapalovani rozdelovacem.. ty motorky maji jednotku, u te hondy typycky nejaky TCI, a z pravy spinacky je napajeny nejen + primaru civek ale i ta jednotka (minimalne ja to tak na veferu v originale mam) a otazka je jak se to vypnuti/zapnuti bude libit te jednotce, skocit rovnou po pripojeni napajeni do vysokych otacek, a taky jaky bude mit zpozdeni (minimalne tam bude elektrolit pred vnitrni stabilizaci, takze nejaka ta dalsi desetinka to byt muze)..
...QS taky vypina zapalko k civce, ne celou jednotku samozrejme
1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku
Babi v 80ti jeste jezdila, koupili jsme ji skútr s velkejma kolama. Babeta byla moc pomalá :)
Ted uz nejezdi, telo by to dalo, ale hlava uz ji nefunguje
S tim QS nevim co bych psal, jo taky střílí...
Nevim jak se to te jednotce libi nebo nelibi, ale nam to kdysi na zadny motorce nedělalo problem.
Ani si nejsem jistej, ze by killswitch pri zapnutým klicku odpojoval napajeni komplet jednotky...spis tohle zapojeni bude vyjímka.
A ta teorie s deceleraci zaklapnutim plynu mi prijde taky zvlastni, motor kterej je brzdenej tim ze zaklapnes klapku v sani - pri normalnim řazení vs motor kde je klapka furt otevřená, ale přestaneš zapalovat - asi bych si netroufl rict v kterym pripade vic namahas kliku, Kazdopadne si myslim, ze pro namáhání kliky tohle neni nic. Kdyz roztocenej motor pripojis spojkou ke kolu tak je tam urcite o rad jiny zpomalení nez jak ten motor zpomalí jen vynechánym zapalem.
Jo a samozrejme ze drahy QS maji to připojování plynuly - ze na par otacek nabehnou dva valce a az pak vsechny 4 apof..
Naposledy editováno 04.03.2021 09:26:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
assassin píše: Kerut: to ze si jezdis podle sebe muze byt vsem jedno, spis jde o to, ze ty pak prijdes na fórum a vysvetlujes ostatním jak se jezdi
a kde prosim te konkretne jsem nekomu psal jak ma on jezdit ?
-nerikam ze QS strili rikam ze se divim zes to nepouzil jako argument proti vypinani zapalka v otackach..
-pises ze nabihaji dva a nasledne dlasi dva, ja psal o odpojovani, ne o znovuzapnuti, a tam to moc postupnne byt nemuze bo by to nebylo dostatecne rychle.. pohyb rukojeti bude vuci motoru plynulejsi vzdycky ale to je holt neco za neco.. nemyslim si ze by to mzikovy odpojeni melo seriovymu motoru neco hroznyho okamzite a hned provest, jen ze je tam vetsi obecne dynamika nez bez toho,..
Naposledy editováno 04.03.2021 10:49:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
treba prudkeho zaklapnuti plynu by ses bal, protoze to muze zablokovat kolo apod - neni to uplne, ze bys radil jak ma kdo jezdit, ale je to kravina…
ad badani nad plynulosti brzdeni motoru - tohle mi prijde uplne jako blbost, vypnes zapalko a motor se dotaci setrvacnosti a brzdi ho odpory - ty jsou prece o rad nekde jinde, nez zatez na jakou je konstruovanej. Vem si treba nepovedenej rozjezd zacatecnika, malo plynu, pusti spojku a zastavi motor - to je prece o rad jine zpomaleni, nez kdyz vypnes zapalko.
navic pri tom razeni ani zasadne nejde o to aby motor zpomalil - ale aby zmizel tah. otacky staci kdyz spadnou o par tisic - u zavodaku nebejva mezi kvaltama velkej rozdil…
Naposledy editováno 04.03.2021 11:26:36
E: jo smysl razeni chapu, jen pisu ze to o co usetris gearbox (prerazeni pod momentem by bylo smrtelny) paradoxne tak trochu vracis klice (jiny momenty pri odpojeni).. se spojkou je to logicky nejohleduplnejsi, ale zas vzdycky neco za neco, je to pomaly.. resp. opacne, kdyz chces ten cas na prerazeni zkratit tak je holt treba nekde pridat na dynamice ktera je na tom case zavisla
Naposledy editováno 04.03.2021 11:46:31
2 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku
vznikne tam na klice raz tim ze vypnes zapalovani? od ceho proboha?
Naposledy editováno 04.03.2021 11:46:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
Sonicek píše: assassin> on to asi myslel, takže když to nejede zapalování pár ms, tak se Ti nahromadí směs a když to znovu po pár ms zapálí tak tam vznikne něco extrémního co by poškodilo kliku
ne takhle jsem to opravdu nemyslel, bavime se o dynamice a o unavovem cyklu, nikoliv o picovinach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
to nahromadeny palivo problem byt muze, ale pro vyfuk/ventily… kamaradovi se pri tomhle strileni jednou otevrel tlumic ve spoji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
Preruseni paliva neni uplne ta spravna metoda. neni tak presna a ma inaky dalsi nevyhody.
tovarni QS mozna u nekterejch motorek odpojuje I palivo - treba ted to tusim maji I v pravidlech v MotoGP - prave aby se zamezilo strileni pri razeni - ale je tam problem s tim opetovnym nabehem, ono to chvili trva nez se sani "zaplavi" smesi a v tom okamziku neni ten chod motoru uplne idealni…
2 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku
si na ten mijivej cyklus nakresli diagram pro ty ruzne stavy a jsem zvedav kde tam bude videt ten raz vetsi nez pri standardnim pouzivani motoru… radeji jednovalec, at ti to nespali zarovku
Naposledy editováno 04.03.2021 12:22:49
kerut> tohle se fakt neda, jakej je rozdil v pusobeni sil na kliku na konci komprese v pripade kdy neprerusis zapalko (tzn beznej provozni stav motoru) a v pripade ze nezapalis?
Nedej bože když bude ve střihu, to musí trhat ojniční šrouby1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
kerut píše: assassin> tak s jednovalcem to praveze moc nepujde, ten do takovejch otacek nedostanes a to prave proto, ze samotna setrvacnost tam nestaci (na vyssi otatcky je potreba vic impulzu behem otacky) a mas v nem celkem jednoduchy namahani cep>vystup, zadny slozity kmity.. ale mas recht ze v tech silach to nakonec vyjde asi na stejno tak jako tak, zmeni se deformace, mozna nejaky vlastni freq ale namahani to vykde +- stejny..
ja tedy nevim co u jednovalce nepujde, my sprosti lidi tuhle vedeckou debatu nestihame. Ale pokud jsme porad u chcipaku a strileni do laufu, tak s jednobuchem to jde velmi dobre. Obvykle se me to stava kdyz mam povoleny zrcatka a snazim se to pravy za jizdy dotahnout , vemu rukavem o chcipak , moto ztrati tah a prvni co hlupacka napadne je pridat plyn. Pak mu dojde ze stavou to neni a nahodi chcipak a to je pak slupicka. Ale tedy o nejakejch frekvencich a kmitech nevim nic.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku
napr. klasickej 4val rada, kdyz valec nejlbize vystupu pali tak je valec vedle nej v kompresi, takze klika se v uzlu toho prvniho valce krouti na jednu stranu prenasenim momentu ven a zaroven i na tu opacnou stranu prenasenim momentu na tu kompresi vedlejsiho valce (zde v celku sympaticky rozlozeni), takze je tam nejaky unavovy cyklus, kdyz ale pali valec na druhy strane, prenasi se veskerej moment smerem ven pricemz cast se spotrebuje hned na vedlejsim valci na kompresi (malinko mene sympaticky rozlozeni), no a tenhle cyklus bez tech vlozenych zapalu proste nejak zmenis.. v silach to vyjde fakt nastejno jak uz prudi assassin ale ten zatezovaci cyklus bude trochu jiny.. jako z principou to motr urcite da, i tak byvaji kliky dostatecne dimensovany, ale z konstrukterskyho pohledu je kazda rychla zmena rychlosti/setrvacnosti zvednutej prst a duvod k zamysleni se
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F | tomg | 15 | 15.2.2024 v 08:32 mta |
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F | aFazol | 10 | 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 22 | 2.2.2024 v 16:16 juri23 |