bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Střelba do výfuku
2.3.2021 v 23:38
Zdravím dámy a pánové. Jdu si sem jen pro technickou radu. Mám Hondu CBR 600F 98r PC31. Chtěl bych udělat střelbu do výfuku. Otázka a odpověď proč. Jde o akci mé neteře a ("motorkářka") viděla, něco podobného na Youtube.Jen bych jí tím chtěl udělat radost. O nic víc mi nejde. Motorka je moje a ano chci jí na tom svézt. Prosím jen reálné možnosti a né píčov.... Četl sem, že je to vše o palivu a nastavení karburátoru (vím kurví se tím motor). Jinak výfuk od Moriwaki bez DBK. Chci jen radu zda to jde udělat jinak, či je potřeba opravdu zásah do pal. soustavy. Díky a hezký den.


Naposledy editováno 02.03.2021 23:41:27

1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku

3.3.2021 v 15:18 | Nahoru | #31
kerut: takhle kolo nezablokujes ani na v2 1000 … spojkou by si to sikovnej clovek asi rozhodit dokazal, ale proc ji mackat? potrebujes aby to nahazelo do vyfuku benzin, proto vypinas zapalko v otackach .. mackat spojku aby spadly otacky je kontraproduktivni.

jinak spojku pri brzdeni mackam jen v krizovejch situacich v provozu nebo pokud planuju zastavit.
jinak klidne brzdim do zaklapnuteho plynu, malokdo brzdi v provozu tak aby to s vymacklou spojkou brzdilo lip...

(reakce na) Střelba do výfuku

3.3.2021 v 16:02 | Nahoru | #32
assassin> ok tak oprava ad prvni prispevek, "i s motorkou to jde.." ...ale stejne se mi to proste nelibi vypinat zapalko v otackach.. at kvuli motoru tak kuvli me posranosti

ad provoz,.. tak je v provozu a v provozu zejo.. kdyz jedu mezi plechoivkama (na motorce, na ty kolobezce se stejne jinak nez "v provozu" jezdit neda ) tak mam otacky kolem pulky (na kolobezce petku a plnej ) a koukam kolem sebe, a misto brzdeni pracuju s plynem(abych musel na kolobezce brzdit brzdou to uz musi bejt..).. zatim co kdyz jsem nekde kde plechovky nejsou nebo malo a da se jet, tak brzdim predkem a az tam kde je to fakt potreba, ...tedy ostre, se spojkou

1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku

3.3.2021 v 16:19 | Nahoru | #33
kerut> dneska nemam na rejpani moc cas… ale ty prakticky postupy mas divny treba prudky brzdeni se spojkou - pokud nejde o zastaveni, tak je to v podstate blbost.

jen par detail:
- strileni do vyfuku schvalne pro zabavu… to je proste nesmysl uz od pocatku, ale je to fakt snadny.
- Jeste jsem nejel na motorce na ktere by prudke zavreni plynu utrhlo zadni kolo do smyku...

s tou bohatosti smesi je to taky naky diivny, ale bohuzel tuto jiste vyzivnou diskuzi taky nestiham

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

3.3.2021 v 16:30 | Nahoru | #34
assassin> s bohatosti je to normalni, cim bohatsi tim vice nespaleneho paliva se hromadi, je to citit a obcas i videt kdyz prudce uberes a podtlak vytahne vic paliva nez ustaleny rezim.. nevim co ti na tom prijde divny, je to uplne normalni.. a bohatou smesi se docela bezne i chladej vyfukovy ventily, nemluve o tom ze afr kolem 12, 12.5 je pro vykon idealni..

brzdeni se spojkou, nevim, neumim moc "podrazovat na efekt" proste se zvednu, zahamtnu obe paky dvakrat zatahnu za radicku a dle odhadu ryhclsoti opatrne tu spojku pustim soucasne s dostatecne (po)otevrenym plynem tak abych trefil otacky/kvalt/rychlost bez smyku.. netvrdim ze je to optimalni ale me to tak vyhovuje..
vsak jak sme se bavili mam v planu dat na vefero tu spojku s volnobezkou aby to bylo fakt jako cvajtakt, a brzdit to bude jen brzdou.. nevidim na tom nic proti nicemu, dva 300mm kotouce se 4p tech 150kg+ja musej bohate postavit na predni, brzdit moturkem nerteba

na tom ze strilet z laufu pro zabavu je nesmysl se shodnem urcite.. je to spis takovy nutny zlo u karburatoru.. (E: vono to nedela vylozene dobre ani ty vate a koncovce samotny)

Naposledy editováno 03.03.2021 16:33:03

(reakce na) Střelba do výfuku

3.3.2021 v 16:44 | Nahoru | #35
kerut> ze by podltak pri zavrenem plynu vytahl palivo a obohatil smes je ponekud nova teorie, obvykle se potkavam spis s teoriema kdy dojde k ochuzeni smesi a dokonce je videt na lambde jak kdykoliv uberese leti AFR daleko pres 18....

s tiou idealni hodnoutou AFR pro max vykon taky uplne nesouhlasim, ale to je detail.

kazdopadne ridicske navyky - aspon podle popisu - mas asi jako moje 80ti leta babi, takhle se fakt nejezdi myslim pokud se snazis o nakej styl...

ta volnobezka je podle me uplna blbost, ale na to si prijdes sam, az se na tom svezes....

uz jsem videl od tohodle strileni i ohnutej ventil

Naposledy editováno 03.03.2021 16:45:38

Střelba do výfuku

3.3.2021 v 17:22 | Nahoru | #36
problem bude v tom ze se nesnazim o zadnej "styl", ale jezdim (hraju na kytaru, atd, substituuj si cokoliv..) tak jak mi to prijde jednoduchy a hlavne ucelny

E: jinak pokud babicka v 80 fakt jezdi tak to je husty moje (86) jezdi na prochazky kolem pecovatelaku s takovym tim pridrzovacim vozejckem)

Naposledy editováno 03.03.2021 17:28:46

Střelba do výfuku

3.3.2021 v 22:20 | Nahoru | #37
Assa> ..jinak jsem odpo cekal ze mi vmetes do prispevku QS, coz me trochu prekvapilo zes neudelal nicmene me to privedlo na dve mozna zajimavy myslenky..

ta prvni je ze QS vlastne neni moc gantlemanskej ke klice,nad cimz me me nikdy driv nenapadlo premyslet,.. i kdyz se tu najde 9 z 10 vtipnejch a chytrejch expertu co prohlasej ze vrknuti plynem je to samy, tak fakt neni, jednak je minimalne 5x delsi (coz je samozrejme duvod proc se QS pouziva) a druhak je i v te rychlosti proste plynuly.. kdyz si vezmu beznej 4val s pravidelnym casovanim udela pri 12000 za vterinu 400kompresi, bude-li vrknuti plynem 0,1s pak je to furt 40 kompresi takze i v te rychlosti pohybu zapesti bude v te uhlove deceleraci chte nechte nejaka plynulost (bude tam nejaka byť hodne mala energie od spaleni paliva) , QS vypne na treba 5-10 kompresi ale proste na tvrdo cista decelerace..
jako seriovy motor to samo da, vyrobci je dostatecne naddimensuji, ale mozna by bylo dobry timhle smerem premyslet pri ruznem prevrtavani a odlehcovani hmot
for example maly vefero prej vydrzi strasne moc, ale kdyz zacali v g-force s tema upravama kompresi a vrtani, tak jim ty motory a gearboxy zacali i odchazet

a ta druha, ze krom toho ze stopetka mela malej vydechlej motor s kompresi kolem 7 a ze jsme to delali defacto pri vyssim volnobehu, tak mela hlavne mechanicky zapalovani rozdelovacem.. ty motorky maji jednotku, u te hondy typycky nejaky TCI, a z pravy spinacky je napajeny nejen + primaru civek ale i ta jednotka (minimalne ja to tak na veferu v originale mam) a otazka je jak se to vypnuti/zapnuti bude libit te jednotce, skocit rovnou po pripojeni napajeni do vysokych otacek, a taky jaky bude mit zpozdeni (minimalne tam bude elektrolit pred vnitrni stabilizaci, takze nejaka ta dalsi desetinka to byt muze)..
...QS taky vypina zapalko k civce, ne celou jednotku samozrejme

Střelba do výfuku

4.3.2021 v 06:25 | Nahoru | #38
Nejlíp střílí netěsnost svodů, při deceleraci to přisaje luftu do výfuku a zapálí se nespálená směs, rána jak prase a přihlížející jsou nadšení, hlavně tak kolem 3.hod. ráno

1 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku

4.3.2021 v 09:19 | Nahoru | #39
Kerut: to ze si jezdis podle sebe muze byt vsem jedno, spis jde o to, ze ty pak prijdes na fórum a vysvetlujes ostatním jak se jezdi

Babi v 80ti jeste jezdila, koupili jsme ji skútr s velkejma kolama. Babeta byla moc pomalá :)
Ted uz nejezdi, telo by to dalo, ale hlava uz ji nefunguje

S tim QS nevim co bych psal, jo taky střílí...
Nevim jak se to te jednotce libi nebo nelibi, ale nam to kdysi na zadny motorce nedělalo problem.
Ani si nejsem jistej, ze by killswitch pri zapnutým klicku odpojoval napajeni komplet jednotky...spis tohle zapojeni bude vyjímka.

A ta teorie s deceleraci zaklapnutim plynu mi prijde taky zvlastni, motor kterej je brzdenej tim ze zaklapnes klapku v sani - pri normalnim řazení vs motor kde je klapka furt otevřená, ale přestaneš zapalovat - asi bych si netroufl rict v kterym pripade vic namahas kliku, Kazdopadne si myslim, ze pro namáhání kliky tohle neni nic. Kdyz roztocenej motor pripojis spojkou ke kolu tak je tam urcite o rad jiny zpomalení nez jak ten motor zpomalí jen vynechánym zapalem.

Jo a samozrejme ze drahy QS maji to připojování plynuly - ze na par otacek nabehnou dva valce a az pak vsechny 4 apof..

Naposledy editováno 04.03.2021 09:26:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 10:48 | Nahoru | #40

assassin píše: Kerut: to ze si jezdis podle sebe muze byt vsem jedno, spis jde o to, ze ty pak prijdes na fórum a vysvetlujes ostatním jak se jezdi



a kde prosim te konkretne jsem nekomu psal jak ma on jezdit ?

-nerikam ze QS strili rikam ze se divim zes to nepouzil jako argument proti vypinani zapalka v otackach..
-pises ze nabihaji dva a nasledne dlasi dva, ja psal o odpojovani, ne o znovuzapnuti, a tam to moc postupnne byt nemuze bo by to nebylo dostatecne rychle.. pohyb rukojeti bude vuci motoru plynulejsi vzdycky ale to je holt neco za neco.. nemyslim si ze by to mzikovy odpojeni melo seriovymu motoru neco hroznyho okamzite a hned provest, jen ze je tam vetsi obecne dynamika nez bez toho,..

Naposledy editováno 04.03.2021 10:49:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:25 | Nahoru | #41
kerut> trochu nadsazka , spis ze tu trousis moudra ktera opiras o ty vlastni zkusenosti - ktery jsou minimalne usmevny…

treba prudkeho zaklapnuti plynu by ses bal, protoze to muze zablokovat kolo apod - neni to uplne, ze bys radil jak ma kdo jezdit, ale je to kravina…

ad badani nad plynulosti brzdeni motoru - tohle mi prijde uplne jako blbost, vypnes zapalko a motor se dotaci setrvacnosti a brzdi ho odpory - ty jsou prece o rad nekde jinde, nez zatez na jakou je konstruovanej. Vem si treba nepovedenej rozjezd zacatecnika, malo plynu, pusti spojku a zastavi motor - to je prece o rad jine zpomaleni, nez kdyz vypnes zapalko.

navic pri tom razeni ani zasadne nejde o to aby motor zpomalil - ale aby zmizel tah. otacky staci kdyz spadnou o par tisic - u zavodaku nebejva mezi kvaltama velkej rozdil…

Naposledy editováno 04.03.2021 11:26:36

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:42 | Nahoru | #42
assassin> jde o razy, ne o sily, ten rozjezd pobere ta spojka (uz jsi jiste videl rozstrelenou prevodovku, tak si z toho udelej diferenci mezi sepnutim spojky, byt lidskymi meritky "na tvrdo" a sepnutim zubu v gearboxu tez "na tvrdo") pripadne kolo.. kdyz se motor dotaci z volnobehu nebo rozumnych otacek pak urcite souhlas ze je to namahani maly az zadny, ale otazka je kdyz to same udelas v otackach kde uz hraje velkou roly setrvacnost, pisu o tom ze kdyz zaklapavas plyn rukojeti, tak tam jde porad nejaky palivo ..ty nezaklapnes tu klapku behem jedne otacky ani kdybys moc chtel, nez e zavre probehne tech otacek relativne mnoho, takze i kdyz to vypada jako okamzita zmena uhlove rychlosti je porad jeste dostatecne plynula, kdyz neprijde zadna energie ve smeru otaceni bude ta zmena uhlove rychlosti vetsi a rozlozeni sil v klice bude mzikove jiny nez pri chodu (kruty mezi jednotlivejma castma kliky, atd..) jasne ze by to chtelo spis ansys nez dojmologii, muze to bejt uplne v pohode ale taky to muze bejt co do unavovky problem, minimalne tam bezi trochu jinej unavovej cyklus.. (urcite ne okamzitej ani k okamzite destrukci vedouci, to zcela souhlasim )

E: jo smysl razeni chapu, jen pisu ze to o co usetris gearbox (prerazeni pod momentem by bylo smrtelny) paradoxne tak trochu vracis klice (jiny momenty pri odpojeni).. se spojkou je to logicky nejohleduplnejsi, ale zas vzdycky neco za neco, je to pomaly.. resp. opacne, kdyz chces ten cas na prerazeni zkratit tak je holt treba nekde pridat na dynamice ktera je na tom case zavisla

Naposledy editováno 04.03.2021 11:46:31

2 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:45 | Nahoru | #43
kerut> sorry, je to furt dokola, podle me jsi opet napsal dlouhy odstavec plny nesmyslu.
vznikne tam na klice raz tim ze vypnes zapalovani? od ceho proboha?

Naposledy editováno 04.03.2021 11:46:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:46 | Nahoru | #44
assassin> Nemáš tu odpověď moc krátkou?

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:47 | Nahoru | #45
Gahan37> trochu jsem ji prodlouzil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:50 | Nahoru | #46
assassin> on to asi myslel, takže když to nejede zapalování pár ms, tak se Ti nahromadí směs a když to znovu po pár ms zapálí tak tam vznikne něco extrémního co by poškodilo kliku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:53 | Nahoru | #47

Sonicek píše: assassin> on to asi myslel, takže když to nejede zapalování pár ms, tak se Ti nahromadí směs a když to znovu po pár ms zapálí tak tam vznikne něco extrémního co by poškodilo kliku



ne takhle jsem to opravdu nemyslel, bavime se o dynamice a o unavovem cyklu, nikoliv o picovinach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:55 | Nahoru | #48
Sonicek> nemyslim si, v teorii chyby nema, jen pri aplikaci jeho teorii do praxe vznikaji uplne chybne zavery…

to nahromadeny palivo problem byt muze, ale pro vyfuk/ventily… kamaradovi se pri tomhle strileni jednou otevrel tlumic ve spoji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:56 | Nahoru | #49
kerut> aha a ty ostatní hlouposti co jsi napsal jsou jakože relevantní věci nebo je to v té kategorii " pičoviny" ? Já jen nevím co brát jako srandu a co jako fakt začal bych tím, že když brzdíš tak mačkáš spojku....to patří kam?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:57 | Nahoru | #50
Sonicek> … do sverazneho pojeti techniky jizdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 11:59 | Nahoru | #51
assassin> každopádně tento jev se objevuje přece vždy. To že nejde zapalování, tak vždy jde dávka paliva....nejsem si úplně jist zda QS dokáže takto odstavit dávku paliva, ten jen zhasne samotné pálení....nebo se pletu?

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 12:09 | Nahoru | #52
Sonicek> u QS se obvykle vypina zapalovani. ale treba powercommander QS odpojoval vstriky, coz byl problem u motorek s dvojitejma vstrikovacema -tam nesel pouzit.
Preruseni paliva neni uplne ta spravna metoda. neni tak presna a ma inaky dalsi nevyhody.

tovarni QS mozna u nekterejch motorek odpojuje I palivo - treba ted to tusim maji I v pravidlech v MotoGP - prave aby se zamezilo strileni pri razeni - ale je tam problem s tim opetovnym nabehem, ono to chvili trva nez se sani "zaplavi" smesi a v tom okamziku neni ten chod motoru uplne idealni…

Střelba do výfuku

4.3.2021 v 12:11 | Nahoru | #53
... a takový krásný téma to mohlo být

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 12:11 | Nahoru | #54
assassin> palivo se vyplachne, a shori pak maximalne ve vejfuku po znovu zapnuti zapalka.. ale ty tim odpojenim posilas pist v jeste relativne velkejch otackach proti plnymu tlaku v uvrati (plnej plyn=otevrena klapka,.. zatim co kdyz pri brzdeni motorem "zaklapnes" vznika sanim podtlak, cimz brzdis, a tlak v uvrati pak neni o ten rozdil neni tak velkej) a to po odpojeni zapalka zcela bez predchoziho dodani energie,.. nevim jak jinak to jinak napsat.. normalne mas v klice mijivej cyklus, to jo, ale zaroven tim udrzujes otacky a dodavas (setrvacnosti) pro naslednou kompresi pistu energii jinym pistem.. (uplne idealne u 180°casovanyho 4V to je v tomhle smeru setrny, u BB casovani jsou ty kliky namahany vic) kdyz zadnou energii nedodas posilas pisty do toho tlaku jen ze setrvacnosti, coz ma za nasledek pokles otacek o nekolik tisic v rozmezi nekolika (10? treba) kompresi jak pises., a z toho zaroven snad logicky vypliva ze decelerace te kliky je radove vetsi nez kdyz jen "zaviras plyn" .. decelerace kliky samotny te nezajima, ale ta sila v ojnicich a cepech co tu deceleraci roztoceny kliky zpusobuje je to o cem pisu .. je fakt ze to z druhy strany zase toci zadni kolo, takze uplne bez energie to taky neni, to je fakt, to uznavam

2 reakcí na tento příspěvek Střelba do výfuku

4.3.2021 v 12:14 | Nahoru | #55
kerut> tohle se fakt neda, jakej je rozdil v pusobeni sil na kliku na konci komprese v pripade kdy neprerusis zapalko (tzn beznej provozni stav motoru) a v pripade ze nezapalis?

si na ten mijivej cyklus nakresli diagram pro ty ruzne stavy a jsem zvedav kde tam bude videt ten raz vetsi nez pri standardnim pouzivani motoru… radeji jednovalec, at ti to nespali zarovku

Naposledy editováno 04.03.2021 12:22:49

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 14:13 | Nahoru | #56
assassin>

kerut> tohle se fakt neda, jakej je rozdil v pusobeni sil na kliku na konci komprese v pripade kdy neprerusis zapalko (tzn beznej provozni stav motoru) a v pripade ze nezapalis?

Nedej bože když bude ve střihu, to musí trhat ojniční šrouby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 14:38 | Nahoru | #57
assassin> tak s jednovalcem to praveze moc nepujde, ten do takovejch otacek nedostanes a to prave proto, ze samotna setrvacnost tam nestaci (na vyssi otatcky je potreba vic impulzu behem otacky) a mas v nem celkem jednoduchy namahani cep>vystup, zadny slozity kmity.. ale mas recht ze v tech silach to nakonec vyjde asi na stejno tak jako tak, zmeni se deformace, mozna nejaky vlastni freq ale namahani to vykde +- stejny..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 14:46 | Nahoru | #58

kerut píše: assassin> tak s jednovalcem to praveze moc nepujde, ten do takovejch otacek nedostanes a to prave proto, ze samotna setrvacnost tam nestaci (na vyssi otatcky je potreba vic impulzu behem otacky) a mas v nem celkem jednoduchy namahani cep>vystup, zadny slozity kmity.. ale mas recht ze v tech silach to nakonec vyjde asi na stejno tak jako tak, zmeni se deformace, mozna nejaky vlastni freq ale namahani to vykde +- stejny..



ja tedy nevim co u jednovalce nepujde, my sprosti lidi tuhle vedeckou debatu nestihame. Ale pokud jsme porad u chcipaku a strileni do laufu, tak s jednobuchem to jde velmi dobre. Obvykle se me to stava kdyz mam povoleny zrcatka a snazim se to pravy za jizdy dotahnout , vemu rukavem o chcipak , moto ztrati tah a prvni co hlupacka napadne je pridat plyn. Pak mu dojde ze stavou to neni a nahodi chcipak a to je pak slupicka. Ale tedy o nejakejch frekvencich a kmitech nevim nic.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 15:11 | Nahoru | #59
gugo> klika vicevalce neni namahana stejne (stejnym konstantnim momentem) po celou dobu v cele delce,.. sily/momenty tam mijive pulzuji ruzne..
napr. klasickej 4val rada, kdyz valec nejlbize vystupu pali tak je valec vedle nej v kompresi, takze klika se v uzlu toho prvniho valce krouti na jednu stranu prenasenim momentu ven a zaroven i na tu opacnou stranu prenasenim momentu na tu kompresi vedlejsiho valce (zde v celku sympaticky rozlozeni), takze je tam nejaky unavovy cyklus, kdyz ale pali valec na druhy strane, prenasi se veskerej moment smerem ven pricemz cast se spotrebuje hned na vedlejsim valci na kompresi (malinko mene sympaticky rozlozeni), no a tenhle cyklus bez tech vlozenych zapalu proste nejak zmenis.. v silach to vyjde fakt nastejno jak uz prudi assassin ale ten zatezovaci cyklus bude trochu jiny.. jako z principou to motr urcite da, i tak byvaji kliky dostatecne dimensovany, ale z konstrukterskyho pohledu je kazda rychla zmena rychlosti/setrvacnosti zvednutej prst a duvod k zamysleni se

(reakce na) Střelba do výfuku

4.3.2021 v 16:23 | Nahoru | #60
kerut> me ti prijde ze obcas musis napsat nejakej elaborat aby sis dokazal ze vis o cem je rec, ale obvykle to ma opacnej ucinek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist